XXL Nutrition

Vraag over realistisch fysiek

Bezoekers in dit topic

Eerste paar jaar groei je naturel het meest, dus ik zou zoveel mogelijk bulken.
Gewoon 500 boven je onderhoud eten.
Eerste paar jaar groei je het meest omdat je dan nog ver van je natuurlijke max zit.
Heeft weinig te maken met tijd, maar meer met het totaal aantal kg’s dat je hebt gegaind.
Een cut van twee maanden gaat dat niet in de weg zitten.
 
Eerste paar jaar groei je het meest omdat je dan nog ver van je natuurlijke max zit.
Heeft weinig te maken met tijd, maar meer met het totaal aantal kg’s dat je hebt gegaind.
Een cut van twee maanden gaat dat niet in de weg zitten.

De een heeft het over 2 jaar, jij over 2 maanden, anderen begrijpen niet dat je, vooral als beginner, niet kan trainen als je veel te weinig eet omdat je zo nodig eerst enorm moet afvallen...

Maar niemand heeft dit (eerst cutten, sommigen adviseren zelfs naar een onwaarschijnlijke 10%, dan pas echt trainen) zelf gedaan.
 
De een heeft het over 2 jaar, jij over 2 maanden, anderen begrijpen niet dat je, vooral als beginner, niet kan trainen als je veel te weinig eet omdat je zo nodig eerst enorm moet afvallen...

Maar niemand heeft dit (eerst cutten, sommigen adviseren zelfs naar een onwaarschijnlijke 10%, dan pas echt trainen) zelf gedaan.
Oke deze guy wilt in twee jaar tijd zoveel mogelijk bereiken. Als je twee maanden cut kun je daarna dus nog 22 maanden cleanbulken.

Hoe kom je er bij dat je niet zou kunnen trainen als je cut?
 
Oke deze guy wilt in twee jaar tijd zoveel mogelijk bereiken. Als je twee maanden cut kun je daarna dus nog 22 maanden cleanbulken.

Hoe kom je er bij dat je niet zou kunnen trainen als je cut?

Trainen om te gainen.
 
Trainen om te gainen.
Denk nu eens na...
Hij gaat veel meer resultaat boeken als hij op een droger vp staat en kan veel verder ''doorgroeien'' bovendien. Als hij nu gaat BULKEN is hij na 3 maanden uitgebulkt en moet hij eerst 4 maanden cutten om weer te kunnen bulken.. Nu moet hij stronglifts gaan doen, zijn vorm perfectioneren en dieeten tot 10% en dan de eerste 6 maanden of zo 1 kilo per maand aanvreten vervolgens 0.5 per maand. Dat is gewoon het gameplan om te bereiken wat er maar te bereiken valt...… BB is toch een sport van de lange adem? Of denk je dat TS na 3 maanden zijn doel bereikt heeft???
 
Volgens mij gaat dat alleen op voor bodybuilders die middelen gebruiken om spieren aan te zetten en middelen om af te vallen.
 
Volgens mij gaat dat alleen op voor bodybuilders die middelen gebruiken om spieren aan te zetten en middelen om af te vallen.
Wat?? Het laatste wat TS nu kan gebruiken is dergelijke adviezen hoor...… Nogmaals hij staat op 18 procent vet.. Als hij nu 3 maanden bulkt zit hij waarschijnlijk al op 22 procent vet.. Dan moet je toch cutten? Of wou je hem straks een 40 procent vet aanraden vooraleer er wat af mag?? Misschien heeft TS ook nog wel de aanleg om super snel moddertje te worden.. Dus het is sowieso even handig om eerst het eigen lichaam te leren kennen imo.. Vonk wat zou jij doen in zijn geval ?
 
Afvallen, helemaal naar 10%, is erg moeilijk naturel. Spieren kweken is nog moeilijker. Dat is geen lineair proces en zal in de praktijk nooit gaan zoals je dat wil en zeker niet met vaste toenames van spiermassa per tijdeenheid. "Massa pakken" is niet weggelegd voor naturals.
 
Nee dat is niet moeilijk. Gewoon minder vreten. Onder de 10% wordt het (voor de gemiddelde jongeman) wel een stuk lastiger/onmogelijk om veel massa vast te houden als natural.
 
De een heeft het over 2 jaar, jij over 2 maanden, anderen begrijpen niet dat je, vooral als beginner, niet kan trainen als je veel te weinig eet omdat je zo nodig eerst enorm moet afvallen...

Maar niemand heeft dit (eerst cutten, sommigen adviseren zelfs naar een onwaarschijnlijke 10%, dan pas echt trainen) zelf gedaan.

Ik ben begonnen met 6 maanden cutten. Wat overigens zeer motiverend is omdat het resultaat zo snel zichtbaar wordt. Lijkt me de enige logische actie voor beginners met overgewicht.

Niet gericht aan de topicstarter overigens, meer in het algemeen
 
Wat zijn de dingen die je achteraf anders had gedaan dan? Ook al train ik nog niet jaren en jarenlang, heb ik wel al iets wat ik anders had gedaan. Dat is namelijk eerst beginnen met cutten i.p.v. meteen zoveel mogelijk massa te willen pakken. Bulken wanneer je op 15-18% begint is niet leuk als je achteraf nog een beetje makkelijk wilt cutten. Dat een beginner altijd moet beginnen met bulken is echt advies wat ecto's geven. Ook al zijn er wel veel beginners die willen cutten terwijl het totaal niet nodig is.

