AndroidHealthClinic

Vissertje zijn blog

Toch heel wat volume OHP, da's ook winst :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.202
Misschien is high reps wel beter voor jou op het gebied van hypertrofie dan sets van 5 reps.
Qua hypertrophy zijn meer reps idd beter, hoewel het woord "beter" ook relatief is want ik heb best wel wat gebouwd met de 5reps methode. Daar komt bij dat ik de combi van powerlift gericht trainen en daarnaast wat 12 reps oefeningen voor wat extra hypertrophy wel erg fijn vind. Sterk zijn op de compound oefening met 1 rep blijft toch best een kick geven, zeker na de laatste meeting.

Alles met elkaar blijf ik een powerlift achtige bodybuilder ofsow :p

• #1.203
Ff nog de training van vanochtend loggen, vandaag weer een middag/avond dienst dus genoodzaakt om in de ochtend te trainen.

Zolang ik squat heb ik er al een haat/liefde verhouding mee, de ene periode kan het me niet gek genoeg gaan en de volgende periode heb ik er totaal geen zin meer in. Momenteel merk ik dat squatten me eerder tegen staat dan dat ik er plezier in heb. Ik merk dat ik in die periode wel eens met tegen zin naar de gym ga omdat ik dan "MOET" squatten. Ik heb besloten dat het me dat niet waard is en ga daarom squatten als ik zin heb, wil niet dat het als een last voelt en wil niet dat het een gevoel geeft van "MOETEN"

Verder wel een lekkere training gehad alleen mijn onderarmen waren gevoelig, zeker bij de barbell curl deed het bijna zeer en heb die oefening daarom ook afgebroken. Toen ik later de rope pull downs gedaan had voor de triceps heb ik die oefening omgedraaid en er een lichte pull up van gemaakt voor de biceps. Was best lekker om gewoon licht te pompen en heb er redelijk wat reps en sets van gemaakt dus wel volume gedraaid.

Dit was de train:

Incline bench
10X 20Kg
10X 40Kg
10X 50Kg
10X 55Kg
10X 55Kg
10X 55Kg
8X 55Kg
17X 40Kg

BB ROW
10X 30Kg
10X 40Kg
10X 50Kg
10X 50Kg
10X 50Kg
10X 50Kg
19X 40Kg
20X 30Kg

Dumbbell chest fly
3X 12X 14Kg

Leg press
10X leeg ding (53Kg)
10X +40Kg
10X +80Kg
10X +120Kg
10X +120Kg
10X +120Kg

Barbell curl
Geskipt

Rope pull down
3X 12X 21.25Kg

Rope pull up
3X 12X 10Kg
3X 12X 12.5Kg
3X 12X 15Kg (best lekker om zo ff te pompen)

Zo terug lezend best lekker volume gepakt, ben tevreden :p

Snap en herken het ook wel van de squats hoor. Merk alleen wel voor mezelf dat als ik dan toch gewoon ga squatten ik na de eerste paar warm up setjes me ook wel prima genoeg voel om ermee door te gaan en er niet tegenop kijk om het te doen. Daarnaast zou ik er bang voor zijn dat wanneer ik ze zou gaan skippen er krachtverlies op gaat treden en dat dan helemaal demotiverend werkt.......just my 2 cents.

Verder prima training toch!

Momenteel merk ik dat squatten me eerder tegen staat dan dat ik er plezier in heb. Ik merk dat ik in die periode wel eens met tegen zin naar de gym ga omdat ik dan "MOET" squatten. Ik heb besloten dat het me dat niet waard is en ga daarom squatten als ik zin heb, wil niet dat het als een last voelt en wil niet dat het een gevoel geeft van "MOETEN"
Met jouw stats hoef je je niet te schamen om af en toe niet te squatten.

Ff nog de training van vanochtend loggen, vandaag weer een middag/avond dienst dus genoodzaakt om in de ochtend te trainen.

