XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

B3W2D3

Squat, low bar
185x3x5

Romanian deadlift
100x8
120x8
140x8x2

Good mornings
100x8x3

Leg curls
heavyx12x3
dropx15

Calf presses
heavyx10x3 (unilateral)
dropx15 (bilateral)

Hyper extensions
BW+bandx12x3

Jesus Christ, het is zo warm in de vochtig in de gym. Tussen de training door even twee ventilatoren besteld want het is echt nu al niet meer te doen. Zag niks meer na die squats door al het zweet in de ogen en daarna op de tast en puur op karakter door getraind, alleen ook nog eens. So hardcore. Aan t einde echt doorweekt tot op het bot.
Lekker man met dit weer. Liter water pre workout en gaan.

In die loods bij ons word het ook altijd ENORM warm! En we zitten helemaal vanachter in een hoek. Het verste weg van de poort.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.323
Drie weken de kids bij mij gehad, daarvan twee weken op vakantie geweest. Niet getraind, heel veel gewandeld en vrij weinig gegeten. Zo'n tien kilo afgevallen in de laatste weken, deels vóór de vakantie al.

Kids nu bij hun moeder voor drie weken.

Gisteren rustige fb training gedaan en beetje bijkletsen bij Powerhouse.

Squat, high bar
120x8
130x8
140x8

Military press
60x8
70x8
80x6x2

RDL
110x10x3

Leg curls
heavyx10x3
dropx15

EZ bar curls
37,5x10x2
27,5x20

Vanavond weer gestructureerd aan de slag.

• #5.325
Wablief? Je zou haast zeggen dat je verliefd bent :nut:

Ben ik ook maar dat afvallen heeft daar niks mee te maken.
Moet wel weer gaan eten want ben goed slap nu.

Bench press, paused
120x5
130x5
140x5
150x5
120x10 (t&g)

Db incline bench press, paused
30x8x3

LPD, neutral grip
heavyx8x3

Rolling db triceps extensions
12x10
14x10x2

Pushdowns
heavyx10x2
dropx12

Face pulls
lightx12x2

Laatste twee bench sets waren goed zwaar. Daarna beetje pompen, relatief low volume. Goed om weer bezig te zijn

• #5.327
Squat, low bar
150x5x4

Hack squat
120x8x3

Leg extensions, unilateral
heavyx10x2
drop (bilateral)x15 & x16

Calf presses, unilateral
heavyx12x3
drop (bilateral)x16

Jezus, echt wel goed warm weer. Zweten tot de max. Volume nog steeds laag, ga morgen denk ik 2 x trainen, even kijken hoe t uit komt, dus wilde vandaag niet al te lang bezig zijn.

• #5.330
Toch bij één training gehouden.

Bench press, t&g
145x7x3

RDL's
120x8
130x8x2

Pendlay rows
100x6
110x6
100x6

DB flyes
24x10x3
12x15

Lat pull downs, neutral grip
heavyx8x3

Pushdowns
heavyx12x3
dropx14

Single arm oh db extensions
8x10
10x10x2

Echt een lekkere sessie. Alle werksets wel behoorlijk richting all out, behalve rdl's, die wat lichter waren.
Beste trainingen bij powerhouse zijn als er keihard getraind maar ook veel gelachen wordt. Vanavond was weer zo'n avond.

• #5.331
Megaslecht geslapen vannacht, heb dat eigenlijk vrijwel nooit. Werd ook sluimerend wakker en weer in slaap en weer wakker, en uiteindelijk pas drie kwartier voordat de training begon uit bed, dat vind ik ook nooit heel fijn. Maar goed.

Van tevoren wel besloten de assistance beperkt te houden.

Squat, low bar
170x3x5

Bench press, paused
155x3
150x3x2

Bench press, slingshot, paused
150x3
160x3
170x3
175x3

Leg press
heavyx8, stop daarna

Hack squats
130x8x3

Leg extensions, unilateral
heavyx12x2
dropx15

Op zich toch wel goeie training. Squats gingen elke set beter dan de vorige. Ben flink afgevallen waardoor de riem ook wat ongemakkelijk zit, zou eigenlijk precies tussen twee gaatjes in moeten zitten. Blauwe plekken en striemen op de pens nu.
Ik had echt nog monsterlijk veel spierpijn in de pecs door de training van vrijdag, daarom op bench besloten om al vrij snel de slingshot om te doen, dat ging een stuk beter.
Leg press gaat er nu gewoon helemaal uit, wel jammer want ik vind t een belangrijke bouwer. Maar goed, blijft een vervelende druk op de onderrug houden en hack squats zijn verder net zo prima.
Daarna vlug afgepompt. Training was toch alweer ruim twee uur, inclusief begeleiding coaching atleten enzo.

