Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je post is al beter dan de standaard "ik voetbal, dus ik hoef geen benen te trainen", en dat heeft niet te maken met de sport, echter het antwoord is in principe nog steeds hetzelfde: Nee!Ik wil dit schema gaan volgen, maar hockey 3x per week. Is het een mogelijkheid om 2x UB per week te doen en 1x per week LB of zou je hiervoor een ander schema aanraden? Overigens zijn mijn benen vrij overontwikkeld in vergelijking met mijn UB.
Je post is al beter dan de standaard "ik voetbal, dus ik hoef geen benen te trainen", en dat heeft niet te maken met de sport, echter het antwoord is in principe nog steeds hetzelfde: Nee!
Je kan alles doen wat je zelf wilt, maar als je maar 3x in de week tijd hebt is het trainen van ABC, DAB, CDA, enz, enz. de meest voor de hand liggende oplossing.
Wat zijn je trainingsdoelen?
Vraagje, ik snap dat de hoofd oefeningen in principe niet vervangbaar zijn, maar in mijn gym hebben ze helaas maar 1 rack voor de normale bench press dus het kan best is gebeuren dat die bezet is...
Ook heb ik nog niet genoeg mobiliteit (ik denk in mijn enkels) voor goeie back squats (kom niet parallel). Tips om dit het makkelijkst te verbeteren en wat te doen tot die tijd?
Wat Mat zegt.Vraagje, ik snap dat de hoofd oefeningen in principe niet vervangbaar zijn, maar in mijn gym hebben ze helaas maar 1 rack voor de normale bench press dus het kan best is gebeuren dat die bezet is... Ook heb ik nog niet genoeg mobiliteit (ik denk in mijn enkels) voor goeie back squats (kom niet parallel). Tips om dit het makkelijkst te verbeteren en wat te doen tot die tijd?

Ik heb dit schema nu een maand gevolgd en ben enorme fan, dikke merci voor het delen van dit schema!
Enkele vraagjes echter:
Alvast bedankt!
- Moet je ook zo lange pauzes nemen tussen twee verschillende oefeningen? Of mag je dit inkorten aangezien je andere spieren oefent?
- Welke alternatieven zijn er voor de calfs? De seated calf raise doet zeer aan mijn benen wanneer ik 70kg probeer te liften.
- Mis ik geen abbs oefeningen of zitten deze vervat in de full-body oefeningen?
- Wat eten jullie voor een training (dit zoek ik wellicht beter in een ander topic?)
Groeten

1 van de vele andere barbell row varianten is een optie
Ik heb dit schema nu een maand gevolgd en ben enorme fan, dikke merci voor het delen van dit schema!
Enkele vraagjes echter:
Alvast bedankt!
- Moet je ook zo lange pauzes nemen tussen twee verschillende oefeningen? Of mag je dit inkorten aangezien je andere spieren oefent?
- Welke alternatieven zijn er voor de calfs? De seated calf raise doet zeer aan mijn benen wanneer ik 70kg probeer te liften.
- Mis ik geen abbs oefeningen of zitten deze vervat in de full-body oefeningen?
- Wat eten jullie voor een training (dit zoek ik wellicht beter in een ander topic?)
Groeten
Het aantal sets beschreven in het schema zijn "werksets". Hiermee bedoel ik de "zware" sets met een maximaal gewicht dat je kan gebruiken binnen de aangegeven "herhalingsreeks" en gewenste intensiteit.
Meestal doe je op de eerste twee oefeningen van een trainingsdag 2-3 opwarmsets met opbouwende gewichten (opbouwend richting je werkset). Op de overige oefeningen doe je 0-1 opwarmsets voor je begint aan je "werksets".
Vergelijk training 1 altijd met de training 1 van de week erop. En training 2 met training 2 (Vergelijk niet training 4 UB met training 2 UB uit dezelfde week bijvoorbeeld). Je wilt natuurlijk het liefst dat je elke training meer reps en/of gewicht kan op de oefeningen (progressief laden). Dit verhogen zal echter niet altijd elke week op elke oefening lukken.
Heb je net verhoogd op een hoofdoefening, dan kan het soms zijn dat verhogen niet lukt op de assistentie oefeningen. Soms heb je een topdag en de andere dag heb je minder energie en focus en gaat de training wat minder. Binnen een cyclus van laten we zeggen 12 weken moet je wel degelijk een stijgende lijn zien qua gewichten die gehanteerd worden. Maar het is niet zo dat je iedere training maar meer en meer moet kunnen. Er zal altijd wat fluctuatie zijn qua trainingsprestatie. En dat is prima zolang de algemene lijn in de trainingen maar stijgend is.
---------------------
Hoevaak train je per week met dit schema:
Voor optimale resultaten train je met dit schema ofwel om de dag of 4x per week.
3.5x per week trainen (7x per twee weken):
je traint steeds 1 dag wel 1 dag niet. Je werkt dan steeds 1-2-3-4 af en herhaalt dit.
4x per week trainen:
Bijvoorbeeld: 2 dagen trainen, 1 rusten, 2 trainen, 2 rusten.
-----------------------
Veel voorkomende vragen:
Ik zal een tijdje lang alle vragen in dit topic beantwoorden en de meest voorkomende vragen inclusief antwoord hier opsommen in Q en A formaat.
Bedankt voor het schema en de uitleg. Heb nog een vraag, je geeft aan dat je bij Ervaringsniveau 1 iedere week indien mogelijk 2,5 kilo kunt toevoegen voor de borst. Nu zie ik bij ub1 en ub3 in beide gevallen bankdrukken staan. Moet je dan bij ub1 bankdrukken 2,5 kilo toevoegen en bij ub3 bankdrukken 2,5 kilo toevoegen? Je gaf aan dat je de dagen niet met elkaar moet gaan vergelijken vandaar mijn vraag.

Wat betreft de assistentie oefeningen zal dat niet heel veel verschil maken.Is het erg als ik de volgorde iets aanpas als bepaalde apparaten bezet zijn?