AndroidHealthClinic

Bezoekers in dit topic

apart man die clubs doen me denken aan bowling pins
Daar lijken ze wel veel op. Misschien is de vorm van een bowling pin wel ontstaan door naar Indian Clubs te kijken. Die dingen waren ruim 100 jaar geleden zo populair dat Pierrier zijn water flessen de vorm gaf van Indian Clubs.

Perrier is the best known sparkling mineral water in the world. The iconic French product was introduced to the global market by an Englishman, St John Harmsworth.

The market for imported European sparkling water in Britain had been well-established by Apollinaris of Germany since the 1870s. St John packaged his water in a distinctive bulbous green bottle, inspired by an Indian club used for exercises.


31057-1.png

Perrier-Indian-Club-02-bottles.gif

Perrier-Poster-03.jpg

Teeeering wat een heerlijke homegym. We kunnen de volgende DBB meet bij jou thuis doen.
Voorheen trainde ook regelmatig een aantal leden in mijn gym.
 
Heb een bestelling gedaan bij Indian Club Portugal voor het maken van 5 klassieke replica's. Deze replica's zijn kopieën van ontwerpen van gemaakt in de 19e en 20e eeuw. Helder Gandra is echt een meester in het maken van deze pracht clubs. https://www.instagram.com/heldergandra/

Tevens ga ik een serie gada's maken. Heb een aantal bloempotten gekocht met een mooie vorm om daarin beton te gieten waarin bamboe stokken worden geplaatst.
Voordeel hiervan is dat het spotgoedkoop is versus macebells (die van staal zijn), leuk is om zelf je trainingsmateriaal te maken en ze nog beter zijn om mee te trainen omdat de bamboe stokken nauwelijks wat wegen en het gewicht meer op het einde zit versus de macebells.
Ben de afgelopen dagen hier en in je andere topic een beetje wezen spieken en het IN-trigeert.

M.n. omdat allerlei YouTube- en Internethelden ook regelmatig mobiliteit promoten, voor mensen die trainen en/of ouder (40+ is dat al) zijn.
Denk aan: Brian Alsruhe, Andrew Read, mensen uit de Tactical Fitness-hoek enz.

Wat zijn een beetje normale/redelijke prijzen voor clubs? Welke (jongleer-)clubs raad je aan voor beginners? Ik neem aan iets van hout en ongeveer 200gr.

Heb nog geen plannen, maar zat een beetje te zoeken en te kijken op internet.
Bijvoorbeeld deze set: https://www.revolutionclubs.net/Fitness_Set_p/fitness.htm
195 dollar, maar met verzenden zit je op de 230 of 280, weet ik ff niet meer.

EDIT: heb de Duitse Turnkeule via het andere topic ook gevonden, 3 soorten, maar de 2e en 3e in lengte zijn vrijwel even zwaar
 
Laatst bewerkt:
Echte houten gedraaide clubs van kwaliteit worden met de hand gedraaid. Het ligt aan de vorm en het gewicht maar reken dat clubs tussen de 0,5kg en 2kg in een range van €60 tot €120,- per paar zitten. Dat zijn zeer redelijke prijzen die Helder Gandra hanteert en voorheen Mike Simpson ook hanteerde (die waren misschien nog wat duurder vanwege de Britse pond). Dat spul vanuit de VS zou ik links laten liggen. Die revolution clubs zijn serie matig (fabriekswerk) gemaakt en de vorm is ook niet zo goed en mooi als de klassieke clubs. Daarnaast zijn die prijzen idioot hoog en je zit met flinke verzendkosten met het risico dat je ook nog import kosten moet betalen.

Ik ben met die serie Duitse Turnkeule begonnen, doe daar al 2 jaar mee. Kost geen drol en zeer goed om mee te beginnen. Zelfs wanneer je later zwaardere echte clubs koopt zijn ze goed om nieuwe technieken mee te oefenen omdat ze zo licht zijn. Ik heb alle 3 lengtes gekocht omdat een club niet alleen om het gewicht gaat maar ook de lengte. Ook al schelen ze maar een paar centimeter de lange geven meer centrifugale krachten aan je armen dan korte.

Mijn advies, koop die Turnclubs en begin daar eens een jaar mee te trainen. Trap niet in de val om te snel met zware clubs te beginnen. Vergeet die stalen clubsDe bewegingen moeten heel soepel. De swings trainen je spieren maar 'masseren' ook je spieren als je op die manier gaat trainen. Je coördinatie wordt tevens beter en je traint ook nog eens je hersenen met deze complexe coördinatie oefeningen die je maakt, zeker als je later steeds meer complexe 'flow' combinaties gaat maken. Die mannen en vrouwen in Hongarije zijn echt goed bezig met mooie technische complexe swings.

Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik ben de 40 gepasseerd dus ik kan ze wel gebruiken. :D
 
Echte houten gedraaide clubs van kwaliteit worden met de hand gedraaid. Het ligt aan de vorm en het gewicht maar reken dat clubs tussen de 0,5kg en 2kg in een range van €60 tot €120,- per paar zitten. Dat zijn zeer redelijke prijzen die Helder Gandra hanteert en voorheen Mike Simpson ook hanteerde (die waren misschien nog wat duurder vanwege de Britse pond). Dat spul vanuit de VS zou ik links laten liggen. Die revolution clubs zijn serie matig (fabriekswerk) gemaakt en de vorm is ook niet zo goed en mooi als de klassieke clubs. Daarnaast zijn die prijzen idioot hoog en je zit met flinke verzendkosten met het risico dat je ook nog import kosten moet betalen.

Ik ben met die serie Duitse Turnkeule begonnen, doe daar al 2 jaar mee. Kost geen drol en zeer goed om mee te beginnen. Zelfs wanneer je later zwaardere echte clubs koopt zijn ze goed om nieuwe technieken mee te oefenen omdat ze zo licht zijn. Ik heb alle 3 lengtes gekocht omdat een club niet alleen om het gewicht gaat maar ook de lengte. Ook al schelen ze maar een paar centimeter de lange geven meer centrifugale krachten aan je armen dan korte.

Mijn advies, koop die Turnclubs en begin daar eens een jaar mee te trainen. Trap niet in de val om te snel met zware clubs te beginnen. Vergeet die stalen clubsDe bewegingen moeten heel soepel. De swings trainen je spieren maar 'masseren' ook je spieren als je op die manier gaat trainen. Je coördinatie wordt tevens beter en je traint ook nog eens je hersenen met deze complexe coördinatie oefeningen die je maakt, zeker als je later steeds meer complexe 'flow' combinaties gaat maken. Die mannen en vrouwen in Hongarije zijn echt goed bezig met mooie technische complexe swings.

Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik ben de 40 gepasseerd dus ik kan ze wel gebruiken. :D
Hout: https://www.amazon.co.uk/Indian-Woo...srs=13351459031&ie=UTF8&qid=1538499991&sr=8-3
Polyurethaan: Garage Fit, Ultimate Body Press en Motion Rx (niet allemaal naar Nederland geleverd)

Ben nog geen 40, wel de 35 voorbij, het kwam in een gesprek op de sportschool en met wat je leest op de internets toch naar voren dat je steeds meer aandacht aan prehab en mobiliteit moet besteden wil je kunnen blijven trainen en bewegen.

Heb nooit echt heel deftig getraind, dat heeft dan als voordeel dat ik nog niet zo heel veel schade heb opgelopen.

Die turnkegels zijn natuurlijk van een machtig mooie probeerprijs, als ik er wat mee ga doen, dan is dat een mooi begin.
 
Waar kan je die kopen dan?

Ik heb trouwens net wat basis oefeningen geprobeerd met stukje stellingbuis van een paar 100 gram en dat voelde vreemd, maar wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Woensdag 3 oktober
Clubbell & Mace training

Ik heb ditmaal geen reps geteld omdat ik merk dat dit afleid van de oefening. Ik doe het nu op gevoel en tijd waardoor de swings ook een stuk beter aanvoelen.
Muziekje op de achtergrond en een bepaalde swing dat hele nummer doen werkt ook fijn.

IMG_8527.png


Deze tools heb ik vandaag gebruikt. De 6kg mace was te veel van het goede. Wilde deze eens aanvoelen maar ben daar zeker nog niet klaar voor. Eerst doorgaan met het inslijpen van de juiste techniek.
 
Waar kan je die kopen dan?

Ik heb trouwens net wat basis oefeningen geprobeerd met stukje stellingbuis van een paar 100 gram en dat voelde vreemd, maar wel goed.
Hey Steksie,

Let op het verschil in lengte en gewicht bij die Nederlands vs. die Duitse knotsen!

https://www.sport-tec.de/turnkeule-aus-hartholz-45-cm, zelfde fabrikant als de amazon link van Uncompress. Voor zover ik eruit heb kunnen komen is het iets voordeliger ze bij sport-tec te bestellen ivm verzendkosten.

sport tec:
36cm 275gr
40cm 320gr
45cm 360gr

sport thieme:
36cm 230gr
38cm 250gr
40cm 270gr

Bij de Duitsers koop je een grotere variatie aan lengte/gewicht.

Over het algemeen wordt 1/2 lbs (225gr) of zelfs 1 lbs (450gr) aangegeven als een goed startpunt, al moet ik zeggen dat ik het met 2 houten lepels al iets voelde. Voelen of pump is niet hetzelfde als goed getraind hebben, maar toch.

Voor de rest heb ik er geen ervaring mee en Uncompress wel.
 
