Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Wat is je raw total ?

Damn. Succes met het herstel man. Kan je in de tussentijd in ieder geval je bench nog verder uitbouwen, lijkt nog zat progressie in te zitten.

Ah bah balen man

Dan maar je bench naar de 250 regelen

• Topic Starter Topic Starter
Thanks iedereen. Ben toch wel van plan om de NK raw gewoon te doen, even afwachten hoe het de komende weken gaat met squats en deadlifts.

13.3 (dinsdag rust gehad, dus 13.2 kwam te vervallen)

Paused bench
10x20
10x60
5x100
5x140
5x160
4x180 paused PR, vijfde had er misschien in gezeten maar wilde niet gaan grinden.
2x180 ineens op ???

Incline bench
10x60
5x90
5x120
5x130
2x140 tussen de reps gerackt omdat ik tegen de hooks aan duwde
7x120
Allemaal wel PR's denk ik, maar dat komt omdat ik een kleine twee jaar geen incline benches heb gedaan. Moet wel een stuk zwaarder kunnen nog natuurlijk.

Pendlay rows
10x60
5x90
5x115
5x115
5x115
5x115
5x115

Face pulls
10x
10x
10x
10x

Front hold (10kg plate)
plusminus 1min15

Plate flips L + R
10 kilo: 15x + 11x
15 kilo: 0
10 kilo: 15x + 15x
Super gladde plates, die 15 was echt niet doen

Standing oh plate extension
10x20
10x20
10x20

Redelijke training.

Gister

13.4 Rehab

Swiss ball exercises

TFL stretching

Daarna

Paused squat, slow eccentric
6x20
6x60
6x60
6x80
6x80
6x80
6x80
6x80
Eerste sets waren echt mega pijnlijk na die tfl stretching, daarna ging het wel.

Conv dl, "speed"
3x60
3x80
3x100
3x100
3x120
3x120
3x120
3x120
3x120
3x120

Hyper ext
3x8xBW

Tja, rehab, heb wel het idee dat dit gaat werken op de langere termijn. Toch morgen eens gaan kijken of ik überhaupt wat zwaar kan buigen en tillen.

Goed gepressed de 14e!

13.5

Dit moest een zware training worden, voelde me fit en relatief pijnvrij.

Squat RAW

10x20
5x60
5x60
5x100
3x140
1x160
1x160
1x180
1x195
Uitgelopen met 205, maar ging gewoon niet, te veel pijn aan de rug.
k*t dus

Bench paused
10x20
5x60
5x100
3x140
1x170
1x180 zwaar en traag
1x180 idem
1x190 iets beter
1x195 paused PR
1x200 paused PR!
https://www.facebook.com/photo.php?...set=0&total_comments=13&notif_t=video_comment

Dl conv
5x60
3x100
4x140
1x180
1x210
En ook gestopt.

Wil absoluut niet afzeggen voor NK, maar zit toch echt in dubio hoe ik nu verder moet met voorbereiden.
Denk dat ik me gewoon een week of drie volop op rehab moet storten voor die rug en heupen, hopen dat het wat bijtrekt en dan misschien hopen dat ik nog één zware training kan doen ergens voor t NK. Het is gewoon klote.
Bench PR was wel weer leuk natuurlijk.

3 weken rehab klinkt wel goed, kan al heel veel doen. Bench is idd awesome.
Komt wel goed man, je zal er beter staan dan hoe je je nu voelt.

Oef, sterkte T.

Gewoon 3 rustige squat en deadlift beurtjes en op de bench knallen... Zou ik persoonlijk doen. In tussentijd veel rehab en 1x pw wat laag volume +-70% gewichten squatten puur voor het 'onderhoud'.

Het is klote, ik weet hoe het voelt, maar als je niet anders kan...

Yuh, vorig jaar ging ik ook het NK Raw in met maximaal 130 kg achter de kiezen op de squat.
Komt dan toch nog een redelijke hoop uit op zo'n dag.

Zou denk ik zelf zoiets proberen:
Komende week vol op de rehab pakken voor LB.
In de eerste helft van week 2 een keer zwaarder squatten om even te kijken hoe het er voor staat en vertrouwen te krijgen in een opener. Dan afhankelijk van hoe week 2 ging week 3 weer rehabben of als het vet kek ging in week 2 naar een opener squatten in het begin van de week en een zwaardere pull proberen aan het eind van de week.

