MuscleMeat

Vechten tijdens uitgaan

zaterdag een leuk gevecht gezien, 3 tegen 1 maar die 1 heeft gewonnen

zaterdag een leuk gevecht gezien, 3 tegen 1 maar die 1 heeft gewonnen

Haha wat een lozers dan. Gisteren heel toevallig ook ''gevochten'' tijdens uitgaan (wat ik overigens nooit doe tenzij iemand het echt uitlokt) met de ex van een vriendin. Kerel was flink zat en kwam wat lomp tegen me praten dat ik van haar af moest blijven. Toen hij me bij de nek wilde pakken maar direct een klap op zn neus gegeven. Dat hij nu een gebroken neus heeft is zn eigen probleem. Hij wilt me alleen gaan aanklagen voor mishandeling maarja...zelfverdedging he.

Haha wat een lozers dan. Gisteren heel toevallig ook ''gevochten'' tijdens uitgaan (wat ik overigens nooit doe tenzij iemand het echt uitlokt) met de ex van een vriendin. Kerel was flink zat en kwam wat lomp tegen me praten dat ik van haar af moest blijven. Toen hij me bij de nek wilde pakken maar direct een klap op zn neus gegeven. Dat hij nu een gebroken neus heeft is zn eigen probleem. Hij wilt me alleen gaan aanklagen voor mishandeling maarja...zelfverdedging he.

ach ja, het is me iets met die exen, ik heb zo al een halve stad tegen me gehad :D

het botert nu nog niet zo lekker :hahaha:

Hahaha, dat filmpje van die Bas Rutten. BANG! BENG! BAM! - Heldentopic.

Dat straatvechten is maar niks, liever maak ik dat ik wegkom.!!
Er zijn bij straatvechten alleen maar verliezers en het gaat meestal nergens over.! (drank in de man?)
En wat is vies smerig en gemeen.? Mijn "EX" weet daar alles van.!
Per toeval kwam ik haar tegen, gaf ze me een schop in mijn eh........
Paar weken later kwam ik haar weer tegen, deed ze héééél lief naar mij,
alsof alles weer goed gemaakt werd, mijn hemel wat wond ze me op zeg,
ik was zo geil als boter geworden en wat flikte zij.?
**KNAL**knietje loeihard in mijn eh....... ik dacht toen dat ik dood ging.....

Dat straatvechten is maar niks, liever maak ik dat ik wegkom.!!
Er zijn bij straatvechten alleen maar verliezers en het gaat meestal nergens over.! (drank in de man?)
En wat is vies smerig en gemeen.? Mijn "EX" weet daar alles van.!
Per toeval kwam ik haar tegen, gaf ze me een schop in mijn eh........
Paar weken later kwam ik haar weer tegen, deed ze héééél lief naar mij,
alsof alles weer goed gemaakt werd, mijn hemel wat wond ze me op zeg,
ik was zo geil als boter geworden en wat flikte zij.?
**KNAL**knietje loeihard in mijn eh....... ik dacht toen dat ik dood ging.....

en weet je.?? de omstanders stonden er genietend bij te lachen.!!
het is dat ik effe totll-loss was van de pijn, ik kon ze wel schieten!!

laffe mensne die zoiets flikken. als je in zo'n gevecht niet kan ontwijken, wat dus k*t is als je in de minderheid bent, gewoon vuil vechten inderdaad. 1x raak in de ballen en ze zijn uitgeschakeld, of voorwerpen gebruiken.

Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden. Ooit op mijn 18jaar kreeg een vriend een klap op zijn bek op de parking van een dancing. ik geef die gast 1 klap terug op zijn neus, mijn vriend knalt op de andere kant van die gast zijn gezicht en hij gaat neer.

Er komen ineens een groep vrienden van hem aanlopen, wij dus hard weggelopen omdat we in de minderheid waren.

Staat sanderendaags de politie aan mijn deur, en even later een deurwaarder met dagvaarding voor rechtbank.

Kerel vroeg 25000 euro schadevergoeding, wegens erectieproblemen, achtervolgingswaanzin, enz...

Heb dure advocaat moeten nemen, die uiteindelijk de schadevergoeding tot 10 000 euro naar beneden gekregen heeft ( wat nog een ****ing shitload of money is :()

En beste van al, die vriend die de klap kreeg, waardoor ik op die gast sloeg, is nadien zwaar aan de dope geraakt, werk kwijt, en heeft boete niet betaald, waardoor ik alles moeten betalen heb :o

Dus vechten voor vrienden kan heel verkeerd uitdraaien

leuke vriend dan.. daar doe je dus ook niks meer voor.

maar hoe kan je nu zoveel geld eisen en stoornissen ineens hebben van 2 klappen? ???

Tja belgisch gerecht, hier wordt je harder gestraft als je je boetes kunt betalen en volbloed belg bent, en niet in een ghetto woont...

ik kon mijn oren ook niet geloven. Van mijn slag had hij enkel blauw oog, en van mijn vriend zijn slag ander oog blauw en neus hard gezwollen (niet gebroken).

