Fitness Seller

Vraag over realistisch fysiek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Afhankelijk van waar je start kan je in 2 jaar tijd naturel trainen wel 10-15kg FFM gainen denk ik. Ik startte zo een anderhalf jaar geleden op 58kg en 12% vp. Nu zit ik op 74kg en 16%vp ofzo. Hangt dus af van waar je begint en ook of je een breed frame hebt( brede schouders, grotere polsen, dikkere enkels). Maar echt buff alsof je roids neemt ga je niet bereiken op 2 jaar natty trainen.
 
Afhankelijk van waar je start kan je in 2 jaar tijd naturel trainen wel 10-15kg FFM gainen denk ik. Ik startte zo een anderhalf jaar geleden op 58kg en 12% vp. Nu zit ik op 74kg en 16%vp ofzo. Hangt dus af van waar je begint en ook of je een breed frame hebt( brede schouders, grotere polsen, dikkere enkels). Maar echt buff alsof je roids neemt ga je niet bereiken op 2 jaar natty trainen.
GIJ hebt labanolen gebruikt.
 
Hallo, ik had onlangs een vraag gesteld betreft aanleg voor bodybuilding. Nu is duidelijk dat er maar weinig echt aanleg hebben voor echt ziekelijk fysiek.

Nu is mijn doelstelling voornamelijk echt groot te worden en niet zozeer een sixpack etc. Ben er nu een aantal maandjes mee bezig en het bevalt me echt super deze nieuwe lifestyle. Alleen de realistische verwachtingen dat ik over 2 jaar zou kunnen bereiken bijvoorbeeld is lastig te vinden. Veel mensen hier gaan er voor om echt heel droog te worden wat ook super gaaf is.

Maar wat ik voor doel voor ogen heb is om echt een beer te worden. Een beetje vet vindt ik (zo denk ik er nu over) dan ook niet erg.

Het fysiek dat hij hier heeft vindt ik bijvoorbeeld juist super gaaf. (ik weet dat sommige hier anders over denken..). Is dit realistisch om 2 jaar te bereiken met goed clean eten en continue bulken? Zal het graag horen. Wellicht dat er hier mensen zijn met foto's van hunzelf na 2 jaar bulken of iets dergelijks.
Nee dit is niet haalbaar. Als je stats kloppen 175(mooie lengte voor massa aanzet) 12%+74 kilo zou een mooie basis zijn. Als je daar 6 kilo droog op zou stoppen zie je er redelijk uit zoals je zou willen denk ik... Maar niet zoals die knakker uit het filmpje... Post anders eens een foto van je lichaam? En hoe zijn je krachtstats dan??
 
Nee dit is niet haalbaar. Als je stats kloppen 175(mooie lengte voor massa aanzet) 12%+74 kilo zou een mooie basis zijn. Als je daar 6 kilo droog op zou stoppen zie je er redelijk uit zoals je zou willen denk ik... Maar niet zoals die knakker uit het filmpje... Post anders eens een foto van je lichaam? En hoe zijn je krachtstats dan??
Post je trainingsschema eens dan??
Voeding?? Bert van Dijk
 
Afhankelijk van waar je start kan je in 2 jaar tijd naturel trainen wel 10-15kg FFM gainen denk ik. Ik startte zo een anderhalf jaar geleden op 58kg en 12% vp. Nu zit ik op 74kg en 16%vp ofzo. Hangt dus af van waar je begint en ook of je een breed frame hebt( brede schouders, grotere polsen, dikkere enkels). Maar echt buff alsof je roids neemt ga je niet bereiken op 2 jaar natty trainen.

Ts is 74 kg op 175. denk niet dat hij na 2j trainen op 90 gaat eindigen. Tenzij met hoog vp.
 
Kunnen we niet gewoon concluderen dat een realistische fysiek = een atletische fysiek met bescheiden spiermassa en vp van +-10%?

Dat is vaag uitgedrukt maar het komt er hem op neer dat je geen noemenswaardige massa zal behalen door naturel een paar jaar te trainen.

