Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.021
Ja zal later wel ff quoten

Vandaag

Rustig weer wat aan t buigen en tillen geslagen

Dynamisch opwarmen

Squat
8x20
8x60
8x100
8x100
8x120
8x140
8x140
8x140
8x140
Voelde goed

Conv deadlift
5x60
5x100
5x140
5x160
5x160
5x160
5x160
5x160
Nog wat last hier, dus erg rustig aan

Hyper extensions
12x BW + green band
12x BW + 2 green bands
12x BW + 2 green bands + blue band
12x BW + 2 green bands + blue band, drop 12x BW + 2 green bands, drop 12x BW + green band

• Like
Waarderingen: mat
Geen shoutout naar mij voor mijn hulp bij de superduper dropset op de hyperextensions?

negged

Ziet er goed uit hoor ;) Over het algemeen wel een goed gevoel over?

Hypertrophy! :thumb:

Ja, ze komen je gewoon aan alle kanten voorbij en ik blijf maar een beetje dooremmeren na tien jaar ploeteren en vechten.

Echt frustrerend is dat soms.

Gelukkig kan ik nog wel zeggen dat ik t allemaal op eigen kracht heb gedaan, hoe triest m'n niveau ook is op t moment. En dat ook blijf doen.

En nee, daar wil ik niets mee zeggen verder en blabla

Je zult wel niet zo graag een goed gemeend advies krijgen van een "luie powerlifter" zoals ik ik ;)
Maar wellicht is dat juist "het probleem" dat je alles op eigen kracht hebt gedaan (hetgeen je siert) en wil je teveel voor een natural?
Ik ben een trouwe lezer van je log en verbaas me er altijd over hoe je alles weet te combineren (gezin, werk, studie, powerlifting en strongman) en vaak met slaapgebrek aan de slag gaat.
Je bent in de bloei van je leven, maar ook jij bent niet onverwoestbaar...is het geen teken aan de wand dat je last begint te krijgen van blessures? Zou het wellicht niet verstandiger zijn om wat minder hooi op de vork te nemen en je meer te beperken? Zodat je krachtsport nog vele jaren op eigen kracht kunt blijven uitoefenen, want je bent in principe sterk zat!
Ik hoop niet dat je deze reactie als kritiek opvat want zo is het echt niet bedoeld en wens je veel suc6 met al je doestellingen! :)

Misschien bloedwaarden eens controleren? Verborgen ontstekingen die op de loer liggen etc.?

Het is wel zeer herkenbaar, na elk schema'tje waarin ik enkele kg's vooruit ga moet ik boeten met blessures die maanden aanmodderen.

Jarenlang weggegooid door verkeerd trainen (elke week toppen etc.) Soms kan even rustig aan doen wonderen doen en je als herboren voelen. Zowel mentaal als fysiek.

Balans houden is n lastige zaak. Ken het helaas zelf ook (gezin, eigen zaak, trainen, 's avonds afspraken, weekend altijd vol etc etc). Neem n stap terug en stel n prioriteitenlijst op. Je krijgt niet voor niets dit soort signalen.

• #1.029
Vervelend om te lezen dat je weer last van je rug hebt.
Is echt een rot blessure om last van te hebben :(
Maar goed, hoort erbij he, als bij mij het ene eindelijk genezen is krijg ik weer last van wat anders...

Trouwens als je meer volume in je routine wil hebben kan je het beste kleine trainingen naast je normale trainingen doen, dus niet hele lange sessies gaan maken. Bij lange sessies ipv meerdere kortere gaat je zenuwstelsel sneller op en krijg je idd dat je ineens 10 kilo minder bencht bijvoorbeeld.

Ja, ik geloof daar niet zo in omdat ik het volume op de squat/bench/deadlift en varianten daarop wil maken. En als je ook de frequentie op die drie lifts hoog wilt houden, indachtig de Noorse/Russische schema's etc, dan ontkom je er gewoon niet aan om ze vaak alledrie in één training (net als op een wedstrijd) te doen. En ik weet niet hoe 't bij anderen zit, maar als ik squat/bench/deadlift op middelhoog tot hoog volume in één training doe, dan ben ik gewoon ontzettend lang bezig (als in 3u+ per sessie exclusief eventuele assistance).

