MuscleMeat

Sticky UB/LB Massa schema beginners / intermediate

Users who are viewing this thread

RAF-M

Novice
Lid geworden
24 feb 2021
Lengte
1m81
Massa
80kg
Vetpercentage
13%
Kick,

Merk zelf dat ik door corona de motivatie wel ben kwijt geraakt. Tussen maart en afgelopen zondag denk ik 10 x getraind..... Helaas ook bijna 10 kilo afgevallen, beetje bodyfat maar zeker ook spiermassa......
Nu wil ik weer graag gaan opstarten, ben zondag begonnen en maandag ook weer getraind, gisteren rust.
Vanmiddag ga ik dan weer en morgenmiddag, dan vrijdag weer rust.

Ik wil eigenlijk dit schema gaan gebruiken, nadeel alleen is dat ik door mijn wielrencarriere nogal benen heb die serieus reageren op benentraining, voorheen trainde ik die ongeveer 1 x per maand. Ga ik die wekelijks trainen groei ik zo weer uit mijn broeken en motorpak....

Zou ik bij dit schema het bovenlichaam vaker kunnen pakken?
Of liever een ander schema gaan gebruiken?
Als je de upper lower split gebruikt kan je die zeker veranderen. zeker als je het volume gewoon heel erg beperkt in de benentraining heb je ook minder vermoeidheid die opbouwt in je zenuwsysteem. Ook kan je je benen maar 1 dag trainen per week, en de andere dag overschakelen naar een wat kleinere en sneller herstellende spiergroep die je wilt prioriteren tijdens de periode waar je dit schema gebruikt (zoals: bicep, triceps, schouders, kuiten, voorarmen, nek of buikspieren).

Davies

Cool Novice
Lid geworden
3 jul 2021
Lengte
1m74
Massa
70kg
Vetpercentage
12%
Heb je soms geen pdf file ofzo dat ik kan downloaden om het schema eens te printen?

RFeXite

Novice
Lid geworden
18 jan 2022
Misschien een domme vraag..

Ik ben deze week begonnen aan dit schema. Wat betreft het verhogen van het gewicht bij bijv bankdrukken, moet ik dan verhogen als ik mijn laatste set 8x mijn max kan of moet ik pas verhogen als ik 3 werksets mijn max 8x kan?

Alvast bedankt!

NoGainNoPain

Novice
Lid geworden
9 jan 2019
Lengte
1m89
Massa
90kg
Vetpercentage
18%

Ik ben deze week begonnen aan dit schema. Wat betreft het verhogen van het gewicht bij bijv bankdrukken, moet ik dan verhogen als ik mijn laatste set 8x mijn max kan of moet ik pas verhogen als ik 3 werksets mijn max 8x kan?

Alvast bedankt!

Alle 3 de sets gehaald, dan verhoog ik hem pas!

PartyMarty

Ex-Chubtub
Elite Member
Lid geworden
25 nov 2021
Lengte
1m74
Massa
73kg
Vetpercentage
24%

Alvast bedankt!
Ik doe dat ook zo, ik wacht todat ik op een enigszins fatsoenlijke manier het uiterste van de rep range haal en verhoog dan. Als ik de laatste rep 'meh' vond dan blijf ik vaak nog 1 training langer hangen.

Naar boven