Fitness Seller

Voedingsschema - Graag advies!

Bezoekers in dit topic

Shaman

Novice
Lid geworden
15 apr 2013
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
98kg
Vetpercentage
17%
Dag iedereen,

Bijgevoegd kunnen jullie mijn tweede poging tot een voedingsschema zien.

Stats:
1m89
27 jaar
98kg
17% BF

Training:
Maandag: bi/tri
Dinsdag: +/- 1 uur cardio (30min interval lopen / 30 min crosstrainer)
Woensdag: chest/shoulders
Donderdag: +/- 1 uur cardio (30min interval lopen / 30 min crosstrainer)
Vrijdag: back/legs
Zaterdag: aanvulling (afhankelijk van wat in mijn ogen niet genoeg getraind is geworden die week)
Zondag: rust / cardio

Vanaf juni ga ik een 6-daagse split proberen van push/pull zodat ik toch elke spiergroep tweemaal per week onder handen neem.

Voeding:
Ik ben sinds februari aan het proberen te "cutten" (lees: totaal verkeerd gedaan. Ik at rond 2200 kcal (BMR!!) per dag met 30-40% vet en bijna geen koolhydraten met als gevolg dat mijn lichaam hier écht niet goed op reageerde en dat ik toch wel wat vet heb bijgezet).

Nu een fatsoenlijke poging. Mijn onderhoud zit ongeveer rond de 3200 kcal, ik ga kijken wat deze hoeveelheid doet.

Ik zou graag eerst mijn BF % wat naar beneden halen (richting de 11-12%) vooraleer ik terug ga bulken. Wat raden jullie aan? Ander voedingsschema? Hier rond blijven zitten?

EXTRA: 's avonds eet ik normaal ook een 200G groenten bij mijn avondeten maar dit is een extract van gisteren waar ik geen groenten heb klaargemaakt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
te laag in vet en te laag in vezels. Vet wil je wel rond de 60-80 gr zitten en vezels is de adh tussen de 30 en 40 gr. Maar je voedingsschema is ook niet compleet, schrijf eens echt op wat je eet op een dag. Of ga je me zeggen dat je je paardenbiefstuk zonder een vorm van olie ofzo klaarmaakt ? En ik geloof ook niet dat er 0 gr vezels in quaker havermout zit
 
40 gram havermout 426kcal? Of je doet iets goed fout, of je moet nog eens kijken naar je havermout keuze.

EDIT: zie nu dat je er 3! van 40 gram neemt, in dat geval kan het kloppen.. vind 120 gram zelf wel vrij veel, helemaal in de cut
 
te laag in vet en te laag in vezels. Vet wil je wel rond de 60-80 gr zitten en vezels is de adh tussen de 30 en 40 gr. Maar je voedingsschema is ook niet compleet, schrijf eens echt op wat je eet op een dag. Of ga je me zeggen dat je je paardenbiefstuk zonder een vorm van olie ofzo klaarmaakt ? En ik geloof ook niet dat er 0 gr vezels in quaker havermout zit

Ik kook alles met PAM Baking spray, daar zit totaal niets in (of het gezond is of niet laat ik in het midden! :P)(http://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/cooking-spray/pam/pam-spray-botersmaak/?sqr=PAM&).

0 gr vezels in havermout zou idd fout kunnen zijn, ik zoek het straks op! Bedankt! De reden waarom ik zo laag in vet zit is omdat ik merk dat mijn lichaam er niet goed op reageert (ik moet constant naar de grote WC, voel me opgeblazen, ... wat ik nu totaal niet meer heb sinds ik zo laag zit).

EDIT: je had gelijk, 9 gram vezels!

40 gram havermout 426kcal? Of je doet iets goed fout, of je moet nog eens kijken naar je havermout keuze.

EDIT: zie nu dat je er 3! van 40 gram neemt, in dat geval kan het kloppen.. vind 120 gram zelf wel vrij veel, helemaal in de cut

Is dat zo? Hoeveel zou jij aanraden? Ik merk gewoon dat met minder ik echt niet toekom tot de middag (ondanks dat ik nog een appel eet tussen ontbijt en middagmaal). Wat zou jij doen? Welke verdelingen zou jij aanraden?
 
Laatst bewerkt:
Meer vetten eten. Vet verzadigd.
 
Dank je wel Marina! Nog tips?
 
Back
Naar boven