MuscleMeat

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.081

Had vrijdagavond nog willen trainen maar door omstandigheden niet gelukt.

B1W12D1
Start peak / taper

Bench press, paused
130x2
150x1
165x1
175x1
180x1
185x1
190x1
160x5x2

Cable rows
heavyx8x3

Lat pull down, wide grip
mediumx12x3

Pushdowns
heavyx10x2
dropx15

Side raises & face pulls

f**k yes, COME ON! Dit is echt heel goed.
Was oprecht zenuwachtig voor deze training, voelde me net weer begin twintig. Slecht geslapen, matig gegeten, hoge hartslag. Ik had verwacht dat de baseline voor deze peak zo rond de 180 zou liggen op bench maar 190 dus! Zo rond rpe9. Opbouw was dan ook gebaseerd op een bench rond die 180, normaal zou ik dit niet zo opbouwen. Overigens waren die 160 voor vijfjes zwaarder dan die topset. Fun fact is verder dat ik in dit block tot nu toe niet zwaarder dan 165 had gebencht, zonder slingshot althans. Nu tot 25 kilo daarboven op de eerste zware singles, goed teken!
It's coming, die 200 gaat weer vallen. Sowieso.
De komende tijd dus wat minder volume op assistance en meer focus op de main lifts, op hogere intensiteit.

Filmpje volgt.

Ondanks al het bij-gezeik in je leven, ben je qua kracht duidelijk in je prime.
Geniet ervan kerel!

Groetjes,

:fuckyeah:

Overgrootvader

• #5.083
Ondanks al het bij-gezeik in je leven, ben je qua kracht duidelijk in je prime.
Geniet ervan kerel!

Groetjes,

:fuckyeah:

Overgrootvader
Bedankt. Ja weet je, daar komt de sentimentele tymboo weer naar boven drijven maar de reden dat ik vrijdagavond niet was gaan trainen is omdat mijn kat heel erg ziek was. Al een paar dagen niet aan t eten, overal aan t plassen en kotsen en volledig lusteloos terwijl ze ondanks haar leeftijd (16) juist al die tijd nog super actief was. Ineens ook heel knokig en uitgemergeld. Uiteindelijk naar de dierenarts geweest vrijdag en aan de antibiotica gegaan en ander voer aan het geven, en het gaat nu veel beter gelukkig. Hopelijk was het 'gewoon' een griepje en geen nierprobleem ofzo. Ik haat t soms van mezelf dat ik daar zo emotioneel van word maar dat beestje is al ruim 16 jaar bij me. En zeker omdat ik nu zo veel alleen ben, wat ik echt heel moeilijk vind, is zij enorm naar mij toegetrokken. Ligt altijd bij mij, gaat overal achter me aan enzo. Dus ga ik echt kapot aan de gedachte dat zij er niet meer zou zijn, ook voor mijn kids natuurlijk. Ik zat er vrijdagavond daarom echt even helemaal doorheen.

Nou ja. Nu gaat t weer goed gelukkig.

Bedankt. Ja weet je, daar komt de sentimentele tymboo weer naar boven drijven maar de reden dat ik vrijdagavond niet was gaan trainen is omdat mijn kat heel erg ziek was. Al een paar dagen niet aan t eten, overal aan t plassen en kotsen en volledig lusteloos terwijl ze ondanks haar leeftijd (16) juist al die tijd nog super actief was. Ineens ook heel knokig en uitgemergeld. Uiteindelijk naar de dierenarts geweest vrijdag en aan de antibiotica gegaan en ander voer aan het geven, en het gaat nu veel beter gelukkig. Hopelijk was het 'gewoon' een griepje en geen nierprobleem ofzo. Ik haat t soms van mezelf dat ik daar zo emotioneel van word maar dat beestje is al ruim 16 jaar bij me. En zeker omdat ik nu zo veel alleen ben, wat ik echt heel moeilijk vind, is zij enorm naar mij toegetrokken. Ligt altijd bij mij, gaat overal achter me aan enzo. Dus ga ik echt kapot aan de gedachte dat zij er niet meer zou zijn, ook voor mijn kids natuurlijk. Ik zat er vrijdagavond daarom echt even helemaal doorheen.

Nou ja. Nu gaat t weer goed gelukkig.
Sterkte man

Hele mooie start van peak deze bench! Dat komt goed man. Ja man als je een beestje zo lang bij je hebt mag je er niet aan denken! Hopelijk blijft ze nog enkele jaartjes bij je.