Zolang ik squat heb ik er al een haat/liefde verhouding mee, de ene periode kan het me niet gek genoeg gaan en de volgende periode heb ik er totaal geen zin meer in. Momenteel merk ik dat squatten me eerder tegen staat dan dat ik er plezier in heb. Ik merk dat ik in die periode wel eens met tegen zin naar de gym ga omdat ik dan "MOET" squatten. Ik heb besloten dat het me dat niet waard is en ga daarom squatten als ik zin heb, wil niet dat het als een last voelt en wil niet dat het een gevoel geeft van "MOETEN"

Verder wel een lekkere training gehad alleen mijn onderarmen waren gevoelig, zeker bij de barbell curl deed het bijna zeer en heb die oefening daarom ook afgebroken. Toen ik later de rope pull downs gedaan had voor de triceps heb ik die oefening omgedraaid en er een lichte pull up van gemaakt voor de biceps. Was best lekker om gewoon licht te pompen en heb er redelijk wat reps en sets van gemaakt dus wel volume gedraaid.

Dit was de train:

Incline bench
10X 20Kg
10X 40Kg
10X 50Kg
10X 55Kg
10X 55Kg
10X 55Kg
8X 55Kg
17X 40Kg

BB ROW
10X 30Kg
10X 40Kg
10X 50Kg
10X 50Kg
10X 50Kg
10X 50Kg
19X 40Kg
20X 30Kg

Dumbbell chest fly
3X 12X 14Kg

Leg press
10X leeg ding (53Kg)
10X +40Kg
10X +80Kg
10X +120Kg
10X +120Kg
10X +120Kg

Barbell curl
Geskipt

Rope pull down
3X 12X 21.25Kg

Rope pull up
3X 12X 10Kg
3X 12X 12.5Kg
3X 12X 15Kg (best lekker om zo ff te pompen)

Wat ik me afvraag, is het ook niet omdat je iedere keer met squatten minstens evenveel of meer "moet" doen?

Helemaal niet squatten lijkt wat rigoureus, zou een light of medium dagje niet kunnen helpen? Of wat aankloten met Squat varianten? Overhead, front, split, KB, trusters of een machine?

Uiteindelijk moet je natuurlijk helemaal niets.

klinkt inderdaad alsof je teveel van jezelf moet (want progressive overload)... het vergt super veel van je lichaam en geest om de lat telkens te verhogen. Mijn ervaring is dat wanneer je het gewicht even hetzelfde laat dat je over een tijdje weer zin krijgt om het te verhogen.
Ondertussen kom je langzaam aan op een gewicht waar je immers niet elke training gewicht erbij kunt blijven gooien.

• #1.208
Snap en herken het ook wel van de squats hoor. Merk alleen wel voor mezelf dat als ik dan toch gewoon ga squatten ik na de eerste paar warm up setjes me ook wel prima genoeg voel om ermee door te gaan en er niet tegenop kijk om het te doen. Daarnaast zou ik er bang voor zijn dat wanneer ik ze zou gaan skippen er krachtverlies op gaat treden en dat dan helemaal demotiverend werkt.......just my 2 cents.

Verder prima training toch!

Je gevoel van het beginnen met squatten herken ik wel moet ik eerlijk bekennen, gebeurd me ook wel vaker dat ik op voorhand tegen het squatten opzie en als ik eenmaal bezig ben gaat het best lekker. Had er alleen vandaag echt totaal geen zin in, wellicht dat het volgende week alweer anders is.

Met jouw stats hoef je je niet te schamen om af en toe niet te squatten.

Thanx man, is een mooi compliment

Wat ik me afvraag, is het ook niet omdat je iedere keer met squatten minstens evenveel of meer "moet" doen?

Helemaal niet squatten lijkt wat rigoureus, zou een light of medium dagje niet kunnen helpen? Of wat aankloten met Squat varianten? Overhead, front, split, KB, trusters of een machine?

Uiteindelijk moet je natuurlijk helemaal niets.
klinkt inderdaad alsof je teveel van jezelf moet (want progressive overload)... het vergt super veel van je lichaam en geest om de lat telkens te verhogen. Mijn ervaring is dat wanneer je het gewicht even hetzelfde laat dat je over een tijdje weer zin krijgt om het te verhogen.
Ondertussen kom je langzaam aan op een gewicht waar je immers niet elke training gewicht erbij kunt blijven gooien.

Ik denk dat jullie beide wel een beetje de kern van het probleem aantikken. Het gevoel van altijd meer "moeten" staat ook wel eens tegen. En hoewel er natuurlijk niks moet merk ik dat ik vaak teleurgesteld ben in mezelf als ik een bepaald gewicht niet heb gepakt. Dit is al wel eens vaker naar voren gekomen in mijn log en ben daar ook al wel eens op aangesproken. Helaas zit tevreden zijn niet zo in mijn aard, en hoewel ik trots ben op mijn prestaties overheerst het gevoel van meer moeten wel eens in mijn hoofd...

