AndroidHealthClinic

Vissertje zijn blog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Doe je expres elke training nu iets anders, of zie ik het reperterende niet wat er wel in zou (moeten) zitten?
Als de gewichten maar wekelijks omhoog gaan is het prima, dan wordt het al meer een intermediate schema. Ik snap alleen de keuze niet voor 2x deads en 1x squaten per week.
 
Ik heb express voor de variatie gekozen. Ik merk trouwens dat ik de dagen niet goed had gekopieert naar de bijbehorende trainingsdagen (a1, b1 enz.) Heb hem nu bijgewerkt zodat ik dus om de dag squat/deadlift.

Om de 4 training herhaald de cyclus zich dus.
 

Bijlagen

  • Trainingschema 3 Daags FB.xlsx
    19,1 KB · Weergaven: 35
Dan klopt die visie van GS niet. Serieuze deadlift en squats aan het eind van je training is op zijn zachts gezegd onverstandig.

En toch kan je ook goede argumenten bedenken waarom het (tijdelijk) wel verstandig is.

2 berichten die elkaar tegen spreken... welke voor en nadelen heeft het om de squat cq deadlift aan het begin danwel het einde te doen?

Het zijn twee oefeningen die redelijk veel van het lichaam vragen dus ik kan me voorstellen dat het voordelen heeft om die aan het begin te doen als je alle energie nog tot je beschikking hebt. Aan de andere varieer ik ook wel eens bewust in de volgorde als ik merk dat een andere oefening erg zwaar wordt. Zo doe ik regelmatig de laatste tijd de OHP als eerste omdat ik daar van fail naar fail ga en juist door die oefening aan het begin te doen lukt het om er progressie op te blijven boeken.

Aan de andere kant, als kracht niet het primaire doen is en het voornamelijk om hypertrofie gaat maakt het dan veel uit in welke volgorde je de oefeningen doet? Uiteindelijk gaat het er om dat elke spier toch elke keer voldoende geprikkeld wordt.
 
2 berichten die elkaar tegen spreken... welke voor en nadelen heeft het om de squat cq deadlift aan het begin danwel het einde te doen?

Het zijn twee oefeningen die redelijk veel van het lichaam vragen dus ik kan me voorstellen dat het voordelen heeft om die aan het begin te doen als je alle energie nog tot je beschikking hebt. Aan de andere varieer ik ook wel eens bewust in de volgorde als ik merk dat een andere oefening erg zwaar wordt. Zo doe ik regelmatig de laatste tijd de OHP als eerste omdat ik daar van fail naar fail ga en juist door die oefening aan het begin te doen lukt het om er progressie op te blijven boeken.

Aan de andere kant, als kracht niet het primaire doen is en het voornamelijk om hypertrofie gaat maakt het dan veel uit in welke volgorde je de oefeningen doet? Uiteindelijk gaat het er om dat elke spier toch elke keer voldoende geprikkeld wordt.
Niks aan toe te voegen!
 
Vandaag de eerste training gedaan van het nieuwe schema en is me erg goed bevallen, de rust in mijn hoofd aangaande het feit dat de extra oefeningen naast de compounds nu ook geordend zijn voelt ontzettend fijn.

Ik ben begonnen met de OHP zoals ik dat ook gewend was en ook omdat ik deze oefening erg zwaar vind met de gewichten waar ik momenteel mee bezig ben. Daarna de squat om de armen wat rust te geven en ook de squat niet bepaald licht meer is voor mijn doen... Daarmee toch gehoor gegeven aan de opmerking van Schwarzeneggertje ;)

Dit was de training exact zoals ik hem heb uitgevoerd:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
5X 40Kg
3X 45Kg
5X 47Kg
5X 47Kg
5X 47Kg (holy fuck!!!!!! gewoon gelukt :eek:)

Squat
10X 20Kg
5X 60Kg
3X 80Kg
2X 90Kg
2X 92,5Kg
5X 95Kg
5X 95Kg
5X 95Kg (het vertrouwen is weer terug nu ik voorbij de 90Kg ben en probeer weer gewoon elke training te verhogen tot een fail)

Chinup
5X BW
5X BW + 5Kg
5X BW + 11,25Kg
5X BW + 11,25Kg
5X BW + 11,25Kg (was erg zwaar en de 5 maar net gehaald, wellicht dat dat komt omdat ook de OHP al erg zwaar was? )

Facepull
12X 15Kg
12X 15Kg
12X 15Kg

Dips
12X BW
12X BW
10X BW

Bulgarian split squat (was blij dat ik van die oefening af was, dankzij jullie heb ik hem nu weer terug :D)
12X BW
12X BW
12X BW (wat een tering zware oefening is dat zeg, was week in de benen toen ik klaar was :o)

Dat was, nu de zaak geordend is gun ik mezelf ook meer rust tussen en tijdens de oefeningen, ben hier nu van 15:05 - 16:30 mee bezig geweest.
 
Was je niet keihard aan het struggelen met 40 kg een paar weken terug? :p

Echt bizar toch :eek: Ik hou dat greyskull principe er voorlopig ook nog wel in hoor, wat is daar een bizar stuk winst mee te boeken, echt niet normaal :flex:
 
sta je nou gewoon 47 kilo boven je head te pressen? :D
sterk werk :thumbup:
 
Ik zal je binnenkort even de factuur sturen voor al deze gains! :D
 
Ff een vraagje nog,

Ik kwam er vandaag in de gym ook achter dat ze er gen GHR machine hebben dus ik ben op het net naar alternatieven aan het zoeken, opzich zijn er manieren genoeg om de GHR op een alternatieve manier te doen maar met nieuwsgierig wat jullie de beste alternatieve manier vinden.
 
