XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
Update NK RAW pl

215 squat
195 bench (wedstrijd PR +7,5)
247,5 deadlift (wedstrijd PR +7,5)
totaal 657,5 (RAW totaal PR +52,5)
Vierde plaats in de -120

Niet alles naar verwachting, toch een topdag al met al.
Later uitgebreider verslag en filmpjes, nu verjaardag van m'n zoontje (6 jaar)!

Toch een resultaat waar je, zeker gezien je omstandigheden, trots op mag zijn.

Gefeliciteerd met je zoontje

Ik riep je nog toen je langsliep maar je zat helemaal in de This-Is-Sparta-zone haha. Ging wel lekker man.
Heb helaas het benchen gemist omdat we toen ff bij de bodybuilders gingen kijken

Verslag NK raw powerlifting 16-12-2013

De eerste wedstrijd na een vol jaar afwezigheid op het plankier.
In de laatste weken eigenlijk weinig zwaar werk meer gedaan, om de onderrug en heupen te ontlasten. Squats nog een keer opgewerkt tot een paar singles met 200 en deadlift tot een triple met 200 de week voor de wedstrijd. Bench wel vrij zwaar blijven doen tot openingsbeurtniveau.
Openers stonden eigenlijk twee weken geleden al wel vast.

Zondagochtend om een uur of 8 op pad gegaan met vijf man in de mondeo naar Veldhoven. Mag ook wel even vermeld worden trouwens dat we ons allemaal helemaal kapot hebben gelachen zowel op de heen- als de terugweg. PowerHouse sfeertje zit er wel echt goed in gelukkig. Aankomst in Veldhoven 10u, meteen gaan wegen. 113 kilo, weer zo licht. Heb dit toch vaak op wedstrijden dat ik de laatste paar dagen nog veel afval door de zenuwen (veel schijten). Maar geen probleem, voelde me fit en sterk. Nieuw singlet en sokken gekocht ook bij de Titan stand.
Lekker gesocialized, veel gevreten en op gaan warmen voor de squat, opgewerkt tot 185. Prima allemaal.

Squat
200 opener goeie, harde beurt
215 goeie beurt, moest al wel m'n best doen
225 mis, was een beetje alles of niets poging. Had het idee dat het me wel een goeie uitgangspositie zou opleveren voor een podiumplaats aan het einde van de rit. Maar zat er nu gewoon niet in en was ook niet echt te verwachten gezien de voorgaande ellende in training. Squats hebben het meeste te lijden onder die bekkeninstabiliteit. Toch wel gematigd tevreden hierover, vooral omdat het pijnvrij ging.

En dan het lange wachten. Leuk, die strongman wedstrijd erbij, maar qua pauzetijden tussendoor was het ondoenlijk. Er zat anderhalf a twee uur tussen de verschillende lifts. Veel gegeten en gedronken en op gaan warmen op de bench, tot twee harde singles met 185.

Bench
195 mis, het duurde heel lang voordat ik het startsignaal kreeg en tijdens het uitdrukken viel ie wat stil en ging de halter waarschijnlijk ook een stukje naar beneden, afkeur dus.
195 nu wel goed en hard. Wedstrijd PR + 7,5
202,5 keiharde faal, halter viel gewoon op de borst, spanning weg, gebeurde niks.
Zwaar teleurstellend, had zeker op 200+ gerekend.

Echt in beginnen te kakken hierna, weer zo onmenselijk lang moeten wachten. Kreeg ook buikkrampen, nog even flink wezen schijten tussendoor. Opgewarmd tot 200.

Deadlift
220 goed, hard
235 goed, ook mooi
Dan gaan gokken voor de derde beurt. Er was nog wel sprake van een kleine strijd om de derde plaats tussen Ziyed en ik. Hij is natuurlijk een veel betere deadlifter dan ik maar hij moest nog wel wat kilo's goedmaken. Maar ik wist zelf ook wel dat ik tegen het randje aan zat. Toch een gok genomen door 247,5 te vragen, een gewicht dat ik al heel lang niet meer in m'n handen heb gehad en waarop ik gezien het blessureleed niet echt gerekend had. Wilde het Ziyed nog een klein beetje moeilijk maken.
247,5 goeie beurt, moest flink werken maar toch wel een mooi momentje van ontlading daarna. Maakte de dag dan wel weer wat goed. Ziyed trok natuurlijk gewoon een nieuw juniorenrecord en werd verdiend derde.

