XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.361
B1W1D2

Squat, low bar
160x6x4

Hack squat
heavýx8x3

Leg extensions, unilateral
heavyx10x3
drop (bilateral) x12

Hyper extensions
BWx15x3

Ab wheel
BWx10x3

Training was veel zwaarder dan 'ie er misschien uit ziet. Had weinig tijd dus moest flink doorrammen. Squats bewogen niet echt zoals ik wilde, was stram en voelde allemaal wat onwennig. Op video zag het er wel prima uit verder.
Daarna high volume gepompt. Hack squats was echt absoluut tot het gaatje

Er loopt nog best wat rond hoor maar zeker niet per se allemaal als lifters meer natuurlijk. Maar ja weet je dat kun je ook niemand kwalijk nemen natuurlijk. Life happens en je kunt niet verwachten dat iedereen zo competitief blijft als toen ze 20, 25 waren. Ze lopen natuurlijk nog wel rond als coaches, wedstrijdorganisatoren, soms gewoon als toeschouwer. Scheelt ook een beetje op welke locatie het is. In juli op t regiokampioenschap bij TSKV was het bijna een reünie wat dat betreft.

Life happens zeker, waar zijn de tijden gebleven zonder zorgen, met zeeën van tijd, zonder kinderen, nog studeren, je kop eraf kunnen zuipen en toch een goede training neer kunnen zetten op een halve nacht slaap XD

Variabel, ik heb nu denk ik een stuk of vijf wedstrijdlifters die echt vrij frequent of zelfs fulltime bij powerhouse trainen, dan nog een aantal die verderop in t land wonen en zo af en toe eens komen en nog een aantal coachingatleten die wel voor Powerhouse uit komen maar ook verderop wonen en niet bij ons trainen. Ik heb straks drie weekenden achter elkaar met wedstrijden als coach dus wat dat betreft is het toch wel druk.
Overigens hebben we nu ook een aardige strong(wo)manclub van zo'n 6, 7 mensen die veel wedstrijden draaien.

Toch gaaf hoor dat je zo'n club bij elkaar hebt. Dat mis ik soms wel met het trainen in een homegym.

Tof man, hopelijk ga je weer loggen!

Yes ik ga mijn log weer nieuw leven inblazen.

• #5.363
Life happens zeker, waar zijn de tijden gebleven zonder zorgen, met zeeën van tijd, zonder kinderen, nog studeren, je kop eraf kunnen zuipen en toch een goede training neer kunnen zetten op een halve nacht slaap XD

Toch gaaf hoor dat je zo'n club bij elkaar hebt. Dat mis ik soms wel met het trainen in een homegym.

Yes ik ga mijn log weer nieuw leven inblazen.
Alleen trainen is voor mij echt een kriem geworden. Vroeger kon ik er nog wel wat genoegen uit scheppen om echt even alleen in mijn eigen wereldje te zitten, maar nu veel minder. Als t moet dan moet t, en soms train ik zelf noodgedwongen op onconventionele tijden en ben ik dus wel eens alleen, maar dan is het echt gewoon machinaal uitvoeren en snel door de training heen gaan. Heb veel liever een crew erbij.

Squats van gisteren, set 2 en 4

Kek kapsel man!, dacht dat je altijd kale koppen niet te stoppen was.

• #5.365
Kek kapsel man!, dacht dat je altijd kale koppen niet te stoppen was.
Was ik ook meestal wel maar mijn huidige partner is kapster dus ja. Kun je moeilijk met een kale kop aan komen natuurlijk.
Maar in het verleden wel vaker laten staan, ben niet echt van de vaste stijl. Met zo veel sexy van mezelf is dat ook niet nodig allicht!

• #5.366
B1W1D3

Bench press, t&g
145x8x4

Bench press, slingshot, t&g
165x8
170x8

Pendlay rows
100x6
110x6x3

Lat pull down, wide grip
heavyx8x4

Straight arm pull down, slow ecc
mediumx10x3

Rolling db triceps extensions
18x10
20x10x2

Single arm pushdowns
mediumx12x2
mediumx10

Wat is er nu lekkerder dan dit soort upperbody pompsessies, heerlijke training dit.
Rug is wel echt té zwak op het moment, daar gaat extra volume op de komende tijd.
Goed gepompt en tussendoor het nieuwe deadliftplatform geïnstalleerd.

• #5.367
Deadliftplatform zelf hersteld. Oud hout er uit en vervangen voor stevigere kwaliteit, alles goed verlijmd nu. Twee lagen MDF. Nieuwe latjes. Matten hergebruikt.

1725880629990.png

1725880566514.png

1725880676806.png

1725880723675.png

1725880743449.png

• #5.369
En de nieuwe yoke voor powerhouse (staat nu nog bij iemand thuis). Van de week zal onze nieuwe ruimte klaar zijn en gaan we alle strongman stuff naar powerhouse brengen

1725882015719.png

Pohhhh, mooi ding die yoke!

