MuscleMeat

Waar werk jij en hoeveel verdien je?

Peiling Peiling Hoeveel verdien jij per uur? [anoniem]

• Minder dan €5,-

Stemmen: 10 4,9%
  • Minder dan €10

Stemmen: 46 22,3%
  • Minder dan €15

Stemmen: 71 34,5%
  • Meer dan €20 {met toelichting}

Stemmen: 28 13,6%
  • Werken is overrated

Stemmen: 27 13,1%
  • Iets anders, namelijk........

Stemmen: 24 11,7%

• Totaal stemmers
    206
Heb de komende 8 maanden "vrij'. En in 1-2 maanden kan je vrijwel elke taal op kunnen pakken lijkt me, en dan de resterende 6 maanden werken.

Alleen met sites maken moet je wel opdrachten krijgen, is dat een beetje te doen als niemand die opzoek is naar ze eerste klus?

Java is dan een vriend die nu werkt bij een app bedrijf idd. Verdiend toch al iets van 12 p/u. Iig beter dan voor 2.30 pu bij een supermarkt.

-edit

duidelijk stappenplan voor sites maken, alleen dan heb ik nog de vraag hoe makkelijk het is om een (eerste) opdracht te krijgen als beginner.
Freelance.nl oid. Niet expliciet bij melden dat het je eerste opdracht zal worden. Als ze vragen naar een portfolio is het natuurlijk een probleem, maar dit vragen ze lang niet altijd en dan weet de andere partij totaal niet of het je eerste opdracht is.

Als iemand vraagt naar mijn portfolio (ik doe strict back-end) heb ik ook maar weinig om te laten zien. Ik zwaai gewoon met m'n credentials en dan zit het wel ok. Heb daar eerlijk gezegd ook nooit problemen mee gehad. Ben inmiddels benoemd tot de 'whizkid' van 'n intermediair waar ik veel opdrachten voor doe. Die heb ik ook binnengehengeld zonder ook maar ooit iets te hoeven laten zien.

Of je maakt sowieso wat werk om te oefenen wat je vervolgens kunt laten zien.

Freelance.nl oid. Niet expliciet bij melden dat het je eerste opdracht zal worden. Als ze vragen naar een portfolio is het natuurlijk een probleem, maar dit vragen ze lang niet altijd en dan weet de andere partij totaal niet of het je eerste opdracht is.

Als iemand vraagt naar mijn portfolio (ik doe strict back-end) heb ik ook maar weinig om te laten zien. Ik zwaai gewoon met m'n credentials en dan zit het wel ok.

Precies, jij deed informatica en dan vinden ze het vaak al snel goed. Ik kan absoluut niks laten zien, ben alleen bang dat ik dan straks php kan en dan geen opdrachten kan vinden.

Zit nu toch niks te doen en verveel me, maandag beginnen. Enige boeken die je aanraad voor php en SQL?

Precies, jij deed informatica en dan vinden ze het vaak al snel goed. Ik kan absoluut niks laten zien, ben alleen bang dat ik dan straks php kan en dan geen opdrachten kan vinden.

Zit nu toch niks te doen en verveel me, maandag beginnen. Enige boeken die je aanraad voor php en SQL?
Heb PHP en SQL nooit uit boeken geleerd. Heb vanuit m'n studie uit wel relationele algebra gehad waardoor het een kleine overstap is naar databases kunnen ontwerpen en SQL kunnen. En idem eigenlijk voor PHP doordat ik al Java kende vanuit m'n studie.

Relationele algebra hadden we toen "Database System Concepts" voor van Silberschatz et al. Maar dat is nogal overkill om SQL te leren.

Heb PHP en SQL nooit uit boeken geleerd. Heb vanuit m'n studie uit wel relationele algebra gehad waardoor het een kleine overstap is naar databases kunnen ontwerpen en SQL kunnen. En idem eigenlijk voor PHP doordat ik al Java kende vanuit m'n studie.

Relationele algebra hadden we toen "Database System Concepts" voor van Silberschatz et al. Maar dat is nogal overkill om SQL te leren.

Gelukkig is informatica eerste jaar nu ook bezig met php en databases, dus krijg slides en practica doorgestuurd. Kijk eerst wel of ik daar wat uit kan halen!

thanks

Gelukkig is informatica eerste jaar nu ook bezig met php en databases, dus krijg slides en practica doorgestuurd. Kijk eerst wel of ik daar wat uit kan halen!

thanks
Goed opletten dan. Wij hebben helaas nooit PHP gehad op de studie, wel ruby on rails, maar dat werd crap uitgelegd (leek net alsof de docent zelf 'n week van tevoren was begonnen met Ruby) en sowieso vind ik Ruby k*t.

Als je vragen hebt over je practica kun je me altijd pm'en.

Ik verdiende eerst 8 euro netto maar dat gaat 13 euro netto worden.
Mijn jaar begint gelukkig goed!

3 maanden op uitkering gestaan aan 1200 netto.

Maar vanaf 2 januari gestart als procesoperator wat zou uitkomen op een 4k bruto (bij +-33u/week). Toch benieuwd naar mijn eerste loonbrief. Ook sta ik nu in een opleidingsprogramma van drie maanden en als ik dat succesvol afrond hangt er nog een salarisverhoging aan vast.
Loon ontvangen paar dagen terug: 2340 euro netto

Meer dan tevreden, al zijn de nachten toch wel zwaar.

Wat moet jij doen als operator?
Momenteel nog in opleiding, dus dat houdt in dat ik mee met de ploeg in shiften sta en daarnaast nog 4 weken training moet volgen. Je begint normaal als fieldoperator, waar je eigenlijk de handen bent van de bordman in de controlekamer:

valven bedienen, staalname, koelers in- of uit dienst nemen, deelsystemen purgeren, batch mengen, oliepeilen nagaan, bijspringen bij andere operators,...

Zal ergens nog wel een betere jobomschrijving staan op het internet, maar belangrijk is dus om heel het processchema door en door te snappen, en te weten wat de eerste acties zijn bij een incident. Daarnaast heb je nog je dagelijkse controleroute.

En bij welk bedrijf mag dat dan zijn?

zo raar is dat niet als die kerel nacht diensten draait. zitten hoge toeslagen op.

Volgens mij is het niet echt gezond tho
True, gezond is anders. Maar als je jong bent heb je gewoon het geld het meeste nodig (huisje). Later kan je nog altijd zien voor iets anders. Al zal dat wel moeilijk overstappen worden eens je het salaris gewend ben.

Jongens het is belgie, taxen liggen nog hoger dan bij julle :o

Terug
Naar boven