AndroidHealthClinic

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.001
Uitgerust wel ja, misschien wel een beetje te...

Vanmiddag een poging gedaan tot trainen maar ik ben zo verschrikkelijk zwak op t moment en heb zoveel pijn overal dat t gewoon beschamend en niet t loggen waard is.
Het is ook potverdomme zo gruwelijk frustrerend om na elk stapje vooruit weer twee stappen terug te moeten zetten, waardoor je gewoon weet dat je weer weken of maanden verder bent voordat je weer enigszins op acceptabel niveau bent.

K*tsport.
Ik denk dat ik maar lekker ga pingpongen ofzo.

Uitgerust wel ja, misschien wel een beetje te...

Vanmiddag een poging gedaan tot trainen maar ik ben zo verschrikkelijk zwak op t moment en heb zoveel pijn overal dat t gewoon beschamend en niet t loggen waard is.
Het is ook potverdomme zo gruwelijk frustrerend om na elk stapje vooruit weer twee stappen terug te moeten zetten, waardoor je gewoon weet dat je weer weken of maanden verder bent voordat je weer enigszins op acceptabel niveau bent.

K*tsport.
Ik denk dat ik maar lekker ga pingpongen ofzo.

we kunnen wel dubbelen in pingpong, ik heb best talent

srs, badminton kan ook

OT: k*t bro :(

jep k*tsport. Ik snap dat gevoel

• #1.004
Ja, ze komen je gewoon aan alle kanten voorbij en ik blijf maar een beetje dooremmeren na tien jaar ploeteren en vechten.

Echt frustrerend is dat soms.

Gelukkig kan ik nog wel zeggen dat ik t allemaal op eigen kracht heb gedaan, hoe triest m'n niveau ook is op t moment. En dat ook blijf doen.

En nee, daar wil ik niets mee zeggen verder en blabla

Ook dat gevoel snap ik maar uiteindelijk doe je het toch voor jezelf.

Weet wat je bedoelt...daarom ben ik gekapt met loggen en strongman shizzle. Train nu gewoon voor mezelf, zonder verplichting naar wie of wat dan ook. Nu heb ik er plezier in...ondanks ongemakjes her en der.
Mijn leven is niet meer sporten 5a6dgn per week en dat heb ik geaccepteerd.
Zou jij ook moeten doen met je gezin, je werk, je studie en dan nog is PHM. Ergens moet je iets inleveren wil jezelf ook nog is hardcore trainen. De vraag is waarop wil je dat doen?

Wat mankeer je momenteel precies?
Ik dacht dat je juist weer de goede kant op ging?

Klote voor je vent...
Je zei laatst al zoiets toen ik bij PHM was, maar ik realiseerde me niet dat het zo erg was.
Misschien jezelf wat beperken zodat je toch op het gemakje door kan gaan.

Klote voor je vent...
Je zei laatst al zoiets toen ik bij PHM was, maar ik realiseerde me niet dat het zo erg was.
Misschien eis je te teveel van jezelf. Gezien je gezin, studie en training cq opbouw PHM plus begeleiding van mensen.
Waar is het herstel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #1.010
Ook dat gevoel snap ik maar uiteindelijk doe je het toch voor jezelf.

Ja tot op zekere hoogte, maar je wilt ook weer niet voor spek en bonen meedoen natuurlijk...

Weet wat je bedoelt...daarom ben ik gekapt met loggen en strongman shizzle. Train nu gewoon voor mezelf, zonder verplichting naar wie of wat dan ook. Nu heb ik er plezier in...ondanks ongemakjes her en der.
Mijn leven is niet meer sporten 5a6dgn per week en dat heb ik geaccepteerd.
Zou jij ook moeten doen met je gezin, je werk, je studie en dan nog is PHM. Ergens moet je iets inleveren wil jezelf ook nog is hardcore trainen. De vraag is waarop wil je dat doen?

Jawel, maar ik wil gewoon competitief blijven, die drive is niet weg, ook om juist dat plezier erin te houden. Dus dan zal ik met regelmaat moeten blijven trainen en ook progressie moeten blijven boeken, wil ik er plezier in houden.

