MuscleMeat

Ultimate Deload 2.0

Waar staat Rd voor?

Is geen rocket science inderdaad, maar zo op het oog ziet het er vaag uit. Zo vond ik wendler toen ik dat voor het eerst zag (in jou log dacht ik) ook erg moeilijk terwijl het zo simpel als wat is.

Maar k*t training dan, ik zou elke keer balen als de week weer begint :o

• Topic Starter Topic Starter
Is geen rocket science inderdaad, maar zo op het oog ziet het er vaag uit. Zo vond ik wendler toen ik dat voor het eerst zag (in jou log dacht ik) ook erg moeilijk terwijl het zo simpel als wat is.

Maar k*t training dan, ik zou elke keer balen als de week weer begint :o
Haha, die depletions zijn zuur. Het is alleen maar een k*tgevoel tijdens de training en erna eigenlijk ook omdat je zo plat als een dubbeltje wordt (lege spieren).

Ik kijk alleen wel altijd uit naar de low dagen, lekker simpel. Hoef niet na te denken.

Kijk tijdens mn low dagen weer uit naar de carbload, dat dan weer wel.. :rolleyes:

Blijf het trouwens mooi vinden om je log te volgen, volgens mij heb jij het écht naar je zin op wendler :p

Carbload kijk ik ook altijd naar uit (morgen dus :))
Lijkt me inderdaad k*tgevoel, leeg, na zo'n training.

Wendler vind ik wel erg tof ja, ben benieuwd hoe ik het ga doen als de weights wat zwaarder worden! Ik moet trouwens ook écht een keertje begeleiding hebben, want mijn DL techniek is zwaar k*t + ik wil goed kunnen powercleanen. Maar ik ben gewoon té lui om een afspraak te maken bij USC, in de veronderstelling dat er wel goede begeleiding is ?

Wendler vind ik wel erg tof ja, ben benieuwd hoe ik het ga doen als de weights wat zwaarder worden! Ik moet trouwens ook écht een keertje begeleiding hebben, want mijn DL techniek is zwaar k*t + ik wil goed kunnen powercleanen. Maar ik ben gewoon té lui om een afspraak te maken bij USC, in de veronderstelling dat er wel goede begeleiding is ?
Als je licht begint kun je wendler heel lang doortrekken voordat t zwaar wordt, en met heel lang bedoel ik 8-10 cycles oid. Hangt een beetje van je voeding en assistance af.

Haha, of er goede begeleiding is kan ik niet zeggen. Ben niet zo een oly-lifter. Ik weet alleen wel dat die hele stokzwaai crew die bezig is met de cursus niet zo opschieten en eigenlijk alleen maar in de weg zitten.

Oja, ik heb ook nog getraind.

Tension 4:
Leg press:

10x245 (max van apparaat)
7x245 (max van apparaat)

GHR:
6xbw
4xbw

Hamstring curls:
12x70

Leg extensions:
15x30

Bench Press:
9x75
6x75

Chin-ups:
10xbw
8xbw

Incline Bench:
12x50

Wide-grip seated row:
10x67

EZ curls:
10x20kg+EZBar
10x20kg+EZBar

Overhead ext:
10x20kg+EZBar
10x20kg+EZBar

Side raise:
13x12
10x12
9x12

Toe presses:
15x205
15x213
15x213

Comments:
Wel een oke training. Nergens heel hard op gegaan. Beetje k*t voorbereiding gehad ivm examenweek en projecten die ingeleverd moeten worden.

GHR deden nog steeds rammende pijn aan mn quads maar wil deze er wel in houden en leg extensions doe ik nooit zwaar. Heb daar slechte ervaringen mee gehad ( knieklachten en dergelijke ).

Wel de eerste keer in tijden dat ik weer bw chins gedaan heb. Moet zeggen dat ik blij ben met 10 reps, zeker met een leeg lichaam :p

Ja, overall wel rustige training. Vrijdag weer knallen.

Goede chins maat :)

Misschien is het een idee dat ik een keer kom trainen als jij er bent, als je dan zo lief wilt zijn om DL techniek te checken :trollface:

die GHR's, waarom doen die pijn aan je quads denk je? Vanwege het excentrisch contraheren?

edit: ik ben van plan om wendler zeker heel 2011 door te trekken, wie weet nog langer.

Nee. Ze leren hoe je op een verkeerde manier een houten stok boven je hoofd krijgt. Het zijn (sommige) aardige gasten maar als je wilt leren om te cleanen zou ik evt naar Tom Bruijn gaan of gewoon doen, filmen, kijken, voorbeelden kijken, Tommy Kono filmpjes checken, meer cleanen and repeat. Zelfde voor deadlift. Die shit filmen.

Prima chins Matthijs. Is dat een pr?

Laatst bewerkt:
Nice training!

Nee. Ze leren hoe je op een verkeerde manier een houten stok boven je hoofd krijgt. Het zijn (sommige) aardige gasten maar als je wilt leren om te cleanen zou ik evt naar Tom Bruijn gaan of gewoon doen, filmen, kijken, voorbeelden kijken, Tommy Kono filmpjes checken, meer cleanen and repeat. Zelfde voor deadlift. Die shit filmen.

Tommy Kono staat in bladwijzer, ik doe het veel, filmen is een idee, maar 1 op 1 begeleiding gaat makkelijker. Jij hebt het je zelf ook aangeleerd? Je techniek vind ik erg netjes, maar volgens mij 'durf' jij er ook niet echt onder te springen en vang je hem liever hoog of zie ik dat verkeerd?

