XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Gisteren

Bench press, t&g
150x7x2
140x8

Pendlay rows
100x6x4

DB bench press, paused
55x10x3

Lat pull down, neutral grip, slow ecc
heavyx10x3

Single arm pushdowns, slow ecc
heavyx10x3
dropx13 (non paused)

Face pulls
lightx15x2

Fijne sessie. Verzuur nog wel heel snel op met name de triceps, nog niet helemaal gewend aan t volume.
Lekker bezig man!

Zelf verzuur ik af en toe nog..
(wanneer ik in mijn logboeken van 15 jaar terug zie wat ik toen nog allemaal kon :D)

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.342
Zondag

Squats tot 185x3, voelde oke maar niet goed genoeg dus bij één set gehouden.

Bench press, paused
160x3x3

Bench press, paused, slingshot
160x3
170x3
180x3x3

RDL, slow ecc
100x8x3

Leg curls
heavyx12x3
dropx15

Calf presses, unilateral
heavyx12x3
drop (bilateral) x16

Zou gisteren eigenlijk ook nog gaan trainen maar wijs geweest en vanwege de warmte die training verplaatst naar vanavond.

• #5.343
Squat, low bar, paused
165x5x3

Bench press, paused
150x5x4

Bent over rows
100x8
120x6
100x8x2

DB flyes
20x10
24x10
30x8x2

DB rolling triceps extensions
16x10
20x10x2
20x8

Rope pushdowns
heavyx10x3
dropx12

Straight arm pulldowns
mediumx12x2

Deze had ik wel even nodig. Héérlijke 3,5 uurs sessie bij powerhouse (nee, zelf geen 3,5u hiervoor nodig maar moest de boel open houden van kwart over zes tot kwart voor tien).
Op de squat maar weer eens een paused variant ingevoegd zodat de load toch wat lager ligt en ik goed kan aanvoelen wanneer het last gaat opleveren. Beviel erg goed, eigenlijk nergens last van en bewoog allemaal zeer goed.
Dit was ook wel de eerste bench sessie na de vakantie waarbij het werkgewicht gewoon echt goed aan voelde en de techniek ook weer helemaal on point voelde.
Rows zijn wat zwakker dan ze waren, bovenrug moet gewoon sterker dus weer iets om echt aan te werken.

Lekkere crew weer bij powerhouse, scheelt ook enorm.

Laatst bewerkt:
  • #5.344
Squat, low bar
160x8x4

Deadlift, stiff legged, slow ecc
100x8
120x8
130x8x2

Hack squats
heavyx8x3

Leg curls
heavyx10x3

Hyper extensions
BW+green band x12x2
BWx20

Ab wheel
BWx12x2
BWx10

Boh. Gekkigheid deze training. Flink volume... voelde me bizar sterk en fit. Squats vlogen, op de laatste set na. Pushen, pushen tot de absolute limit op alles na die sldl's.

• Bicep
Waarderingen: K82
  • #5.345
Bench press, t&g
150x8x3

Pendlay rows
100x6
110x6x3

Db bench press, paused
60x8x3

Lat pull downs, wide grip, slow ecc
heavyx10x3
dropx12

Pushdowns
heavyx10x3
dropx12

Single arm oh db extensions
10x10
12x10
12x8

Face pulls
mediumx12x3

Kracht en spierconditie gaan met sprongen vooruit nu. Zéér tevreden met deze training & trainingsweek tot nu toe.
Zondag nog een sessie en dan zijn de kids (eindelijk!) weer voor een week bij me en wordt t weer wat ingewikkelder om de trainingen te plannen.

• Like
Waarderingen: GruX
  • #5.347
Niet echt netjes de trainingen geüpdatet hier, excuus. Zal t vanaf morgen weer doen.

