XXL Nutrition

Waarom ben jij begonnen met trainen

Ik wegens adoptie problemen, heb suuuper lieve ouders die ik ook als ouders beschouw ik weet niet anders. trainen en spelen op me 8 string gitaar doen me rust geven in me hoofd, daarom blijf ik extreme trainen voor ALTIJD zolang ik leef en blijf ik muziekaal voor de rust en afleiding.

Ga eens in de gezondheidszorg kijken. Er draaien veel te veel afdelingen met veel te weinig personeel. Er wordt hierdoor vaak slechte zorg geleverd en/of afdelingen worden gesloten.
Wat het fietsen daarmee te maken heeft snap ik niet.
Wat betreft ziekmeldingen denk ik dat je gelijk hebt. "Ouderen" bikkelen langer door dan "jongeren" maar dat geldt zeker niet voor iedereen.
In de gezondheidszorg moet er hard gewerkt worden met te weinig personeel. Dat is juist. Mijn vrouw werkt in die branche en die komt afgepeigerd thuis. Maar daar zie je ook dat het vooral de vrouwen van allochtone afkomst zijn die minder ziek zijn en minder klagen omdat zij nog een hardere jeugd hebben gehad in hun land van oorsprong. Dat fietsen was maar een voorbeeld om de weerbaarheid van een generatie tov een andere generatie aan te tonen. Maar ja, waarom zijn we begonnen met te trainen? Daar zullen we het topic maar laten over verder gaan.

Natuurlijk heeft dat met de persoon zelf te maken maar dat bedoel ik ook dat de meeste jongeren van nu minder weerbaar zijn omdat ze een gemakkelijk leven hebben gehad en ik kan daar goed inkomen dat dit niet zo is in het Oostblok en andere landen waar veel minder luxe is. Geldt ook voor mijn generatie die veel minder weerbaar was dan de generatie van mijn grootouders of overgrootouders waarvan de mannen nog 3-4 jaar in de loopgraven hebben gezeten in erbarmelijke omstandigheden.
Dus dat. Alleen de ouders van de huidige generatie zijn de babyboomers en die hebben het land kaal geplukt. Die zitten nu is Spanje lekker van het pensioen te genieten of gaan zo met pensioen, hebben van alle regelingen en subsidies geprofiteerd, spaargeld tot aan tokyo(50% van het vermogen in NL zit bij 65+ers) en dan vinden ze als je niet met je handen arbeidt dat je niet hard genoeg werkt.

Vanwege het 'geestelijk zwaarder in het werk' vaker burn out. Maar dat heeft niets te maken met de weerbaarheid van de mensen van nu tov vroeger.

Helaas maar waar.

Ga eens in de gezondheidszorg kijken. Er draaien veel te veel afdelingen met veel te weinig personeel. Er wordt hierdoor vaak slechte zorg geleverd en/of afdelingen worden gesloten.
Wat het fietsen daarmee te maken heeft snap ik niet.
Wat betreft ziekmeldingen denk ik dat je gelijk hebt. "Ouderen" bikkelen langer door dan "jongeren" maar dat geldt zeker niet voor iedereen.
Als je genoeg hebt meegemaakt dat ben je weerbaarder dus het heeft wel degelijk iets mee te maken.

Mooiman. Geeft je geen enkele reden om de mensen met burnouts de grond in te trappen, door mensen zoals jou durven zulke mensen dus vaak niet openlijk te gaan met hun hoge stress levels en gaan gewoon door. Een burn out is iets anders dan veel shit mee maken dus leer eerst eens wat iets inhoud voordat je er mensen mee de grond in trapt. Daarnaast is iedereen anders dus voor de 1 zal 40 uur werken een burnout veroorzaken en voor de ander pas bij 60 uur. Als je met vrij "weinig stress" een burn-out krijgt is dit niks om je voor te schamen. Maar door de opmerkingen die jij maakt schamen mensen zich dus wel.

Zielig ventje dat je ook bent, moeten we medelijden met je krijgen of naar je op kijken omdat je het zo goed hebt na wat meegemaakt te hebben? Als je nou eens niet andere mensen de grond in trapt zou ik wel respect voor je hebben met wat je bereikt hebt na zo'n leven maarja, na jou reacties 0.0 respect.
Voor dat je iemand ergens voor uitmaakt lees goed wat die gene zegt. Of ben je iemand die eerst roept en slaat en vervolgens gaat kijken of het terecht was?

Ik trap niemand de grond in. Het is een observatie. Ik zeg zelfs dat mensen met een burn-out of uberhaupt de huidige generatie niet wordt begrepen omdat het werken met je hoofd vaak niet als arbeid word gezien.
En ja, het klopt dat de huidige generatie minder weerbaar is. Hoe zou dat komen en hoe kunnen we dat veranderen of begrip voor creëren?

In de gezondheidszorg moet er hard gewerkt worden met te weinig personeel. Dat is juist. Mijn vrouw werkt in die branche en die komt afgepeigerd thuis. Maar daar zie je ook dat het vooral de vrouwen van allochtone afkomst zijn die minder ziek zijn en minder klagen omdat zij nog een hardere jeugd hebben gehad in hun land van oorsprong. Dat fietsen was maar een voorbeeld om de weerbaarheid van een generatie tov een andere generatie aan te tonen. Maar ja, waarom zijn we begonnen met te trainen? Daar zullen we het topic maar laten over verder gaan.
Volgens mij ben jij een van de weinigen die het dus begrijpen....

