Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.481
Vandaag

Bench press, paused
175x5x3

DB bench presses
75x5
55x12x2

Cable rows
full stack +20 x8x3
dropx15

Straight arm pulldowns
40x15x2

Rolling db triceps extensions
27,5x8x3

Pushdowns
35x15x2

Face pulls
25x15x2

Bizar harde training. UB is sterker dan ooit denk ik.
Db benches met 75 waren wel echt een struggle. Had twee man nodig om ze op m'n knieën te krijgen. Filmpje volgt morgen.

Laatst bewerkt:
  • #5.482
Laat de bench nu de lift zijn waar ik het minst van weet maar als ik jouw barpath zie 😍

En Jezus die dumbbells 😱

• #5.484
  • #5.485
Vandaag

Deadlift, stiff legged
150x8x3

Leg press
340x8x3

Constant tension highbar squats
130x8x3

Leg extensions, unilateral
35x12x2
35x15 (bilateral)

Lying leg curls
40x12x2

Training wat in moeten korten, week met de kids en voorjaarsvakantie dus het is enorm behelpen qua tijd.
Maar weer een kneiterharde sessie. Alles na die stiff leggeds was all out balls to the wall.

• #5.486
Training van gisteren

Bench press, paused
160x2
170x2
180x2
185x2
190x2x2

Bench press, paused, slingshot
200x2
215x2
225x2

DB flyes, paused, slow ecc
30x12x3

Lat pull down, neutral grip
85x10x3

Pushdowns
35x15x2

Training was heel goed, wel weer in moeten korten, jongste was mee en ik kon daarom niet 2,5 uur in de gym blijven. Hij had trouwens een nieuw pr, 21kg bench.

Ben toch blij dat ik ook in de vakantie, in de week dat mijn kids bij mij waren, drie keer heb kunnen trainen en ook goed heb kunnen trainen, ook al was het ingekort en aangepast. Als ik dat ritme kan aanhouden en in die andere week gewoon 4-5 keer kan gaan dan moeten de gains wel blijven komen en heb ik ook niet elke keer dat jojo effect waarbij ik weer een halve week nodig heb om terug in het trainingsritme te komen.

Herkenbaar hoor dat trainen met kinderen om je heen. De pubers trainen al lekker mee naar de peuterpuber.... Zorgt er ook sinds voor dat trainingen worden ingekort of afgeraffeld.

Leuk man dat PR ❤️

• #5.489
Herkenbaar hoor dat trainen met kinderen om je heen. De pubers trainen al lekker mee naar de peuterpuber.... Zorgt er ook sinds voor dat trainingen worden ingekort of afgeraffeld.

Leuk man dat PR ❤️
Moet eerlijk zeggen dat het niet altijd ideaal is. Het is wel leuk verder natuurlijk maar de zondagsessies bij powerhouse duren vaak gewoon 3-3,5 uur en dat is te lang voor die jongen. Dan heb ik het niet alleen over de eigen training maar ook die van coachingatleten en dergelijke.
Ze hoeven van mij ook alleen te trainen als ze het zelf echt leuk vinden. Enige regel is dat we niet op schermpjes gaan zitten in de gym, maar als ie wil apenkooien of voetballen of buiten spelen is t ook helemaal prima natuurlijk. Gisteren heeft 'ie een half uurtje 'getraind' en verder andere dingen gedaan.
Ik heb nog drie oudere kinderen (13 t/m 17) maar die gaan eigenlijk niet mee. Eentje heeft wel aangegeven te willen komen trainen maar is wel een typische onzekere puber die t moeilijk vindt die eerste stap te zetten.