Sorry voor logvervuiling matthijs :rolleyes:

Goede chins maat :)

Misschien is het een idee dat ik een keer kom trainen als jij er bent, als je dan zo lief wilt zijn om DL techniek te checken :trollface:

die GHR's, waarom doen die pijn aan je quads denk je? Vanwege het excentrisch contraheren?

edit: ik ben van plan om wendler zeker heel 2011 door te trekken, wie weet nog langer.
Haha, zo vriendelijk ben ik wel. Denk dat die GHR pijn doen omdat ik de druk die op mn quads staat gewoon niet gewend ben, tis een soort foam roller massage. Moet eraan wennen.

Goed plan. Als je wendler doet, doe t dan goed :p

Geen PR, die staat op 14 geloof ik. Maar wel bij een lager BW.
Thanks bro.
Tommy Kono staat in bladwijzer, ik doe het veel, filmen is een idee, maar 1 op 1 begeleiding gaat makkelijker. Jij hebt het je zelf ook aangeleerd? Je techniek vind ik erg netjes, maar volgens mij 'durf' jij er ook niet echt onder te springen en vang je hem liever hoog of zie ik dat verkeerd?

Haha, dit is geen logvervuiling hoor. Vind het wel boeiend eigenlijk. :p

super training weer kerel! maar waarom die extensions met maar 30 kg? Dat is wel erg weinig.

super training weer kerel! maar waarom die extensions met maar 30 kg? Dat is wel erg weinig.
Thanks! Ja is inderdaad weinig, maar heb geen goede ervaringen met zware leg extensions en ik zie het nut er ook niet echt van in.
Powerlifting gezien dan, misschien dat t wel voor epische quad-ontwikkeling zorgt.. I dunno. :p

Ik heb het geleerd van Kingcain, een forummember waar ik mee train. Gaf hem gewoon een shakie na de training als hij mij iets van 2x per week een half uurtje hielp/coachte. Alleen moet je dan wel de mazzel hebben dat diegene waarvan je het leert er ook echt verstand van heeft en de tijd wil vrijmaken. Verder heb ik veel geleerd van kijken en die shit filmen (download kinovea, programma waarmee je de "bar path" kan volgen)

Daarom vind ik het ook onzin om geld te betalen voor een cursus waar je het uiteindelijk wel van kan leren maar het imo niet eens "goed" aanleert.

Verder heb ik kniekanker dus ik kan niet full cleanen/frontsquatten/squatten dus ik vang hem liever hoog op ja;)

Ik heb het geleerd van Kingcain, een forummember waar ik mee train. Gaf hem gewoon een shakie na de training als hij mij iets van 2x per week een half uurtje hielp/coachte. Alleen moet je dan wel de mazzel hebben dat diegene waarvan je het leert er ook echt verstand van heeft en de tijd wil vrijmaken. Verder heb ik veel geleerd van kijken en die shit filmen (download kinovea, programma waarmee je de "bar path" kan volgen)

Daarom vind ik het ook onzin om geld te betalen voor een cursus waar je het uiteindelijk wel van kan leren maar het imo niet eens "goed" aanleert.

Verder heb ik kniekanker dus ik kan niet full cleanen/frontsquatten/squatten dus ik vang hem liever hoog op ja;)

Dat heb je goed gedaan dan. Ik ben al veel aan het kijken naar tommy kono en andere instructiefilmpjes van mensen met verstand. Kinovea ga ik ook eens naar kijken, bedankt.

En ik heb ook kniekanker, nouja in de zin van dat ik nog wel eens mij knie wil verdraaien, dus alle stappen vooruit gemaakt met bill starr kan ik nu opnieuw maken met wendler door een tussenpauze van 8 weken pussyweights en pijn :o

Thanks! Ja is inderdaad weinig, maar heb geen goede ervaringen met zware leg extensions en ik zie het nut er ook niet echt van in.
Powerlifting gezien dan, misschien dat t wel voor epische quad-ontwikkeling zorgt.. I dunno. :p

Duidelijke uitleg! ik snap je:)

Ik heb die cursus ook gedaan :o maar gebruiken ze nu echt stokken ipv barbells??

Ik heb ook ooit zo'n cursus gedaan bij een oud-wereldkampioen we gebruikten gewoon olijvenboomtakjes.

UD2 Powertraining 4:
Squat:

2x3x67,5
2x3x90
3x120
2x140
2x150

3x160 Raw Rep PR
2x160
1x160

Deadlift:
2x3x70
2x3x120
2x140
3x160

3x170

Bench (superset met chins):
8xbar
2x3x40
2x3x55
2x80

3x85
3x85
3x85
3x85
3x85
3x85
3x85
3x85

Chins (superset met bench):
3xbw

3xbw+15kg
3xbw+15kg
3xbw+15kg
3xbw+15kg
3xbw+15kg
3xbw+15kg
3xbw+15kg
3xbw+15kg
8x3xbw+15kg=VPR

Military press:
3x35
3x50

5x57,5
4x57,5

Barbell Curls:
6x20kg

4x40
4x40

CGBP:
6x60kg

6x70
6x70

Comments:
Squats voorlopig wel leuk geweest, alledrie de sets niet echt gefaald maar gewoon gestopt na de 3de, 2de en eerste rep. Wist gewoon dat t er niet in zat verder. Voorlopig dus deadliften ipv squatten, 8x3 :p Begin met 172,5 oid.
Bench weer prima. Chins heel prima, sommige 3de reps wat minder mooie lockout maar lukte allemaal wel. MP's loodzwaar na t banken. Curls zijn curls. CGBP was nice, andere techniek gaan gebruiken (heel harde tuck) es kijken wat er dan gebeurt.

Daarnet ook nog even gewogen, savonds en met een vrij volle maag, 86,6kg. Benieuwd hoe t morgenochtend is.

Overall wel prima getraind, niets spannends. Morgen bij Spartacus kijken naar de wedstrijd, zin in!

Terug
Naar boven