Wat mankeer je momenteel precies?
Ik dacht dat je juist weer de goede kant op ging?

Last van mijn rug weer, en ik merk gewoon dat ik op onverklaarbare wijze flink zwakker ben geworden. Alleen op de bench al heb ik ineens meer dan 10 kilo ingeleverd t.o.v 6-8 weken geleden.
En ik wil meer volume draaien, omdat ik voel dat de enige manier is om nog vooruit te komen, maar tegelijkertijd begint mijn lichaam dan weer op alle mogelijke vlakken tegen te werken. Dat is erg frustrerend.
Plus gewoon een hoop stress ook denk ik.

Klote voor je vent...

Ja maar dat wil ik dus juist niet, mezelf beperken, en al helemaal niet "op het gemakje doorgaan" ;)
Er zit nog genoeg in me, zou alleen tijd worden dat het er eens uit kwam.

Misschien eis je te teveel van jezelf. Gezien je gezin, studie en training cq opbouw PHM plus begeleiding van mensen.
Waar is het herstel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha, jij blijft ook stiekem mee loeren he :)
Ach, het herstel is er wel, we moeten t ook niet overdrijven. Ik zit een groot deel van de dag op m'n kont en slaap ook best redelijk goed gelukkig. Alleen zo'n tentamenweek is altijd wel een flinke aanslag op m'n gestel, dus daar zal ik dan met trainingen misschien wat meer rekening mee moeten houden.
Het zijn vaak gewoon de kleine pijntjes die vaak al voor een enorme terugslag zorgen, en dat is lastig te accepteren.

Sterkte kerel, altijd klote die blessures..

• #1.012
Sterkte kerel, altijd klote die blessures..

Thanks.

Vanmiddag weer eens een ouderwetse upperbody pompsessie gehad om het allemaal een beetje goed te maken

Bench
10x20
10x60
10x100
10x120
10x140
10x150
8x160
7x160
32x100 PR

BOR
10x60
10x80
10x90
10x90
10x90
10x90

Floor press
6x60
6x100
6x130
6x160
3x160
Last van schouder, dus gestopt

Pushdowns
10x
10x
10x full stack
10x "
10x full stack + 15
10x "

T-bar rows
10x50
10x70
10x90
10x90
10x90
10x90

Side raises L + R
10x5 10x5
10x10 10x10
10x10 10x10
10x15 10x15

Was heerlijk zo. Geen schema, gewoon ff doen waar ik zin in had.
Goed pumped ook.

Beest ben je.
Komt wel goed schatje.

32x 100 slaat ook gewoon helemaal nergens meer op lol :roflol:

• #1.015
8x160 ziek man. 25 keer 100 lukt Me ook wel maar 32 pff

• #1.018
Vervelend om te lezen dat je weer last van je rug hebt.
Is echt een rot blessure om last van te hebben :(
Maar goed, hoort erbij he, als bij mij het ene eindelijk genezen is krijg ik weer last van wat anders...

Trouwens als je meer volume in je routine wil hebben kan je het beste kleine trainingen naast je normale trainingen doen, dus niet hele lange sessies gaan maken. Bij lange sessies ipv meerdere kortere gaat je zenuwstelsel sneller op en krijg je idd dat je ineens 10 kilo minder bencht bijvoorbeeld.

Mooi k*t allemaal, kan me het gevoel ook goed voorstellen. Ik heb het ook altijd lastig gevonden om voor langere tijd serieus te blijven trainen als ik geen wedstrijden heb om op voor te berijden.
En het is gewoon enorm k*t als je niet echt meer bij de gewichten in de buurt komt die je vroeger wel kon (en er toen misschien ook al niet tevreden over was).

Dat deadliften 3x in de week wat je van plan was leek me niet zo'n best plan.

Misschien paar weken wat licht pompen en op een andere manier proberen een lekker gevoel aan de training over te houden?

Terug
Naar boven