Ja was sowieso weer een mooie dag man
Verslag NK powerlifting
Om een uur of negen van huis vertrokken, michel, cemil, vito en jelle opgehaald en naar Alkmaar gebold, 2,5 uur rijden. Veel last van stijfheid alweer in de auto, ik heb geen hekel aan rijden maar wel aan lange stukken, zeker als de rug al niet lekker voelt.
Ingewogen op 113,1 kilo, 900 gram lichter dan in december op de NK raw en daarna gaan bunkeren en naar de dames en de lichtere heren gekeken. Zag al dat de wedstrijd weer uit ging lopen.
Ik zou niet voor de prijzen meedoen omdat ik geen pakken aantrek, maar had wel een persoonlijk doel gezet: 700 totaal met kneewraps. 250-200-250 zat in mijn hoofd.
Opgewarmd met squat tot 210, voelde allemaal goed en hard. We begonnen pas na drieën aan onze eerste beurten.
225 goed, drie wit. Kwam wel wat scheef omhoog en hij ging niet super hard.
240 goed, drie wit. Deze voelde heel lekker.
250 goed, twee wit. Zwaar, maar echt super blij mee. PR en gewoon een mijlpaal. Wel al een behoorlijke fried lowerback hier door de effort.
Goed begin, eerste deel van de missie geslaagd.
Vrijwel direct door met opwarmen voor de bench, de groepen waren vrij klein dus het ging snel achter elkaar door. Opgewarmd tot 180, ook solide en hard.
187,5 goed, drie wit. Hard.
195 goed, drie wit. Wat zwaar van de borst maar daarna hard doorgestoten.
200 mis, ja potverdomme. Echt onbegrijpelijk, bij uitracken voelt ie als kat in t bakkie, maar valt gewoon dood neer op de borst, gebeurde niks.
Vanaf hier ging t eigenlijk allemaal k*t, misschien mentaal maar vooral ook gewoon fysiek echt enorm moe ineens. Het was echt tyfusheet in dat zaaltje en energylevels daalden met de minuut. Geprobeerd er tegenop te vreten en drinken maar had echt erg veel moeite om de juiste spanning vast te houden. M'n rug deed ook onmeunig veel pijn hier al.
Afijn, opwarmen voor de deadlift tot 210, ging voor geen meter. Toch opener op 230 gehouden omdat ik nog niet helemaal de hoop op de 700 totaal verloren had. Hier had ik een 255 deadlift voor moeten doen. Dus dan zou t 230-245-255 worden, theoretisch gezien. Hoopte dat op t plankier en onder druk de vorm wat terug zou komen.
230 goed, drie wit. Verschrikkelijk traag en veel moeilijker dan zou moeten.
245 mis, twee rood, een wit. Wel echt puur op karakter uitgelockt maar moest m teveel over mijn dijen omhoog trekken, dus afkeur. Ben wel erg benieuwd naar de beelden hiervan.
245 mis, kreeg m vrij hard los nog maar zat helemaal verkeerd in de techniek waardoor er vanaf mijn knieën niks meer gebeurde.
Tja
675 totaal. Niet goed. Wel een totaal PR en een squat PR natuurlijk, maar niet waar ik voor was gekomen. Vierde plaats (geen laatste) in de -120, niet dat dat er wat toe deed voor mij, want alle anderen in mijn klasse deden in pak mee dus dat levert onoverbrugbare verschillen op.
Uiteindelijk pas tegen elven thuis gisteravond en echt gigantisch naar de t*fus. Vandaag ook enorm last van mijn rug dus nog even rust houden denk ik. En de fysio weer eens opsnorren.
Het was verder wel weer een topdag trouwens, ik ben echt oprecht blij met het feit dat we nu gewoon met een auto vol support vanuit Middelburg komen, en dat daarbij ook gasten zitten die zelf wedstrijden willen gaan doen. In het verleden moest ik soms gewoon alleen naar een wedstrijd toe en dan maar hopen dat iemand daar mij wat wilde helpen. Dan stond ik zelf mijn beurtenkaartjes in te leveren terwijl ik net getild had. Wat dat betreft is dit een hele verbetering. Dus dank ik Vito voor zijn coaching en Michel, Jelle en Cemil (en alle anderen in de zaal) voor de aanmoedigingen.
Op naar de volgende!
Filmpje volgt later nog.