AndroidHealthClinic

Waarom ben jij begonnen met trainen

Bezoekers in dit topic

mooi toch , wetende dat je geen echte zorgen heb door je drive om te presteren.
ik ben persoonlijk beter uit mijn burn out gekomen dan ik ooit was .
Ik ben ook uit al die drama beter gekomen. Maar ben er wel van overtuigd dat de weerbaarheid mij daar bij heeft geholpen. Iets wat de huidige generatie minder in zich heeft.
 
Ik blijf me verbazen over de aantallen/percentage jonge mensen met een depressie of burn-out. Het lijkt alsof een hele generatie de weerbaarheid heeft verloren.
Weerbaarheid verloren of wordt er door de huidige generatie veel meer van je verwacht?! En wat dacht je van alle bezuinigingen?! Waar eerst 10 man personeel normaal was moeten ze het nu met 5 doen en dan ook nog graag meer werk dan die 10 man deden.

Ik ken dit als geen ander. Ben opgegroeid in Kroatie tijdens de Balkan oorlog met een Serviër als vader. Op school werd mij verteld dat ik door de afkomst van mijn vader nooit meer dan een voldoende zou krijgen.
Ik zit nu in Nederland met een WO diploma op zak, 2 x modaal inkomen, weliswaar veel familiedrama in de afgelopen 7 jaar, maar toch gelukkig. En dit terwijl die mafkezen nu in Kroatie van een hongerloontje of uitkering moeten leven.
Met zoveel levenservaring toch zo oordelen over anderen :eek:????!
 
Weerbaarheid verloren of wordt er door de huidige generatie veel meer van je verwacht?! En wat dacht je van alle bezuinigingen?! Waar eerst 10 man personeel normaal was moeten ze het nu met 5 doen en dan ook nog graag meer werk dan die 10 man deden.


Met zoveel levenservaring toch zo oordelen over anderen :eek:????!
Ik oordeel zeker niet. Er wordt niet veel meer maar anders verwacht.

Vroeger moest je lichamelijk weerbaar zijn om lange dagen aan simpel fysiek arbeid aan te kunnen. Mensen stierven eerder door lichamelijke uitputting.
Tegenwoordig is het werk lichamelijk vele malen minder zwaar. Echter is het werk tegenwoordig geestelijk zwaar en het gevolg is dat je geest het eerder begeeft en je geestelijk ziek word. Het verschil is alleen dat je daar niet fysiek aan dood gaat behalve als je jezelf iets aandoet.
 
Weerbaarheid verloren of wordt er door de huidige generatie veel meer van je verwacht?! En wat dacht je van alle bezuinigingen?! Waar eerst 10 man personeel normaal was moeten ze het nu met 5 doen en dan ook nog graag meer werk dan die 10 man deden.


Met zoveel levenservaring toch zo oordelen over anderen :eek:????!

Geld niet alleen voor de jongeren. Ook voor de ouderen geldt het vaak meer doen met minder volk.
 
Waar eerst 10 man personeel normaal was moeten ze het nu met 5 doen en dan ook nog graag meer werk dan die 10 man deden.?!
Dat is een fabeltje. Je gaat mij toch niet zeggen dat er nu harder moet gewerkt worden dan vroeger. Ik werk al 38 jaar en dat was vroeger ook al zo. Ik rij bijna elke dag door weer en wind naar het werk met de fiets, een uur heen en een uur terug en bijna alle fietsers die ik onderweg tegenkom zijn mannen die ouder zijn dan 35 jaar. De meesten zelfs ouder dan 45 jaar. Geen jonge mannen tussen 20 en 30. En diegenen die bij ons regelmatig thuis blijven wegens ziekte zijn ook de jongeren.
 
Dat is een fabeltje. Je gaat mij toch niet zeggen dat er nu harder moet gewerkt worden dan vroeger. Ik werk al 38 jaar en dat was vroeger ook al zo. Ik rij bijna elke dag door weer en wind naar het werk met de fiets, een uur heen en een uur terug en bijna alle fietsers die ik onderweg tegenkom zijn mannen die ouder zijn dan 35 jaar. De meesten zelfs ouder dan 45 jaar. Geen jonge mannen tussen 20 en 30. En diegenen die bij ons regelmatig thuis blijven wegens ziekte zijn ook de jongeren.

Dit is dan ook weer bullshit, Dat ligt er net aan waar je werkt.
Ik ben 23 jaar en ga altijd op de fiets en 2 collega's van mij ook(25/26 jaar).