Dan week rusten en fatsoenlijke beurten op sq en dl zetten en een geitebruut PR op de bench scoren.

Verder nergens wetenschappelijk op gebaseerd ofzo, stomweg wat ik zelf hoogstwaarschijnlijk zou proberen...

3 weken rehab klinkt wel goed, kan al heel veel doen. Bench is idd awesome.
Komt wel goed man, je zal er beter staan dan hoe je je nu voelt.

Gewoon 3 rustige squat en deadlift beurtjes en op de bench knallen... Zou ik persoonlijk doen. In tussentijd veel rehab en 1x pw wat laag volume +-70% gewichten squatten puur voor het 'onderhoud'.

Het is klote, ik weet hoe het voelt, maar als je niet anders kan...

Jawel, alleen dan zou ik echt gaan twijfelen over deelname. Het is ook niet dat ik een NR kan zetten ofzo op de bench, met Jordi in mijn klasse. Leuk natuurlijk om een dik wedstrijd PR te zetten op de bench, maar als ik dan nog steeds met een miezerige 600 totaal sta aan het einde van de rit heb ik het idee dat ik beter gewoon thuis kan blijven.

Yuh, vorig jaar ging ik ook het NK Raw in met maximaal 130 kg achter de kiezen op de squat.
Komt dan toch nog een redelijke hoop uit op zo'n dag.

Zou denk ik zelf zoiets proberen:
Komende week vol op de rehab pakken voor LB.
In de eerste helft van week 2 een keer zwaarder squatten om even te kijken hoe het er voor staat en vertrouwen te krijgen in een opener. Dan afhankelijk van hoe week 2 ging week 3 weer rehabben of als het vet kek ging in week 2 naar een opener squatten in het begin van de week en een zwaardere pull proberen aan het eind van de week.

Dan week rusten en fatsoenlijke beurten op sq en dl zetten en een geitebruut PR op de bench scoren.

Verder nergens wetenschappelijk op gebaseerd ofzo, stomweg wat ik zelf hoogstwaarschijnlijk zou proberen...

Hier ga ik eens op voortborduren.

Thanks allen :)

Nice tymboo!

Tymboo's PowerHouse log

Jawel, alleen dan zou ik echt gaan twijfelen over deelname. Het is ook niet dat ik een NR kan zetten ofzo op de bench, met Jordi in mijn klasse. Leuk natuurlijk om een dik wedstrijd PR te zetten op de bench, maar als ik dan nog steeds met een miezerige 600 totaal sta aan het einde van de rit heb ik het idee dat ik beter gewoon thuis kan blijven.

Ik zie het probleem niet imo. Is toch leuk om een wedstrijd te draaien :-)? Ik zou gewoon het meest positieve eruit halen.

Ik zie het probleem niet imo. Is toch leuk om een wedstrijd te draaien :-)? Ik zou gewoon het meest positieve eruit halen.

Ik ben het stadium van "meedoen alleen omdat het leuk is" wel een beetje voorbij eerlijk gezegd... Ik weet wel dat ik in mijn klasse niet zal kunnen winnen ws maar wil wel gewoon kunnen knallen. Ik ga niet weer een pokke end bollen, notabene op de verjaardag van mijn zoontje, voor alleen drie leuke beurtjes op de bench, zeker aangezien een NR er ook (nog) niet in zal zitten.
Maar ik ga me hoe dan ook niet afmelden.
Dus ik moet gewoon zorgen dat ik tegen die tijd in elk geval nog mijn best kan doen op de squat en deadlift zonder om te vallen van de pijn, en dan daarna verder in rehab, en misschien dan maar wat bench only wedstrijden doen.

14.1

Begonnen met

TFL stretching

Swiss ball oefeningen

Meer algemene heup stretching

Daarna

Paused bench
10x20
10x60
5x100
5x130
5x160
5x175
3x182,5
2x182,5
20x120
Echt matig in vergelijking met eerdere trainingen

BOR
4x8x130

Met acht man in de loods, aantal nieuwkomers, dus vooral veel met techniek bezig geweest bij anderen.

Terug
Naar boven