1m75 zoals TS moet streven naar 75-80 kg op 10-12% vet en dan heb je het goed gedaan als naturel. Als hij een hoger VP niet erg vindt dan kan hij 85kg wel halen, als hij een moddervette fysiek niet erg vindt dan is de sky the limit.
 
Ik zal zien hoe het gaat dan maar. Wat ik aangeef is dat ik een bulk look mooier vindt. Gewoon omdat het goed oogt met shirt aan etc.
Zoals je ook zag hoe Nick daar stond. Het fysiek van Nick kan dus nog wel 6-7 jaar duren. Heeft iemand niet een fysiek van iemand
die 1.75 tot 180 is die 2 jaar ongeveer aan het trainen is. Met een iets hoger vet percentage.

De meeste mensen eindigen hun fysiek met een laag vetpercentage. Ik zou de bulk look wel eens willen zien.
Ben benieuwd hoe zij eruit zien met een shirt aan. Of het dan al echt opvalt dat ze uberhaupt naar de gym gaan.
 
Kunnen we niet gewoon concluderen dat een realistische fysiek = een atletische fysiek met bescheiden spiermassa en vp van +-10%?

Dat is vaag uitgedrukt maar het komt er hem op neer dat je geen noemenswaardige massa zal behalen door naturel een paar jaar te trainen.

1m75 zoals TS moet streven naar 75-80 kg op 10-12% vet en dan heb je het goed gedaan als naturel.
Zeker zoals hier genoemd is Nick ook gewoon naturel en heeft geen bijzondere genen. Echter traint hij al veel langer.
Dus ik zou wel eens willen zien hoe een Nick eruit zag na 2 jaar. Hoogte punt van zijn bulk.
 
Zeker zoals hier genoemd is Nick ook gewoon naturel en heeft geen bijzondere genen. Echter traint hij al veel langer.
Dus ik zou wel eens willen zien hoe een Nick eruit zag na 2 jaar. Hoogte punt van zijn bulk.

Ik begrijp je nieuwsgierigheid maar het zegt niks over je eigen fysiek. Als je afbeeldingen zoekt van mannen van jouw lengte en met een gewicht tussen 75-80 kg en een vp tot 15-16 %, krijg je een realistisch beeld van wat jij kan bereiken op 1-2 jaar. Dit alles in de veronderstelling dat je beginstats kloppen: 1m75, 74 kg en 12% vet.

Edit: Bert van Dijk dit is een foto uit de oude doos van mezelf. Ik ben 1m74 en woog toen 78 kg ofzo, dat was na jaartje of twee trainen. Meteen opmerken dat ik 0,0 massa had toen ik begon met trainen. Het geeft je een indicatie hoe 78 kg er uit ziet voor iemand van jouw lengte met een VP van +- 15% gok ik.

Foto verwijderd wegens verlegen :burns:
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je nieuwsgierigheid maar het zegt niks over je eigen fysiek. Als je afbeeldingen zoekt van mannen van jouw lengte en met een gewicht tussen 75-80 kg en een vp tot 15-16 %, krijg je een realistisch beeld van wat jij kan bereiken op 1-2 jaar. En ja, dan zal je zien dat je traint met een shirt aan MAAR je zal op een festival altijd bredere gasten tegenkomen ;)

Dit alles in de veronderstelling dat je stats kloppen: 1m75, 74 kg en 12% vet.

Deze stats kloppen niet aangezien ik pas 3 maand train. Ik ben op 18% bodyfat nu met 75.5 kg.
Enig idee waar ik afbeeldingen kan zien met mensen met x aantal % bodyfat met training periode. Ik google echt wel.. en probeer van alles maar vindt nog niks helaas.

Ook bij de laats genomen foto hier is iedereen uiteraard ripped. Waar ik dus graag hun beste bulk look zou willen zien op bijv 16-18%, als hun het uberhaupt zo ver laten komen
 
Ik begrijp je nieuwsgierigheid maar het zegt niks over je eigen fysiek. Als je afbeeldingen zoekt van mannen van jouw lengte en met een gewicht tussen 75-80 kg en een vp tot 15-16 %, krijg je een realistisch beeld van wat jij kan bereiken op 1-2 jaar. Dit alles in de veronderstelling dat je beginstats kloppen: 1m75, 74 kg en 12% vet.

