Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.422
B1W8D2

Deadlift, from blocks
190x3
210x3
220x3x2

Bench press, t&g
165x8x2
165x7 (8F)

Cable rows
heavyx10
full stack x10x2

DB flyes, paused
24x8
30x8x2

Straight arm pulldowns
mediumx10
heavyx8
mediumx10

Pushdowns
heavyx10x2
dropx13

Wel oké training. Beetje slaaptekort, blockpulls voelden stroperig en baalde wat van die laatste rep op de bench maar ja. Lekker afgepompt daarna.

Goed bezig!

• #5.424
Toch weer een tikje in de onderrug gehad van die blockpulls dus lowerbody even gereset eergisteren

B1W8D2

Squat, low bar, paused
160x5x2

RDL, slow ecc
80x10x3

Leg curls, leg extensions, hyper extensions en ab wheel

Gisteravond

B1W8D3

Bench press, paused
170x5x4

DB bench press
55x10
60x10
60x8

Geen tijd meer, vanochtend moest ik in de gym zijn voor andere lifters en heb ik de training af gemaakt

Pendlay rows
130x6x3

Lat pull down, neutral grip
heavyx10x3
dropx11

Rolling db triceps extensions
16x8x2
16x7
12x12

Single arm pushdowns, curls & face pulls

• #5.426
Gisteren

B1W8D4

Hack squat, paused
heavyx8x3

Calf presses
heavyx12x2
heavyx10

Leg press, unilateral
heavyx10x3

Leg extensions
mediumx15
heavyx12x2

Leg curls
heavyx10x3

Even geen free weight werk op lowerbody. Onderrug voelt nog steeds funky. Toch prettig dat we dan een hack squat hebben die de druk aardig weg haalt van de ruggengraat en erectors.

• #5.427
Gisteren

B1W8D5

Bench press, paused
187,5x3
170x3x2

Bent over rows
100x8x3

Rolling db triceps extensions
20x8x3

Lat pull downs, wide grip
heavyx10x3
dropx13

Pushdowns
heavyx10x3
dropx15

DB preacher curls
16x10x3

Moe gisteren. Dating leven is niet goed voor de gains. Topset op bench was veel zwaarder dan gehoopt.

• #5.429
Ik had gedacht dat je na je 40e wel geleerd had om de juiste prioriteiten te stellen in het leven?

Het is nu of/of en niet en/en meer hè... ;)
Jij hebt je er misschien al bij neer gelegd? Ik wil wel een beetje leven hoor. Alleen de zaterdagavonden tikken wel door in de zondagochtenden ja..

Jij hebt je er misschien al bij neer gelegd?
Dat "dating" vermoeiend is en je kracht-progressie in de weg zit?
Daar heb ik me inderdaad volledig bij neergelegd.

Ik wil wel een beetje leven hoor.
Uit je logboeken krijg ik nou niet bepaald de indruk dat je niet een beetje leeft hoor.
En buiten dat, je hebt je al flink voortgeplant dus die plicht hoef je niet meer te vervullen toch?

ik zit je maar wat te plagen.

• #5.431
Nieuw jaar dus nieuwe kans om mijn log goed bij te houden.

Dinsdag

Bench press, t&g
165x8x3

RDL
140x8x3

Cable rows
heavyx10x3

Straight arm pulldowns
heavyx10x3

DB flyes
30x10x3

Pushdowns
heavyx10x2
dropx~12

Cable curls
heavyx10x3

Woensdag

Squat, low bar
185x5

Hack squat (gewicht = alleen plates)
160x5x3

Deadlift, stiff legged, slow ecc
100x8
120x8x3

Leg curls
heavyx10x3

Hyper extensions
BWx15x2

Ab wheel
BWx12x3

Donderdag (vandaag)