En rug gaat nu een stuk beter gelukkig :)

Mooi k*t allemaal, kan me het gevoel ook goed voorstellen. Ik heb het ook altijd lastig gevonden om voor langere tijd serieus te blijven trainen als ik geen wedstrijden heb om op voor te berijden.
En het is gewoon enorm k*t als je niet echt meer bij de gewichten in de buurt komt die je vroeger wel kon (en er toen misschien ook al niet tevreden over was).

Dat deadliften 3x in de week wat je van plan was leek me niet zo'n best plan.

Misschien paar weken wat licht pompen en op een andere manier proberen een lekker gevoel aan de training over te houden?

Mwa, ik ben juist wel op een wedstrijd aan t voorbereiden nu en heb nog maar drie weken. Dat is juist waar ik het over had, dat op het moment dat de trainingen echt pittig zouden moeten worden, mijn lichaam weer tegen begint te stribbelen en ik overal allerlei pijntjes krijg. Dat is erg lastig als je gewoon in een vrij strak tijdsschema zit en nog maar een paar weken tot aan de wedstrijd hebt.
Overigens ben ik over de langere termijn gezien nog steeds sterker aan t worden hoor, alleen heb (had) gewoon even een dipje op een ontzettend slecht moment. Ook mentaal.

Geen shoutout naar mij voor mijn hulp bij de superduper dropset op de hyperextensions?

negged

Goed banden-om-mijn-schouders-heen-leggen-PR

Ziet er goed uit hoor ;) Over het algemeen wel een goed gevoel over?

Ja was goed :)

Yeah buddy

Je zult wel niet zo graag een goed gemeend advies krijgen van een "luie powerlifter" zoals ik ik ;)
Maar wellicht is dat juist "het probleem" dat je alles op eigen kracht hebt gedaan (hetgeen je siert) en wil je teveel voor een natural?
Ik ben een trouwe lezer van je log en verbaas me er altijd over hoe je alles weet te combineren (gezin, werk, studie, powerlifting en strongman) en vaak met slaapgebrek aan de slag gaat.
Je bent in de bloei van je leven, maar ook jij bent niet onverwoestbaar...is het geen teken aan de wand dat je last begint te krijgen van blessures? Zou het wellicht niet verstandiger zijn om wat minder hooi op de vork te nemen en je meer te beperken? Zodat je krachtsport nog vele jaren op eigen kracht kunt blijven uitoefenen, want je bent in principe sterk zat!
Ik hoop niet dat je deze reactie als kritiek opvat want zo is het echt niet bedoeld en wens je veel suc6 met al je doestellingen! :)

Absoluut niet René, integendeel, ik waardeer je inbreng.
Alleen nu kan ik het gewoon niet van mezelf accepteren dat ik een bepaald volume bij een bepaalde intensiteit en frequentie niet aan kan (en dan ligt dat nog niet eens hoog vergeleken bij vele anderen), ook niet met mijn drukke leven buiten het trainen om. Ik kan niet simpel gewicht blijven toevoegen door altijd maar hetzelfde te blijven doen, ik moet meer doen en ik moet het vaker doen om er beter en sterker in te worden, zéker als natural trainee.
Misschien dat ik daar ooit nog een keer anders over ga denken, maar nu (nog) niet :)

uwotmate

Misschien bloedwaarden eens controleren? Verborgen ontstekingen die op de loer liggen etc.?

Het is wel zeer herkenbaar, na elk schema'tje waarin ik enkele kg's vooruit ga moet ik boeten met blessures die maanden aanmodderen.

Jarenlang weggegooid door verkeerd trainen (elke week toppen etc.) Soms kan even rustig aan doen wonderen doen en je als herboren voelen. Zowel mentaal als fysiek.

Misschien niet eens zo'n slecht idee man, thanks.

Balans houden is n lastige zaak. Ken het helaas zelf ook (gezin, eigen zaak, trainen, 's avonds afspraken, weekend altijd vol etc etc). Neem n stap terug en stel n prioriteitenlijst op. Je krijgt niet voor niets dit soort signalen.

Die prioriteitenlijst ligt wel ergens, alleen het punt is dat alles een prioriteit is :)

Twee dagen rust gehad van trainen, en vandaag weer een toptraining neer gezet, op mijn nieuwe patta's

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dynamisch opwarmen

Paused squats

10x20
6x60
6x60
6x100
5x130
3x160
3x175
3x190
3x190
VPR?
Nice, pittig maar zat nog wel wat in. Even wennen wat betreft diepte met nieuwe schoenen, maar zat er wel net onder. Voelde verder super op deze schoenen.

