Vervelend om te lezen dat je weer last van je rug hebt.
Is echt een rot blessure om last van te hebben

Maar goed, hoort erbij he, als bij mij het ene eindelijk genezen is krijg ik weer last van wat anders...
Trouwens als je meer volume in je routine wil hebben kan je het beste kleine trainingen naast je normale trainingen doen, dus niet hele lange sessies gaan maken. Bij lange sessies ipv meerdere kortere gaat je zenuwstelsel sneller op en krijg je idd dat je ineens 10 kilo minder bencht bijvoorbeeld.
Ja, ik geloof daar niet zo in omdat ik het volume op de squat/bench/deadlift en varianten daarop wil maken. En als je ook de frequentie op die drie lifts hoog wilt houden, indachtig de Noorse/Russische schema's etc, dan ontkom je er gewoon niet aan om ze vaak alledrie in één training (net als op een wedstrijd) te doen. En ik weet niet hoe 't bij anderen zit, maar als ik squat/bench/deadlift op middelhoog tot hoog volume in één training doe, dan ben ik gewoon ontzettend lang bezig (als in 3u+ per sessie exclusief eventuele assistance).
En rug gaat nu een stuk beter gelukkig
Mooi k*t allemaal, kan me het gevoel ook goed voorstellen. Ik heb het ook altijd lastig gevonden om voor langere tijd serieus te blijven trainen als ik geen wedstrijden heb om op voor te berijden.
En het is gewoon enorm k*t als je niet echt meer bij de gewichten in de buurt komt die je vroeger wel kon (en er toen misschien ook al niet tevreden over was).
Dat deadliften 3x in de week wat je van plan was leek me niet zo'n best plan.
Misschien paar weken wat licht pompen en op een andere manier proberen een lekker gevoel aan de training over te houden?
Mwa, ik ben juist wel op een wedstrijd aan t voorbereiden nu en heb nog maar drie weken. Dat is juist waar ik het over had, dat op het moment dat de trainingen echt pittig zouden moeten worden, mijn lichaam weer tegen begint te stribbelen en ik overal allerlei pijntjes krijg. Dat is erg lastig als je gewoon in een vrij strak tijdsschema zit en nog maar een paar weken tot aan de wedstrijd hebt.
Overigens ben ik over de langere termijn gezien nog steeds sterker aan t worden hoor, alleen heb (had) gewoon even een dipje op een ontzettend slecht moment. Ook mentaal.
Geen shoutout naar mij voor mijn hulp bij de superduper dropset op de hyperextensions?
negged
Goed banden-om-mijn-schouders-heen-leggen-PR
Ziet er goed uit hoor

Over het algemeen wel een goed gevoel over?
Ja was goed
Hypertrophy!
Yeah buddy
Je zult wel niet zo graag een goed gemeend advies krijgen van een "luie powerlifter" zoals ik ik

Maar wellicht is dat juist "het probleem" dat je alles op eigen kracht hebt gedaan (hetgeen je siert) en wil je teveel voor een natural?
Ik ben een trouwe lezer van je log en verbaas me er altijd over hoe je alles weet te combineren (gezin, werk, studie, powerlifting en strongman) en vaak met slaapgebrek aan de slag gaat.
Je bent in de bloei van je leven, maar ook jij bent niet onverwoestbaar...is het geen teken aan de wand dat je last begint te krijgen van blessures? Zou het wellicht niet verstandiger zijn om wat minder hooi op de vork te nemen en je meer te beperken? Zodat je krachtsport nog vele jaren op eigen kracht kunt blijven uitoefenen, want je bent in principe sterk zat!
Ik hoop niet dat je deze reactie als kritiek opvat want zo is het echt niet bedoeld en wens je veel suc6 met al je doestellingen!
Absoluut niet René, integendeel, ik waardeer je inbreng.
Alleen nu kan ik het gewoon niet van mezelf accepteren dat ik een bepaald volume bij een bepaalde intensiteit en frequentie niet aan kan (en dan ligt dat nog niet eens hoog vergeleken bij vele anderen), ook niet met mijn drukke leven buiten het trainen om. Ik kan niet simpel gewicht blijven toevoegen door altijd maar hetzelfde te blijven doen, ik moet meer doen en ik moet het vaker doen om er beter en sterker in te worden, zéker als natural trainee.
Misschien dat ik daar ooit nog een keer anders over ga denken, maar nu (nog) niet
vind ik ook, hop spuit erin
uwotmate
Misschien bloedwaarden eens controleren? Verborgen ontstekingen die op de loer liggen etc.?
Het is wel zeer herkenbaar, na elk schema'tje waarin ik enkele kg's vooruit ga moet ik boeten met blessures die maanden aanmodderen.
Jarenlang weggegooid door verkeerd trainen (elke week toppen etc.) Soms kan even rustig aan doen wonderen doen en je als herboren voelen. Zowel mentaal als fysiek.
Misschien niet eens zo'n slecht idee man, thanks.
Balans houden is n lastige zaak. Ken het helaas zelf ook (gezin, eigen zaak, trainen, 's avonds afspraken, weekend altijd vol etc etc). Neem n stap terug en stel n prioriteitenlijst op. Je krijgt niet voor niets dit soort signalen.
Die prioriteitenlijst ligt wel ergens, alleen het punt is dat alles een prioriteit is
Twee dagen rust gehad van trainen, en vandaag weer een toptraining neer gezet, op mijn nieuwe patta's
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dynamisch opwarmen
Paused squats
10x20
6x60
6x60
6x100
5x130
3x160
3x175
3x190
3x190
VPR?
Nice, pittig maar zat nog wel wat in. Even wennen wat betreft diepte met nieuwe schoenen, maar zat er wel net onder. Voelde verder super op deze schoenen.
Bench paused
10x20
5x60
5x100
3x130
3x150
3x170
3x180
3x180
3x180
Vrij hard allemaal. Door de hogere hak kan ik mijn voeten iets verder naar achter zetten nog zonder dat de hak loskomt, voelde erg goed.
Dumbbell flies
10x15
10x25
10x35
10x40
10x40
10x40
Pendlay rows
10x60
6x100
6x120
6x120
6x120
Super training, voelde me fit en sterk. Geen pijntjes.
Deze schoenen gaan mij ook heel veel plezier leveren.
Filmpje volgt.