• #5.490
Vandaag

Bench press, t&g
165x8x4

RDL
190x6
165x8x2

Hack squats (gewicht = alleen schijven)
155x8x3

Leg extensions
65x12x3

Leg curls
40x10x2
40x8

Hyper extensions
BW+green band x12
BW+green band x12 drop BWx12

Bizar, bizar harde training. Alles all out, balls to the wall. RDL wordt ook goed sterk en hack squats was absoluut sterven op elke set

• #5.492
Vandaag

Bench press, paused
180x5
180x4 5F
170x5

DB bench presses, paused
60x10x2
60x9

Rolling DB triceps extensions
30x8x3

Cable rows
full stack +25 x8x2
full stack x12

Straight arm pulldowns
45x12x2
25x15

Pushdowns
37,5x15x2
20x16

Face pulls
25x12x3

Insane sessie. We zijn weer helemaal terug. Bench van gisteren en vandaag zaten natuurlijk te dicht op elkaar, ging voor 2x5x180 maar dat was net een tikje te veel vandaag. Laatste rep net niet gehaald.
Verder echt weer kapot zwaar getraind. Alles wordt zó veel sterker nu. Weet nog dat een maand of twee geleden die rolling triceps extensions oprecht zwaar voelden met 18-20 kg db's en nu gewoon met 30kg db's voor straight sets.

• #5.493
Zaterdagochtend wakker geworden, m'n hoofd van m'n kussen getild en er schoot direct iets verkeerd in m'n nek.

De hele zaterdag met een sjaal om rond gelopen en de nek niet of nauwelijks kunnen draaien, in de loop van de dag zat het ook in m'n traps en schouders.
Vandaag wel iets beter. Tijgerbalsem er op, vanochtend wel naar de gym geweest maar ik kon echt helemaal niets, behalve wat werk met een neck harness, hele lichte schouderisolatie, shrugs, en nog wat licht benenwerk zoals leg extensions. Geen enkele squat vorm lukte, bench al helemaal niet en überhaupt geen enkele press, hinges ook niet, zelfs leg presses niet.
T zijn altijd van die 'kleine' dingetjes en t gebeurt ook eigenlijk altijd buiten t trainen om.

Hopelijk is t morgen een stuk minder en kan ik weer wat.

• #5.494
  • #5.495
Vandaag weer wat kunnen doen, toch veel last van die nek gehad. Nog steeds wel maar t lukte weer vandaag.

Deadlift, stiff legged
160x8x3

Leg press
360x8x2
360x5

Constant tension high bar squats
135x8x3

40x12x2
40x15 (bilateral)

Lying leg curls
30x10x2

Wilde nog meer (hyper extensions en ab wheels) maar moest fysiek stoppen, stond op het punt van overgeven. Deze training was echt f*cking brutal² en ik zit hier ook echt wel op het einde van de progressie. Stiff leggeds gingen nog enigszins maar alles daarna was dermate all out dat ik bijna tegen de vlakte ging.
Op die derde set leg press had ik misschien nog één rep gekund maar dat was echt tot absolute failure geweest, en die squats daarna waren belachelijk zwaar. Klinkt een beetje bro om zulke lichte squats na zulke zware leg presses te doen maar ik voelde vanaf rep 1 telkens m'n quads al ontploffen en dan moest ik er nog zeven.
Afijn. Goeie sessie dus.

Vandaag weer wat kunnen doen, toch veel last van die nek gehad. Nog steeds wel maar t lukte weer vandaag.

Deadlift, stiff legged
160x8x3

Leg press
360x8x2
360x5

Constant tension high bar squats
135x8x3

40x12x2
40x15 (bilateral)

Lying leg curls
30x10x2

Wilde nog meer (hyper extensions en ab wheels) maar moest fysiek stoppen, stond op het punt van overgeven. Deze training was echt f*cking brutal² en ik zit hier ook echt wel op het einde van de progressie. Stiff leggeds gingen nog enigszins maar alles daarna was dermate all out dat ik bijna tegen de vlakte ging.
Op die derde set leg press had ik misschien nog één rep gekund maar dat was echt tot absolute failure geweest, en die squats daarna waren belachelijk zwaar. Klinkt een beetje bro om zulke lichte squats na zulke zware leg presses te doen maar ik voelde vanaf rep 1 telkens m'n quads al ontploffen en dan moest ik er nog zeven.
Afijn. Goeie sessie dus.

Heerlijk en ik weet hoe dit soort trainingen voelen. Bodybuilding....