En dan heb je nog 1 groepje 45+ die nog geen km van mij werk afwonen die altijd met de auto gaan, enkel met hoge uitzondering pakken ze de fiets.

Het ligt er gewoon aan hoe je als persoon in elkaar zit.
 
Dit is dan ook weer bullshit, Dat ligt er net aan waar je werkt.
Ik ben 23 jaar en ga altijd op de fiets en 2 collega's van mij ook(25/26 jaar).

En dan heb je nog 1 groepje 45+ die nog geen km van mij werk afwonen die altijd met de auto gaan, enkel met hoge uitzondering pakken ze de fiets.

Het ligt er gewoon aan wat voor persoon je bent.
Geen bullshit. Uitzonderingen zijn er altijd maar ga over het algemeen zijn het vooral de mannen tussen 40 en 55 jaar die op hun koersfiets naar het werk fietsen. In België toch. Natuurlijk zijn er ook jongeren maar ze zijn fel in de minderheid. Ik spreek niet over mensen die minder dan 5 km moeten rijden. Dat stelt niets voor. Ik heb het over de diehards die meer dan 20 km moeten fietsen.
 
Geen bullshit. Uitzonderingen zijn er altijd maar ga over het algemeen zijn het vooral de mannen tussen 40 en 55 jaar die op hun koersfiets naar het werk fietsen. In België toch. Natuurlijk zijn er ook jongeren maar ze zijn fel in de minderheid.

In mijn omgeving is dit toch anders, Ik denk dat het hier gewoon ongeveer 50/50 is.
Maar toch denk ik dat het meer met de luiheid van de persoon te maken heeft dan met de leeftijd.
 
In mijn omgeving is dit toch anders, Ik denk dat het hier gewoon ongeveer 50/50 is.
Maar toch denk ik dat het meer met de luiheid van de persoon te maken heeft dan met de leeftijd.
Natuurlijk heeft dat met de persoon zelf te maken maar dat bedoel ik ook dat de meeste jongeren van nu minder weerbaar zijn omdat ze een gemakkelijk leven hebben gehad en ik kan daar goed inkomen dat dit niet zo is in het Oostblok en andere landen waar veel minder luxe is. Geldt ook voor mijn generatie die veel minder weerbaar was dan de generatie van mijn grootouders of overgrootouders waarvan de mannen nog 3-4 jaar in de loopgraven hebben gezeten in erbarmelijke omstandigheden.
 
Laatst bewerkt:
Rond m'n twaalfde gestopt met voetbal en omdat ik zwaar overgewicht had moest ik wel blijven sporten van m'n ouders. Vanaf m'n 13e ofzo dus tot nu in de gym gehangen. Eerste 2 of 3 jaar jeugdspinning en daarna af en toe in de gym (een keer in de week als het niet minder was) Vanaf m'n 18e ongeveer vond ik dat het wel tijd was om eens van m'n obese shape af te komen.
 
Bij mij was het eerder omgekeerd. Nooit dik geweest. Altijd redelijk sportief geweest maar ook mager. Met gewichten beginnen trainen om sterker en zwaarder te worden. Maar ook nooit de bedoeling gehad om echt breed te worden. Atletisch zijn en in veel sporten meekunnen. Lopen, fietsen, windsurfen, klimmen, skydiven, enz..
 
Had altijd rugklachten en had ondergewicht, fysio raadde aan om krachttraining te gaan doen voor mn rugklachten, beetje erbij gaan eten enzo. 6.5 jaar later zitten we hier. Geen rugklachten meer en 32 kg zwaarder.
 
Ik was een 40 jarig hangbuikzwijntje, van 73 kg op pak hem beet 22+%

Nu nog 73kg op pak hem beet 13% (taille 's morgens 81 / wereld van verschil)
 
Kwam er achter dat ik na 4 jaar gamen nogal slap was met een slechte conditie.

Toen 69kg 15%, op mijn top 3.5 jaar later 92kg op 11%.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik oordeel zeker niet. Er wordt niet veel meer maar anders verwacht.

Vroeger moest je lichamelijk weerbaar zijn om lange dagen aan simpel fysiek arbeid aan te kunnen. Mensen stierven eerder door lichamelijke uitputting.
Tegenwoordig is het werk lichamelijk vele malen minder zwaar. Echter is het werk tegenwoordig geestelijk zwaar en het gevolg is dat je geest het eerder begeeft en je geestelijk ziek word. Het verschil is alleen dat je daar niet fysiek aan dood gaat behalve als je jezelf iets aandoet.
Vanwege het 'geestelijk zwaarder in het werk' vaker burn out. Maar dat heeft niets te maken met de weerbaarheid van de mensen van nu tov vroeger.