Wel leuk om wat ontwikkelingen rondom powerhouse te delen. Coaching en abo's lopen goed waardoor er ook meer geïnvesteerd kan worden. Vandaag nog weer twee sets dumbbells binnen gekregen waardoor we nu zo goed als compleet zijn met onze set db's (t/m 40 kg). Iedereen die wel eens aan een homegym heeft gedacht met meer dan alleen een rack, bench en plates, weet hoe bizar veel geld een complete set db's kost. Dat gaat echt over duizenden euro's en ik ben er dan ook best trots op dat na jaren verzamelen de set zo'n beetje compleet is, met geld vanuit de gym. Ik heb nu 5-7-8-9-10-12-14-16-18-20-22-24-27,5-30-37,5-40. Alleen tussen 30 en 37,5 missen nog 1 of 2 stappen. Alles boven de 40 voorlopig nog steeds met verstelbare db's. Dumbbells boven dat gewicht komen ook nog wel een keer maar dan moet er eerst een nieuw db rack komen want het past nu al bijna niet meer.

1724959749294.png

Verder komt er deze zaterdag een set stones binnen, we hebben tegenwoordig een groep strong(wo)men die bij ons traint. Acht stones van 18 t/m 110 kilo.
Ook wordt er een yoke op dit moment voor ons gemaakt. Ik heb al farmers staan, een husafell stone, twee sandbags, een axle, log en had al twee stones van 100 en 130. Daar komen dus een yoke en nog een hele serie stones bij, dit betekent dat de strongman dagen bij Powerhouse nu wel echt terugkomen. Ik heb ooit al onze strongmanonderdelen moeten verkopen vanwege ruimtegebrek en ben blij dat t nu weer grotendeels terug is.
Om alles een beetje kwijt te kunnen ga ik ook uitbreiden, er komt 40m2 bij in de vorm van een baan waar gelopen kan worden met strongmanonderdelen en waar ook een stoneplatform komt. Hierdoor is er in de rest van de gym weer meer ruimte voor powerlifting stuff en machines.
Verder ga ik wat benches opnieuw laten bekleden, komt er ook een nieuwe verstelbare bench en wordt t deadliftplatform hersteld / geüpdatet (hout is beschadigd).

Goed bezig! Mooizo

• #5.349
Bedankt, mooie ontwikkelingen inderdaad.

Vandaag goed stuk aan het einde van de middag van het één en ander. Drie kwartier geslapen op de bank en echt goed opgeknapt. Uitzonderlijk, want normaal gesproken als ik 's middags in slaap val kan ik net zo goed direct in bed gaan liggen, dan wordt t niks meer. Afijn.

Deadlift, conv.
170x3
185x3
200x3x3

Bench press, paused
155x3
160x3
165x3
170x3x2

RDL, slow ecc
120x10x2

Leg curls
heavyx12x2
heavyx10
dropx15

Hyper extensions
BWx12x3

Wat een heerlijke sessie dit. Geweldige crew weer bij Powerhouse, lang geouwehoerd maar ook serieus en hard getraind.
Alles voelde goed en sterk.

• #5.350
DL set 2

Bench set 2

• #5.351
Vanochtend

Squat, low bar
185x3
195x3x3

Bench press, t&g
145x10x3

Bent over rows
115x8x3

Pushdowns
heavyx10x3

Vrij rappe sessie, veel op de planning nog vandaag dus moest een beetje doorrammen. Alles voelde goed.

• #5.354
Ik heb een week of 3, 4 geleden besloten dat ik weer ga trainen met in elk geval de intentie om een wedstrijd te gaan doen. Op dit moment is de kalender van de knkf nog niet helemaal gevuld voor het nieuwe jaar. Wel staat de SBD paascup er al in, april 2025. Deze wedstrijd zou een optie kunnen zijn. Als de kalender nog verder gevuld wordt dan kan het ook een andere wedstrijd in het voorjaar van 2025 worden. In elk geval zal het vanaf nu zo'n zes tot acht maanden weg zijn.