Bench paused
10x20
5x60
5x100
3x130
3x150
3x170
3x180
3x180
3x180
Vrij hard allemaal. Door de hogere hak kan ik mijn voeten iets verder naar achter zetten nog zonder dat de hak loskomt, voelde erg goed.

Dumbbell flies
10x15
10x25
10x35
10x40
10x40
10x40

Pendlay rows
10x60
6x100
6x120
6x120
6x120

Super training, voelde me fit en sterk. Geen pijntjes.
Deze schoenen gaan mij ook heel veel plezier leveren.

Filmpje volgt.

Als je niet tegen de spelregels kunt, moet je het spel niet spelen.
Simple as that. Je weet ook wel dat je onmogelijk tegen gear op kunt. Dat kan niemand. We weten ook dat je nog maar nauwelijks naturals kunt vinden in die zijtak van de sport. Dus OF je sluit er vrede mee en doet dit voor jezelf en jezelf alleen, OF je kapt ermee.

Iets zegt mij dat je te ****ing eigenwijs en te strong-balled bent om het op te geven. Omarm het, jij weet, ik weet en heel veel anderen weten. Dat moet genoeg zijn. Je kunt nog jaren het beste uit jezelf halen en je bent getalenteerd genoeg om je de ballen uit de broek te lachen om al die assisted klojo's die zelfs met alle hulp nog geen wedstrijd winnen.
Just sayin..

Ouwe druktemaker ^_^

• #1.033
Als je niet tegen de spelregels kunt, moet je het spel niet spelen.
Simple as that. Je weet ook wel dat je onmogelijk tegen gear op kunt. Dat kan niemand. We weten ook dat je nog maar nauwelijks naturals kunt vinden in die zijtak van de sport. Dus OF je sluit er vrede mee en doet dit voor jezelf en jezelf alleen, OF je kapt ermee.

Iets zegt mij dat je te ****ing eigenwijs en te strong-balled bent om het op te geven. Omarm het, jij weet, ik weet en heel veel anderen weten. Dat moet genoeg zijn. Je kunt nog jaren het beste uit jezelf halen en je bent getalenteerd genoeg om je de ballen uit de broek te lachen om al die assisted klojo's die zelfs met alle hulp nog geen wedstrijd winnen.
Just sayin..

Ouwe druktemaker ^_^

Volgens mij doe ik t op nationaal niveau nog niet eens zo ontzettend slecht (zeker wb bankdrukken niet), internationaal breek ik geen potten natuurlijk, maar ik heb nog genoeg in me, dus hoezo moet ik het dan alleen voor mezelf doen en het opgeven? Eerlijk gezegd vind ik de redenatie "het voor jezelf doen" sowieso onzin, je wilt ook wel gewoon mee kunnen doen om de prijzen, op welk niveau dan ook. Als ik het alleen voor mezelf zou doen, zou ik geen wedstrijden doen, geen log bijhouden hier en al helemaal niet zoveel tijd, geld en moeite in die locatie steken.

En bij de IPF valt het echt nog wel mee allemaal, natuurlijk zijn er gebruikers, maar de controles zijn niet mis en er gaat gewoon te weinig geld om in de sport waardoor het nauwelijks loont jezelf vol te douwen. Je krijgt er niks voor terug, tenzij je absolute wereldtop bent, en dan nog is t marginaal. De straffen zijn echt niet mis, ook niet op nationaal niveau, dus voor velen is het de moeite niet waard. Als je dan toch gebruikt kun je beter bij een andere, non-tested bond gaan tillen of gewoon helemaal geen wedstrijden doen.

In de strongmanwereld is het wel anders, dat weten we allemaal.

denk dat sjors meer op strongman doelde ipv PL ?

Klopt Diaephi, ik ken de PL wereld niet en heb er geen verstand van. Al heb ik de indruk dat daar niet veel te rommelen valt hoor.
Alnog blijf ik bij het feit dat wat je ook doet, je het nooit voor iets of iemand anders moet doen dan jezelf.
Dan redeneer ik even vanuit een verleden als 'topsporter' ; ik was daar nooit geweest als ik het niet voor mezelf en mezelf alleen deed. Sterker nog, dan was het niet uit te houden geweest. Niemand traint 5 uur per dag voor een ander of voor een prijs. Wedstrijden zijn moment opnames en vallen mijns inziens in het niet bij de weg er naartoe.
Er zijn altijd wel mensen beter, sterker, gemener, valsspeleriger of slimmer.

