XXL Nutrition

Bezoekers in dit topic

Mijn vrouw kon bepaalde swings niet doen omdat ze merkte dat ze te hard in de clubs kneep.
Wel een mooie vervanger voor de deegroller als je lam uit de kroeg komt met lippenstift in je nek! :p
 
:lol: misschien moet ik het idd heroverwegen dat ze met mijn club mag trainen. :eek: :D
 
Niet echt wat met clubbels of maces te maken maar ....

Deze doe ik sinds enkele dagen na mijn training


Heerlijk uncompressen
 
Deze had ik ook al eens gezien. Is in feite ook een soort decompressie, heb ook het hangen aan mijn enkels een hele tijd gedaan, dat deed op dat moment weinig voor me. Misschien omdat de compressie te ernstig was om op deze wijze los te komen.
Mijn onderrug klachten waren het meest pijnlijke maar wist ik wel het eerste op te lossen met mijn fysio en intu-flow training.
 
Zondag 28 oktober

Indian club
external & internal mills
2 x IB2 club - 0,75kg

wind mills
4 x IB2 club - 0,75kg
2 x Spalding club - 1,1kg

Mace
360 swings - two handed
4 sets / stalen mace 102,5cm - 4kg

Dikke spierpijn aan midden bovenrug, precies het gebied wat ik aan wil pakken.
Dan merk je meteen welk effect de zwaardere clubs hebben.
Mace swing gingen heel fijn, beweging een stuk vloeiender en gewicht begint al licht aan te voelen.
 
Maandag 29 oktober

Kettle bell
single arm swing to pull/press - walk
5 sets x 4kg

Indian club
external & internal mills
2 sets x IB2 club - 0,75kg
wind mills
5 sets x 2min x IB2 club - 0,75kg

Mace
360 swings - two handed
3 sets x 1 min x stalen mace 102,5cm - 4kg

Volgende training ga ik mij richten op mace swings. Tevens pols werk en flow transities bij club swings.
 
Laatst bewerkt:
Woensdag 31 oktober

Mace
360 swings - two handed
4 sets x 1 min x stalen mace 102,5cm - 4kg
3 sets x 1 min x stalen mace 105cm - 6kg
1 sets x 1 min x stalen mace 102,5cm - 4kg

Eerste set met 6kg voelde onhandig aan, erg zwaar. De set daarna ging goed, goede snelheid en bij de laatste was het al op. Mijn rug en schouderspieren waren vermoeid waardoor het niet meer soepel liep. Het verschil is maar 2kg maar de mace van 6kg voelt minimaal 2x zo zwaar om te swingen.
 
Zaterdag 3 november

Kettle bell
single arm swing to pull/press - walk
5 sets x 4kg

Indian club
wrist circles
5 sets x turn club 36cm - 250gr
external & internal mills
2 sets x IB2 club - 0,75kg
wind mills
4 sets x 2min x IB2 club - 0,75kg
2 sets x 2min x Spalding club - 1,1kg

Mace
360 swings - two handed
2 sets x 2 min x stalen mace 102,5cm - 4kg
2 sets x 1 min x stalen mace 105cm - 6kg

Vorige training gaf me een lekkere spierpijn aan mijn triceps en onderarmen. Lang geleden dat ik daar weer eens spierpijn heb gehad.
 
Laatst bewerkt:
Maandag 5 november

Indian club
wrist circles
5 sets x turn club 36cm - 250gr
wind mills
2 sets x 2min x IB2 club - 0,75kg
2 sets x 2min x Teardrop club - 0,9kg
2 sets x 2min x Spalding club - 1,1kg
1 sets x 2min x Sim D. Kehoe club - 1,6kg

Mace
360 swings - two handed
4 sets x 2min x stalen mace 102,5cm - 4kg

Ruim een maand geleden heb ik na een langeeeeee tijd van rehab eindelijk weer eens een start kunnen maken met krachttraining. Anderhalve week geleden kwamen de echte indian clubs binnen en dat heeft wel een impact gehad op mijn lichaam. Voorheen draaide ik wel met turn clubs maar dat is, achteraf bekeken, toch niet echt te vergelijken met indian clubs die veel meer rotatie krachten op je lichaam projecteren.

