XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Die is mooi ja :D
Heb nu even geen zin en tijd om het verschil tussen raw, single ply en multiply powerlifting uit te leggen, google maar ff ofzo...

Vandaag weer een dag van rennen en vliegen, uiteindelijk rond half 9 in de loods.

13.1

Bench paused
10x20
10x60
5x100
3x140
3x160
3x180
3x185
3x190 PR
3x190 VPR, mooie grind op de laatste.
En weer een bruut PR erbij :D
200 paused is sowieso een zekerheidje nu.

Floor press
5x100
5x130
5x160
5x185 PR
5x185 VPR
Ook goed

LPD front
10x
10x
10x
10x

MP
8x50
8x70
8x70
8x70
8x70

ss met

Pushdowns
10x
10x
10x
10x

Paused CGBP
5x60
5x100
5x130
5x130
5x130
10x130 zal ook wel een PR zijn

ss met

Cable curls
10x
10x
10x
10x

Bench blijft maar gaan, waar stopt dit?
Mooi man.

Beest he jij. Zal het idd effe googlen, ik ben nog een nitwit op dat gebied.
Je lijkt keer op keer sterker te worden, respect man! Mag ik je vragen wat je vetpercentage is? Gewoon benieuwd hoor.

*jaloers*

Sterke bench tymboo, blijft mar gaan ook!

Goed bezig gozer

• Topic Starter Topic Starter
Beest he jij. Zal het idd effe googlen, ik ben nog een nitwit op dat gebied.
Je lijkt keer op keer sterker te worden, respect man! Mag ik je vragen wat je vetpercentage is? Gewoon benieuwd hoor.

Thanks.
Weet ik t, 20-25 ofzo, interesseert mij weinig tot niets.

Sterke bench tymboo, blijft mar gaan ook!

Thanks dudes!

http://www.youtube.com/watch?v=enVJTmtswLY

10x130 beltless nog wel, als ik er weer niet ben he

Man oh man wat een presses

Pretty awezome mate!

En ik helemaal blij met mijn 1x 150, voel me weer zo klein als ik hier lees :p

10x130 beltless nog wel, als ik er weer niet ben he

Haha :D

En ik helemaal blij met mijn 1x 150, voel me weer zo klein als ik hier lees :p

Thanks guys :)

En dan nu de grote domper.

Vanmorgen vroeg bij de fysio geweest, eentje die zelf ook aan krachtsport doet en op hoog niveau topsport heeft gedaan, en dus gelukkig ook begrijpt waar ik vandaan kom. Ik ken hem nog vanuit de sportschool waar ik eerst trainde. Moest er wel een stukje voor rijden, maar dan heb je ook wat.
Aan mijn manier van lopen zag hij al dat ik een enorme bekkeninstabiliteit heb. Wat stretch oefeningen gedaan en vooral met endorotatie van de heupen heb ik veel pijn en zit er ook weinig beweging in. De TFL en gluteus medius aan de linkerkant leveren de grootste problemen op. Ik heb een dry needling behandeling gekregen (pijnlijk!), de naalden bogen gewoon om door de enorme tension in die regio. Dit werkte wel meteen, stretchen ging daarna al makkelijker. Ook de gluteus maximus en erectors (en alle omliggende core- en heupspieren) krijgen door deze instabiliteit een verkeerde druk te verwerken, wat de problematiek in de onderrug dus ook wel verklaart. Ik moet hier nu direct aan gaan werken om verdere problemen in de toekomst te voorkomen.
Het verdict: een halfjaar tot een jaar geen zware belasting op de heupen, dus geen zware squats of deadlifts. Dit is zijn advies als fysio. Als mens en voormalig topsporter zei hij er direct bij dat hij het volkomen begreep als ik wel aan de NK RAW mee zou doen in december, en dat hij hier dus ook verder geen uitspraken over doet. Dit moet ik voor mijzelf beslissen. Maar in elk geval kan ik daarna mijn powerlifting aspiraties voorlopig aan de spreekwoordelijke wilgen hangen.
Ik heb een keur aan stabiliteits- en balansoefeningen meegekregen, het eerste wat ik nu moet doen is ergens een swiss ball op de kop tikken en daarmee aan de slag gaan. Hoe ik het ga doen met het NK RAW moet ik nog gaan bekijken.
Ergens wist ik wel dat er meer aan de hand was, ik had als klein kind al enorm stramme heupen en liep altijd moeilijk, heb daar toen ook wel wat behandelingen voor gehad. Maar het is toch wel even schrikken om dat dan allemaal zo te horen.

Succes met het herstel broeder van het ijzer

Balen man, maar beter dan in een rolstoel. Bij wijze van spreken. Maar goed, als het bij een half jaar kan blijven is dat nog best te overzien. Leuk is anders in ieder geval.

Succes!

Zal toch geen toeval zijn dat je bench zo super gaat nu deze aandoening opspeelt? Betere arch? Meer overdracht van leg power?

Succes verder, ver vooruit kijken helpt.

Beter nu een half jaar tot een jaar investeren en keihard terugkomen, dan alles vernken met 1 wedstrijd.
Komen nog wel meer wedstrijden man. Succes met je herstel in ieder geval

Succes met het herstel broeder van het ijzer

Balen man, maar beter dan in een rolstoel. Bij wijze van spreken. Maar goed, als het bij een half jaar kan blijven is dat nog best te overzien. Leuk is anders in ieder geval.

Succes!

Thanks kerels. Je hebt gelijk FF.

Zal toch geen toeval zijn dat je bench zo super gaat nu deze aandoening opspeelt? Betere arch? Meer overdracht van leg power?

Succes verder, ver vooruit kijken helpt.

Ik zou niet weten hoe verdoete heupen mij een betere arch en leg drive zouden opleveren. Ik denk dat mijn bench gewoon vooruit gegaan is omdat ik sterker ben geworden en beter in de techniek zit. Daarnaast denk ik dat dit probleem al veel langer speelt.
Thanks.

---------- Toegevoegd om 11:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:00 ----------

Beter nu een half jaar tot een jaar investeren en keihard terugkomen, dan alles vernken met 1 wedstrijd.
Komen nog wel meer wedstrijden man. Succes met je herstel in ieder geval

Zo is het mij ook niet verteld hoor, dat ik alles zou vernken met één wedstrijd. Het is niet het meest verstandige, maar het is ook niet zo dat ik meteen gedoemd ben in een rolstoel te verdwijnen daarna.
En zo heel veel wedstrijden zijn er helaas ook niet, dus het blijft een lastige afweging...

Succes ermee, broeder. Bekijk het van de positieve kant; je kan de focus des te meer gaan leggen op de bench. Tegen dat je klaar bent met je herstel, heb je een raw bench van 220+ ;) keep your head up !

Persoonlijk zou ik me tijdens de wedstrijd vol laden met ibuprofen en dan met kerst 2 weken thuis op de gaan liggen... Maar goed, ik weet niet hoeveel last je nu hebt en hoeveel last de wedstrijd gaat opleveren.

En voor dat iemand er over begint; ik weet dat het niet slim is!

Zo is het mij ook niet verteld hoor, dat ik alles zou vernken met één wedstrijd. Het is niet het meest verstandige, maar het is ook niet zo dat ik meteen gedoemd ben in een rolstoel te verdwijnen daarna.
En zo heel veel wedstrijden zijn er helaas ook niet, dus het blijft een lastige afweging...

Dat is een lastige inderdaad. Ik zou het persoonlijk laten afhangen of ik kans heb om in de top 3 te komen :P

spoedig herstel tymen!!!!

Sterkte met het herstel man! K*t voor je.

Terug
Naar boven