• #5.087
B1W12D2 deload

Squat, low bar
160x3x4

Deadlift, conv.
160x2x5

Leg press, paused
heavyx12x3

Calf presses, unilateral
heavyx12x2
heavyx10
drop (bilateral)x16

Leg extensions, unilateral
heavyx12x3
drop (bilateral)x15

Hyper extensions, banded
BW+green band x12x3

Goeie training. Als ik het goed aanpak kan er veel komen uit deze peak fase denk ik. Ik had stiekem nog op een deload singletje op de squat gehoopt maar ik voelde bij de warm up toch nog wat restpijn in die onderrug. Die was bijna helemaal weg maar nog niet helemaal dus. Nu niet de tijd om te gaan egoliften op de lowerbody lifts. 160 vloog, voelde als empty bar. Deadlift idem gelukkig. Assistance blijft redelijk high volume en richting failure.

• #5.088
B1W12D3

Bench press, paused
150x3
160x3
165x3
170x3
175x3

Stiff legged db deadlift, slow ecc
30x10x3

Leg curls
heavyx10x3

Cable rows
heavyx10x3

Straight arm pulldowns
mediumx10x3

Incline db bench presses, paused
40x10x2

Rope pushdowns
mediumx12x2
dropx15

Sehr gut. Laatste bench set rpe9 ofzo. Na de stiff leggeds alles zwaar, wel wat lager volume hier en daar dan normaal. Stonden eigenlijk RDL's op voor vandaag maar nog steeds wat last van die onderrug.

• #5.089
Van het weekend nog willen trainen maar geen tijd gehad. Vandaag de kids weer naar hun moeder, vervolgens een uur geslapen omdat ik helemaal naar de klote was en daarna eten en direct naar de gym.

B1W12D4

Squat, low bar
210x2
190x3x3

Leg press, paused
heavyx12x3

Stiff legged db deadlift, slow ecc
40x10x3

Leg extensions
heavyx10x3
drop tot fail

Leg curls
heavyx10x3
drop tot fail

Niet super tevreden over de squat, bedoeling was eigenlijk een drietje op 210. Qua kracht voelde het wel oke, maar technisch gewoon off. Pas bij de laatste werkset werd t iets beter. Vier dagen van training tot training is gewoon te lang, ik voel de atrofie en de detrainedheid bij wijze van spreken door mijn aderen vloeien. Maar ja zo is die leven. Verder scheen de zon in mijn ogen en stond de brug open enzo. Training was na de squats verder prima.

• #5.091
Hoe gaat het met werken op dit moment?
Ingewikkeld. Ik werk zeer beperkte uren en merk dat het heel moeilijk is om terug te komen. Ik weet ook niet of en hoe dat gaat lukken. Daarbij zit ik in een revalidatietraject waarin ik ook maar zeer beperkt mág werken.
Ik probeer het ook te zien als een kans om mijn business in de sport verder uit te breiden. Ben nu heel veel tijd kwijt aan coaching en gewoon de gym zelf en ik merk dat ik dat nodig heb en dat dat goed voelt. Dat is wel een egoïstische keuze maar ik zie het nog niet echt gebeuren dat ik een (zga) fulltime baan in het onderwijs nog kan combineren met de zorg voor vier kinderen, de sport, een huishouden, enzovoorts. We gaan zien hoe dat loopt.

Vandaag

B1W13D1

Bench press, paused
165x2
170x2
175x2
180x2
150x6x2

Db flyes
20x10
24x10
30x10x2

Lat pull down, wide grip
heavyx8x3

Rope pushdowns
heavyx10x3
drop tot fail

Preacher db curls
10x10
16x8x2
10x15

Rear delt flyes
7x10
10x10x2

Face pulls
lightx15x2

Op zich wel goeie sessie, maar de tweede rep met 180 was een ongeplande grinder. Ik werk in deze fase minder met voorgeschreven gewichten en meer met een rpe-achtige indeling waarbij de bedoeling vandaag opwerken met dubbels tot een 2@9 was, dat werd een 2@10 helaas. Was een wat vreemde misgroove op die tweede rep met 180 want de eerste vloog gewoon, heb dat niet zo vaak op de bench. Hierdoor waren de backoffs ook ineens werken, 150x6x2 voelde een stuk zwaarder dan gehoopt / gemoeten. Mja verder prima.

Ingewikkeld. Ik werk zeer beperkte uren en merk dat het heel moeilijk is om terug te komen. Ik weet ook niet of en hoe dat gaat lukken. Daarbij zit ik in een revalidatietraject waarin ik ook maar zeer beperkt mág werken.
Ik probeer het ook te zien als een kans om mijn business in de sport verder uit te breiden. Ben nu heel veel tijd kwijt aan coaching en gewoon de gym zelf en ik merk dat ik dat nodig heb en dat dat goed voelt. Dat is wel een egoïstische keuze maar ik zie het nog niet echt gebeuren dat ik een (zga) fulltime baan in het onderwijs nog kan combineren met de zorg voor vier kinderen, de sport, een huishouden, enzovoorts. We gaan zien hoe dat loopt.
Ik hoop dat je het jezelf gunt om de tijd en ruimte te nemen die je nodig hebt. Je werkt in een sector waar velen dat niet kunnen.

