MuscleMeat

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.501
Dit is voor mij deadlift gewicht haha, lijkt me wel tof om een slingshot te proberen ooit, helaas heeft onze gym er geen en voor die ene x ga ik er geen aanschaffen
Voor mij ook bijna hah.
Dit is de full boar, dat is eigenlijk de enige die ik zelf nog gebruik, maar ik heb er denk ik in totaal nog een stuk of tien liggen. Ik vind t wel prettig om wat zwaardere gewichten in de handen te hebben gehad zodat de schok ook niet al te groot is als je eens zonder slingshot daarbij in de buurt komt.

Voor mij ook bijna hah.
Dit is de full boar, dat is eigenlijk de enige die ik zelf nog gebruik, maar ik heb er denk ik in totaal nog een stuk of tien liggen. Ik vind t wel prettig om wat zwaardere gewichten in de handen te hebben gehad zodat de schok ook niet al te groot is als je eens zonder slingshot daarbij in de buurt komt.
Toevallig ook ervaring met static holds? tot nu toe nog nooit geprobeert maar ook wel benieuwd naar. Overigens ook niet veel mensen in mijn gym die ik als spotter vertrouw als ik 140-160kg in mn handen heb :lol:

• #5.503
Toevallig ook ervaring met static holds? tot nu toe nog nooit geprobeert maar ook wel benieuwd naar. Overigens ook niet veel mensen in mijn gym die ik als spotter vertrouw als ik 140-160kg in mn handen heb :lol:
Static holds boven je 1RM? Zou dat eigenlijk alleen doen als je merkt dat het unracken en stabiliseren enzo echt moeilijk is voor je, en dan wellicht een gewicht rond of net boven je 1RM pakken. Wel altijd als aanvulling bovenop je reguliere werk en zeker niet als vervanging. Vroeger deed ik het wel eens maar ik denk al zeker tien, twaalf jaar niet meer. Voor het equipped benchen deed ik het af en toe wel.
Zelf leren unracken scheelt verder ook veel imo, maakt je veel zekerder. En als je side racks hebt heb je in wezen geen spotter nodig verder.
Deed vroeger wel veel board presses ook voor de overload maar dat doe ik eigenlijk nooit meer. Qua overload op de triceps heeft de slingshot ongeveer hetzelfde effect als een board press maar het feit dat je met de slingshot wel in de volledige range of motion werkt vind ik dan toch fijner.

Static holds boven je 1RM? Zou dat eigenlijk alleen doen als je merkt dat het unracken en stabiliseren enzo echt moeilijk is voor je, en dan wellicht een gewicht rond of net boven je 1RM pakken. Wel altijd als aanvulling bovenop je reguliere werk en zeker niet als vervanging. Vroeger deed ik het wel eens maar ik denk al zeker tien, twaalf jaar niet meer. Voor het equipped benchen deed ik het af en toe wel.
Zelf leren unracken scheelt verder ook veel imo, maakt je veel zekerder. En als je side racks hebt heb je in wezen geen spotter nodig verder.
Deed vroeger wel veel board presses ook voor de overload maar dat doe ik eigenlijk nooit meer. Qua overload op de triceps heeft de slingshot ongeveer hetzelfde effect als een board press maar het feit dat je met de slingshot wel in de volledige range of motion werkt vind ik dan toch fijner.
Ik heb regelmatig dat gewicht rond de 100-110 (1rm 130kg) zelfs een aantal seconde kost om mn armen stil te krijgen, tijdens de lift komt die onstabiliteit dan weer terug. Wellicht dat ik het vanavond na het benchen even probeer als er iemand aanwezig is om te spotten

• #5.505
Ik heb regelmatig dat gewicht rond de 100-110 (1rm 130kg) zelfs een aantal seconde kost om mn armen stil te krijgen, tijdens de lift komt die onstabiliteit dan weer terug. Wellicht dat ik het vanavond na het benchen even probeer als er iemand aanwezig is om te spotten
Ik heb geen idee hoe lang jij al traint maar ik denk dat t ook gewoon een kwestie van trainingservaring en gewenning is. Als je 1rm 130 is dan zal een groot deel van je volumewerk toch ook rond die 100-110 kilo zitten normaal gesproken dus train je dat ook gewoon. Verder veel en zwaar triceps werk doen.
Kan ook nog een kwestie van set up zijn, wellicht lig je niet helemaal stabiel? Geen idee hoor

• #5.506
Vandaag

Squat, low bar
180x1
200x1
220x1

Bench press, t&g
170x8
170x4

RDL
160x2
120x8x3

Hack squats (gew. = alleen schijven)
150x8
150x7
150x7

Leg extensions
70x12x3

Leg curls
40x10x2
25x15

Wil weer wat squat singles gaan doen maar moet m'n trainingsindeling wel wat gaan heroverwegen. Geef t niet graag toe maar deze sessie is té. 2,5 uur zowat non stop aan t knallen geweest.
Op squat was t wel fijn dat 220 er gewoon nog in zit na ~2,5 maand niet normaal squatten. Bench gestopt op set 2 want voelde mn linker pec ernstig twitchen. Zit te dicht op gisteren dit. Ook op rdl gas terug want weer wat gevoelige onderrug. Hack squats waren elke set tot 0-1RIR en daarna was ik helemaal naar de klote.