Volgens mij ben jij een van de weinigen die het dus begrijpen....
Ik zie zelden allochtone vrouwen in de gezondheidszorg (meestal thuis bij de kinderen) en zijn het juist de allochtone mannen die minder hard werken.
Het is maar net in welke omgeving je werkt en ik denk dat er te veel gegeneraliseerd wordt! Er zijn heel veel hardwerkende/niet werkende mensen, zowel allochtoon als autochtoon.

Als je genoeg hebt meegemaakt dat ben je weerbaarder dus het heeft wel degelijk iets mee te maken.
Ook dat is weer generaliseren. De een wordt weerbaarder, de ander kruipt in zijn schulp en er zijn er ook die gooien het bijltje er bij neer.

Waar gaat het nou eigenlijk over ???

Ik zie zelden allochtone vrouwen in de gezondheidszorg (meestal thuis bij de kinderen) en zijn het juist de allochtone mannen die minder hard werken.
Het is maar net in welke omgeving je werkt en ik denk dat er te veel gegeneraliseerd wordt! Er zijn heel veel hardwerkende/niet werkende mensen, zowel allochtoon als autochtoon.

Ook dat is weer generaliseren. De een wordt weerbaarder, de ander kruipt in zijn schulp en er zijn er ook die gooien het bijltje er bij neer.

Waar gaat het nou eigenlijk over ???
Als we niet zouden generaliseren dan zou je ook geen wetten hebben...of kledingmaten...of welke andere standaarden dan ook...zonder te generaliseren zoude er ook geen medicijnen worden ontwikkeld etc etc etc...

Begonnen met versterken beenspieren omwille van mijn operatie linkerknie.
Vond het wel leuk, dus echt beginnen trainen.

Mijn doel was 85kg op 10%. Deze zomer wel gehaald.

Toen ik 15 was, waren er 2 keuzes bij wie je wilde horen, het groepje dat na schooltijd zat te blowen bij het winkelcentrum of het groepje dat rond te training thee zat te drinken voor de deur van het fitness centrum.
De tweede groep zag er veel vriendelijker uit.
Grappige fact, een aantal personen van die eerste groep zie ik na 30 jaar nog steeds af en toe op vrijdagmiddag bij dat zelfde winkelcentrum rondhangen.

Toen ik 15 was, waren er 2 keuzes bij wie je wilde horen, het groepje dat na schooltijd zat te blowen bij het winkelcentrum of het groepje dat rond te training thee zat te drinken voor de deur van het fitness centrum.
De tweede groep zag er veel vriendelijker uit.
Grappige fact, een aantal personen van die eerste groep zie ik na 30 jaar nog steeds af en toe op vrijdagmiddag bij dat zelfde winkelcentrum rondhangen.

That could have been you....youve made the right choice.

Toen ik 15 was heb een auto ongeluk gehad waarbij mijn gehele rechterkant verlamd is geweest, 4 jaar revalidatie. Einde jaar 3 van herstel ben ik naar de sportschool gegaan om mijn spieren sterker te maken en er toen ben ik het ook leuk gaan vinden, waarbij ik het de afgelopen 3/4 jaar serieus heb opgepakt.

Toen ik 15 was heb een auto ongeluk gehad waarbij mijn gehele rechterkant verlamd is geweest, 4 jaar revalidatie. Einde jaar 3 van herstel ben ik naar de sportschool gegaan om mijn spieren sterker te maken en er toen ben ik het ook leuk gaan vinden, waarbij ik het de afgelopen 3/4 jaar serieus heb opgepakt.
Damn, dat is zeker een goede motivatie om te beginnen. Merk je nu nog iets van die verlamming, bijvoorbeeld een mindere symmetrie of minder kracht aan de rechter kant?

Toen 17 was werd er kanker geconstateerd bij mij. na 2 jaar in een rolstoel en slecht kunnen lopen stond ik te springen om te fitnessen en mijn kracht terug te krijgen. Nu gaan we er 5 dagen in de week er weer vol voor.

Damn, dat is zeker een goede motivatie om te beginnen. Merk je nu nog iets van die verlamming, bijvoorbeeld een mindere symmetrie of minder kracht aan de rechter kant?

Nou om eerlijk te zijn, ik ben best een geluksvogel wat dat betreft. Ben herstelt tot 99%. Enige wat waar ik nog 'last' van heb is dat mijn pink en ringvinger gevoelloos zijn en dat ik héél soms moeite heb met evenwicht houden, verlies op random momenten mijn evenwicht. Ziet eruit alsof ik struikel haha. Dit is echter nog maar 1x per 3/4 weken en wordt minder maar zal daar na alle waarschijnlijkheid nooit vanaf komen. Dit zijn hersenverbindingen die gewoon permanent beschadigd zijn.

Toen 17 was werd er kanker geconstateerd bij mij. na 2 jaar in een rolstoel en slecht kunnen lopen stond ik te springen om te fitnessen en mijn kracht terug te krijgen. Nu gaan we er 5 dagen in de week er weer vol voor.
Kut hé dat niet goed kunnen lopen. Vond dat denk ik het meest frustrerende van allemaal.

Omdat ik een lelijke kutkop heb dacht ik dan ga ik zorgen dat ik iig een goed lichaam heb.
Ook niet gelukt, fml.

David Henry. In 2006 stond hij op de cover van het Flex magazine met zijn enorme arm in een cross body hammer curl. Ik heb ook een passie voor die specifieke oefening. Ze zijn de pilaar van mijn arm trainingen.

Terug
Naar boven