Ff een vraagje nog,

Ik kwam er vandaag in de gym ook achter dat ze er gen GHR machine hebben dus ik ben op het net naar alternatieven aan het zoeken, opzich zijn er manieren genoeg om de GHR op een alternatieve manier te doen maar met nieuwsgierig wat jullie de beste alternatieve manier vinden.

Ben ik ook benieuwd naar, wij hebben helaas ook geen.
Edit; Nordic raise misschien iets?
 
Feitelijk pak je dan alleen maar de hamstrings zonder de glutes. Ik heb ook gezien dat je met de combinatie van leg curls en back extencios exact hetzelfde pakt als de GHR maar dan verdeeld over twee oefeningen.

Edit: Is de RDL ook een goed alternatief voor de GHR ?
 
Ik kwam ook deze alternatief tegen op de Lat Pull Down machine.

GHR.jpg
 
Feitelijk pak je dan alleen maar de hamstrings zonder de glutes. Ik heb ook gezien dat je met de combinatie van leg curls en back extencios exact hetzelfde pakt als de GHR maar dan verdeeld over twee oefeningen.

Edit: Is de RDL ook een goed alternatief voor de GHR ?
Geen van allen vergelijkbaar met een GHR, maar leg curls met hyperextensions is verder prima.
 
Vandaag de tweede training van het nieuwe schema gedaan.

Meteen gezien dat je beter het principe van Greyskull kan volgen dan zelf aan gaan kloten met gewichten. Vorige keer op de deadlift gefailed met 117,5Kg. Vandaag met het nieuwe schema wilde ik proberen om nog een keer de 117,5Kg te gaan doen maar dat was een flop... Volgende keer gewoon netjes de-loaden en weer lekker opbouwen...

Dit was hem:

Bench press:
12X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
5X 60Kg
5X 66Kg
5X 66Kg
8X 66Kg (+3 reps t.o.v. de vorige keer met dit gewicht)

Deadlift:
5X 70Kg
5X 90Kg
4X 100Kg
3X 110Kg
1X 115Kg
2X 117,5Kg
1X 117,5Kg
1X 117,5Kg (Grip wilde echt totaal niet...)

Cable chest fly
12X 10Kg per kant
12X 10Kg
12X 10Kg

Bicep dumbbell curl met rotatie
12X 14Kg (i.v.m. een gevoelige rechter elleboog iets minder gewicht gepakt)
12X 14Kg
12X 14Kg

Hanging leg raises
12X (Eerst met alleen de knieën geprobeerd maar dat voelde erg licht)
12X (Toen met gestrekte benen naar voren en dat voelde ik flink in de abs's...)
12X (Wederom met rechte benen)

BOR
5X 50Kg (voelde erg zwaar dit keer, wellicht omdat ie verder naar onderen staat dan voorheen)
5X 50Kg
5X 50Kg

Seated leg curl (voor de hamstrings)
12X 20Kg (erg licht)
12X 27,5Kg
12X 35Kg (deze werd iets zwaarder dus volgende keer maar met dit gewicht ga beginnen)

Bezig geweest van 14:35 tot 16:05
 
Vanochtend meteen na het op staan weer eens op de weegschaal gestaan... En YESSSSS eindelijk is het gewicht wat gestegen, was vanochtend 60,9 Kg :D

Ik heb er nu twee trainingen van het nieuwe schema opzitten en heb spierpijn in armen en borst zoals ik het een poos niet heb gehad.... Eerlijk gezegd snap ik daar niks van want zoveel andere oefeningen doe ik eigenlijk helemaal niet. Maar voelt wel lekker, dat dan weer wel :p
 
En de derde training is een feit, deze was oorspronkelijk erg kort, was binnen een uur al klaar, heb hem dus een klein beetje uitgebreid.

Dit was hem:

Squat:
10X 20Kg
5X 60Kg
5X 80Kg
3X 90Kg
2X 95Kg
5X 97.5Kg
5X 97.5Kg
5X 97.5Kg (Potverdomme wat zwaar!!! Maar wel erg lekker en ben er erg trots op :p, volgende keer gewoon fucking 100Kg proberen :eek: )

Pull up wide grip
9X
7X
5X

Close grip bench
15X 20Kg
10X 30Kg
10X 40Kg
10X 50Kg
5X 60Kg

Facepull
12X 12,5Kg (na de pull up en bench even wat rustig aan met de schouders)
12X 12,5Kg
12X 12,5Kg

Barbell curl
12X 20Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Seated behind the neck in Smith machine(best een lekker oefening moet ik zeggen)
12X 20Kg
12X 30Kg
12X 30Kg

Back extencions
12X BW
12X BW + 12Kg
12X BW + 12Kg
12X BW + 12Kg

Calf raise in smith machine met de tenen op een verhoging van 3 á 4 cm
12X 20Kg
12X 30Kg
12X 40Kg
12X 45Kg

Dat was hem. bezig geweest van 14:15-15-35
 
Back
Naar boven