AndroidHealthClinic

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
14.2

TFL stretching, swiss ball werk, bw squats, band walks, band squats

Daarna

Squat
10x20
6x60
6x80
6x100
6x120
6x140
6x140
6x140
6x140
6x140
Langzaam opgebouwd tot een veilig gewicht, vooral na dat stretchen moet ik echt rustig opbouwen. Wat geoefend met een wijdere stance en verschillende tempo's in het zakken. Voelde allemaal prima.

Dl conv
6x100
6x120
6x140
6x140
6x140
6x140
6x140
6x140
Ook pijnvrij.

Planks BW + 35 kg
1m
30 sec (kramp in tenen)

Dit zorgt weer voor wat hoop. Kijken of ik nu morgen niet krom loop.

vooral die bw squats waren impressive!

jk, hoop dat 't morgen soepel gaat en dat je zo door kan man, 't is je gegund

Gelukkig pijnvrij:)

vooral die bw squats waren impressive!

jk, hoop dat 't morgen soepel gaat en dat je zo door kan man, 't is je gegund

Mwa, de twee dagen daarna toch weer veel last gehad.

Gisteren

14.3

Bench paused
tot 5x5x130

Verder alleen stretching en swiss ball werk als altijd
Alles deed pijn

Vandaag

Eerst met Vito en mijn zoontje naar België gebold om een IFSA log op te halen voor PHM bij The Locust en zijn broer. Toffe kerels daar, mooie ruimte, goeie hardcore sfeer. Helaas konden we vandaag niet bij hen trainen omdat we ook weer wat mensen in de loods verwachtten.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Rond een uur of 1 terug in de loods, snel wat eten gehaald bij de Mac en doorgegaan met de training.

14.4

Dit had volgens de planning de zwaarste training in de voorbereiding moeten worden, maar ja squats en deadlifts dus weer noodgedwongen moeten skippen.

Dynamisch opwarmen

Bench paused
10x20
10x60
5x100
3x130
2x160
1x180
1x195 raketje
1x205 PR :D
http://www.youtube.com/watch?v=VOwGJWpadj4
Zwaar, maar zit op wedstrijd zeker nog meer in normaal gesproken. Alleen al vanwege die bench heb ik zoveel zin in die wedstrijd he

Log (ff uittesten)
5x80
5x80
5x90
5x90

GHR
3x8xBW

Hypers
3x10xBW

TFL stretching.

Mooi, ben wel echt benieuwd hoe het met squat en deadlift gaat aflopen natuurlijk.

Nice, toch jammer dat ik net niet meer bij dat benchgeweld kon zijn.

Voelde die log goed aan?

Enorm sterk Tymen!

Sterk tymen!

Awesomesauce!

Je blijft er maar schijven opknallen he! Op naar de 5 plates bench!

Easy!

En goede muziek keuze

Nice, toch jammer dat ik net niet meer bij dat benchgeweld kon zijn.

Voelde die log goed aan?

Ja prima man, gaan we nog veel plezier aan beleven :)

Je blijft er maar schijven opknallen he! Op naar de 5 plates bench!

Thanks kerels!

Het staat wel niet dat je voor een bench PR een shirt draagt met 'shut up & squat' :D

Gisteren

15.1

Bench
tot 3x8x160 paused VPR denk ik

Geen tijd voor meer werk

Vandaag

15.2

Eens omgedraaid, eerst sq/dl en daarna mobility/stretch werk.

Paused sq
10x20
10x60
5x80
5x100
5x100
5x120
5x120
5x140
5x140
5x140
Gek dat elke eerste set vanaf 100 kilo pijnlijk was in de heupen, maar bij elke tweede set met hetzelfde gewicht totaal geen pijn.

Conv dl
5x60
3x100
3x140
3x160
3x160
3x160
3x160
3x160
Dit voelde gewoon goed, nog wat kleine aanpassingen gedaan per set in liftoff positie.

Daarna swiss ball balance werk, tfl stretching, abductor/adductor stretching, foamrollen van heupen en erectors

Landmines
16x35
16x50
16x50

Bevredigend.

Goed man! Blijven aanhouden deze manier.

Ha Tymen!

b54hnd.jpg

Groetjes:D

Goed man! Blijven aanhouden deze manier.

Jep, hoop dit weekend toch nog een zware sq, bp, dl training mee te kunnen pakken

Haha mooi he

Niet veel deadlift filmpjes gepost de laatste tijd, en aangezien er een aantal setjes gefilmd waren toch maar eens een setje rehab deads posten. Best veel aanpassingen gemaakt al met al op de dl vooral om die lockout harder te krijgen, dus misschien wel eens de moeite waard om te laten zien.

https://www.youtube.com/watch?v=OhBSa9EtuJA

Yow !

Ik denk dat je beter je hoofd neutraal houdt bij de start en doorheen de beweging je hoofd mee naar achter tilt dan andersom.

Hm ja ik probeer juist mijn nek meer te "packen" (wel neutraal houden maar meer het hoofd in de nek gooien) en dan bij het locken de kin richting de borst. Denk dat ik op t filmpje wel iets te overdreven en misschien ook wat te vroeg mijn kin naar beneden gooi, zoals ik zei heb een aantal kleine aanpassingen gedaan per set. Heb wel het idee dat ik zo veel harder lock en veel minder onnodige back extensie heb zoals in het verleden nogal het geval was. Gewoon recht staan dus en niet achterover hangen bij de lockout.

Ok. Bij mij ligt het anders. Als ik vooruit en naar beneden kijk bij de liftoff en doorheen de beweging m'n hoofd naar achter til, dan lijkt het (gevoelsmatig) alsof ik vanaf daar accelereer en dus een hardere lockout krijg. Je kan het eens proberen, als je toch aan het experimenteren bent. Good luck with the rehab, champ !

Terug
Naar boven