• #5.093
Squat van gisteren, 210x2

Bench van vanmorgen, 180x2

• #5.094
B1W13D2

Deadlift, conv.
210x1x2
170x2x6 cluster sets (1 min rust)

Hyper extensions
BW+band x 12x3

Leg curls
heavyx10x3

Banded good mornings
bandx15x2

Korte sessie vanwege vier dagen achter elkaar trainen. Klein uurtje bezig geweest met een vrij lange warm up voor de deadlift vanwege de onderrug shenanigans.
Zéér blij met deze sessie. Maar echt, zeer, zéér blij. Het is maar 210 maar ik was ontzettend tevreden met hoe deze twee singles bewogen. Deadlift echt vrijwel alleen maar op low intensity gedaan en tot nog toe niet meer dan 190 er aan gehangen. Hook grip voelt ook echt alsof ik de halter de hele dag kan vasthouden, totaal geen problemen meer daar. Ik voel dat er wat goeds in zit.

• #5.096

• #5.097
Squat, low bar
160x6x2

Bench press, paused
165x5x2
155x5

Db bench presses
40x12
55x8
60x8x2

Cable rows
mediumx10
full stack x 10x2
drop tot failure

Pushdowns
heavyx10x3
dropx15

Oh db triceps extensions
8x10
10x10x2

Light squat day en moderate bench. Voel me echt mega sterk op het moment, niet normaal. Alles is ook lined up, voeding goed, slaap super, volle focus. Vierde sessie achter elkaar nu en dan moet dat ook gewoon allemaal tip top zijn om t vol te houden.

Moet me enorm inhouden om niet all out te gaan op dit soort dagen. Squat vloog, bench keihard. Cable rows met full stack voor prima strikte reps is ook heel lang geleden, evenals 60 kilo db benches.

Morgen rust en dan zondag de eerste echte test van deze peakfase.

Squat, low bar
160x6x2

Bench press, paused
165x5x2
155x5

Db bench presses
40x12
55x8
60x8x2

Cable rows
mediumx10
full stack x 10x2
drop tot failure

Pushdowns
heavyx10x3
dropx15

Oh db triceps extensions
8x10
10x10x2

Light squat day en moderate bench. Voel me echt mega sterk op het moment, niet normaal. Alles is ook lined up, voeding goed, slaap super, volle focus. Vierde sessie achter elkaar nu en dan moet dat ook gewoon allemaal tip top zijn om t vol te houden.

Moet me enorm inhouden om niet all out te gaan op dit soort dagen. Squat vloog, bench keihard. Cable rows met full stack voor prima strikte reps is ook heel lang geleden, evenals 60 kilo db benches.

Morgen rust en dan zondag de eerste echte test van deze peakfase.
Mooi man! Ben benieuwd naar waar je op uit gaat komen!

Voor wat het waard is...mijn beste vriendin zit wat dit betreft in nagenoeg dezelfde situatie als jij:
Post-covid, 0,9fte in het speciaal onderwijs, in de ziektewet, allerlei revalidatietrajecten etc.
Zij ziet het op dit moment ook niet echt gebeuren dat er een (volledige) terugkeer gaat komen.

De dagelijkse gang van zaken/gezin is eigenlijk al meer dan ze kan bolwerken. (fysiek én mentaal)
Het enige waar ze op dit moment nog plezier aan beleefd, is creatief en kunstzinnig bezig zijn, maar zelfs dat kost vaak meer moeite dan haar lief is.
Vanuit dit perspectief vind ik het goed te begrijpen dat ze daarom ook vooruit kijkt naar een leven waarin dit meer centraal gaat staan.
(Immers, daar heeft haar gevoel ook altijd gelegen)

Is het egoïstisch dat je in dat opzicht voor jezelf kiest cq. jezelf ook "beschermt"?
Ik vind persoonlijk van niet, ook niet als ik zie wat post-covid met iemand kan doen en al helemaal niet als je beseft dat de persoon in kwestie altijd keihard voor alles en iedereen haar best heeft gedaan/klaar heeft gestaan.

Lang verhaal kort, doe wat je gevoel je ingeeft en voel je daar vooral niet schuldig over.

Terug
Naar boven