Fitness Seller

vetopslag door een junkdag

Interessant topic, ik voel me ook altijd vochtig en dik naar een junkdag. Maar meestal zorgt dat voor extra motivatie om net wat harder te knallen en wat cardio erbij te pakken. Na een dag of 3 sta je nog sterker dan voor de junkdag :)

Zijn ook genoeg studies die het tegendeel bewijzen.

If it fit your macros is razend populair. De ene ziet het als een ''alles past binnen mijn dieet zolang het maar binnen de norm van mijn persoonlijke calorie inname blijft/past''.... de ander ziet het als een gemakzucht om geen rijst met kip te koken of elke dag droog vlees met aardappelen te hoeven eten.

Ik denk persoonlijk dat een tussenweg altijd ''het beste'' is

--> 3-4x per dag eten
--> haal je proteïnen uit kip, vlees, vis en eieren en (met mate) whey
--> eet rijst, havermout en (zoete) aardappel als hoofdvoeding voor je calorieën/koolhydraten
--> eet voldoende zout en drink voldoende water (tenminste 3 liter per dag, op traindagen zelfs een liter of anderhalf meer) groene thee en (zwarte) koffie
--> beperk je calorieën vlak voordat je naar bed gaat of, eet gewoonweg simpel niks of.... drink een shake (dat laatste doe ik altijd, gewoon omdat ik het lekker vind)
--> eet veel groenten en gewoon 3,4 porties fruit per dag

Daarnaast, wat je kan blijven doen, maar dan met mate:
--> beperk zuivel
--> gooi brood niet uit je dieet, maar eet vaker rijst/aardappel/havermout in plaats van brood
--> beperk het gebruik van sausjes, E-nummers en zoetstoffen, maar elimineer ze niet geheel (nergens voor nodig)

Kort samengevat. 80-90% onbewerkte voeding eten. die andere 10-20% mag best een E-nummertje, suikerklontje of kant-en-klaar pakje (brood) beleg zijn.

Ben het in veel met je eens. Maar waarom niet eten voor t slapen? En waarom wel een shake?

Wat een onzin, niet eten voor je slaap. Ik eet altijd na mijn training mijn grote maaltijd en dat is vaak pas om 2300 uur. Ben sinds eind januari van 19% naar 8.5% vet gegaan.

Heb je daar ook aannemelijk bewijs voor.. of is dat alleen maar iets van horen zeggen ?

colleges/docent waaraan ik t heb gevraagd. Kan kijken of ik dat onderzoek nog ergens kan vinden.

Maar herstellen van 1 graad onderkoeling is makkelijker dan van 2 graden onderkoeling, of koorts. En voeding koelt je lichaam wel enigszins af/ warmt het op. Daarbij blijft voeding van een grotere maaltijd een stuk langer in de maag, en duurt het verteringsproces van een grote bulk een stuk langer dan van kleine brokjes om het zo te noemen. Dat is de logica die er voor mij achter zit. Of dit bro science is weet ik niet, dus pin me er niet op vast.

Niet eten voor je slaap vind ik ook onzin, tis gewoon kcals in vs kcals out op een dag. Boeien wanneer je het eet :)

Dus je schijt na zo'n dag die 3000 4000 kcal uit? Kom nou.. denk je echt dat je lichaam zo inefficiënt is?

Ik zet geen theorieën neer hier. Ik geef enkel aan hoe het voor mij werkt.
En ja, ik schijt de dag erna heel veel, ook diarree inderdaad. Maar na 2 dagen ben ik dus weer op mijn gewicht als voor het junken. :)

bij een voedingsschema let je op je macro's(KH/E/V), kcal en deficit.
bij een refeed betekent dat, dat je op kcal behoud eet maar niet op je macro's let.
een overschot aan energie betekent vanzelfsprekend vetophoping.

6x500kcal deficit met vervolgens een overschot aan 3000kcal op refeed slaat ten eerste compleet nergens op. ten tweede bestaan er meerdere energiebronnen dan alleen vet, zoals spiertjes ;) of terwijl je speelt quitte qua kcal, maar de energiebron van de kcal zou mogelijk kunnen verschillen(combi van vet en eiwit verbranding). In het meest trieste geval veel spier verbranding en weinig vet verbranding terwijl je gelijk speelt qua kcal.(endo morph)

junkdag? never heart from, een junkmaaltijd daarentegen. In men bulk of cut neem ik maar 1 junkmaaltijd per week, maar deze gaat er wel los over.

Terug
Naar boven