AndroidHealthClinic

Bezoekers in dit topic

Heb mijn grippers weer eens in handen gehad en viel me niet tegen na jaren geen gebruik. In 2016 kreeg ik niet eens meer de plastic gripper van mijn zoon dicht en verging ik van de pijn. Nu krijg ik de CoC #1.5 (87) dicht zonder probleem en pijn en de daarop volgende Tetting BBM (93) blijft op een halve centimeter steken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn nieuwe homegym is bijna klaar, ga binnenkort weer wat trainingen combineren. Afgelopen week was er een kennis op bezoek die wandklimmen en boldering als hobby heeft. Hij vond mijn grip collectie wel zeer interessant en wilt binnenkort met zijn trainingsclub (man of 10) komen trainen bij mij. Benieuwd of hier nog een grip beest aan het lurken is. :D
 
De laatste twee weken heel actief geweest met fasciale releases over mijn hele lichaam wat behoorlijk wat tijd vergt elke dag maar zeer effectief is. Gisteren nog een sessie dryneedling ondergaan, vorige was weer 1,5 maand geleden. Alle erectors aan de rechter zijde goed onderhanden genomen. Daarna de borst, rechts de pec major en links juist de pec minor. Links zat veel compressie. Tot slot heeft hij nog de rotator cuffs rechts geprikt wat gecombineerd met de borst veel verlichting gaf. Toen ik naar buiten liep voelde de rechter arm/schouder een heel stuk lichter. Alsof er voorheen 2kg aan mijn handen vast zat, flink verschil. Links doet nu nog pijn en beweegt nog niet zo soepel, terwijl ik rechts altijd meer problemen had in het verleden.

Vandaag veel clubbell swings gedaan om de spieren full motion in beweging te houden, voelt lekker. Komende week ook weer de kettle bells eraan toevoegen.
 
Crush grip
WU gripper x 10 x 2
CoC Sport (43) x 10 x 2
CoC Trainer (61) x 10 x 2
CoC 0.5 (73) x 5 x 2
CoC 1 (80) x 3
 
De laatste twee weken heel actief geweest met fasciale releases over mijn hele lichaam wat behoorlijk wat tijd vergt elke dag maar zeer effectief is. Gisteren nog een sessie dryneedling ondergaan, vorige was weer 1,5 maand geleden. Alle erectors aan de rechter zijde goed onderhanden genomen. Daarna de borst, rechts de pec major en links juist de pec minor. Links zat veel compressie. Tot slot heeft hij nog de rotator cuffs rechts geprikt wat gecombineerd met de borst veel verlichting gaf. Toen ik naar buiten liep voelde de rechter arm/schouder een heel stuk lichter. Alsof er voorheen 2kg aan mijn handen vast zat, flink verschil. Links doet nu nog pijn en beweegt nog niet zo soepel, terwijl ik rechts altijd meer problemen had in het verleden.
.

Plotseling daagde bij mij het gruwelijke besef dat ik waarschijnlijk aan dit soort therapieën meebetaal.
 
wat een wending heeft je trainingsleven toch genomen - lekker man - gewoon doorgaan
 
wat een wending heeft je trainingsleven toch genomen - lekker man - gewoon doorgaan
Thnx, onkruid vergaat niet.

Update fysio: Vandaag alleen de boven trapezium en levator aan beide zijden laten prikken. Fysio gaf in begin aan dat er niets zat maar we kwamen steeds meer ellende tegen. Voelde heerlijk om alles weer vrij te maken.
 
Ook hier maar even mijn UnCompress homegym tonen welke ik al een tijdje af heb. Trainen gaat lekker, nog niet de zware lifts maar begin wel steeds meer te combineren.
Tijdje terug ook voor het eerst eens met een challenge meegedaan en het resultaat viel niet eens tegen. Motivatie komt weer wat opzetten.

2yxj790.jpg

11t4lzn.jpg

2hnyz6a.jpg

5e97qf.jpg

2cgypo7.jpg

261j9t5.jpg

2zin81l.jpg
 
Trainingen gaan goed. Zit echt lekker in mijn vel. Gewicht gaat ook langzaam weer omhoog. Ben de afgelopen 2 a 3 jaar van 110kg terug naar 80,5kg gezakt waarbij ik ook geen gram vet meer op mijn lichaam had. Ben de afgelopen maanden 6kg zwaarder geworden. Trainen in mijn nieuwe gym heeft daar natuurlijk een positieve bijdrage aan geleverd.

Edit: wat met name opvalt is dat de spiermassa bij mijn billen flink is toegenomen. Met het afvallen ontstaat overal wel atrofie maar door de oefeningen die ik deed die de focus leggen op de functie van je billen en rotatie van je romp was hier juist spiergroei aanwezig. Dit beschermd mijn onderrug natuurlijk daar mijn billen het merendeel van de krachten dragen die op mijn lichaam aangrijpen.
 
Laatst bewerkt:
wat een mooie home gym mc heb je ervan gemaakt - ziet er zeer strak uit - als je hier geen motivatie uit kan putten
succes met de stats man
 
Thnx JW, gaat heel lekker momenteel.