Wellicht dat dit wel ff weer een goeie les voor me is bedenk ik me nu het laatste terug lees, iets meer en vaker tevreden zijn (was nota bene 1 van de hoofdreden waardoor ik vorig jaar overspannen ben geraakt :cool:)

Niks mis mee :thumb:
Ik denk dat jullie beide wel een beetje de kern van het probleem aantikken. Het gevoel van altijd meer "moeten" staat ook wel eens tegen. En hoewel er natuurlijk niks moet merk ik dat ik vaak teleurgesteld ben in mezelf als ik een bepaald gewicht niet heb gepakt. Dit is al wel eens vaker naar voren gekomen in mijn log en ben daar ook al wel eens op aangesproken. Helaas zit tevreden zijn niet zo in mijn aard, en hoewel ik trots ben op mijn prestaties overheerst het gevoel van meer moeten wel eens in mijn hoofd...
Dit doorhebben is al vast stap 1 :p

Je gevoel van het beginnen met squatten herken ik wel moet ik eerlijk bekennen, gebeurd me ook wel vaker dat ik op voorhand tegen het squatten opzie en als ik eenmaal bezig ben gaat het best lekker. Had er alleen vandaag echt totaal geen zin in, wellicht dat het volgende week alweer anders is.

Thanx man, is een mooi compliment

Wellicht dat dit wel ff weer een goeie les voor me is bedenk ik me nu het laatste terug lees, iets meer en vaker tevreden zijn (was nota bene 1 van de hoofdreden waardoor ik vorig jaar overspannen ben geraakt :cool:)

Leg press is ook een goede oefening om af te wisselen met squats. Vooral als je door veel squatten een goede MMC hebt ontwikkeld met je beenspieren.

• #1.211
  • #1.212
Dit doorhebben is al vast stap 1 :p

Dat heb ik gelukkig het afgelopen jaar wel geleerd, alleen moet je je er soms weer even bewust van worden en daarom is het soms goed om dingen even van je af te schrijven en jullie er ff mee lastig te vallen :haha:

Af en toe heb je ff dipje. Kom je wel uit. Idd niet forceren.
Bij mij gaat ook altijd 1 vd 3 " slecht"

• #1.217
Vandaag weer getraind maar voelde me niks niet happy, voelde mee raar en het huilen stond me nader dan het lachen. Weet eigenlijk niet waarom ik me zo voelde en raakte daardoor wat in paniek op een gegeven moment, het voelde een beetje het zelfde als 1.5 jaar geleden. Ik denk dat ik het echt ff rustig aan moet gaan doen want heb het gevoel dat mijn lichaam daar serieus om begint te vragen. Komende tijd lekker p*ssy weight trainen en langzaam weer opbouwen als het goed voelt.

Getwijfeld of ik deze zou gaan plaatsen in mijn log maar doe het toch maar, bij deze dus de training:

OHP
10X 20Kg
10X 30Kg
10X 35Kg
7X 40Kg
7X 40Kg
5X 40Kg

Facepull
3X 12X 17.5Kg

Squat
10X 20Kg
10X 40Kg
10X 60Kg
10X 70Kg
10X 80Kg

Cable pull up smal stangetje
3X 12X 12.5Kg (p*ssy weight...)

Decline crunch
3X 12X BW

Cable pull down smal stangetje
4X 12X 12.5Kg (schaam me bijna voor het gewicht...)

Back extencions
3X 12X BW

Alles beter dan niets zullen we maar zeggen.

Kop op Visser. Wel goed dat je even bent gaan trainen, maar dan wel pas op de plaats maakt en niet teveel van jezelf vraagt.

Prima training, toch? Zoals je aangeeft ben je gewoon veel te weinig tevreden over je prestaties.
Luister naar je lijf! Je herkent de signalen al, dat is een goeie eerste stap, maar nu moet je ze ook erkennen en actie ondernemen.
Als dat iets rustiger aandoen is qua trainingen, dan is dat maar zo.
Er zijn belangrijkere zaken dan zware gewichten de lucht/je nek in gooien ;).

Teken dat je te veel hooi op je vork neemt.
Een stap terug doen is wel verstandig en dan niet alleen met trainen;) je herkent de signalen en het gevoel dus niet negeren.

Terug
Naar boven