- Waardering
- 15.485
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 125kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Had vrijdagavond nog willen trainen maar door omstandigheden niet gelukt.
B1W12D1
Start peak / taper
Bench press, paused
130x2
150x1
165x1
175x1
180x1
185x1
190x1
160x5x2
Cable rows
heavyx8x3
Lat pull down, wide grip
mediumx12x3
Pushdowns
heavyx10x2
dropx15
Side raises & face pulls
f**k yes, COME ON! Dit is echt heel goed.
Was oprecht zenuwachtig voor deze training, voelde me net weer begin twintig. Slecht geslapen, matig gegeten, hoge hartslag. Ik had verwacht dat de baseline voor deze peak zo rond de 180 zou liggen op bench maar 190 dus! Zo rond rpe9. Opbouw was dan ook gebaseerd op een bench rond die 180, normaal zou ik dit niet zo opbouwen. Overigens waren die 160 voor vijfjes zwaarder dan die topset. Fun fact is verder dat ik in dit block tot nu toe niet zwaarder dan 165 had gebencht, zonder slingshot althans. Nu tot 25 kilo daarboven op de eerste zware singles, goed teken!
It's coming, die 200 gaat weer vallen. Sowieso.
De komende tijd dus wat minder volume op assistance en meer focus op de main lifts, op hogere intensiteit.
Filmpje volgt.

Bedankt. Ja weet je, daar komt de sentimentele tymboo weer naar boven drijven maar de reden dat ik vrijdagavond niet was gaan trainen is omdat mijn kat heel erg ziek was. Al een paar dagen niet aan t eten, overal aan t plassen en kotsen en volledig lusteloos terwijl ze ondanks haar leeftijd (16) juist al die tijd nog super actief was. Ineens ook heel knokig en uitgemergeld. Uiteindelijk naar de dierenarts geweest vrijdag en aan de antibiotica gegaan en ander voer aan het geven, en het gaat nu veel beter gelukkig. Hopelijk was het 'gewoon' een griepje en geen nierprobleem ofzo. Ik haat t soms van mezelf dat ik daar zo emotioneel van word maar dat beestje is al ruim 16 jaar bij me. En zeker omdat ik nu zo veel alleen ben, wat ik echt heel moeilijk vind, is zij enorm naar mij toegetrokken. Ligt altijd bij mij, gaat overal achter me aan enzo. Dus ga ik echt kapot aan de gedachte dat zij er niet meer zou zijn, ook voor mijn kids natuurlijk. Ik zat er vrijdagavond daarom echt even helemaal doorheen.Ondanks al het bij-gezeik in je leven, ben je qua kracht duidelijk in je prime.
Geniet ervan kerel!
Groetjes,
Overgrootvader
Haha, herkenbaar ja. Sinds ik weer kuiten erin heb gegooid zijn ze met 0,5cm gekrompenvertaalde die kennis zich ook maar eens in grotere kuiten![]()
Echt waardeloos, denk dat ik marathonrenner had moeten worden.Sterkte manBedankt. Ja weet je, daar komt de sentimentele tymboo weer naar boven drijven maar de reden dat ik vrijdagavond niet was gaan trainen is omdat mijn kat heel erg ziek was. Al een paar dagen niet aan t eten, overal aan t plassen en kotsen en volledig lusteloos terwijl ze ondanks haar leeftijd (16) juist al die tijd nog super actief was. Ineens ook heel knokig en uitgemergeld. Uiteindelijk naar de dierenarts geweest vrijdag en aan de antibiotica gegaan en ander voer aan het geven, en het gaat nu veel beter gelukkig. Hopelijk was het 'gewoon' een griepje en geen nierprobleem ofzo. Ik haat t soms van mezelf dat ik daar zo emotioneel van word maar dat beestje is al ruim 16 jaar bij me. En zeker omdat ik nu zo veel alleen ben, wat ik echt heel moeilijk vind, is zij enorm naar mij toegetrokken. Ligt altijd bij mij, gaat overal achter me aan enzo. Dus ga ik echt kapot aan de gedachte dat zij er niet meer zou zijn, ook voor mijn kids natuurlijk. Ik zat er vrijdagavond daarom echt even helemaal doorheen.
Nou ja. Nu gaat t weer goed gelukkig.
Hoe gaat het met werken op dit moment?Van het weekend nog willen trainen maar geen tijd gehad. Vandaag de kids weer naar hun moeder, vervolgens een uur geslapen omdat ik helemaal naar de klote was en daarna eten en direct naar de gym.
Ingewikkeld. Ik werk zeer beperkte uren en merk dat het heel moeilijk is om terug te komen. Ik weet ook niet of en hoe dat gaat lukken. Daarbij zit ik in een revalidatietraject waarin ik ook maar zeer beperkt mág werken.
Ik hoop dat je het jezelf gunt om de tijd en ruimte te nemen die je nodig hebt. Je werkt in een sector waar velen dat niet kunnen.Ingewikkeld. Ik werk zeer beperkte uren en merk dat het heel moeilijk is om terug te komen. Ik weet ook niet of en hoe dat gaat lukken. Daarbij zit ik in een revalidatietraject waarin ik ook maar zeer beperkt mág werken.
Ik probeer het ook te zien als een kans om mijn business in de sport verder uit te breiden. Ben nu heel veel tijd kwijt aan coaching en gewoon de gym zelf en ik merk dat ik dat nodig heb en dat dat goed voelt. Dat is wel een egoïstische keuze maar ik zie het nog niet echt gebeuren dat ik een (zga) fulltime baan in het onderwijs nog kan combineren met de zorg voor vier kinderen, de sport, een huishouden, enzovoorts. We gaan zien hoe dat loopt.
Squat van gisteren, 210x2
Bench van vanmorgen, 180x2

Mooi man! Ben benieuwd naar waar je op uit gaat komen!Squat, low bar
160x6x2
Bench press, paused
165x5x2
155x5
Db bench presses
40x12
55x8
60x8x2
Cable rows
mediumx10
full stack x 10x2
drop tot failure
Pushdowns
heavyx10x3
dropx15
Oh db triceps extensions
8x10
10x10x2
Light squat day en moderate bench. Voel me echt mega sterk op het moment, niet normaal. Alles is ook lined up, voeding goed, slaap super, volle focus. Vierde sessie achter elkaar nu en dan moet dat ook gewoon allemaal tip top zijn om t vol te houden.
Moet me enorm inhouden om niet all out te gaan op dit soort dagen. Squat vloog, bench keihard. Cable rows met full stack voor prima strikte reps is ook heel lang geleden, evenals 60 kilo db benches.
Morgen rust en dan zondag de eerste echte test van deze peakfase.
Ingewikkeld. Ik werk zeer beperkte uren en merk dat het heel moeilijk is om terug te komen. Ik weet ook niet of en hoe dat gaat lukken. Daarbij zit ik in een revalidatietraject waarin ik ook maar zeer beperkt mág werken.
Ik probeer het ook te zien als een kans om mijn business in de sport verder uit te breiden. Ben nu heel veel tijd kwijt aan coaching en gewoon de gym zelf en ik merk dat ik dat nodig heb en dat dat goed voelt. Dat is wel een egoïstische keuze maar ik zie het nog niet echt gebeuren dat ik een (zga) fulltime baan in het onderwijs nog kan combineren met de zorg voor vier kinderen, de sport, een huishouden, enzovoorts. We gaan zien hoe dat loopt.