XXL Nutrition

UnCompress

• Topic Starter Topic Starter
Ja klopt, de upper traps deels met de hand en deels met een harde rubber bal en de borst alleen met de bal. Ik zoek de strengen en spierknopen en door middel van druk uitoefenen en strook bewegingen maken verwijder ik spanning uit de spier. Dit werkt alleen bij milde triggerpoints, na een dry-needling sessie kan dit positief effect hebben op triggerpoints.
Dry-needling doet een goede fysiotherapeut inderdaad en hij stopt naalden in spierknopen die d.m.v. twitch reacties ontspannen.

Ja klopt, de upper traps deels met de hand en deels met een harde rubber bal en de borst alleen met de bal. Ik zoek de strengen en spierknopen en door middel van druk uitoefenen en strook bewegingen maken verwijder ik spanning uit de spier. Dit werkt alleen bij milde triggerpoints, na een dry-needling sessie kan dit positief effect hebben op triggerpoints.
Dry-needling doet een goede fysiotherapeut inderdaad en hij stopt naalden in spierknopen die d.m.v. twitch reacties ontspannen.

Aha bedankt, misschien wel iets om eens te overleggen met mijn fysiotherapeut :). Weet jij ook of iets als tijgerbalsem het ook waard is om te kopen?

35min - intu-flow (intermediate) - ochtend
25min - intu-flow (beginner) - avond

Slamball OH slams
7kg x 12 x 4

Squat
20kg x 8
30kg x 8
40kg x 8
50kg x 8 x 4

Wallball wall torso twist
5kg x 12 x 3

Kettlebell pendulum rotation swing
10kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)

Kettlebell around the world
8kg x 12
10kg x 12 x 3

Lekker om weer eens met een shirt buiten te kunnen trainen.

Laatst bewerkt:
Zaterdag 18 maart
Kom niet aan trainen toe en ook intu-flow schiet erbij in helaas.

Laatst bewerkt:
25min - intu-flow (beginner) - ochtend
35min - intu-flow (intermediate) - avond

Slamball OH rotation slams
7kg x 12 x 3

Kettlebell suitcase deadlift
16kg x 8 x 3

Wallball side chest press
5kg x 12 x 3

Kettlebell pendulum jump swing

Barbell torso twist walk
17,5kg x 20 (10 forwards/10 backwards)
20kg x 20 x 2

Erg drukke week gehad. Vandaag zin gemaakt om te gaan en dat bleek een wijs besluit te zijn, ging goed en voel me meteen fysiek een stuk beter.

De barbell torso twist walk voor het eerst met een oly barbell gedaan, stuk zwaarder. De bar is lastiger in beweging te brengen en af te remmen. Verschil zit hem niet in alleen 2,5kg meer gewicht maar is ook 10cm langer dan de axle bar en dat merk je meteen bij de rotaties.
Afgelopen week Xander deze oefening laten doen, sterke gast trok paar maanden terug nog een 300kg block pull maar had veel moeite met deze oefening. 17,5kg lukte hem niet, viel steeds om en zelfs met 10kg had hij moeite. Hij besloot deze direct ook in zijn training toe te voegen om zijn 'core' sterker te maken.

Laatst bewerkt:
Maandag 20 maart
35min - intu-flow (intermediate)

Dinsdag 21 maart
25min - intu-flow (beginner)
Update fysio: Gluteus links en rechts, multifidi onderrug en Tensor Fasciae links

Laatst bewerkt:
lastige training ? ik kan het eigenlijk moeilijk beoordelen - omdat ik veel oef niet ken
bijv into flu zegt me niks + ik train nooit met een kettlebelt

Lastig om balans te houden bij bepaalde oefeningen. Ik train sinds enkele maanden veel met kettlebells en ze zijn echt super en veelzijdig in te zetten.
Ik heb in de OP meer info over intu flow en in mijn handtekening staan alle oefeningen van mijn trainingen.

Slamball OH slams
7kg x 12 x 3

Squat
20kg x 8
30kg x 8
40kg x 8
52,5kg x 8 x 4

5kg x 12 x 3

10kg x 12 x 3

52,5kg squat hnnnng

zitten idd een aantal aparte oef bij - word bijna mistiek uitgevoerd

zitten idd een aantal aparte oef bij - word bijna mistiek uitgevoerd
Als je spreekt over intu-flow dan is dat de flow. Bewegingen zo vloeiend mogelijk uitvoeren zou het beste zijn voor gewrichten. Komt voort uit Russische en Indiase bewegingsleer/vechtsport.

Die andere oefeningen komen van functional patterns af, veel dynamiek in die oefeningen.

Donderdag 23 maart

Zaterdag 25 maart

Laatst bewerkt:

7kg x 12 x 3

20kg x 8 x 3

5kg x 12 x 3

Barbell torso twist walk
20kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)

Laatst bewerkt:
Maandag 27 maart
30min - intu-flow (intermediate)

Dinsdag 28 maart
Update fysio: Dry-needling gericht op linker enkel/voet. Tibialis anterior, bovenkant voet (extensor hallicus longus en brevis, extensor digitorum longus en brevis) en peroneus brevis.

