XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Inb4 bosshoog die nergens last van heeft

• Topic Starter Topic Starter
bosshogg deadlift maar 1 x in de week, hij denkt dat ie daar sterker van wordt.

1 plank van 2.5 bij 1?

Die neerlegge ln wanneer je deadlift, of een platform tegen een muur die je omhoog kan klappen?

1 plank van 2.5 bij 1?

Die neerlegge ln wanneer je deadlift, of een platform tegen een muur die je omhoog kan klappen?

Mja, maar t probleem is dat de vloer vreselijk ongelijk blijft, we leggen al allerlei matten neer maar niks werkt eigenlijk. Ook een platform waterpas maken op een schuin aflopende vloer lijkt me vrij lastig. En de muren staan ook al helemaal vol, haha

Mja, maar t probleem is dat de vloer vreselijk ongelijk blijft, we leggen al allerlei matten neer maar niks werkt eigenlijk. Ook een platform waterpas maken op een schuin aflopende vloer lijkt me vrij lastig. En de muren staan ook al helemaal vol, haha

tja moeilijk, berg zand neergooien, afvlakken en plank erop. Je moet er wat voor over hebben om goed te deadliften :p

tja moeilijk, berg zand neergooien, afvlakken en plank erop. Je moet er wat voor over hebben om goed te deadliften :p

Ja weet je, voor tzelfde geld hebben we bij wijze van spreken volgende week een andere plek, dus ik heb eigenlijk niet zoveel zin meer om er weer tijd en geld in te stoppen en de hele loods nog eens een keer te gaan verbouwen. Dus ik vrees dat t nog even aanmodderen blijft.

Anders moet je de stang zo neerleggen dat ie naar je toe rolt. Heb je een beetje vaart erachter :D

Heb dat ook gehad, toen men homegym in zijn prille naaktheid stond ( nu nog)

Wat je kunt doen is een 2 houten vierkanten maken van 0,5x0,5m (palet hout op zijn zij)
Neerleggen op de plek, daarop wat zand (of stabiliseerzand) en daar boven op gewoon een rubber mat
En natuurlijk zelf op een matje gaan staan

kost geen fluit en is op 15 minuten gefikst

Beter nog om gewoon in de hal een rechte plek te zoeken

Of uit een rack tillen en niet tegen de grond aan komen, dan houdt je de spanning er ook beter op en heb je betere mmc.

Trouwens, 1x deadlift per week masterrace checkin in

Als ik 2x per week deadlift ga ik dood.

you can't kill which has no life imba

Vandaag UB

Log strict (opw met halter)
10x20
5x40
5x60
5x70
log
3x80
5x80
5x80
5x80
5x80
5x80
Verder bouwen hierop, ging loeihard allemaal

Paused bench
10x20
10x60
5x100
5x130
2x160
Flinke steken in de linkerschouder, dus gestopt. Wilde eigenlijk eerst m'n sets op de bench draaien en daarna de slingshot variant van Fortius Fitness uitproberen, maar ben dus maar direct verder gegaan met de "slingshot". Deze verschilt in zoverre van de gewone slingshot dat 'ie om de ellebogen zit en niet de bovenarmen en het elastische deel zit (volgens mij) op een andere plek aan de "zijarmen" vast dan bij een gewone slingshot, waardoor deze wat hoger op de borst ligt.

Slingshot bench dus
5x60
5x100
5x130
5x160
5x180
3x190
Heb sinds nk raw niet meer boven de 165 gedrukt en merkte dat ik wel gewoon wat kracht miste in de hogere percentages. Heb twee maten toegestuurd gekregen, l en xl. Had eerst de xl om maar die was echt te groot. De l leek wel goed te zitten bij mij. Denk dat ik er op de 180 en 190 twee reps extra uit haalde ofzo. Staat allemaal op film

Seated strict oh press
8x40
8x60
7x85
6x85
5x85

T bar rows
8x50
8x70
8x90
8x110
8x130

Pushdowns ss fatbar bb curls
10x ss 8x40
10x ss 8x50
10x ss 8x55
10x ss 8x60 drop 16x30

ben wel benieuwd wat er met die slingshot mogelijk is wanneer de kracht voor echt zwaar werk terug is

Fijne avond!

Fijne avond!

Goede training. Zo te zien was het toch nog een fijne avond, zoals gewenst.

Re: Tymboo's PowerHouse log

Flinke steken in de linkerschouder, dus gestopt. Wilde eigenlijk eerst m'n sets op de bench draaien en daarna de slingshot variant van Fortius Fitness uitproberen, maar ben dus maar direct verder gegaan met de "slingshot". Deze verschilt in zoverre van de gewone slingshot dat 'ie om de ellebogen zit en niet de bovenarmen en het elastische deel zit (volgens mij) op een andere plek aan de "zijarmen" vast dan bij een gewone slingshot, waardoor deze wat hoger op de borst ligt.

...

Heb sinds nk raw niet meer boven de 165 gedrukt en merkte dat ik wel gewoon wat kracht miste in de hogere percentages. Heb twee maten toegestuurd gekregen, l en xl. Had eerst de xl om maar die was echt te groot. De l leek wel goed te zitten bij mij. Denk dat ik er op de 180 en 190 twee reps extra uit haalde ofzo. Staat allemaal op film

Ik weet eerlijk gezegd niet of deze hoger ligt dan de slingshot. Die zit om je boven armen toch? Ik zal eens kijken naar het verschil in ieder geval.

Bij Vito is hij inderdaad te groot.

Maar 2 reps extra met dat gewicht is zeker nice man!

Ik weet eerlijk gezegd niet of deze hoger ligt dan de slingshot. Die zit om je boven armen toch? Ik zal eens kijken naar het verschil in ieder geval.

Bij Vito is hij inderdaad te groot.

Maar 2 reps extra met dat gewicht is zeker nice man!

Ik heb nog eens wat plaatjes en filmpjes zitten bekijken en denk dat het qua positionering op de borst toch niet veel scheelt met een original slingshot. Ik heb natuurlijk zelf geen referentie omdat ik nog nooit met een slingshot heb getraind. Aan de andere kant zit het midden paneel ook op een iets andere wijze aan de zij panelen vast dan bij een original slingshot, wat t misschien weer een iets ander effect geeft.

Daarnaast zit je met de arm/chest size ratio die niet bij iedereen gelijk is. Ik had echt veel moeite om die maat l over m'n ellebogen te krijgen en na een set moest ik 'm zo snel mogelijk af doen om weer bloed in m'n onderarmen te krijgen. Bij Vito was t ook zo dat ie om zijn armen goed zat maar hing ie op zijn borst veel te los. Ik vraag me af of Vito uberhaupt een maat m over z'n ellebogen heen zou krijgen, dus dan zou je ze bijna custom sized moeten gaan aanbieden. Volgens mij zijn er bij de original slingshots ook verschillende maatvoeringen in arm/chest, dus voor mensen met relatief dikkere armen en een smallere borstomvang en andersom.

Moet er gewoon nog een paar trainingen mee doen denk ik om er echt goed over te kunnen oordelen.

Slingshot is eigenlijk zelfde als benchen tegen bands? Bovenin zwaarder als onderin?

Terug
Naar boven