Ik kan me dus ook niet voorstellen dat je ooit raakt uitgespeeld. Zeker niet met jouw stats.

je hebt een hoop balletjes te jongleren zeg!
Wel fijn dat na twee dagen pauze, een sterke training zonder pijntjes neergezet kon worden, geeft hoop toch?
Nice shoes btw!
en superveel succes in de wedstrijdvoorbereiding.

Tymboo's PowerHouse log

Toch altijd fijn dat iemand aangeeft wat je motivatie MOET zijn. Niks tegen in te brengen, het is een feit.

Mooie schoenen :)

Squatten heerlijk ( al zeg ik het zelf:p )

Die paused squat netjes man.

Mooi werk verzet gisteravond, wat is het voordeel van 1 sec paused squats tegenover een langere pauze van bijvoorbeeld 3 seconden?

• #1.040
denk dat sjors meer op strongman doelde ipv PL ?

Klopt Diaephi, ik ken de PL wereld niet en heb er geen verstand van. Al heb ik de indruk dat daar niet veel te rommelen valt hoor.
Alnog blijf ik bij het feit dat wat je ook doet, je het nooit voor iets of iemand anders moet doen dan jezelf.
Dan redeneer ik even vanuit een verleden als 'topsporter' ; ik was daar nooit geweest als ik het niet voor mezelf en mezelf alleen deed. Sterker nog, dan was het niet uit te houden geweest. Niemand traint 5 uur per dag voor een ander of voor een prijs. Wedstrijden zijn moment opnames en vallen mijns inziens in het niet bij de weg er naartoe.
Er zijn altijd wel mensen beter, sterker, gemener, valsspeleriger of slimmer.

Ik kan me dus ook niet voorstellen dat je ooit raakt uitgespeeld. Zeker niet met jouw stats.

Natuurlijk doe ik het vooral voor mezelf, maar niet alléén voor mezelf :)
Maar is ook niet echt een discussie verder, je hebt wel gelijk hoor, het is gewoon een beetje een andere manier van formuleren :)

je hebt een hoop balletjes te jongleren zeg!
Wel fijn dat na twee dagen pauze, een sterke training zonder pijntjes neergezet kon worden, geeft hoop toch?
Nice shoes btw!
en superveel succes in de wedstrijdvoorbereiding.

Thanks!

Toch altijd fijn dat iemand aangeeft wat je motivatie MOET zijn. Niks tegen in te brengen, het is een feit.

Ach, iedereen zijn eigen mening natuurlijk.

Mooie schoenen :)

Squatten heerlijk ( al zeg ik het zelf:p )

Die paused squat netjes man.

Ja zijn zeker prima schoentjes.

Mooi werk verzet gisteravond, wat is het voordeel van 1 sec paused squats tegenover een langere pauze van bijvoorbeeld 3 seconden?

Mwa, ik moet zeggen dat deze pauzes niet overdreven lang waren en misschien wel wat langer hadden gemogen (vooral bij de eerste rep vind ik t vaak lastig om echt te blijven zitten), maar ik moet ook gewoon aan de zwaardere gewichten wennen. Die paused squats doe ik toch vooral om ook met relatief veel kilo's in mijn nek te leren spanning te blijven houden. Als ik 3 seconden ga zitten kan ik er wel wat kilo's afhalen, en dan ben ik dus niet in de 90%+ 1rm range bezig waarin ik nu, 3 weken voor de meet, in de zwaardere trainingen zou willen zitten.
En op de wedstrijd hoef ik ook niet drie seconden te gaan zitten, naarmate ik dichter bij een meet kom ga ik steeds meer "exotische" oefeningen schrappen en zoveel mogelijk focussen op squat-bench-deadlift, minder op varianten als snatch grip deadlifts, deficits, front squats, 3 seconden gepauzeerde squats (;)), close grip benches of wat dan ook. Veel sterker word ik toch niet meer, gaat nu om wennen aan de zware gewichten en techniek blijven houden.

Terug
Naar boven