MuscleMeat

vetopslag door een junkdag

Vocht is meer dan alleen wat je drinkt he

Goed van jou.
Dan nog is 6 liter vocht een boel veel.

---------- Post toegevoegd Sat 10 Nov 2012 om 11:33 ----------

Het kan indd wel 7 kg aankomen in een dag, zeker als die atlete wedstrijd droog staat en dan in eens van alles naar binnen werkt. Je komt dan veel vocht aan en maar een beetje vet. Als ik junk dag in voer met veel zout vet en sneller suikers ben ik ook in eens 5kg zwaarder maar sta dan niet op wedstijd niveau, zou ik dan op wedstijd niveau staan dan kom ik ook een kg of 10 aan.

dus jij wou beweren dat jij dan 10 kilo voeding+vocht naar binnen zou werken zo'n dag?

Inderdaad. Het moet ergens vandaan komen he.

Zelfs heel zout eten onttrekt geen vocht aan de lucht ofzo ;)

Mwoah, als een wedstrijdatleet volledig depleted een keer 24u alles vreet wat los en vastzit en daarnaast ook nog het nodige aantal liters vocht drinkt, lijkt 5-8kg me niet onmogelijk. Voor de meerderheid zal het echter vrij lastig worden

vet in 1dag aankomen?onmogelijk,
weekend heb ik carbload en weeg ik altijd 3kg meer ,tegen maandag avond is het al weg.dat kan je toch geen vet noemen?was vet maar zo gemakkelijk weg te krijgen

Tja

Ik hou ook een junkdag meestal op zaterdag, die dag let ik ook niet echt veel op mijn eten en ik ondervind geen last.

In de week hou ik mij vast en volg ik strict mijn voedingsschema, en het gaat goed van 127kg naar 112kg in een maandje :)

Low carb all the way.

15kg in 4 week. ik dacht dat je max 800g tot 1kg per week moest pakken om spierverlies tegen te gaan

15kg in 4 week. ik dacht dat je max 800g tot 1kg per week moest pakken om spierverlies tegen te gaan

Het is meer dan 4 weken geleden hoor neem toch 6 weken ofzo....

Tja ik eet wel 256gram eiwitten per dag het zou mij verbazen als er zo veel spieren weg zijn, trouwens ik hef nu toch meer in de gym dan ervoor :D

Maar maakt niet uit mijn doel is om af te vallen niet spieren op te bouwen.
éénmaal afgevallen en als ik op mijn gewicht zit, maak ik een nieuwe schema aan en dan zal ik de spieren laten groeien.

Mwoah, als een wedstrijdatleet volledig depleted een keer 24u alles vreet wat los en vastzit en daarnaast ook nog het nodige aantal liters vocht drinkt, lijkt 5-8kg me niet onmogelijk. Voor de meerderheid zal het echter vrij lastig worden
oa

Precies;zat ook heeeeeel veel ijs bij.....

Hangt ook af wat voor soort stofwisseling je hebt, ik merk 'een junkdag' meteen in de spiegel waar er inderdaad veel vocht word opgeslagen maar die ook moeilijk is om weg te krijgen / weg te verbranden voor één of andere reden. Ik heb zeker 4 dagen nodig in de sportschool (incl cardio) zonder bro-science om van die suikers en vocht weg te geraken maar ik heb ook een super trage stofwisseling.. daarom gewoon 24/7 clean eten :-)

Hangt ook af wat voor soort stofwisseling je hebt, ik merk 'een junkdag' meteen in de spiegel waar er inderdaad veel vocht word opgeslagen maar die ook moeilijk is om weg te krijgen / weg te verbranden voor één of andere reden. Ik heb zeker 4 dagen nodig in de sportschool (incl cardio) zonder bro-science om van die suikers en vocht weg te geraken maar ik heb ook een super trage stofwisseling.. daarom gewoon 24/7 clean eten :-)

Een 'snelle' of 'langzame' verbranding bestaat nauwelijks, tenzij je lichaam op spaarmodus staat. Scheelt hoogstens iets van 10% als ik me de colleges goed herinner.

Gewoon lack of mass en te weinig beweging dus.

Een 'snelle' of 'langzame' verbranding bestaat nauwelijks, tenzij je lichaam op spaarmodus staat. Scheelt hoogstens iets van 10% als ik me de colleges goed herinner.

Lol ik train 6 keer per week en droge massa heb ik genoeg hoor. Ik denk dat het te maken heeft met schildklier, carb gevoeligheid en genetics dat snel bijkomen vooral van junkfoods. Maarja iedereen is anders he..

Bedoel je dat het verschil in metabolisme per persoon max. 10% kan verschillen ? Ben benieuwd wat het verschil is in spaarmodus.
Met andere woorden hoever kan je metabolisme afnemen als je extreem weinig eet.

Bedoel je dat het verschil in metabolisme per persoon max. 10% kan verschillen ? Ben benieuwd wat het verschil is in spaarmodus.

Verschil in basismetabolisme als er geen ziektes in beeld zijn en uitgaande van evenveel spiermassa.
Als je je lichaam uithongert kan dat metabolisme vrij extreem dalen, oa omdat immuunsysteem op een lager pitje komt en haar en nagels en huid etc minder worden "verversd". Voor deze celdelingen is dan dus minder energie nodig.

Iets meer als je het heel erg extreem doet.. Tijdens het minnesota starvation experiment daalde het onderhoudsniveau met zo'n 40%. 25% werd veroorzaakt doordat ze simpelweg veel minder wogen (iets wat veel mensen wel eens vergeten), en dus 15% was door de adaptieve reductie.

---------- Post toegevoegd Mon 12 Nov 2012 om 11:27 ----------

...

Iets meer als je het heel erg extreem doet.. Tijdens het minnesota starvation experiment daalde het onderhoudsniveau met zo'n 40%. 25% werd veroorzaakt doordat ze simpelweg veel minder wogen (iets wat veel mensen wel eens vergeten), en dus 15% was door de adaptieve reductie.

---------- Post toegevoegd Mon 12 Nov 2012 om 11:27 ----------

...

Thanks voor de aanvulling. Heb jij trouwens ook iets in de richting van voeding gestudeerd?

Terug
Naar boven