AndroidHealthClinic

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.121
Jammer dat je moest verkopen wel. Als je nu dingen opnieuw moet kopen... prijzen zijn niet te vergelijken jammer genoeg maarja als je niet veel anders kon
Met sommige onderdelen werd al jaren niet meer getraind, dus als je een ander er dan blij mee kan maken... Kelvin de Ruiter heeft destijds veel van ons overgenomen. Was wel met pijn in t hart maar we konden al die strongman onderdelen gewoon niet kwijt toen we naar een noodlocatie moesten destijds. Aantal dingen waren eerder ook al verkocht omdat ik toen een competitierack wilde kopen en dat bekostigd moest worden. Dat is een hele goeie aankoop geweest en daar hebben we nog steeds heel veel plezier van natuurlijk.

• #5.122
B1W15D3

Squat, low bar
tot 215x1

Bench press, paused
180x1
190x1
200x1

De culminatie van dit trainingsblock. Van tevoren al besloten om niet veel verder te gaan dan een rpe8-8,5 op squat en om vandaag in elk geval helemaal niet te deadliften. Te veel last van de onderrug. Dat is lastig maar is dan zo. Squat was wel echt een goeie single @8.
Maar het ging toch wel vooral om die bench vandaag. Mooie crew vandaag bij powerhouse, echt een geweldige sfeer om die 200 weer te benchen, en dat lukte dan ook. Daarna best emotioneel. Het is toch een dingetje voor mij. 200 bench voor het eerst sinds de zomer van 2021 weer aangetikt. Daarna alles gebeurd, scheiding en de hele nasleep, longcovid, overlijdens, noem maar op. Vijftien trainingsweken geleden begonnen met 110 voor moeilijke vijfjes. Het is mooi zo, en het is mooi wat powerlifting mij geeft.

Misschien later van de week nog een singletje op de deadlift, maar morgen eerst de fysio bellen nu. En doorbouwen nu, hoe dan ook.

Lekker hoor! Single zag er heel netjes uit. Mooi gedaan!

Boooojaaaakaaaaaa! netjes!
Ik zat stiekem al elke dag ff in je log te kijken of je die zware bench sessie al gehad had, maar hier is die dus!
Mooi dat je plan werkte!
Hopelijk komt het met die onderrug ook spoedig weer helemaal goed.

Sterk hoor 200kg blijft uitzonderlijk! 💪

• #5.127
Thanks allen.

Vandaag maar een beetje wat aangerommeld, moest in de gym zijn en wilde zelf eigenlijk wel trainen, dus ja. Nog niet echt een plan verder, maar dit soort sessies vind ik toch wel lekker altijd.

Bench press, t&g
150x8x2
150x9+ fail op 10e rep
100x30

DB flyes
16x10
20x10x2

Lat pull down, v-handle
heavyx10x3

Pushdowns
mediumx10x3

Cable curls
lightx12x3

Jammer, 10x150 was wel leuk geweest, maar dat komt nog wel. Niet één keer een bench rep gefaild overigens in de afgelopen 15 weken, ter context. Pec stretch en triceps pomp waren echt niet normaal na die high rep set met 100, #roadto50x100. Kon daarna wel stoppen eigenlijk maar nog een beetje rustig gepompt en anderen wat geholpen.

• #5.128
Training van dinsdag

Squat, low bar, from pins
in stapjes van 10 kilo opgebouwd tot
140x5x3

Leg press
heavyx20x3

Calf presses, unilateral
heavyx10x3
bilateral
dropx15

Goblet squats
40x12x3

Lying leg curls
heavyx12x3
dropx16

Hyper extensions
BWx20x2

Holy f**k, echt kapot gegaan op die leg press en goblet squats.
De spinal load is op het moment gewoon niet prettig dus ook pin squats zullen er niet in blijven denk ik. Dan is het toch wat behelpen qua benentraining bij ons, ben daarom op zoek naar een belt squat optie. Misschien zelf wat vogelen met wat we hebben in de gym en anders er toch één kopen.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf wel eens vanuit het squat rack gedaan. Moet voor jou ook te improviseren zijn:

• #5.131
Ik heb zelf wel eens vanuit het squat rack gedaan. Moet voor jou ook te improviseren zijn:

Thanks, lijkt me zeker een goeie improv optie alhoewel fatsoenlijke load en range of motion nog wel wat ingewikkeld zijn denk ik. Ik ga er eens wat mee experimenteren morgen in de gym. En anders misschien een landmine attachment kopen. Bij een fatsoenlijke, nieuwe belt squat machine ga je al gauw richting de 1000 euro zag ik dus eerst maar eens een beetje vogelen met diy opties.

Deze stapjes, hoeveel reps pak je daar dan mee?

Lekker bezig trouwens man!
Thanks.
In dit geval telkens wel zo'n beetje elke set rond die vijf reps tot aan de 130 denk ik (was eergisteren dus alweer een beetje vergeten lol). Dit is geen conventionele warm up want normaal gesproken doe ik niet zoveel opwarmsets & gaat t aantal reps al veel eerder naar beneden want dan wil ik energie en kracht sparen voor de werksets. Dit waren natuurlijk ook geen zware reps met 140, ik wilde nu gewoon even wat volume pakken en voelen tot wanneer het ongeveer oké voelde aan de onderrug.

