XXL Nutrition

Vraag over realistisch fysiek

Bezoekers in dit topic

Bert, Nick heeft juist wel enorm veel aanleg. Hij is beresterk, zo is hij kampioen biceps curlen van de staat waarin hij woont. Op de foto heeft hij armen dikker dan 45cm en weegt hij bijna 100kg kg. Maar hij was ook zo vet dat hij zich niet lekker voelde.
Bicep curlen is in no way een graadmeter van pure kracht, maar dat hoor jij toch ook wel te weten neem ik aan??
 
Bicep curlen is in no way een graadmeter van pure kracht, maar dat hoor jij toch ook wel te weten neem ik aan??
Op die manier ben ik één van de sterkste beren die er op aarde rond loopt … Ik heb namelijk gigantich sterke biceps maar helaas geen armen van 60cm+ het feit dat ik geen bench van 200kg heb.. Daarbij biceps kunnen op zo veel manieren getraind worden dat het maar zeer de vraag is wanneer je de kracht puur en alleen uit je biceps haalt of compenseert.. Bullshit dus..
 
Thanks voor je reactie, zal ook even mijn profiel wijzigen. Zorgt voor veel verwarring.
Dus kort samengevat:
Cut tot je op 10% BF zit en doe stronglifts
gain vervolgens je eerste half jaar 1 kilo per maand vervolgens 0.5 kilo per maand en NIET meer, stopt je progressie op stronglifts kom hier terug en vraag om een ander schema. Je kunt nu niet gaan bulken want dan wordt je zo vet als een obesitas ……………… En waag het niet een dirty-bulk in te zetten.
 
Dus kort samengevat:
Cut tot je op 10% BF zit en doe stronglifts
gain vervolgens je eerste half jaar 1 kilo per maand vervolgens 0.5 kilo per maand en NIET meer, stopt je progressie op stronglifts kom hier terug en vraag om een ander schema. Je kunt nu niet gaan bulken want dan wordt je zo vet als een obesitas ……………… En waag het niet een dirty-bulk in te zetten.

Als ik nu cut tot 10% dan zie ik er serieus niet uit.Dan is mijn lichaam is zo mager als maar kan maargoed.. Dus dacht juist dat ik eerst moest bulken om spiermassa aan te zetten. Dus dit is even nieuw.. Het feit dat ik nog een beginner ben maakt dit niks uit ?

Ik eet "clean" dus alleen rijst, kip, groentes, fruit, havermout, noten, vis etc
 
Als ik nu cut tot 10% dan zie ik er serieus niet uit.Dan is mijn lichaam is zo mager als maar kan maargoed.. Dus dacht juist dat ik eerst moest bulken om spiermassa aan te zetten. Dus dit is even nieuw.. Het feit dat ik nog een beginner ben maakt dit niks uit ?

Ik eet "clean" dus alleen rijst, kip, groentes, fruit, havermout, noten, vis etc

Natuurlijk moet je niet naar 10% cutten.
 
Bulken op 75.5 @18% is hormonaal gezien nu ook niet echt heel interessant als natty.

Zelf weten hoor maar ik zou zelf wel naar procentje of 12 cutten.

Maar met een groot calorieëndeficit kan je toch niet goed trainen?
 
Maar met een groot calorieëndeficit kan je toch niet goed trainen?
Definieer goed trainen?
Groeien zal niet gaan nee, maar als hij na een maandje of twee klaar is met cutten dan staat hij op een veel mooier beginpunt.
 
Hij is beginner, hij groeit sowieso wel.. Zeker nu ie op hoog bf staat
 
Hij is beginner, hij groeit sowieso wel.. Zeker nu ie op hoog bf staat

Hangt er vanaf. Hoor het graag zeggen. Maar ik weet evenveel beginners die praktisch niks groeien.

Waarom:Veel beginners hun voeding en training is allesbehalve. Trainen is een leerproces.Genoeg intenstiteit in de training is voor velen ook een leerproces.
 
Hangt er vanaf. Hoor het graag zeggen. Maar ik weet evenveel beginners die praktisch niks groeien.

Waarom:Veel beginners hun voeding en training is allesbehalve. Trainen is een leerproces.Genoeg intenstiteit in de training is voor velen ook een leerproces.
Hij moet gewoon even cutten op stronglifts tot 10 procent en dan over 2 jaar bouwen en hij zit goed. Doet hij het anders eindigt hij na 2 jaar als meneertje aardappelhoofd sad but True.
 
Eerste paar jaar groei je naturel het meest, dus ik zou zoveel mogelijk bulken.
Gewoon 500 boven je onderhoud eten.
 
Vergeet ook niet dat je als beginner waarschijnlijk een hoop fouten gaat maken. Zelfs als je je goed denkt in te lezen. Ik denk dat vrijwel iedereen die een aantal jaren traint, achteraf een boel dingen anders had gedaan. Ik in ieder geval wel. Logischerwijs zit dat je progressie ook in de weg.

Wat zijn de dingen die je achteraf anders had gedaan dan? Ook al train ik nog niet jaren en jarenlang, heb ik wel al iets wat ik anders had gedaan. Dat is namelijk eerst beginnen met cutten i.p.v. meteen zoveel mogelijk massa te willen pakken. Bulken wanneer je op 15-18% begint is niet leuk als je achteraf nog een beetje makkelijk wilt cutten. Dat een beginner altijd moet beginnen met bulken is echt advies wat ecto's geven. Ook al zijn er wel veel beginners die willen cutten terwijl het totaal niet nodig is.
 
Wat zijn de dingen die je achteraf anders had gedaan dan? Ook al train ik nog niet jaren en jarenlang, heb ik wel al iets wat ik anders had gedaan. Dat is namelijk eerst beginnen met cutten i.p.v. meteen zoveel mogelijk massa te willen pakken. Bulken wanneer je op 15-18% begint is niet leuk als je achteraf nog een beetje makkelijk wilt cutten. Dat een beginner altijd moet beginnen met bulken is echt advies wat ecto's geven. Ook al zijn er wel veel beginners die willen cutten terwijl het totaal niet nodig is.
Exact. Dat is advies gegeven door ecto's en halve garen die niet nadenken over de gevolgen op (langere) termijn
 
kijk in de spiegel en je ziet een realistisch fysiek ,

ga onbevangen het proces in en train een paar jaar ,afgaan op foto's is poep want door alle trucs krijg je nooit een eerlijk beeld van een realistisch fysiek

(de eerste de beste heroïnehoer op straat is nog betrouwbaarder)
 
Laatst bewerkt:
kijk in de spiegel en je ziet een realistisch fysiek ,

ga onbevangen het proces in en train een paar jaar ,afgaan op foto's is poep want door alle trucs krijg je nooit een eerlijk beeld van een realistisch fysiek

(de eerste de beste heroïnehoer op straat is nog betrouwbaarder)

Zelfkennis?
 
Hij moet gewoon even cutten op stronglifts tot 10 procent en dan over 2 jaar bouwen en hij zit goed. Doet hij het anders eindigt hij na 2 jaar als meneertje aardappelhoofd sad but True.

Maar zelfs jij begrijpt toch wel dat er dan helemaal geen lol aan de sport te beleven valt. Zodat haast niemand op die manier die 2 eerste jaren doorkomt.
 
Back
Naar boven