Die kerel profiteerde er gewoon hard van, waarschijnlijk allemaal door advocaat ingefluisterd. Hij had zoveel bewijzen van bezoeken aan psycholoog, medicatie, etc...

En dan te denken dat hij al van kleins af aan op karate zat, en dus die klappen makkelijk kon incasseren en ons nadien een pak slaag geven :(

Die kerel heeft het slim gespeeld. ik doe het ook zo nu als ze me ooit neermeppen. ik heb hoogstwaarschijnlijk voor die kerel zijn 1ste auto betaald :(

Met gewoon vechten is niks mis mee, dat is natuurlijk, alleen tegenwoordig wordt er nogal snel er iets bij gepakt

Hi,

Ik ben gisteravond(zaterdag) uitgeweest in Nijmegen.
Opzich leuk alleen op de terug weg kregen we problemen.

We fietsten met drie man terug naar huis en in buurt van een fietsbrug word een maat van mij door twee man van zijn fiets getrapt.
Ik en een andere vriend stoppen om hem te helpen, ik loop naar hem toe om te kijke hoe hij er aan toe is en ondertusse komen vier anderen gastjes eraan.
Was dus in een keer zes tegen drie. Wij zochten duidelijk geen problemen en dat zeide we ook.
Die vriend die op de grond lag kreeg nog wat klappen, de andere werd door twee man op de grond geslagen, dit gebeurde allemaal in 20 seconden.
Bij mij werd de keel dicht geknepen en ik probeerde die gast van me af te douwen, er kwamen direct 2 man bij om die gast te helpen die me keel dicht kneep, ik kreeg meteen een kopstoot en me hele gezicht zat onder het bloed waardoor die gaste hem aftaaide.

Ik lag op de grond stond op, vriend overeind geholpen en hebben de politie gebeld, en die konden de dader niet meer vinden.
Er waren mensen die langs fietsten maar die deden geen ****, keken gewoon de andere kant op, zelfs de mensen die bij het spoor aan het werk waren deden gewoon niks.

Nu wou ik weten, hoe reageren jullie op zoeits. Je bent al in de minderheid dus wat doe je dan.
Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?
En als jullie zoiets zien gebeuren, negeer je het dan ook gewoon of help je.

Als je echt niet weg geraakt , dan zou ik er 1 iemand uitkiezen en daarop frenzy gaan en helemaal proberen aftuigen . Desnoods op een vuile manier ... Ik denk aan in het gezicht bijten , zand of steen gebruiken , een wapen proberen vinden(stok of paal oid) ...

Tja belgisch gerecht, hier wordt je harder gestraft als je je boetes kunt betalen en volbloed belg bent, en niet in een ghetto woont...

ik kon mijn oren ook niet geloven. Van mijn slag had hij enkel blauw oog, en van mijn vriend zijn slag ander oog blauw en neus hard gezwollen (niet gebroken).

Die kerel profiteerde er gewoon hard van, waarschijnlijk allemaal door advocaat ingefluisterd. Hij had zoveel bewijzen van bezoeken aan psycholoog, medicatie, etc...

En dan te denken dat hij al van kleins af aan op karate zat, en dus die klappen makkelijk kon incasseren en ons nadien een pak slaag geven :(

Die kerel heeft het slim gespeeld. ik doe het ook zo nu als ze me ooit neermeppen. ik heb hoogstwaarschijnlijk voor die kerel zijn 1ste auto betaald :(

Jij hebt meegemaakt wat ik al een tijdje loop te verkondigen :D

"Zelfverdediging" bestaat niet, en de wet op wettelijke verdediging is een lachertje van een wet, een goede advocaat en je kunt bedragen vorderen uit een paar slagen die je niet voor mogelijk houdt. Neusje gebroken €50000, schop in de ballen levenslang invalide en betalen...

Frank Mir had gelijk toen hij zei dat de beste vechtsport voor op straat een diploma advocaat was :D

Jij hebt meegemaakt wat ik al een tijdje loop te verkondigen :D

"Zelfverdediging" bestaat niet, en de wet op wettelijke verdediging is een lachertje van een wet, een goede advocaat en je kunt bedragen vorderen uit een paar slagen die je niet voor mogelijk houdt. Neusje gebroken €50000, schop in de ballen levenslang invalide en betalen...

Frank Mir had gelijk toen hij zei dat de beste vechtsport voor op straat een diploma advocaat was :D

Of een bivakmuts :D

Zelfverdediging bestaat niet? Het is inderdaad de verkeerde term, maar:
"Art. 416 Sw. Er is noch misdaad, noch wanbedrijf, wanneer de doodslag, de verwondingen en slagen geboden zijn door de ogenblikkelijke noodzaak van de wettige verdediging van zichzelf of van een ander."
Deze wet dekt véél hoor. Enige twee voorwaarden zijn de ogenblikkelijke noodzakelijkheid (niet achteraf in de rug schieten, en het gevaar moet ersntig zijn voor de gemiddelde redelijke persoon in dezelfde omstandigheden) en de proportionaliteit (geen bazooka bovenhalen voor een bitchslap). Als je daar aan voldoet ben je homefree,wat strafrechterlijke vervolging betreft.