Wat je qua dieet doet, is vooral afhankelijk van je beginsituatie en in mindere mate je doelen. Als kracht je enige doel is, is je vetpercentage simpelweg niet relevant en cutten dus niet nodig. Dat geldt natuurlijk ook vice versa.

Achteraf gezien, was ik meteen begonnen met een voedingsschema en een degelijk trainingsschema. Daarmee bedoel ik dus SL, SS of iets in die richting. Daarmee had ik sowieso al anderhalf a twee jaar aan geouwehoer gespaard.

Verder had ik achteraf niet geprobeerd om een lowbar squat te forceren. Daardoor heb ik namelijk ook al flinke squatgains misgelopen.

En ik was achteraf na mijn novice gains overgestapt op een schema met meer volume ipv minder.

Als ik dat allemaal zo had gedaan, was ik nu wss een paar kg zwaarder en een pak sterker. Maar goed, van je fouten leer je. En hopelijk leren anderen nu van mijn fouten :p
 
Wat je qua dieet doet, is vooral afhankelijk van je beginsituatie en in mindere mate je doelen. Als kracht je enige doel is, is je vetpercentage simpelweg niet relevant en cutten dus niet nodig. Dat geldt natuurlijk ook vice versa.

Achteraf gezien, was ik meteen begonnen met een voedingsschema en een degelijk trainingsschema. Daarmee bedoel ik dus SL, SS of iets in die richting. Daarmee had ik sowieso al anderhalf a twee jaar aan geouwehoer gespaard.

Verder had ik achteraf niet geprobeerd om een lowbar squat te forceren. Daardoor heb ik namelijk ook al flinke squatgains misgelopen.

En ik was achteraf na mijn novice gains overgestapt op een schema met meer volume ipv minder.

Als ik dat allemaal zo had gedaan, was ik nu wss een paar kg zwaarder en een pak sterker. Maar goed, van je fouten leer je. En hopelijk leren anderen nu van mijn fouten :p

Zo zeker werkt het natuurlijk allemaal niet. Het lijkt zo wel religie met schuld en boete doen.
 
Wat?? Het laatste wat TS nu kan gebruiken is dergelijke adviezen hoor...… Nogmaals hij staat op 18 procent vet.. Als hij nu 3 maanden bulkt zit hij waarschijnlijk al op 22 procent vet.. Dan moet je toch cutten? Of wou je hem straks een 40 procent vet aanraden vooraleer er wat af mag?? Misschien heeft TS ook nog wel de aanleg om super snel moddertje te worden.. Dus het is sowieso even handig om eerst het eigen lichaam te leren kennen imo.. Vonk wat zou jij doen in zijn geval ?

Ik denk precies hetzelfde bij jouw advies, waarom moet die arme jongen nou eerst op een hongerdieet, nota bene naar een onnatuurlijke 10%.
 
Afvallen, helemaal naar 10%, is erg moeilijk naturel. Spieren kweken is nog moeilijker. Dat is geen lineair proces en zal in de praktijk nooit gaan zoals je dat wil en zeker niet met vaste toenames van spiermassa per tijdeenheid. "Massa pakken" is niet weggelegd voor naturals.

Afvallen naar 10% is helemaal zo moeilijk niet zelfs naturel.

Ik had als natural in mn jonge jaren veel massa. Heb er wel 10 jaar over gedaan. En elke training was tot het uiterste. Slim? neen maar toen wist ik niet beter. Maar ja iedereen wil alles nu direct en onmiddelijk.
 
Eerste paar jaar groei je het meest omdat je dan nog ver van je natuurlijke max zit.
Heeft weinig te maken met tijd, maar meer met het totaal aantal kg’s dat je hebt gegaind.
Een cut van twee maanden gaat dat niet in de weg zitten.
Is dit zo ja? Dus zolang je ver weg van je potentiele max zal het altijd snel gaan. Dus stel je zal het eerste jaar echt veel aan het klooien zijn en maar de helft van je potentiele gains hebben gehaald in dat jaar. Dan is het niet zo dat je je kans hebt verspild als beginner om die eerste gains echt snel te maken?
 
Afvallen naar 10% is helemaal zo moeilijk niet zelfs naturel.

Voor bodybuilding is 10% minder laag dan voor niet bodybuilders en kan dit inderdaad heel moeilijk zijn (zonder verstand van afvallen en zonder dit eerder te hebben gedaan). Misschien dat TS niet meteen naar 10% moet voor die gaat bulken omdat dat hem afschrikt maar inderdaad ben ik het met jullie eens dat nu gaan bulken hem alleen moddervet maakt wat nu ook niet echt enthousiasmerend is.
 
Voor bodybuilding is 10% minder laag dan voor niet bodybuilders en kan dit inderdaad heel moeilijk zijn (zonder verstand van afvallen en zonder dit eerder te hebben gedaan). Misschien dat TS niet meteen naar 10% moet voor die gaat bulken omdat dat hem afschrikt maar inderdaad ben ik het met jullie eens dat nu gaan bulken hem alleen moddervet maakt wat nu ook niet echt enthousiasmerend is.

Zeg ook niet dat 10% moet. Zeg alleen dat 10% zo moeilijk niet is.
 
Back
Naar boven