Dinsdag 25 september
WU
Lopen met pols, elleboog en schouder rotaties
Wall retractions
Standing Bridge

Single arm kettlebell swing to pull/press - staggered stance
4kg x 15
4kg x 15
6kg x 10
6kg x 10

Indian club external & internal mills
0,4 kg x 20
0,4 kg x 20
1,2 kg x 10
2 kg x 10

Indian club external & internal parallel mills
0,4 kg x 20
0,4 kg x 20
1,2 kg x 10
2 kg x 10

Indian club hip hinge to behind the head
1,2 kg x 10
2 kg x 10

Indian club shoulder casts
1,2 kg x 10
2 kg x 10

Mace left & right swings - two hands
4 kg x 10
4 kg x 10

Indian club behind the head / shield
5 kg x 5
5 kg x 5

Meeste moeite met de laatste oefeningen. Bij de behind the head positie moet de elleboog helemaal omhoog wijzen en dat vergt veel mobiliteit. Dat in combinatie met een dynamische beweging welke je constant uit balans brengt is lastig te coördineren. De mace swings waren heel lastig en zwaar omdat het een moeilijke beweging is en je borst/middenrif helemaal open moet staan. Het pushen en pullen van de mace in een circulaire beweging is echt lastiger dan je zou vermoedden.

De parallel swings zijn echt lekker, net als bij de single arm kb swings ontstaat er een flinke rotatie in de romp. Bekken en hoofd mogen hierin niet mee roteren maar moeten stabiel naar voren staan. De spieren die hierdoor, in je romp, worden geactiveerd is met geen enkele andere oefening te vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Ga je je nu weer focussen op het echte clubbel/mace werk? Lijkt me wel interessant om de trainingen/progressies daar van te zien, eens wat anders :).
 
Ik had ze al een tijdje niet meer gebruikt omdat ik eerst de mobiliteit van mijn schouders moest verbeteren. Zelfs het lichte rehab werk voelde niet prettig met al die knakjes en kraakjes en stijfheid rondom de schouder. Bij rehab gebruikte ik ze nog wel maar dan alleen de hele lichte clubs en de afgelopen maanden nauwelijks meer. Pas geleden demonstreerde ik een vriend de clubs en het viel me op hoe soepel de swings gingen, geen krakende geluiden meer.
Op facebook vond ik een bedrijf welke betaalbare klassieke houten indian clubs maakt die ik al jaren zoek. Ik heb er een aantal in bestelling staan die binnenkort deze kant op komen. Eindelijk kan ik het gat opvullen tussen de 0,4kg houten clubs en de stalen clubs van 2kg, 5kg en zwaarder. Kan niet wachten tot ik ermee kan gaan trainen.

Maar inderdaad ik ga het log weer oppakken met een hele andere manier van trainen. Regelmatig zal ik filmpjes maken om de uitvoering van de swings te verbeteren.
 
Zaterdag 29 september
WU
Intu-flow: nek, schouders, ellebogen, polsen
Wall retractions
Standing Bridge

Single arm kettlebell swing to pull/press - staggered stance
4kg x 15
4kg x 15
6kg x 10
6kg x 10

Indian club external mills
0,4 kg x 20
0,4 kg x 20
0,9kg x 15
0,9kg x 15
1,2 kg x 10

Indian club internal mills
0,4 kg x 20
0,4 kg x 20
0,9kg x 15
0,9kg x 15
1,2 kg x 10

Indian club external & internal parallel mills
0,4 kg x 20
0,4 kg x 20
0,9kg x 15
0,9kg x 15
1,2 kg x 10

Indian club hip hinge to behind the head
0,9kg x 15
1,2 kg x 10
2 kg x 10

Indian club shoulder casts
0,4 kg x 20
0,9kg x 15
1,2 kg x 10
2 kg x 10

Mace left & right 360 - two hands
4 kg x 10
4 kg x 10
4 kg x 10

Indian club behind the head / shield
5 kg x 5
5 kg x 5
5 kg x 5

Deze training voelde een stuk zwaarder, misschien meer snelheid in de swings?
Hamstrings, kuiten en billen staan in de fik. De mills besloten om tot 1,2kg te gaan de 2kg is te zwaar op dit moment.
Flow bij de mace swings ging al iets beter. Voelt echt lekker om hiermee te trainen.
 
Laatst bewerkt:
Heb een bestelling gedaan bij Indian Club Portugal voor het maken van 5 klassieke replica's. Deze replica's zijn kopieën van ontwerpen van gemaakt in de 19e en 20e eeuw. Helder Gandra is echt een meester in het maken van deze pracht clubs. https://www.instagram.com/heldergandra/

Tevens ga ik een serie gada's maken. Heb een aantal bloempotten gekocht met een mooie vorm om daarin beton te gieten waarin bamboe stokken worden geplaatst.
Voordeel hiervan is dat het spotgoedkoop is versus macebells (die van staal zijn), leuk is om zelf je trainingsmateriaal te maken en ze nog beter zijn om mee te trainen omdat de bamboe stokken nauwelijks wat wegen en het gewicht meer op het einde zit versus de macebells.
 
apart man die clubs doen me denken aan bowling pins
 
Teeeering wat een heerlijke homegym. We kunnen de volgende DBB meet bij jou thuis doen.
 
Back
Naar boven