De burgerlijke vordering die er bij komt kijken is dan weer een totaal ander verhaal. Er is hier een groot verschil tussen België en Nederland: in Nederland hanteert de rechter het criterium van "de redelijkheid van toerekening van de schade aan de dader". Dit betekent dat men minder snel schade gaat vergoeden dan in België, waar het criterium de "conditio sine qua non" is: als jouw daad nodig was voor de verwezenlijking van de schade, ben je aansprakelijk, punt.

De rechtspraak hanteert inderdaad een soort "tarievenlijst" voor kwetsuren, maar die is niet bindend en verschilt van geval tot geval. Factoren zijn morele schade (vb. 31 euro per dag hospitalisatie), vergoeding voor arbeidsongeschiktheid, estethische schade. Alles hangt af van hoe ernstig alles is, maar voor een gebroken neus ga je heus geen 50.000 euro vangen tenzij je van beroep parfum maakt of zo. Lichte schade aan de neus wordt, voor mensen tussen de 21-30, gewaardeerd op 4.400 euro (Indicatieve Tabel, 2007).

Hoe dan ook, @ TS: da's echt k*t man. Inderdaad gewoon vergeten, anders loop je constant paranoïde.

Zoiets doe je niet, maar als er iemand een gevecht uitlokt of begint te slaan breek ik z'n schedel.

Zelfverdediging bestaat niet? Het is inderdaad de verkeerde term, maar:
"Art. 416 Sw. Er is noch misdaad, noch wanbedrijf, wanneer de doodslag, de verwondingen en slagen geboden zijn door de ogenblikkelijke noodzaak van de wettige verdediging van zichzelf of van een ander."
Deze wet dekt véél hoor. Enige twee voorwaarden zijn de ogenblikkelijke noodzakelijkheid (niet achteraf in de rug schieten, en het gevaar moet ersntig zijn voor de gemiddelde redelijke persoon in dezelfde omstandigheden) en de proportionaliteit (geen bazooka bovenhalen voor een bitchslap). Als je daar aan voldoet ben je homefree,wat strafrechterlijke vervolging betreft.

Het is net die proportionaliteit waar het schoentje wringt. Iemand mag je met de dood bedreigen met een mes, zolang hij niet raak gestoken heeft is het onmogelijk te bewijzen dat hij iets gedaan heeft, dus als je hem dan kunt ontwapenen en je brengt hem stevige schade toe ondertussen, heb je het al aan je kloten en mag jij betalen en zitten.

En dit is geen theorie maar echt gebeurd spijtig genoeg.

Als je dan ziet welke vechttechnieken de tegenwoordige "zelfverdedigingskunsten" aanleren, keel inslaan, ogen uitdrukken,... is dat een zeer foute ontwikkeling. De meeste van deze sTen uit plaatsen en tijden waar oorlog heerst. Daar maakt het niet uit als je iemand "per ongeluk" molt, toch maar een streepje meer.

De burgerlijke vordering die er bij komt kijken is dan weer een totaal ander verhaal. Er is hier een groot verschil tussen België en Nederland: in Nederland hanteert de rechter het criterium van "de redelijkheid van toerekening van de schade aan de dader". Dit betekent dat men minder snel schade gaat vergoeden dan in België, waar het criterium de "conditio sine qua non" is: als jouw daad nodig was voor de verwezenlijking van de schade, ben je aansprakelijk, punt.

De rechtspraak hanteert inderdaad een soort "tarievenlijst" voor kwetsuren, maar die is niet bindend en verschilt van geval tot geval. Factoren zijn morele schade (vb. 31 euro per dag hospitalisatie), vergoeding voor arbeidsongeschiktheid, estethische schade. Alles hangt af van hoe ernstig alles is, maar voor een gebroken neus ga je heus geen 50.000 euro vangen tenzij je van beroep parfum maakt of zo. Lichte schade aan de neus wordt, voor mensen tussen de 21-30, gewaardeerd op 4.400 euro (Indicatieve Tabel, 2007).

Verlies van reukzin, stevig lang arbeidsongeschikt, beetje hospitalisatie, depressie, psychose,...
Al die zaken kun je gebruiken, en dan kom je aan veel grotere bedragen dan die 4400 euro. Je moet enkel het een beetje vuil kunnen spelen.

Collega van me moest ongeveer 25000 euro dokken voor een gebroken kaak en wat kapotte tanden, nadat een Marrokaan had verklaard zn zuster te gaan verkrachten. Laat staan dat die kerel een betere advocaat had, was nu maar een pro-deo.

Het is jammer dat mensen tegenwoordig niet eerlijk en eervol vechten.
1 tegen 1, geen wapens, niet doortrappen als iemand half dood op de grond ligt. Het zal waarschijnlijk nog een keer zwaar tegen me gebruikt worden dat ik te eerlijk vecht.

Terug
Naar boven