Ik ben me er van bewust dat het allemaal nog een beetje vaag en niet-definitief klinkt. Dat is het ook en dat komt omdat e.e.a. alleen plaats kan vinden onder een aantal voorwaarden, in de eerste plaats natuurlijk dat mijn trainingen goed gaan en ik niet gehinderd word door pijntjes. Ik ga ook niet een wedstrijd doen als ik weet dat ik door wat dan ook ver onder mijn kunnen zou presteren. Maar zeker ook tellen privéleven, werk, coaching et cetera allemaal mee. De business is op dit moment wel belangrijker dan mijn eigen prestaties. Ik heb nu eerst gewoon een aantal goeie trainingsblocks nodig en dat kan alleen echt als alles stabiel is en blijft. Tegelijkertijd houdt de consistentie van een goed schema mij en alles er omheen juist ook stabiel dus die wisselwerking is altijd wel prima.

Het heeft even wat tijd gekost om een eerste block voor mezelf uit te schrijven, ook weer door tijdsdruk, maar vanavond ga ik dan wel beginnen. Dit block bestaat uit 12 trainingsweken, opgedeeld in 3 miniblocks die kort neerkomen op: week 1-4 volume, week 5-8 volume + intensiteit, week 9-12 intensiteit. Elke eerste week van een nieuw block is een deload. Beetje erg simpel omschreven zo maar dat is het wel grofweg.

Ik ga de ene week drie keer trainen (als de kids bij mij zijn), de andere week vijf keer. Mocht dit niet altijd haalbaar zijn dan schuiven de trainingen gewoon door en worden 12 trainingsweken mogelijk 13 of 14 kalenderweken.

Let's go!

Still going strong hier! Lees al best een tijdje weer mee, nog altijd mooi hoe je de sport beleeft en de combi tussen je gym, coaching, prive, zelf trainen etc. Het is wel aardig stil hier in de powerlift logs, de nieuwe garde lifters hangt vast alleen rond op social media.

• #5.356
Still going strong hier! Lees al best een tijdje weer mee, nog altijd mooi hoe je de sport beleeft en de combi tussen je gym, coaching, prive, zelf trainen etc. Het is wel aardig stil hier in de powerlift logs, de nieuwe garde lifters hangt vast alleen rond op social media.
Hey Sander, tof dat je nog steeds meeleest. Ik denk dat er wel meer lui van de 'oude' garde hier nog lurken zo af en toe maar niet meer veel reageren en inderdaad qua loggen is het zeer minimaal. Moet zeggen dat ze ook bij powerhouse daar allemaal mee gestopt zijn en de nieuwe garde is niet geïnteresseerd in dit forum. Zat n.a.v. je post even te kijken en er zijn nu ~10 actieve logs in deze sectie, dat is wel echt heel weinig. Toch wel jammer want het kan ook motiveren, een stok achter de deur zijn, en zo'n log geeft ook iets meer structuur en mogelijkheid om terug te kijken en patronen te zien etc dan social media. Alhoewel daar ook apps en notitieboekjes voor zijn allicht.

Soms is een log net een soort dagboek ook, ik vind t wel leuk om zo heel af en toe eens terug te bladeren en te lezen hoe ik hier x jaar geleden reageerde of hoe y jaar geleden mijn trainingen gingen en wat er op dat moment in mijn leven aan de hand was. Ik log hier nu 13 jaar dus er is wel wat terug te vinden.

Hoe is t met jou en de fam, nog aan het trainen ook?

• #5.357
Block 1, miniblock 1, week 1, dag 1

Deadlift, stiff legged, slow ecc
110x10
130x8
140x8
145x8

Bench press, paused
150x5x4

DB flyes, paused
24x10
27,5x10x3

Rope pushdowns
heavyx12
heavyx10
dropx10
dropx10

Face pulls
mediumx12x3

Concentration curls
12x10
14x10
14x8

Main lifts bewogen heel goed maar wel monsterlijk veel spierpijn van die t&g benches van gisteren op de paused bench vandaag, niet echt super handig gepland.
Assistance kapot gepompt, alles 1-2 reps van failure behalve face pulls.