Bench press, paused
165x5
172,5x5
180x5

Bench press, paused, slingshot
200x2
210x2
220x2

DB bench press
65x10x2
65x9

Pendlay rows
130x6x3

Lat pulldowns
heavyx8x3

Lying triceps extensions
57,5x8
62,5x8x2

Single arm pushdowns
mediumx12x2

Face pulls
lightx15x2

Bench gaat nu naar all time PR's. Lowerbody nog steeds rehab style, één squat set per week en de rest allemaal op de hack squat. RDL's en stiff leggeds gaan redelijk zolang ik ze goed gecontroleerd doe. Verder gewoon rammen op alles.
180x5 op bench is denk ik evenaring all time pr, 220x2 op slingshot zit daar ook sterk in de buurt en vorige week achtjes met 70kg db bench presses gedaan, wat sowieso een pr was.

Howlyfuck, eerste week van het nieuwe jaar 5x180kg benche.
Dat is potverdomme t*ring sterk.
Ik wacht in spanning af wanneer je oude pr gaat sneuvelen.
Goed bezig!

Knappe krachtstats!

• #5.435
Net een set calibrated plates (8x25 en daaronder alles 2x) en een nieuwe plate tree besteld bij rogue voor powerhouse.
Dat is toch ook wel weer een kleine droom die uit komt. Hoe lang ik al calibrated plates wilde hebben...

Laatst bewerkt:
Net een set calibrated plates (8x25 en daaronder alles 2x) en een nieuwe plate tree besteld bij rogue voor powerhouse.
Dat is toch ook wel weer een kleine droom die uit komt. Hoe lang ik al calibrated plates wilde hebben...

Holy @#€% heb jij hem even laten hangen zeg. Ik zeg nooit nooit bij ons maar laten we eerlijk zijn dat die dingen echt waanzinnig veel geld kosten.

Wat maakt die calibrated plates zo gewild?

• #5.439
Holy @#€% heb jij hem even laten hangen zeg. Ik zeg nooit nooit bij ons maar laten we eerlijk zijn dat die dingen echt waanzinnig veel geld kosten.

Yes maar het is natuurlijk ook gewoon een kwestie van sparen en geen geld uitgeven aan andere dingen. Ik wil dit al heel erg lang en nu kon het eindelijk. Voor ons wedstrijdrack heb ik destijds ook jaren gespaard, wedstrijden voor georganiseerd om inkomsten te genereren en dergelijke. Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik werk met abonnementen, strippenkaarten, coachinginkomsten, en dergelijke. Dan is het gewoon zaak om voldoende aan de kant te leggen.

Wat maakt die calibrated plates zo gewild?
In de eerste plaats zijn ze dus gecalibreerd, wat in principe betekent dat ze ook echt wegen wat ze zouden moeten wegen, ik geloof dat er op de grotere schijven een speling is van max 10 gram beide kanten op, dus een 25kg plate weegt altijd tussen de 24,99 en 25,01 kilo. Dit betekent dus ook dat lifters op wedstrijden niet voor verrassingen komen te staan en het niet ineens heel anders voelt dan in training. Ik heb ooit wel eens al mijn (non-calibrated) plates nagewogen en het zal je verbazen hoe groot de discrepantie is bij sommige plates en sommige merken. Zo hadden we 20 kg plates die 18 kg bleken te wegen, dat is toch lullig als je vier plates per kant er aan hebt hangen. Needless to say dat ik die weg gedaan heb.
Verder zijn ze dun, dit betekent dat je er meer plates per kant aan kunt hangen en minder last hebt van bar whip.
En deze zijn dan ook nog eens IPF approved, dit betekent dat als ik zelf weer eens wedstrijden zou willen organiseren, ik niet stad en land af hoef te gaan om zelf ergens calibrated plates vandaan te halen.
Voor de gym is het ook gewoon goed om calibrated plates te hebben. Onder powerlifters is het best wel een dingetje en zorgt er dus mogelijk voor dat we nog weer wat meer aanloop krijgen.

• #5.440
Vandaag

Bench press, paused
180x1
192,5x1
202,5x1
210x1 (!)
175x3x4

Hack squat (gew. = alleen schijven)
147,5x10x3

Leg extensions, unilateral