XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Vier keer in de week squat/bench/dl in verschillende variaties en met low/medium (2x)/high intensity. Het zal zich allemaal wel ontvouwen zodra ik een paar weken er in zit :D
Ws over twee weken naar 5x p/w en dat dan ook weer twee weken om te wennen, en daarna door naar 6x p/w

Dat zijn beste plannen Tymen! Succes kerel, hopen dat het je nog wat kan brengen met dje crazy weights die je al lift squat en drukt:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.222
Dat zijn beste plannen Tymen! Succes kerel, hopen dat het je nog wat kan brengen met dje crazy weights die je al lift squat en drukt:D

Thanks rechtvaardige bart, maar zo crazy is t allemaal nog niet...

W1D2 Light

Hectisch dagje gehad, m'n kleine meid is vandaag vier geworden dus goed gebulkt wel met taart, brownies en friet

Opw dynamisch

Squat, beltless
10x20
10x20
5x60
5x107,5
5x130
5x140
5x140
5x140

MP
5x20
5x47,5
5x65
5x72,5
5x72,5
5x72,5

Conv speed dl
5x60
5x100
4x120
2x137,5
1x155
1x155
1x155
1x155
1x155
1x155
1x155
1x155
Heb nooit het nut van speedwerk á la westside in gezien dus ga nog even overleggen of dit er in blijft...

Seated db clean
10x25
10x25
10x25
Aparte oefening, flink branden in de traps in elk geval

Een keertje speed aka balls out op de deadlift kan nooit kwaad ;)

al heeft het bij mij nooit geholpen haha.

Good going sister in law

• #1.224
Een keertje speed aka balls out op de deadlift kan nooit kwaad ;)

al heeft het bij mij nooit geholpen haha.

Good going sister in law

Tja, ik vind t eerlijk gezegd gewoon niks. Het is te licht om echt aan techniek te kunnen werken en heb zelf nooit enige overdracht bemerkt van het doen van speed werk naar mijn snelheid in max effort lifts.

Waarom eet jij de taart op van jouw jarig dochtertje?

Gefeliciteerd nog met je kleine meid kerel.

Ik ben een tijdje niet op dbb geweest, las wel ergens dat je veel last hebt van blessures en pijntjes? Heb je afgelopen jaar nog wel progressie geboekt qua kracht of is het ff klote?

Je moet altijd speed reps doen :D
En als "lichtere" training tussen de zware trainingen misschien?

Ben ook van dynamic werk à la wsb afgestapt. Singles doen echt niets voor je techniek vind ik.. ik doe liever gewoon echte sets waar ik goed op m'n techniek let

Ben ook van dynamic werk à la wsb afgestapt. Singles doen echt niets voor je techniek vind ik.. ik doe liever gewoon echte sets waar ik goed op m'n techniek let

Ik heb juist het tegenovergestelde ervaren. Mijn techniek op DL is er een pak op vooruit gegaan door een tijdje enkel singles te doen. Zie ook niet in waarom singles niet zouden helpen. Op een meet moet je ook maar 1 rep doen, dus als je enkel daarvoor traint, lijkt het me best nuttig om regelmatig singles in je training te incorporeren.

Ik vind singles toch ook wel echt nuttig . En als ik naar lifts kijk van mij op film , is de eerste rep de beste .

Singles kunnen volgens mij zeker wel iets doen voor je techniek maar ik denk eerder op 80% ofzo, zegmaar wat op wedstrijd zou overeenkomen met een laatste warm-up ofzo.
Speed zit er dan zeker nog steeds dik in.

• #1.232
Waarom eet jij de taart op van jouw jarig dochtertje?

lol omdat het lekker is

Gefeliciteerd nog met je kleine meid kerel.

Ik ben een tijdje niet op dbb geweest, las wel ergens dat je veel last hebt van blessures en pijntjes? Heb je afgelopen jaar nog wel progressie geboekt qua kracht of is het ff klote?

Zeker wel progressie geboekt, squat pr en dikke bench pr's gezet het afgelopen jaar, maar ook veel pijntjes ja. Nu de laatste weken voelt het allemaal weer wat beter.
We komen er wel bovenop.

Je moet altijd speed reps doen :D
En als "lichtere" training tussen de zware trainingen misschien?

Ik heb juist het tegenovergestelde ervaren. Mijn techniek op DL is er een pak op vooruit gegaan door een tijdje enkel singles te doen. Zie ook niet in waarom singles niet zouden helpen. Op een meet moet je ook maar 1 rep doen, dus als je enkel daarvoor traint, lijkt het me best nuttig om regelmatig singles in je training te incorporeren.

Ik vind singles toch ook wel echt nuttig . En als ik naar lifts kijk van mij op film , is de eerste rep de beste .

Singles kunnen volgens mij zeker wel iets doen voor je techniek maar ik denk eerder op 80% ofzo, zegmaar wat op wedstrijd zou overeenkomen met een laatste warm-up ofzo.
Speed zit er dan zeker nog steeds dik in.