• #5.358
Bench set 2 met piemolcam

DB flyes set 2 met 27,5

Hey Sander, tof dat je nog steeds meeleest. Ik denk dat er wel meer lui van de 'oude' garde hier nog lurken zo af en toe maar niet meer veel reageren en inderdaad qua loggen is het zeer minimaal. Moet zeggen dat ze ook bij powerhouse daar allemaal mee gestopt zijn en de nieuwe garde is niet geïnteresseerd in dit forum. Zat n.a.v. je post even te kijken en er zijn nu ~10 actieve logs in deze sectie, dat is wel echt heel weinig. Toch wel jammer want het kan ook motiveren, een stok achter de deur zijn, en zo'n log geeft ook iets meer structuur en mogelijkheid om terug te kijken en patronen te zien etc dan social media. Alhoewel daar ook apps en notitieboekjes voor zijn allicht.

Soms is een log net een soort dagboek ook, ik vind t wel leuk om zo heel af en toe eens terug te bladeren en te lezen hoe ik hier x jaar geleden reageerde of hoe y jaar geleden mijn trainingen gingen en wat er op dat moment in mijn leven aan de hand was. Ik log hier nu 13 jaar dus er is wel wat terug te vinden.

Hoe is t met jou en de fam, nog aan het trainen ook?

Een log als hier op het forum heeft mijns inziens ook zeker veel meer nut dan wat losse posts op social media. Zat zelf ook eens door mijn log te bladeren, zeer mooi om de progressie door de jaren te zien. Toen er nog een actieve powerlift (log) sectie was, waar we elkaar motiveerde en op wedstrijden zagen. Er zullen op wedstrijden wel weinig lifters actief zijn van de oude garde? Hoeveel wedstrijd powerlifters trainen er tegenwoordig bij powerhouse?

Met mij gaat het prima en de fam ook. Ben altijd blijven trainen, wel minder op kracht gericht en meer bb achtige trainingen. Tijdje terug zat ik weer eens wat powerliften te kijken op youtube en social media, dan begint het toch wel weer te kriebelen om de powerlifts aandacht te geven. Zat hier rond te kijken en ook met het idee dan weer te loggen hier. Zal je log niet verder hijacken en uitgebreider reageren in mijn log.

• #5.360
Een log als hier op het forum heeft mijns inziens ook zeker veel meer nut dan wat losse posts op social media. Zat zelf ook eens door mijn log te bladeren, zeer mooi om de progressie door de jaren te zien. Toen er nog een actieve powerlift (log) sectie was, waar we elkaar motiveerde en op wedstrijden zagen. Er zullen op wedstrijden wel weinig lifters actief zijn van de oude garde?
Er loopt nog best wat rond hoor maar zeker niet per se allemaal als lifters meer natuurlijk. Maar ja weet je dat kun je ook niemand kwalijk nemen natuurlijk. Life happens en je kunt niet verwachten dat iedereen zo competitief blijft als toen ze 20, 25 waren. Ze lopen natuurlijk nog wel rond als coaches, wedstrijdorganisatoren, soms gewoon als toeschouwer. Scheelt ook een beetje op welke locatie het is. In juli op t regiokampioenschap bij TSKV was het bijna een reünie wat dat betreft.
Hoeveel wedstrijd powerlifters trainen er tegenwoordig bij powerhouse?
Variabel, ik heb nu denk ik een stuk of vijf wedstrijdlifters die echt vrij frequent of zelfs fulltime bij powerhouse trainen, dan nog een aantal die verderop in t land wonen en zo af en toe eens komen en nog een aantal coachingatleten die wel voor Powerhouse uit komen maar ook verderop wonen en niet bij ons trainen. Ik heb straks drie weekenden achter elkaar met wedstrijden als coach dus wat dat betreft is het toch wel druk.
Overigens hebben we nu ook een aardige strong(wo)manclub van zo'n 6, 7 mensen die veel wedstrijden draaien.
Met mij gaat het prima en de fam ook. Ben altijd blijven trainen, wel minder op kracht gericht en meer bb achtige trainingen. Tijdje terug zat ik weer eens wat powerliften te kijken op youtube en social media, dan begint het toch wel weer te kriebelen om de powerlifts aandacht te geven. Zat hier rond te kijken en ook met het idee dan weer te loggen hier. Zal je log niet verder hijacken en uitgebreider reageren in mijn log.
Tof man, hopelijk ga je weer loggen!

Terug
Naar boven