Reprogramming Your Movement

EPISODE BREAKDOWN:
  • Diminished complexity of physical movement means diminished capacity for imagination
  • Importance of sweating for stress relief
  • Reprogramming movement at the brain stem level
  • Being more athletic does not make you more fit for daily life
  • Getting back to mobility basics for truly advanced fitness
  • When you "stand up straight," are you aligning or distorting your posture?
  • Experience high stress and maintain your fine motor skills
  • Literally shake off stress
  • Focus on the exhale
  • Scott's programs and innovative teaching techniques

Laatst bewerkt:

Slamball OH slams
7kg x 12 x 3

Squat
20kg x 8
30kg x 8
40kg x 8
52,5kg x 8 x 4

5kg x 12 x 3

10kg x 12 x 3

Xander heeft gisteren voor het eerst een volledige training met me meegedaan. Hij had er eigenlijk niet zo’n zin in en wilde deadliften dus ik gaf aan dat, dat zonder problemen moet kunnen. Tijdens de training merkte hij pas hoe complex de bewegingen zijn en hoe veel moeite hij het er fysiek mee had. Na afloop was hij helemaal gesloopt en hij had alleen maar een bal van 5kg en 7kg, kettlebells van 4kg en 8kg in zijn handen gehad. :D

Wat ik niet had verwacht was dat hij na afloop erg enthousiast was over deze training. Hij vond het zelfs leuk om te doen en gaat vaker met mij meedoen. Vanochtend kreeg ik nog een bericht dat zijn core helemaal beurs voelt, had dit nog nooit meegemaakt. Deze kerel is niet ongetraind en deed enkele maanden geleden nog 190kg raw bench press, 300kg blockpull en pakt de inch dumbbell van 78kg van de grond maar hier stond hij dan met een 4kg kettlebell die hem helemaal sloopte, hahaha :lol:

Intu-flow evaluatie (3 maanden / 61 trainingen)
Ik ben 3 maanden bezig met intu-flow en decompressie training en zal hier even de balans opmaken. Ik heb 61 dynamic joint mobility trainingen gedaan en ben na ongeveer 1 maand intu-flow gestart met intermediate niveau. Daar was ik duidelijk nog niet klaar voor, ik kreeg direct last van veel spanning rondom mijn rechter knie waar ik al jaren problemen mee heb. Tijdje gewoon doorgegaan met het beginner niveau en weer een maandje later nogmaals geprobeerd. Nu kwam de spanning niet meer terug en ben ik voorzichtig beide niveaus met elkaar gaan afwisselen om de overgang geleidelijk te laten plaatsvinden.

Sindsdien heb ik helemaal geen last meer gehad van spanning rondom mijn knie en ook in andere probleem gebieden in mijn lichaam (nek, pols en gehele zijkant lichaam) is de spanning enorm afgenomen en is de mobiliteit/flexibiliteit flink toegenomen. Ook herstelt mijn lichaam sneller na de decrompressie krachttrainingen. Voorheen altijd wel nog minimaal een dag flink last van spanning en triggerpoints die weer moeilijk deden maar dat is nu nauwelijks meer aanwezig.

Pas na twee maanden merk ik echt duidelijke progressie bij intu-flow. Deze maand ben ik op bepaalde dagen gestart met een ochtend en avond sessie. Dat was ruim een maand geleden voor mij nog onmogelijk om te doen. In januari en februari had ik iedere maand 17 trainingen op beginner niveau gedaan en in maart 27 trainingen (14 beginner en 13 intermediate). Het herstel vermogen is blijkbaar flink verbeterd en ik merk dat alle bewegingen vloeiender gaan, er begint voorzichtig echt een flow in mijn lichaam te komen. Waarschijnlijk zijn de restricties in mijn gewrichtskapsels minder geworden en zal de stugge fascia (bindweefsels) in mijn lichaam ook afgebroken worden waardoor ik mee bewegingsvrijheid zonder spanning krijg.

Drie maanden lijkt al een hele tijd maar ik ben er nog maar net mee begonnen en kan wel concluderen dat het echt werkt. Het gaat langzaam maar beter dat dan helemaal geen verbetering. Ik zal over 3 maanden wederom een evaluatie schrijven.

Leg je met die into-flow ook nadruk op schoudergordel mobility en bovenrug? Daar kan Xander heel veel winst behalen, weet niet of mijn collega's en ik die boodschap helemaal bij hem binnen kregen. Misschien dat jij op deze manier een ingang bij hem hebt (ervaren werkt bij hem wellicht beter dan verteld worden)? Zal hem goed doen. :thumbup:

Donderdag 30 maart

Leg je met die into-flow ook nadruk op schoudergordel mobility en bovenrug? Daar kan Xander heel veel winst behalen, weet niet of mijn collega's en ik die boodschap helemaal bij hem binnen kregen. Misschien dat jij op deze manier een ingang bij hem hebt (ervaren werkt bij hem wellicht beter dan verteld worden)? Zal hem goed doen. :thumbup:
Yup behoorlijk wat aandacht voor deze gebieden. Vooral deze oefeningen richten zich daarop.
Ik heb hem gisteren de filmpjes gestuurd en ook daar wil hij mee gaan beginnen. Is inderdaad echt nodig en dat komt nu langzaam bij hem binnen.

2. Shoulder Rolls
a. Roll forward—shoulders to ears, blades together

3. Shoulder Swings
a. Arm Circles
b. Across Body
c. Top circles
d. Down circles
e. Front circles
f. Behind circles

8. Thorax
a. Forward curve spine:/Collapse down
b. Glide spine

10. Spine
a. Go down and side to side or figure 8s
b. Bend over forward/ Bend over back, drop head: sit down to come up
c. Side bends, arm over head

15. Spinal Rocks (hold knees)
a. Kick with hips
b. Push with chest

20. Spinal Waves (Normal Breath)
a. Lift shoulders, extend chest, relax/ Opposite direction

Laatst bewerkt:
Fijn! :thumbup:

Vandaag de banden klaar voor op de axle voor de SHvNL 2017.
Ze zitten strak om de sleeves dat maakt de lift best pittig.

IMG_5661.png
IMG_5662.png

7kg x 12 x 3

16kg x 8 x 3

5kg x 12 x 3

Barbell torso twist walk
20kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)

Terug
Naar boven