Ja interessante discussie, ben het volledig eens met triple aces. Singles hebben natuurlijk nut, maar voor mij persoonlijk niet op percentages <~75%. Heb ik het idee.

Nog geen tijd gehad de training van afgelopen zaterdag te loggen. Deze stond eigenlijk voor vrijdagavond gepland, maar toen was ik in slaap gevallen :)

W1D3 Heavy

Squat
10x20
10x60
5x80
5x107,5
5x130
5x150
3x162,5
3x162,5
3x172,5
3x172,5
3x172,5
Super easy natuurlijk nog

Bench
10x20
5x60
5x100
5x120
5x140
3x150
3x150
3x160
3x160
3x160
Voelde wat matig qua snelheid en techniek vandaag, vooral zelf uitpakken was weer vervelend.

Conv dl
5x60
5x100
5x140
5x160
3x180
3x180
3x192,5
3x192,5
3x192,5

Geen tijd voor assistance, moest echt snel door trainen, iets meer dan een uur bezig geweest.

Gister dan de mockmeet gehad bij PHM waarbij ik referee was en ik had daarbij ook geen tijd om tussendoor nog mijn training te doen, dus zal ik vandaag nog dag 4 van week 1 doen en dan morgen dag 1 van week 2. Niet echt goed begin zo qua consistentie, maar soms zit het leven in de weg en daar zal ik me aan aan moeten passen.

Je kan soms de mooiste planning maken...
Do it! :D

Ja interessante discussie, ben het volledig eens met triple aces. Singles hebben natuurlijk nut, maar voor mij persoonlijk niet op percentages <~75%. Heb ik het idee.

Nog geen tijd gehad de training van afgelopen zaterdag te loggen. Deze stond eigenlijk voor vrijdagavond gepland, maar toen was ik in slaap gevallen :)

Daarom gebruiken ze op die speed sets vaak ook bands of chains. En als je dan rond de 70% zit, is dat perfect voor techniek/ speed training!

als je vrijdag nou speed gebruikt voor je je setjes draait , val je niet in slaap . En voor je gevoel heb je een super training gehad.
De volgende dag word alleen niks meer.

• #1.236
W1D4

Opw dynamisch

High bar paused sq
5x60
5x90
5x107,5
5x125
5x125
5x125
5x125
5x125

Cgbp paused
10x20
10x60
5x90
5x110
5x130
5x130
5x130
5x130
5x130

Snatch grip dl
5x60
5x90
5x110
5x127,5
5x127,5
5x127,5
5x127,5

Geen tijd voor (en geen zin in) assistance, was echt zeldzaam naar de kloten vandaag. Tegen kotsen aan. Waarschijnlijk door slaapgebrek want de training zelf was niet zwaar natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Zeker wel progressie geboekt, squat pr en dikke bench pr's gezet het afgelopen jaar, maar ook veel pijntjes ja. Nu de laatste weken voelt het allemaal weer wat beter.
We komen er wel bovenop.

Moet je niet te veel naar deadlift filmpjes van strongman kijken, had gelezen dat je daar last van je rug van kreeg :p

• #1.238
Je kan soms de mooiste planning maken...
Do it! :D

Ach ja, we beginnen vandaag gewoon aan de nieuwe week, wat maakt t uit

Daarom gebruiken ze op die speed sets vaak ook bands of chains. En als je dan rond de 70% zit, is dat perfect voor techniek/ speed training!

Inderdaad, alleen ik heb de ervaring dat werken aan techniek beter lukt bij reps in sets en niet met singles. En met full speed trek ik toch altijd wel, zolang ik maar juist in de techniek blijf zitten.

als je vrijdag nou speed gebruikt voor je je setjes draait , val je niet in slaap . En voor je gevoel heb je een super training gehad.
De volgende dag word alleen niks meer.

haha alleen moet ik meestal de volgende dag ook weer gewoon trainen...

Moet je niet te veel naar deadlift filmpjes van strongman kijken, had gelezen dat je daar last van je rug van kreeg :p

lol idd

Vandaag start week 2, intensiteit gaat direct met gemiddeld ~10% omhoog, dus wordt een pittig weekje. Volgende week dan weer iets lichter met gelijkblijvend volume, alleen dan over een dag extra verdeeld.

die van willem ?

---------- Toegevoegd om 12:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:44 ----------

Geen tijd voor (en geen zin in) assistance, was echt zeldzaam naar de kloten vandaag. Tegen kotsen aan. Waarschijnlijk door slaapgebrek want de training zelf was niet zwaar natuurlijk.

heb ik erg vaak, geen idee hoe dat kan ook....

• #1.240
W2D1 Medium

Opw dynamisch

Squat
10x20
10x60
5x100
5x130
5x150
3x172,5
3x172,5