Fitness Seller

vet oplate meten maar uitkomst veel lager.

allgainz

Cool Novice
Waardering
1
hallo,

Ik heb mijn vet op laten meten door iemand die daar ook speciaal cursussen voor gedaan heeft, met een echte tang niet zo plastic ding.

Hij legde mij ook alles rustig uit waar je moest meten enzovoort.

ik schatte mezelf en op 16-18 % vriend van mij had een beetje het zelfde postuur en hij zat wel stuk hoger in vet.

ik kwam uit op gemiddeld vp van 10.33% hij heeft de 7 en 4 punts gepakt. alleen klopt de 4 volgens mij heeft die per ongeluk iets verkeerd ingetypt.

Hij vertelde mij dat ik dikker oogde om ik los vel had (hangt niet) en bij mijn voornamelijk op mijn onderbuik zat ofzo. vroeger was ik wel echt dik dik.

kan het zo zijn dat mijn vp veel hoger lijkt omdat mijn vel niet zo straks als hoort om mijn lichaam zit?

Ik lijk een beetje op 20 maar iets minder mijn 4 bovenste komen nu wel licht er uit. Daarom snap ik niet dat ik op 10.33% 12% ofzo via andere site.

zie bijlage

Untitled.jpg

mannen.jpg

Die afbeeldingen zijn niet helemaal betrouwbaar. Vetpercentage is overigens bij iedereen verschillend.. Je hebt ook te maken met spiermassa, vocht, etc..

Ik gebruik altijd deze tabel:
http://www.verantwoord-afvallen.nl/afvallen/huidplooimeting-beste-manier-voor-bepalen-vetmassa

Meetpunten zijn dan biceps-triceps- scapula en supra iliac.

Als ik 3 punten bij elkaar optel, kom ik al op 37mm. Hier moet je de biceps nog bij op tellen, dus volgens deze tabel zit je ruim boven de 15%.

Wat ik in de praktijk altijd zie: voor een vetpercentage onder de 10% moet je triceps onder de 7 zitten, biceps op 3 of 4 en scapula ruim onder de 10!

Terug
Naar boven