• #5.497
Bench press, paused
160x2
170x2
180x2
190x2
195x2

Bench press, slingshot
200x2
215x1
227,5x1
180x8

DB flyes, super slow ecc, paused at the bottom
24x10x3

Pendlay rows
110x8x3

Lat pull downs, neutral grip
70x10x3

Pushdowns
40x10x3
25x15

Preacher db curls
14x10x3

Blij dat ik weer wat kon doen, ik heb vorige week wel wat getraind maar t hield niet over. Weet ook wel dat iedereen dezelfde 24 uur in een dag heeft enzo maar t blijft lastig, ik weet soms echt niet meer wanneer ik zelf nog moet trainen als alleenstaande vader, leraar, coach, gymeigenaar, et cetera. Maar ja bla bla. We zijn er weer, de kids zijn weer een week naar hun moeder dus een week tijd om te gainen.

500 pounds (227,5kg) op die slingshot bench was wel leuk.

Blij dat ik weer wat kon doen, ik heb vorige week wel wat getraind maar t hield niet over. Weet ook wel dat iedereen dezelfde 24 uur in een dag heeft enzo maar t blijft lastig, ik weet soms echt niet meer wanneer ik zelf nog moet trainen als alleenstaande vader, leraar, coach, gymeigenaar, et cetera. Maar ja bla bla. We zijn er weer, de kids zijn weer een week naar hun moeder dus een week tijd om te gainen.

500 pounds (227,5kg) op die slingshot bench was wel leuk.
Werk je nog steeds in het (uit mijn geheugen voorbereidend) beroepsonderwijs? Geschiedenis was het toch? En parttime nu dan of nog steeds fulltime?
Tuurlijk, iedereen heeft dezelfde 24 uur, maar niet dezelfde verplichtingen.
Herkenbaar dilemma hoor. Sprak zij, fulltime doch flexibel werkend, 7 kinderen waarvan enkelen topsporters, flinke reisafstanden en zelf willen trainen, geen oppas of hulp in de huishouding etc. En ja, soms is er dan de (noodgedwongen) "keus" om sommige zaken even op lager pitje te zetten of anders in te delen. Met een sport die tig uren per week vraagt wel anders koek ook dan een wandelcluppie. Ik vind het heel knap dat je al die jaren stug bent doorgegaan.

En flinke slingshot bench 😱

• #5.499
Werk je nog steeds in het (uit mijn geheugen voorbereidend) beroepsonderwijs? Geschiedenis was het toch? En parttime nu dan of nog steeds fulltime?
Tuurlijk, iedereen heeft dezelfde 24 uur, maar niet dezelfde verplichtingen.
Herkenbaar dilemma hoor. Sprak zij, fulltime doch flexibel werkend, 7 kinderen waarvan enkelen topsporters, flinke reisafstanden en zelf willen trainen, geen oppas of hulp in de huishouding etc. En ja, soms is er dan de (noodgedwongen) "keus" om sommige zaken even op lager pitje te zetten of anders in te delen. Met een sport die tig uren per week vraagt wel anders koek ook dan een wandelcluppie. Ik vind het heel knap dat je al die jaren stug bent doorgegaan.

En flinke slingshot bench 😱
Knap hoor, zeven kinderen is nog wel even weer van een andere dimensie dan vier haha.

Yes, ik werk sinds een paar jaar parttime in het voortgezet onderwijs (vmbo), geschiedenisleraar inderdaad. Daarvóór altijd fulltime.
Maar met de uren erbij die ik aan de gym en coaching kwijt ben is dat ver, vér over fulltime heen. Ook ik doe alles alleen verder en sta vaak om tien uur 's avonds nog te stofzuigen en de was op te vouwen. Maar ja dat heb ik ook mede zelf veroorzaakt dus dat is dan maar zo.
In mijn 'papaweek' moet ik verder maar gewoon accepteren dat ik minder frequent kan trainen en dat is prima. Als ik nog aan 2-3 keer kom in zo'n week dan verlies ik in elk geval niet veel. En de andere week is het qua training allemaal een stuk makkelijker natuurlijk.

227,5 kg slingshot bench

kijk: https://youtube.com/shorts/uoABOb8Tkfg

Terug
Naar boven