Vrijdag 5 oktober
WU
Intu-flow nek, pols, elleboog en schouder rotaties
Wall retractions
Standing Bridge

Single arm kettlebell swing to pull/press - staggered stance
3 sets / 4kg
2 sets / 6kg

Indian club external & internal mills
4 sets / houten club 45cm - 400gr
2 sets / stalen staaf 53,5cm - 1,2kg

Indian club external & internal parallel mills
4 sets / houten club 45cm - 400gr
2 sets / stalen staaf 53,5cm - 1,2kg

Indian club hip hinge to behind the head
3 sets / stalen staaf 53,5cm - 1,2kg

Indian club shoulder casts
3 sets / stalen staaf 53,5cm - 1,2kg

Mace 360 swings - two hands
6 sets / stalen mace 102,5cm - 4kg

Lekker veel herhalingen gemaakt vandaag.
 
Welk level van intu-flow doe je?
 
Ik doe alleen de nek, schouders, ellebogen en polsen van intu-flow als een warming-up dus geen volledige routine. Ik combineer oefeningen van de beginner en intermediate level. Ruim een jaar geleden kon mijn lichaam weinig belasting hebben en nam intu-flow een belangrijke positie in om mijn lichaam weer mobiel en stabiel te krijgen. Nu ik krachttraining weer heb opgepakt heeft het slechts nog een ondersteunende functie.
 
heerlijk die benamingen - is weer eens wat anders
dan bij bankdrukken 3x12x90

geweldig mark -
 
heerlijk die benamingen - is weer eens wat anders
dan bij bankdrukken 3x12x90

geweldig mark -
Zal binnenkort een filmpje maken van de training. Dan zie je wat het allemaal inhoud.

Dinsdag 9 oktober
WU
Intu-flow nek, pols, elleboog en schouder rotaties
Wall retractions
Standing Bridge

Single arm kettlebell swing to pull/press - staggered stance
2 sets / 4kg
2 sets / 6kg

Indian club external & internal mills
3 sets / houten club 45cm - 400gr
1 sets / stalen staaf 53,5cm - 1,2kg

Indian club external & internal parallel mills
3 sets / houten club 45cm - 400gr
1 sets / stalen staaf 53,5cm - 1,2kg

Indian club hip hinge to behind the head
3 sets / stalen staaf 53,5cm - 1,2kg

Indian club shoulder casts
3 sets / stalen staaf 53,5cm - 1,2kg

Mace 360 swings - two hands
4 sets / stalen mace 102,5cm - 4kg

Pfff was conditioneel nog best pittig.
 
Geen gewone krachttrainingen meer? Kun je toch combineren, imo.
 
Nog steeds niet nee, niet meer sinds maart 2016 en om bekende reden. Ben pas weer 2 weken echt aan het trainen, om dan te denken dat ik mijn lichaam weer op compressie kan belasten is wel erg positief. Zou contraproductief zijn om nu weer disfuncties in mijn lichaam te gaan trainen na al het harde werk van de afgelopen jaren. Laat ik eerst maar eens deze trainingen verder volgen en kijken hoe mijn lichaam daarop reageert.
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds niet nee, niet meer sinds maart 2016 en om bekende reden. Ben pas weer 2 weken echt aan het trainen, om dan te denken dat ik mijn lichaam weer op compressie kan belasten is wel erg positief. Zo contraproductief zijn om nu weer disfuncties in mijn lichaam te gaan trainen na al het harde werk de afgelopen jaren. Laat ik eerst maar eens deze trainingen verder volgen en kijken hoe mijn lichaam daarop reageert.
Waarom zou je dan allerlei "disfuncties in je lichaam trainen" als je weer met conventionele training begint? Ik neem aan dat je het in de beginfase gewoon opbouwt met lineaire progressie, waarbij je start met een lege bar.

En als al die "uncompress" oefeningen de afgelopen jaren hun werk hebben gedaan, zou je momenteel toch zelfs in een betere fysieke staat moeten zijn dan voordat je begon met trainen? Dan zou die angst om disfuncties/blessures op te lopen juist minder moeten zijn denk ik.

Je hebt een kick ass homegym, ik zou het wel weten!
 
Omdat de bewegingspatronen die je bij conventionele trainingen toepast statisch (lineaire) zijn. Het lichaam functioneert volgens circulaire bewegingspatronen waardoor deze lineaire oefeningen geen bijdrage kunnen leveren aan het verbeteren van deze functies.

En ik geniet elke keer weer van het trainen in mijn gym.
 
Omdat de bewegingspatronen die je bij conventionele trainingen toepast statisch (lineaire) zijn. Het lichaam functioneert volgens circulaire bewegingspatronen waardoor deze lineaire oefeningen geen bijdrage kunnen leveren aan het verbeteren van deze functies.

En ik geniet elke keer weer van het trainen in mijn gym.
Dat zij daar niet aan bijdragen geloof ik wel, maar dat is dan ook niet de reden waarom we conventionele krachttraining doen. Het gaat mij meer om de veronderstelling dat je met krachttraining automatisch meteen allerlei disfuncties in je lichaam traint. Of begrijp ik je verkeerd?
 
Back
Naar boven