Bijzonder om op te merken hoe snel je coordinatie / controle van de bewegingen zich ontwikkelen. Bepaalde swings voelen in het begin erg ongemakkelijk en klungelig. Vooral bij de wrist circles denk je bijvoorbeeld hoe ga ik dat soepel voor elkaar krijgen maar na 3 trainingen maak je al flinke stappen en beginnen de cirkels al vloeiend aan te voelen en krampen je handen en onderarmen een stuk minder na aaneengesloten 50 repetities.

De eerste keer dat ik eindelijk eens echte indian clubs in mijn handen nam viel me direct op hoeveel meer kinetische energie 400gram toename in gewicht kan opwekken. Maar na anderhalve week trainen met deze lichtste indian clubs heeft mijn lichaam zich snel aangepast en voelen ze erg licht en comfortabel aan. Wat me verder opvalt is dat de leercurve / ontwikkelingscurve snel gaat als je het vergelijkt met traditionele oefeningen die men aanleert. Echter zodra ik clubs pak die weer net wat zwaarder zijn moet mijn lichaam keihard werken om controle over de clubs te houden. Wat een verschil een paar 100 gram dan weer kan maken en natuurlijk ook de vorm van de club. De teardrop clubs bijvoorbeeld wegen ongeveer 100gram meer dan de ib2 clubs (de lichtste) maar zijn wel 14cm langer en het gewicht zit helemaal onderaan de club. Mijn handen krampen na een stuk of 40 herhalingen en ik moet echt opletten dat ze niet uit mijn handen vliegen. Ook mijn core heeft het een heel stuk zwaarder en met deze repetities beginnen deze trainingen ook je conditie al aardig te belasten.

De volgende positieve verandering welke ik opmerk is dat ik langzaam ook meer frequentie in mijn trainingen kan hanteren. Herstel gaat sneller en ik zie ook voorzichtig weer wat vorm in mijn lichaam terugkomen. Mijn BW gaat ook langzaam omhoog richting de 90kg en mijn vet% blijft nog steeds laag. Ik denk dat ik volgend jaar pas echt stappen kan gaan maken in de krachttraining nu mijn lichaam steeds functioneler gaat werken.
 
Donderdag 8 november

Indian club
external & internal mills
2 sets x 2 min x IB2 club - 0,75kg
wind mills
4 sets x 2 min x IB2 club - 0,75kg

Mace
360 swings - two handed
1 sets x 2 min x stalen mace 102,5cm - 4kg
2 sets x 2 min x stalen mace 105cm - 6kg
1 sets x 1 min x stalen mace 105cm - 8kg
3 sets x 2 min x stalen mace 105cm - 6kg
2 sets x 2 min x stalen mace 102,5cm - 4kg

1 minuut swings is ongeveer 25 reps, dan heb je een indicatie hoeveel swings gedaan worden in een training.

Lekker veel mace swings vandaag. Meer controle over de 6kg mace, voelt ook minder zwaar.
 
Laatst bewerkt:
Maandag 12 november

Indian club
wrist circles
5 sets x turn club 45cm - 400gr
external & internal mills
1 set x turn club 45cm - 400gr
wind mills
3 sets x 2 min x IB2 club - 0,75kg
4 sets x 2 min x Spalding club - 1,1kg

Mace
360 swings - two handed
2 sets x 2 min x stalen mace 102,5cm - 4kg
3 sets x 2 min x stalen mace 105cm - 6kg

Eindelijk weer eens trainen, kwam er gewoon niet aan toe de afgelopen dagen.
Nu weer de regelmaat erin houden.
 
Update fysio: Weer eens een klassieke needle sessie. Alleen de quads laten prikken aan beide benen.
Boek hier goede progressie weet nog dat ik ooit op een zachte foamroller mijn quads lag te rollen en creperen van de pijn. Kan nu met een pc pijp goed rollen, bepaalde plekjes kunnen nog pijn doen maar wat een verschil.
 
Update fysio: Weer eens een klassieke needle sessie. Alleen de quads laten prikken aan beide benen.
Boek hier goede progressie weet nog dat ik ooit op een zachte foamroller mijn quads lag te rollen en creperen van de pijn. Kan nu met een pc pijp goed rollen, bepaalde plekjes kunnen nog pijn doen maar wat een verschil.
Alleen het laatste stelt op zichzelf niet zoveel voor, maar als je het geheel leest is de progressie echt geweldig!