• #5.332
Gisteren moest ik in de gym zijn en daarom de rest van de assistance van zondag gedaan.

Leg curls
heavyx12x3
dropx15

Hyper extensions
BW + green bandx12x3
BWx20

Hanging leg raises
BWx12x3

Vandaag op het strand, daarna coaching intake in Powerhouse en vervolgens zelf getraind. De hitte en het wat lome gevoel van het strand waren killing.

Squat, low bar
150x8x3

Bench press, paused
145x5x4

Cable rows
heavyx10x3
dropx12

Lying triceps extensions, slow ecc
37,5x10x3

Pushdowns
heavyx12x3
dropx15

Cable curls, unilateral
heavyx12x2
dropx12

Vind t wat moeilijk te omschrijven altijd maar dit soort trainingen zijn echt all out balls to the wall, en zweten, zwéten, ZWETEN tot en met. Zeker die relatief high rep squats aan t begin hakken er in en zetten wel de toon voor de rest van de training. Dan ben ik al echt tot op het bot doorweekt en moet de rest nog. Paar keer tegen kotsen aan gezeten maar gelukkig binnen kunnen houden.
Wel blij met hoe de main lifts bewogen. Basis na de drie weken vakantie is weer terug om te gaan bouwen.
Tot overmaat van ramp geen schone kleren meegenomen en wilde de bekleding van de auto niet verpesten dus uiteindelijk in boxershort op een handdoekje naar huis gereden. Wat vreemde blikken bij de stoplichten.

• #5.333
Squat set 3 van gisteren

• #5.334
Gisteren

Deadlift, conv.
Tot paar singles met 160

Deadlift, stiff legged
80x10x3

Hack squats
lightx20x2

Hyper extensions
BWx15x3

Erg matig dit. Toch weer veel last van die onderrug dus dl afgekapt. Word daar wel een beetje moe van. Daarna moeilijk kunnen schakelen maar toch nog wat licht gepompt en veel stretchwerk gedaan. Goeie lange nacht gepakt, vanmorgen vroeg een lange wandeling en maar hopen dat t vanavond allemaal beter gaat.

Wel gek dat je nog stevig low bar kan squatten, of heb je daar ook last van? Weet je of het aan je spieren of wervels ligt?

Dinsdag squat, woensdag squat en donderdag deadlift.
Veel man,.... te veel?

Ik weet dat je van de volumes, frequency en basics bent, maar misschien toch eens wat meer out of the box denken ? Sled pulls, ghrs, belt squats, etc

De bekleding van de auto niet verpesten? :roflol: Rij je in een bugatti?

• #5.339
Wel gek dat je nog stevig low bar kan squatten, of heb je daar ook last van? Weet je of het aan je spieren of wervels ligt?
Nog niet echt stevig low bar gesquat tbh sinds de vakantie. Drietjes met 170 en achtjes met 150 zijn niet stevig voor mij. Wel is het zo dat de heuphoek gewoon veel scherper is bij deadlifts dan bij squats. Het zit ook vooral in de startpositie. Bij RDL's van de week had ik er bvb ook geen last van. Volgens de fysio was het een beknelde zenuw. Had de hoop dat t nu wel een eind over zou zijn maar zit er dus nog steeds een beetje.
Dinsdag squat, woensdag squat en donderdag deadlift.
Veel man,.... te veel?
Correctie, alleen dinsdag gesquat. Woensdag heb ik niet getraind en dus ook niet gesquat. Moet altijd kijken naar belasting en belastbaarheid maar denk dat dat er nu niet heel veel mee te maken had.

Ik weet dat je van de volumes, frequency en basics bent, maar misschien toch eens wat meer out of the box denken ? Sled pulls, ghrs, belt squats, etc
Weet niet precies wat je met 'out of the box' bedoelt, naast wat ik al doe. Ghr's zitten regelmatig er in en als ik inderdaad nu niet van de grond kan deadliften een tijdje zullen die misschien wel weer terugkomen. Verder hack squats, leg presses, sldl's, rdl's, hypers, etc. Sled pulls kunnen niet bij onze huidige locatie (ik heb ook geen sled of prowler) maar ik sprint nog steeds 1-2 x per week. Verder zwemmen, wandelen, voetballen.

• #5.340
Gisteren

Bench press, t&g
150x7x2
140x8

Pendlay rows
100x6x4

DB bench press, paused
55x10x3

Lat pull down, neutral grip, slow ecc
heavyx10x3

Single arm pushdowns, slow ecc
heavyx10x3
dropx13 (non paused)

Face pulls
lightx15x2

Fijne sessie. Verzuur nog wel heel snel op met name de triceps, nog niet helemaal gewend aan t volume.

Terug
Naar boven