Totaal 657,5, een PR van 52,5 kilo. Dient wel bij vermeld te worden natuurlijk dat dat vorige totaal PR van de NK raw van vorig jaar stond, toen ik totaal uit vorm was omdat ik de zomer daarvoor drie maanden helemaal niet getraind had. Maar toch zeker tevreden mee. Had van tevoren gehoopt richting de 670 te kunnen, maar na die bench was dat wel uit het zicht verdwenen. Vito heeft mij als coach er ook wel doorheen gesleept deze dag, voor hem was het ook een primeur en toch wel een flinke taak om alles goed in de gaten te houden. Thanks maatje.

Na de prijsuitreiking nog een stuk de andere kant op gereden, naar Zevenaar, om daar onze nieuwe Texas Power Bar op te halen. Van daaruit terug naar Middelburg, rond middernacht thuis.
Topdag gehad, vooral leuk ook om zoveel mede ijzerbroeders weer te zien en te spreken. Het wereldje is klein en het is mooi als op een dergelijk evenement iedereen bij elkaar komt. Dank aan de organisatie, scheidsrechters en laders en vangers. En natuurlijk aan de "fanclub": Vito, Michel, Wouter, Arthur, mijn vrouw en m'n ouweheer, en alle anderen die mij aanmoedigden. Echt ontzettend tof dat iedereen met zoveel plezier met mij meeleeft naar zo'n wedstrijd toe, dat scheelt heel veel.

---------- Toegevoegd om 17:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:28 ----------

Ik riep je nog toen je langsliep maar je zat helemaal in de This-Is-Sparta-zone haha. Ging wel lekker man.
Heb helaas het benchen gemist omdat we toen ff bij de bodybuilders gingen kijken

Haha sorry man, als ik net tussen beurten in zit ben ik vaak echt puur gefocust op hetgeen ik moet doen en sluit ik mij behoorlijk af van de buitenwereld.
Wat heb je nou aan dat bodybuilding joh...

Laatst bewerkt:
ben trots op je paps ;)

<3<3

sorry dat ik niet meer kwam kijken kon het echt niet opbrengen na de nachtdienst

Mooi gedaan Tym,,, nette lifts. Volgende keer misschien andere tanning.

netjes tymen!

Toch sterk hoor !

lekker die pr op die stone vandaag man

mooie wedstrijd man!

Flinke rep pr ook met swissbal overgooien

Ha Tymen, leuk om je eens op het podium te zien! Netjes gedaan hoor. Stond verbaast van je deadlift, die trek je normaalgesproken toch sumo?

ben trots op je paps ;)

<3<3

sorry dat ik niet meer kwam kijken kon het echt niet opbrengen na de nachtdienst

Thanks, no problem mate.

Mooi gedaan Tym,,, nette lifts. Volgende keer misschien andere tanning.

Haha thanks, tof dat je er was man.

Congrats Tymen! Echt een mooie wedstrijd na al die blessures en darmchizzle. Mooi wedstrijd pr ook man.

Thanks dudes!

Ha Tymen, leuk om je eens op het podium te zien! Netjes gedaan hoor. Stond verbaast van je deadlift, die trek je normaalgesproken toch sumo?

Ja man, bedankt voor je aanmoedigingen :)
Voor zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit op een wedstrijd sumo getrokken, en ook in training naar de wedstrijd toe enkel gefocust op conventional deadlifts. Ik doe wel eens een cycle sumo deadlifts maar ben raw sumostyle nooit sterker geweest dan conventional.

Ben maandagavond goed ziek geworden, gister de hele dag op m'n nest gelegen. Vanmorgen noodgedwongen weer een beetje onder de levenden. Morgenavond weer trainen normaal gesproken.

Goed gedaan Tymen:thumb:!

Netjes tiemen

Thanks svenerpeebee en miekeozesentwintig

Hectische week gehad, verjaardag van Kyran, kerstvieringen, schoolbesprekingen etc.

Gisteren kinderfeestje gehad van die kleine vent en daarna meteen door naar de loods

Beetje pikkepoelietraining, volgende week eens aan een plan gaan werken voor de komende tijd. Wil in elk geval het NK bankdrukken in maart weer meepakken. Daarnaast eens met de fysio gaan kijken wat er nog meer mogelijk is.

Pushpress
10x20
8x60
5x80
5x90
5x100
2x110
3x110
1x110
Geen snelheid.

Bench t & g
10x20
10x60
10x100
10x130
10x150
10x150
10x150

Moe, echt kapot moe en nog steeds strontverkouden ook. Ruim 11 uur geslapen vannacht om weer wat bij te tanken.

Terug
Naar boven