Was ik ook meestal wel maar mijn huidige partner is kapster dus ja. Kun je moeilijk met een kale kop aan komen natuurlijk.
Maar in het verleden wel vaker laten staan, ben niet echt van de vaste stijl. Met zo veel sexy van mezelf is dat ook niet nodig allicht!
Ik als fulltime drager van den vleeschpet zeg hier maar wijselijk niks over :windup:

• #5.373
Ja, weer niet alles gelogd. Terugkerend verhaal maar wel goede redenen voor vind ik zelf.

B1W2D3 zijn we inmiddels.

Bench press, paused
160x1
175x1
185x1
190x1
195x1

Bench press, t&g
150x8x3

Pendlay rows
120x6x3

Lat pull down, wide grip
heavyx8x3
dropx10

DB flyes
24x10
30x10x2
20x16

Pushdowns
heavyx10x3
dropx12

Die zware paused bench singles stonden niet op het programma maar moest nu even. Er zit enorm veel adrenaline en opgekropte woede in mij op dit moment en vandaag móést dat er gewoon even uit.

Ja, weer niet alles gelogd. Terugkerend verhaal maar wel goede redenen voor vind ik zelf.

B1W2D3 zijn we inmiddels.

Bench press, paused
160x1
175x1
185x1
190x1
195x1

Bench press, t&g
150x8x3

Pendlay rows
120x6x3

Lat pull down, wide grip
heavyx8x3
dropx10

DB flyes
24x10
30x10x2
20x16

Pushdowns
heavyx10x3
dropx12

Die zware paused bench singles stonden niet op het programma maar moest nu even. Er zit enorm veel adrenaline en opgekropte woede in mij op dit moment en vandaag móést dat er gewoon even uit.
Sterk hoor!

Hoop dat je woede er uit is.

• #5.376
B1W2D4

Squat, low bar
170x8x3

Bench press, paused
160x5x2

Hack squat
heavyx10x3

Leg extensions, unilateral
heavyx12x2
drop (bilateral) x15

Niet veel tijd vandaag.
Squats voelden zéér solide. Echt easy reppen daar, alleen laatste set wat pittig.
Op bench enorm veel spierpijn nog van eergisteren, dus volume laag gehouden. 160 vloog ook, dus dat is goed.
Kort maar stevig quad assistance gepompt daarna.

• #5.377
B1W3D1

Deadlift, stiff legged
140x8
150x8x2
130x10

Bench press, paused
167,5x3x4

Bench press, slingshot, paused
187,5x3x2

Bench volume begint wel aan te tikken, deze week dan een single met 195, achtjes met 150, vijfjes met 160 en nu deze drietjes. Voelde t wel behoorlijk na die laatste set slinghot benches.
Geen tijd voor assistance, even kijken of ik dat er in t weekend nog ergens tussen kan frommelen en anders maandag weer.

• #5.378
Nou, dat weekend kwam er niet meer van en maandag ook niet.

B1W3D2

Squat, low bar
180x6x2
180x3

Bench press, paused
160x6x2

Leg curls, banded, unilateral
light band x12x3

Leg extensions
heavyx15x3
dropx16

Hyper extensions, banded
heavy band x10x3

Calf presses
heavyx12x3
dropx16

Holy hell, echt naar de kloten vandaag. Ik hou van mijn kids en wil ze liefst de hele tijd bij me, maar als ik dan een week met ze heb gehad en ze op dinsdag weer naar hun moeder gaan en ik weer de hele dag heb gewerkt dan kan je me eigenlijk wel opvegen 's avonds. Toch gegaan vandaag maar puur op karakter. So hardcore. Gapend door de training heen gekomen en de onderrugpomp was zo smerig dat squats ook niet meer gingen na set 2 eigenlijk. Mezelf nog bijeen geraapt voor set 3 maar na drie reps gerackt, ik was zo vermoeid dat ik echt bang was voorover te vallen. Weer duidelijk hoe belangrijk slaap en stressregulatie zijn.
Morgen zal t wel weer beter zijn.

• #5.379
Squat set 1

Bench set 2

• #5.380
Gisteren

B1W3D3

Bench press, paused
160x1
180x1
190x1
200x1 (!)

Bench press, t&g
155x8x3

Cable rows
heavyx10x3
dropx12

Lat pull down, wide grip
heavyx8x3
dropx11

DB flyes, slow ecc, paused
20x10x3

Pushdowns
heavyx12x2

Face pulls
lightx20x2

F*ck yes! De eerste 200 bench als veertiger :) Still got it!
155 voor 3x8 erna was ook echt all out, was redelijk toast daarna. Pendlays vervangen voor cable rows daarom en gewoon goed gepompt de rest van de training.

Terug
Naar boven