Afijn, lief dagboek. Harde sessie wel hoor

• #5.507
220 squat van gisteren. Heb t idee dat m.n. de quads wel echt sterker zijn geworden van de vele hack squats en leg presses en dergelijke, maar de onderrug voelt wat wonky en durf daardoor niet echt door te versnellen. Komende tijd de hypers smashen en die onderrug weer goed sterker maken

kijk: https://youtu.be/cNXpZDoW3rY?si=jve21H9MziZ9GBhZ

• #5.508
Vandaag

Bench press, paused
170x5x3

DB bench press, paused
55x12x3

Cable rows
full stack x8
full stack +20 x8x2
dropx12

Lat pull downs, neutral grip
80x8
90x8x2
dropx15

Pushdowns
40x10x3
dropx15

Cable curls, unilateral
15x10x3

Face pulls
20x12x2

Prima UB pompsessie.

• #5.509
Gisteren een wat rare training want veel lifters waren bezig met generale repetitie voor onze mockmeet van volgende week, dus ik was ook veel aan het helpen.

Bench press, t&g
160x8x3

Stiff legged deadlifts, paused
140x6x4
Pauze onderin en dan ook nog vlak boven de grond telkens, killing.

Leg press
tot 400x3
280x10x2

Constant tension high bar squat
120x10x3
Dood.

Assistance verder niet kunnen doen. Die 400 leg press sloeg nergens op, beetje ego liften. Ook wel leuk af en toe natuurlijk. Denk dat ik dat op een goeie dag wel voor wat meer reps kan doen nog maar voorlopig weer gewoon even sets draaien.

• #5.511
Vandaag

Bench press, paused
175x3x5

Bench press, paused, slingshot
205x3x2

DB flyes, slow ecc
27,5x10x3
laatste rep telkens paused

Cable rows
85x12x3

Lat pull downs, wide grip
75x10x3

Rope pushdowns
30x12x3

Iets meer mellow training dan de laatste weken, maar prima zo. Wel lekker gepompt maar overal 1 of 2 reps meer in de tank gehouden dan anders. Beetje vermoeid ook gewoon vandaag.

• #5.513
Vandaag

Squat, low bar
165x6x3

RDL
140x8x3

Hack squat
150x8x3

Leg extensions
80x12
80x11
80x10

Leg curls
50x10x2

Snelle, goeie sessie. Blij dat ik weer wat squats kan doen.

• #5.514
Zondag mockmeet gehost bij Powerhouse, super toffe dag gehad met allerlei PR's maar daardoor zelf niet kunnen liften.

Vandaag

Bench press, paused
175x5x3

DB bench press
60x12x3

Pendlay rows
120x6x3

Lat pulldowns, neutral grip
90x8x3

Pushdowns
35x12x3

Face pulls
20x15x2

Zeer lekker. Bench was goed, daarna heerlijk en zwaar pompen.

• #5.515
Vandaag

Bench press, t&g
165x8x2
165x7 (8F)

Stiff legged dl
160x6x3

Weet soms van gekkigheid niet meer hoe ik mn trainingen moet plannen, vind dat echt wel lastig. Vandaag weer van tachtig mensen berichten en belletjes na een werkdag, nieuwe lui in de gym ook weer vanavond en dan kom ik om half elf afgepeigerd thuis en heb ik nog niet de helft van m'n training kunnen doen en moet ik ergens nog 2k kcal naar binnen zien te werken. Zit echt op zo'n punt tussen fulltime bezig zijn met de gym of niet.
Afijn, losers make excuses I guess. Blijven ploegen, morgen weer een dag.

• #5.516
Training van gisteren vandaag af gemaakt

Leg press
300x8x4

Leg extensions
80x12x3

Leg curls
35x10
40x10x2

Hyper extensions
BW + green band x12x3

Ab wheel
BWx12x2

Prima zo, 45 minuten gepompt

Altijd lastig met opbouwen van het een naast het ander: wanneer gaat er een dag van het een af om aan het ander te kunnen besteden. In de praktijk is dat pas als meer dan die ene dag al drie keer besteedt is. En dan nog een hoop zaken afwegen. Succes in ieder geval 💪

• #5.518
Bench press, paused
180x1
190x1
200x1
180x3x4

Bench press, paused, slingshot
200x2
210x3x2

DB flyes
40x8x2 PR
30x10 (paused)

Cable rows
full stack x12x3

LPD, neutral grip
80x10x2
55x15

Cable overhead extensions, unilateral
15x10
20x10x2

Pushdowns
35x15x2

Bizar harde training met een heerlijke crew ook weer bij Powerhouse. 200 bench zit er gewoon altijd nog weer in en dat is zeer geruststellend. Op die eerste set met 180 had ik zeker zes reps kunnen doen. Slingshot ook goed en db flyes heb ik voor zo ver ik weet nog nooit met de 40 kilo dumbbells gedaan, dus PR

• #5.519
Maandag

Squat, low bar
tot 170x1

RDL, slow ecc
100x10x3

Hack squat
155x8x3

Leg extensions, unilateral
45x10x2
35x15

Hyper extensions w/ rotation
BWx12x3

Deadhangs en foam rollen

Veel last van de onderrug toch weer dus reguliere squats gingen niet. Verder wel oke, pomptraining

Gisteren

Bench press, paused
177,5x4
170x5
170x6

DB bench press
62,5x12x3

Pushdowns
35x12x2
25x15

Preacher curls, db
16x10x3

Weinig tijd, wel hele fijne sessie. UB gaat goed.

• #5.520
Gisteren

Bench press, t&g
155x8
162,5x8
170x8

Trap bar deadlifts
162,5x5x3

Leg press
340x10
340x11

Leg extensions
80x12x2
50x16

Hyper extensions
BW+green band x15x2
BWx15

f**k wat een bizarre training weer. Bench was zeer, zéér goed. Trap bar deadlifts eens een poging gegeven ipv stiff leggeds, voelde wel goed eigenlijk. Erg licht nog natuurlijk. Op leg press helemaal naar de getver gegaan en daarna ook volledig vol gepompt.

Terug
Naar boven