- Waardering
- 46.989
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goeie vraag! Ik ohp wel bij vlagen en in bepaalde fases, maar over het algemeen niet binnen een powerlifting block / fase.Goed om te lezen dat je goed vooruit gaat!
Doe je ook ooit bvb oh press? Want specifiek zwaar je schouders trainen zie ik eigelijk nooit voorbij komen?
Hebben schouders bij jou totaal geen prioriteit?
Welke oefeningen doe je allemaal voor de gezondheid van de pezen en gewrichten?5) daarna misschien nog wat oefeningen die niet zozeer op krachttoename of hypertrofie gericht zijn maar wel bijdragen aan bvb mobiliteit of algemene gezondheid van pezen en gewrichten en dergelijke (dat log ik niet allemaal want gebeurt ook buiten de trainingen om, maar face pulls bvb).
Niet zo heel veel hoor, het meeste zit in de warm up voor een sessie in de gym zelf, dynamisch stretchwerk en dergelijke. Buiten de trainingen om is het vnl wat hip flexor stretch werk en verder gewoon veel bewegen, wandelen vooral.Welke oefeningen doe je allemaal voor de gezondheid van de pezen en gewrichten?
Ik vind je kennis en manier van uitleg wat betreft trainingen en programmering erg goed en interessant.Goeie vraag! Ik ohp wel bij vlagen en in bepaalde fases, maar over het algemeen niet binnen een powerlifting block / fase.
Antwoord even in spoiler.
Bij het samenstellen van een trainingsblock en de oefeningenkeuze daarbij werk ik eigenlijk altijd met een hiërarchie van belangrijkheid. Klinkt een beetje cringy maar daarmee bedoel ik dat ik
1) eerst de competitie lifts programmeer,
2) vervolgens de eventuele varianten daarop (rdl, slingshot bench, paused sq etc),
3) daarna de directe assistance (rows, leg presses, db bench presses, good mornings, etc) ,
4) dan indirecte assistance / isolatiewerk (pushdowns, leg extensions, calf raises etc) en
5) daarna misschien nog wat oefeningen die niet zozeer op krachttoename of hypertrofie gericht zijn maar wel bijdragen aan bvb mobiliteit of algemene gezondheid van pezen en gewrichten en dergelijke (dat log ik niet allemaal want gebeurt ook buiten de trainingen om, maar face pulls bvb).
In die structuur zou een oh press voor mij binnen een powerlifting gericht schema in categorie 3 vallen. Het is geen competitie lift voor mij want het is geen squat, bench press of deadlift, het is ook geen variant daarop maar het is natuurlijk ook geen isolatie of mobiliteitsoefening. Vwb oefeningenkeuze binnen elke categorie kijk ik dan naar
a) word ik er sterker van op de comp lifts (grotendeels gebaseerd op ervaring),
b) hoe specifiek is de oefening die ik kies voor mijn doeleinden en
c) hoeveel invloed heeft het op mijn capaciteiten om het schema en de trainingen vol te houden.
De antwoorden op die vragen voor de ohp zijn eigenlijk allemaal negatief.
a) Ik word er natuurlijk wel sterker van, maar niet op mijn bench press. Ik heb altijd weinig tot geen overdracht gemerkt.
b) De oefening is niet specifiek genoeg, als ik moet kiezen tussen een ohp en een db bench press dan zou ik eerder voor die laatste kiezen wanneer ik mijn bench omhoog wil krijgen.
c) Als ik al twee, drie, vier keer in de week bench trekt nóg een press te veel op mijn herstelvermogen en valt het eigenlijk ook niet of nauwelijks in te passen in mijn routine.
Ik doe wel veel werk om de schouders sterk, gezond en mobiel te houden, m.n. allerlei soorten raises en face pulls. Dat is imo wel belangrijk als je veel en vaak in de week bencht.
Eens!Ik vind je kennis en manier van uitleg wat betreft trainingen en programmering erg goed en interessant.
Ook lekker bezig in de gym de laatste tijd, keep it up!
Thanks mannen, mooi om te horen.
2e set van gisteren
vertaalde die kennis zich ook maar eens in grotere kuiten![]()
Welke oefeningen doe je daarvoor?vertaalde die kennis zich ook maar eens in grotere kuiten![]()

Deze, of calf raises. Eens per week.
Ga serieus wel op zoek naar nieuwe sleeves binnenkort denk ik. Degene die ik nu draag, van sbd, heb ik al sinds 2014 - en zijn nog steeds goed, dat zegt ook wel wat. Zijn bepaald niet tight fit overigens. Heb ook nog wat andere merken liggen maar die bevallen toch minder. Misschien die magische inzer sleeves eens kopen voor de instant squatgains.Team small calves! Kun je kleinere sleeves 🤣 de enige troost haha.
Ben een tijd gesponsord geweest door titan en toen moest ik wel die yellow jackets dragen, terwijl ik sbd veel fijner vond zitten haha. Deed wel eens een setje met titan sleeves voor t filmpje / de socials en dan de rest met sbd lol. Ik vind ook de style van sbd wel mooier trouwens. Alleen allemaal zo belachelijk overpriced maar ja.Vind persoonlijk voor comp de titans beter. En ook voor mijn type benen. Heb echt smalle kuiten/knieen.
Gebruik de inzers wel graag in heavy training.
Feit. Sbd is wel mooier idd. En hun nieuwe sleeves zijn ook wel goed! Ze zijn niet stiff maar geven heel veel compressie. Voor de rest allemaal overpriced inderdaad, jammer genoeg.Ben een tijd gesponsord geweest door titan en toen moest ik wel die yellow jackets dragen, terwijl ik sbd veel fijner vond zitten haha. Deed wel eens een setje met titan sleeves voor t filmpje / de socials en dan de rest met sbd lol. Ik vind ook de style van sbd wel mooier trouwens. Alleen allemaal zo belachelijk overpriced maar ja.
vertaalde die kennis zich ook maar eens in grotere kuiten![]()

Klopt min of meer, alhoewel die 11 weken hiervoor in werkelijkheid langer hebben geduurd dan 11 weken, zoals eerder gezegd lopen de trainingsweken vaak door over de kalenderweken heen vanwege mijn privé-omstandigheden. Dit trainingsblock is begin oktober begonnen dus in werkelijkheid zijn we al een week of 16 onderweg. Ook omdat ik rond kerst en oud&nieuw twee weken heel weinig getraind heb trouwens. Deze peakfase zal waarschijnlijk zo'n drie trainingsweken zijn, dat zouden in werkelijkheid dus ook vier weken kunnen worden. Dat zijn zeker niet alleen maar trainingen met zware singles overigens.Mooi man! Eigelijk heb je nu 12 weken progressief opgebouwd naar dit peak moment, en start je nu met een 2e blok waar je minder volume en vooral zwaarder gaat traint? Neem aan dat je echt zwaar trainen geen 12 weken volhoud. Pak je dan bvb een opbouw van 3 a 4 weken om nog echt zwaar te knallen of hoe gaat zoiets bij jou in zijn werk?