Geld niet alleen voor de jongeren. Ook voor de ouderen geldt het vaak meer doen met minder volk.
Helaas maar waar.

Dat is een fabeltje. Je gaat mij toch niet zeggen dat er nu harder moet gewerkt worden dan vroeger. Ik werk al 38 jaar en dat was vroeger ook al zo. Ik rij bijna elke dag door weer en wind naar het werk met de fiets, een uur heen en een uur terug en bijna alle fietsers die ik onderweg tegenkom zijn mannen die ouder zijn dan 35 jaar. De meesten zelfs ouder dan 45 jaar. Geen jonge mannen tussen 20 en 30. En diegenen die bij ons regelmatig thuis blijven wegens ziekte zijn ook de jongeren.
Ga eens in de gezondheidszorg kijken. Er draaien veel te veel afdelingen met veel te weinig personeel. Er wordt hierdoor vaak slechte zorg geleverd en/of afdelingen worden gesloten.
Wat het fietsen daarmee te maken heeft snap ik niet.
Wat betreft ziekmeldingen denk ik dat je gelijk hebt. "Ouderen" bikkelen langer door dan "jongeren" maar dat geldt zeker niet voor iedereen.
 
Ik ken dit als geen ander. Ben opgegroeid in Kroatie tijdens de Balkan oorlog met een Serviër als vader. Op school werd mij verteld dat ik door de afkomst van mijn vader nooit meer dan een voldoende zou krijgen.
Ik zit nu in Nederland met een WO diploma op zak, 2 x modaal inkomen, weliswaar veel familiedrama in de afgelopen 7 jaar, maar toch gelukkig. En dit terwijl die mafkezen nu in Kroatie van een hongerloontje of uitkering moeten leven.

Mooiman. Geeft je geen enkele reden om de mensen met burnouts de grond in te trappen, door mensen zoals jou durven zulke mensen dus vaak niet openlijk te gaan met hun hoge stress levels en gaan gewoon door. Een burn out is iets anders dan veel shit mee maken dus leer eerst eens wat iets inhoud voordat je er mensen mee de grond in trapt. Daarnaast is iedereen anders dus voor de 1 zal 40 uur werken een burnout veroorzaken en voor de ander pas bij 60 uur. Als je met vrij "weinig stress" een burn-out krijgt is dit niks om je voor te schamen. Maar door de opmerkingen die jij maakt schamen mensen zich dus wel.

Zielig ventje dat je ook bent, moeten we medelijden met je krijgen of naar je op kijken omdat je het zo goed hebt na wat meegemaakt te hebben? Als je nou eens niet andere mensen de grond in trapt zou ik wel respect voor je hebben met wat je bereikt hebt na zo'n leven maarja, na jou reacties 0.0 respect.
 
Natuurlijk heeft dat met de persoon zelf te maken maar dat bedoel ik ook dat de meeste jongeren van nu minder weerbaar zijn omdat ze een gemakkelijk leven hebben gehad en ik kan daar goed inkomen dat dit niet zo is in het Oostblok en andere landen waar veel minder luxe is. Geldt ook voor mijn generatie die veel minder weerbaar was dan de generatie van mijn grootouders of overgrootouders waarvan de mannen nog 3-4 jaar in de loopgraven hebben gezeten in erbarmelijke omstandigheden.
De trigger voor een burn-out verschillen volledig per persoon. Een hele generatie afschrijven als “die hebben het makkelijk” is daarmee ook klinklare onzin. Ikzelf ben 22 en sta al vanaf mijn 16e op eigen pootjes, uiteraard gaat dat op zo’n leeftijd als je volledig zelfvoorzienend moet zijn met vallen en opstaan. Ik heb gekozen om nooit hulp te accepteren omdat ik te trots was om mezelf kwetsbaar op te stellen en precies dat veroorzaakt op de lange termijn een burn-out, niet de druk maar het niet toegeven daar aan.

Dit is iets wat heel veel mensen dagelijks meemaken , heeft niks te maken met generatie iedereen heeft zo zijn eigen problematiek wel ondervonden en wat de uitwerking daarvan is verschilt ook persoon.
 
Back
Naar boven