- Waardering
- 3.522
Dat is een pittige oefening ja, ooit ook eens gedaan. AuwAh ok, is dat de squatsit. Nee dat ging bij schaatsen iets anders. 90 graden op spanning.
Verschil is dat ik bij deze oefening juist ontspanning probeer te vinden. Lukt alleen nog niet zo goed.

Plat nog niet gedaan kan het wel eens proberen de volgende keer.Lekker doorgaan met je ding te doen hoor, nothing but love.
Lukt het je al om de squatsit te doen zonder olympische schoenen? Zo ja hoelang? Ik merk zelf dat ik het max 30 sec vol kan houden.
Balans in het bekken herstellen. Kreeg de spanning bij de piriformis er niet helemaal uit na een training en die sits halen alle spanning uit het bekken. Geen terugval meer en dat is lekker.Wat is het idee hierachter? Mobiliteit ter voorbereiding van ass to grass squats?
Plus dat het volgens de kenners heel goed voor je lichaam is deze houding regelmatig aan te nemen en dat veel 'moderne' kwalen in het bekken en onderrug ontstaan doordat we ons bekken niet meer gebruiken waarvoor deze is gemaakt.