Ik hoop dat je dit lekker kan doortrekken.
 
Hiermee wil ik aangeven dat de spanning (triggerpoints en fascia verklevingen) in mijn quads is afgenomen. Om de myofasciale balans te herstellen in het lichaam moet je spanning op bepaalde plekken afbreken en daar is het rollen een methode voor. Het versterken van de zwakke delen doe ik via mijn trainingen.
 
Woensdag 14 november

Indian club
wrist circles
4 sets x turn club 45cm - 400gr
external & internal mills
1 set x turn club 45cm - 400gr
2 sets x 2 min x IB2 club - 0,75kg
wind mills
2 sets x 2 min x IB2 club - 0,75kg
2 sets x 2 min x Teardrop club - 0,9kg

Mace
360 swings - two handed
1 set x 2 min x stalen mace 102,5cm - 4kg
3 sets x 2 min x stalen mace 105cm - 6kg
 
Goede spierpijn in mijn borst en mijn rug.
Komende training ga ik mace only doen waarbij ik lange series wil gaan maken.
 
Maandag 19 november - 660 swings

Indian club
external & internal mills
2 set x turn club 45cm - 400gr
1 sets x 3 min x IB2 club - 0,75kg / arm en schouder verkrampte volledig
2 sets x 2:30 min x IB2 club - 0,75kg
1 sets x 3 min x IB2 club - 0,75kg / nauwelijks spanning meer

Mace
360 swings - two handed
2 set x 2:30 min x stalen mace 102,5cm - 4kg
2 set x 3 min x stalen mace 102,5cm - 4kg / rechter lat verkrampte de laatste herhalingen

Ziek geweest, nog niet top maar moest gewoon weer wat doen.
In het artikel welke ik in het gada topic plaatste wordt aangegeven dat de grote worstelaars niet specifiek met zware meels/clubs trainde maar juist veel met lichte clubs. Er zit namelijk een correlatie tussen kracht en mobiliteit in trainingen. Zij kwamen erachter dat trainingen gericht op kracht altijd een verlies in mobiliteit opleveren. Omgekeerd dat het trainen op mobiliteit verlies aan kracht ten gevolge heeft. Vergelijk het met een schaatser of atleet welke op lange afstand of de sprint traint.
Worstelaars moesten dus een balans creëren tussen de juiste kracht en mobiliteit. Slaat kracht door in de balans dan zag je dat worstelaars verloren van tegenstanders die daarin een betere balans hadden. Vandaar dat ze in trainingen duizenden herhalingen maakten met meels/clubs/gada's om zowel kracht en mobiliteit te optimaliseren. Vanuit deze combinatie komt stabiliteit.

Kortom ik ga meer herhalingen maken met de lichtere clubs voordat ik in gewicht omhoog ga. Viel vies tegen vandaag, 15 of 30 sec langer doorgaan roept ineens zoveel spanning/kramp op in bepaalde delen van mijn lichaam. Het is namelijk de bedoeling met deze trainingen dat je veel herhalingen kunt maken zonder dat er spanning/kramp optreed in je spieren.
Doel is om op te werken naar de 10 minuten setjes, ben daar nog ver van verwijderd. Bij de clubs maak ik ongeveer 35 reps per minuut en met de gada 25 reps.
Kom ik vandaag grofweg uit op 660 swings vandaag.
 
Woensdag 21 november - 685 swings

Indian club
wrist circles
2 sets x turn club 45cm - 400gr
external & internal mills
2 set x turn club 45cm - 400gr
2 sets x 2:30 min x IB2 club - 0,75kg
2 sets x 3 min x IB2 club - 0,75kg

Mace
360 swings - two handed
4 set x 3 min x stalen mace 102,5cm - 4kg
 
Laatst bewerkt:
dus een training duurt niet zo lang begrijp ik
 
Donderdag 22 november - 500 swings

Indian club
external & internal mills
2 sets x turn club 45cm - 400gr
3 sets x 2 min x IB2 club - 0,75kg
1 set x 3 min x IB2 club - 0,75kg

Mace
360 swings - two handed
2 sets x 2 min x stalen mace 102,5cm - 4kg
1 set x 3:30 min x stalen mace 102,5cm - 4kg / flink verzuren :D

 
Back
Naar boven