Dit waren natuurlijk ook geen zware reps met 140,
Nee natuurlijk niet joh, 140kg pfff doen we zo even.....man man wat voor jou niet zwaar is is voor mij een PR tegenwoordig maar ik ben onderweg hoor. Over een jaar of 5 kan ik ook zeggen dat 140 niet zwaar is.

:flex:

• #5.133
Nee natuurlijk niet joh, 140kg pfff doen we zo even.....man man wat voor jou niet zwaar is is voor mij een PR tegenwoordig maar ik ben onderweg hoor. Over een jaar of 5 kan ik ook zeggen dat 140 niet zwaar is.

:flex:
Sorry, bedoelde het niet zo. We hebben tegenwoordig jongens bij ons rondlopen die bijna twee keer zo licht én twee keer zo jong zijn als ik en zowat hetzelfde squatten dus mijn referentiekader is een beetje anders. Alleen met mijn bench mag ik nog een beetje stoer doen...

Ja dat mag jij zeker, 200kg is echt "zo zwaar als een huis", respect daar voor!

De eigenaar van onze gym drukt ook 200 (stuk of 5 keer) man wat ziet dat er indrukwekkend uit.

Je kunt de rom vergroten door een verhoging te maken, waar je op kunt staan. Moet uiteraard wel stevig zijn. Ik vond dat zelf fijner dan de landmine attachment.

Blijft gobletten he, met die squats.

Waarom zie ik Vito of Cemil niet spotten bij die bench? Wat is hier gaande?

Thanks, lijkt me zeker een goeie improv optie alhoewel fatsoenlijke load en range of motion nog wel wat ingewikkeld zijn denk ik. Ik ga er eens wat mee experimenteren morgen in de gym. En anders misschien een landmine attachment kopen. Bij een fatsoenlijke, nieuwe belt squat machine ga je al gauw richting de 1000 euro zag ik dus eerst maar eens een beetje vogelen met diy opties.

Wat ik ooit eerder al heb uitgevogeld, is dat de goedkoopste setup bestaat uit een heavy duty belt squat belt zoals de "spud belt squat belt" (zie plaatje)
Samen met een heavy duty loading pin.
Die in het voorbeeld kan ik probleemloos laden tot 240 kg, iets wat -voor mij in ieder geval- voldoende is voor een squat ondersteunende oefening.

Het enige ding is dat je iets van een solide verhoogd platform nodig hebt.
De lengte van de loading pin in combinatie met de 'slack' van de belt maakt toch al gauw dat je 50cm hoger moet staan.
Maar met een beetje handigheid en creativiteit gaat dat wel lukken en kun je voor pakweg 250 euro klaar zijn.

1708596716955.png

Bijlagen

• 1708596718438.png
    1708596718438.png
    2 MB · Weergaven: 14
  • #5.138
Blijft gobletten he, met die squats.

Waarom zie ik Vito of Cemil niet spotten bij die bench? Wat is hier gaande?
Hey Erwin, jij ook hier.
V woont verderop in het land en traint al heel lang niet meer bij ons. CC wel maar schitterde in afwezigheid. Het gebeurde wel allemaal op de dag des heeren dus wellicht was hij thuis aan het bidden tot de iron gods voor een hernieuwd #jaarvancc.

Wat ik ooit eerder al heb uitgevogeld, is dat de goedkoopste setup bestaat uit een heavy duty belt squat belt zoals de "spud belt squat belt" (zie plaatje)
Samen met een heavy duty loading pin.
Die in het voorbeeld kan ik probleemloos laden tot 240 kg, iets wat -voor mij in ieder geval- voldoende is voor een squat ondersteunende oefening.

Het enige ding is dat je iets van een solide verhoogd platform nodig hebt.
De lengte van de loading pin in combinatie met de 'slack' van de belt maakt toch al gauw dat je 50cm hoger moet staan.
Maar met een beetje handigheid en creativiteit gaat dat wel lukken en kun je voor pakweg 250 euro klaar zijn.

1708596716955.png
Zo doe ik ze ook, maar dan met een belt van ATX. Ik heb deze boxes om op te staan: https://www.sport-thieme.nl/Fitness...MIyLCmwd2-hAMVopSDBx368A0zEAQYAyABEgJQzfD_BwE

De website kan in dit geval geen toepasselijkere naam hebben.

Hey Erwin, jij ook hier.
V woont verderop in het land en traint al heel lang niet meer bij ons. CC wel maar schitterde in afwezigheid. Het gebeurde wel allemaal op de dag des heeren dus wellicht was hij thuis aan het bidden tot de iron gods voor een hernieuwd #jaarvancc.
Ja, ik weet ook niet waarom.

Jammer van V! Haarloos en Powerhouseloos tegenwoordig dus. Ik denk wel dat C iets heeft bijgedragen ;)

Terug
Naar boven