Edit: Bert van Dijk dit is een foto uit de oude doos van mezelf. Ik ben 1m74 en woog toen 78 kg ofzo, dat was na jaartje of twee trainen. Meteen opmerken dat ik 0,0 massa had toen ik begon met trainen. Het geeft je een indicatie hoe 78 kg er uit ziet voor iemand van jouw lengte met een VP van +- 15% gok ik.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Decent man. Vet percenage ligt wel vrij laag zo te zien maar echt wel mooi fysiek na 2 jaar
 
Decent man. Vet percenage ligt wel vrij laag zo te zien maar echt wel mooi fysiek na 2 jaar

Bedankt. Ik ben toen destijds gaan cutten en daarna met mijn eerste kuur begonnen als ik het me goed herinner. Dan gaat het natuurlijk plots heel snel vooruit :P

Maar naturel kan je dus zoiets behalen na een jaar of twee, met jouw beginstats.
 
Bedankt. Ik ben toen destijds gaan cutten en daarna met mijn eerste kuur begonnen als ik het me goed herinner. Dan gaat het natuurlijk plots heel snel vooruit :P

Maar naturel kan je dus zoiets behalen na een jaar of twee, met jouw beginstats.
Thanks voor je reactie, zal ook even mijn profiel wijzigen. Zorgt voor veel verwarring.
 
Deze stats kloppen niet aangezien ik pas 3 maand train. Ik ben op 18% bodyfat nu met 75.5 kg.
Enig idee waar ik afbeeldingen kan zien met mensen met x aantal % bodyfat met training periode. Ik google echt wel.. en probeer van alles maar vindt nog niks helaas.

Ook bij de laats genomen foto hier is iedereen uiteraard ripped. Waar ik dus graag hun beste bulk look zou willen zien op bijv 16-18%, als hun het uberhaupt zo ver laten komen
Doe je zelf een plezier met je huidige stats… Ga cutten tot je op 10% staat, je gaat nu als het goed is toch massa bouwen als je goed traint, je bent een beginner dus dan vorder je sowieso. Als je op 10% zit dan ga je gewoon lean bulken tot je weer op 18% zit 2 jaar lang, dus val eerst ongeveer 8 kilo af en ga hard trainen, ga dan LEAN BULKEN en zorg dat je over 2 jaar +- 15 kilo aanzet maar niet meer. Dan heb je na ongeveer 2.5 jaar het beste fysiek wat in jouw geval bereikt had kunnen worden. Post nu je trainingsschema en voedingsschema
 
Vergeet ook niet dat je als beginner waarschijnlijk een hoop fouten gaat maken. Zelfs als je je goed denkt in te lezen. Ik denk dat vrijwel iedereen die een aantal jaren traint, achteraf een boel dingen anders had gedaan. Ik in ieder geval wel. Logischerwijs zit dat je progressie ook in de weg.
 
Vergeet ook niet dat je als beginner waarschijnlijk een hoop fouten gaat maken. Zelfs als je je goed denkt in te lezen. Ik denk dat vrijwel iedereen die een aantal jaren traint, achteraf een boel dingen anders had gedaan. Ik in ieder geval wel. Logischerwijs zit dat je progressie ook in de weg.
Neen, ik ben er gelijk vol op in gegaan... Maar ik ben geen genetisch wonder helaas....
 
Zeker zoals hier genoemd is Nick ook gewoon naturel en heeft geen bijzondere genen. Echter traint hij al veel langer.
Dus ik zou wel eens willen zien hoe een Nick eruit zag na 2 jaar. Hoogte punt van zijn bulk.

Bert, Nick heeft juist wel enorm veel aanleg. Hij is beresterk, zo is hij kampioen biceps curlen van de staat waarin hij woont. Op de foto heeft hij armen dikker dan 45cm en weegt hij bijna 100kg kg. Maar hij was ook zo vet dat hij zich niet lekker voelde.
 
Back
Naar boven