- Waardering
- 3.662
- Massa
- 100kg
Volgens mij kan jij niet lezen.
Galen heeft mij gelijk gegeven m.b.t. het punt dat ik maakte.
Er zijn verschillende soorten DNA.
Doe ik ook.
Maar wat ik ook doe en jij kennelijk helaas niet doet is de wetenschappelijke boeken bestuderen.
Kan ik helaas niet van jouw zeggen.
Zie je niet hoe hypocriet je bent? Ik zeg precies hetzelfde tegen jouw m.b.t. de islam. Maar dan is het opeens niet van toepassing. In jouw eigen woorden: Wie zegt dat ik dat moet doen? Je bent erg dom bezig als je zelf niet eens door hebt hoe hypocriet je wel niet bent.
Je hebt namelijk niet eens basis kennis van de islam. En wijst alle wetscholen, theologische scholen, (wat bestaat uit 1200 haar geleerdheid af ) Het is heel duidelijk naar voren gekomen uit ons discussie op dit forum, dat je basiskennis van de islam barslecht is. Dus ik zeg tegen jouw. Niet alleen lezen maar bestuderen en luister naar de overgrote meerderheid van geleerden (zie mijn vorige reactie!).
@Yasmine, Calyptus en andere zelfverklaarde islamgeleerden: Wanneer je zegt ik heb islam bestudeerd, bedoel je dan dat je een gedegen studie hebt gevolgd bij en met andere moslimgeleerden? of bedoel je misschien dat je een paar boeken heb gelezen en enkele youtube filmpjes heb gekeken die volstaan van misquotes van niet-moslims die islamitische bronnen uit context citeren om een punt aan te tonen die er helemaal niet is. Als je het tweede bedoelt (youtube filmpjes) dan adviseer ik je om eens te gaan luisteren naar Sheikh Hamza Yusuf, Yasir Qadhi, Nouman Ali Khan, etc.
Laat maar zien waar ik niet objectief naar voren kom? Loze woorden kunnen wij allemaal uitspreken.
Ik was niemand bijles aan het geven.
I was just stating facts.
Lees mijn bronnen eens. Ik praat niet met leegte zoals andere hier. Ik fundeer mijn uitspraken vrijwel altijd met bewijs (in tegenstelling tot anderen bijv Yasmine over de islam, Galen over verschillende soorten Dna = die zichzelf in arrogantie als bron aanhaalt).
Ik zei verschillende soorten. (zoals ook naar voren komt uit al die bronnen die ik heb meegestuurd)
Je hebt kennelijk niet het verstand om mijn reactie in zijn context te kunnen analyseren en verwerken. Bekijk het totaalplaatje en probeer te begrijpen waarom ik die desbetreffende dingen zeg.
Wat doe ik dan? Weer die loze woorden.
Ik heb gedefinieerd wat arbitrair is etc.
En baseer vrijwel altijd mijn uitspraken.
Zegt meneer die niet kan aantonen dat de Quran niet waar is. Ga je nog inhoudelijk in op mijn reactie over breuken in mijn vorige reactie? Waarin ik duidelijk heb aangetoond dat jouw interpretatie (die afkomstig is van islamhaters en die jij blindelings accepteerd) niet klopt.
Het is je nog steeds niet gelukt om het tegendeel te bewijs. Begin eerst daarmee kom dan maar praten over dogmatisme etc.
Gast ik hou het kort met jouw. Jij begrijpt kennelijk niet wat ik zeg.
Ik zeg:
1. Je kan a.d.h.v. de evolutietheorie niet aantonen dat wij mensen van "dieren" afstammen zoals "aapmensen". Er is o.a. nog geen enkel convergentiepunt gevonden. (wat van jouw om fillosofische/ongefundeerde redenen niet hoeft opeens, omdat men ze nog steeds niet heeft gevonden.)
http://en.wikipedia.org/wiki/Transitional_fossil
Ik geef je gelijk over wat jij allemaal zegt over transitionele fosielen etc. Het kan best allemaal kloppen en klinkt plausibel.
Maar het probleem en mijn kritiek ligt bij het fundament van de theorie. Dus waarop de gehele theorie is gebaseerd.
Jij huis (evolutietheorie) is gebouwd in drijfzand. (krakmikking fundament). En we weten allemaal wat er met huizen gebeurden die gebouwd worden zonder fundament.
Aangezien jij over s en d praat en ik over a en b.
Leg aan mij uit wat hier staat en wordt bedoelt en kom dan terug met je fillosofische onbewijzen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Transitional_fossil
Hou het heel simpel met je. Gewoon uitleggen wat er staat.
hahah en toch haal je keer op keer fillosofische argumenten erbij. Calyptus iedereen kan dit nalezen. Jij bent een extremist Calyptus.
Begrijp eerst jezelf eens. Je bent vast iemand die op emotioneel vlak wat tekortkomingen heeft. Aangezien je mij zommaar sukkel noemt? Heb ik jouw uitgescholden? Kan je niet tegen kritiek?
HYPOCRISIE
En dan lopen jullie rond te huilen dat gelovige niet tegen kritiek kunnen. Zielig hoopje hier.
Kijk naar jezelf en leer. In dit leven moeten wij leren samenleven. Iets dat jullie kennelijk nog niet hebben geleerd.
Je praat hier groot terwijl jij hoogstwaarschijnlijk de islam, moslims en de bekeerlingen niet eens kent.
Ik zeg praat eerst met moslims en bestudeer de islam.
Ach ach ach Yasmine
Ik vind het oprecht echt zielig om je reacties te lezen. Onwetendheid en arrogantie straalt het uit van alle kanten.
Ik hou het kort met jouw:
Ja en? Wat klopt er niet aan deze interpretatie? Beide interpretaties zijn namelijk goed en gestaafd met bewijs. Laat maar zien dat de interpretatie niet klopt. Lees eens de bronnen door die ik post. Bestudeer de islam.
De koran is tijdloos.
Als je enige basale kennis had van tafseer, dan had je geweten dat de interepretatie van bepaalde verzen met de tijd kunnen veranderen. Dit is heel normaal en wordt ook gefundeerd.
Hier bestudeer dit eens:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tafsir
En kom dan met mijn praten.
Je hallucineert.
Mensen hebben een sociaal leven?
YASMINE WIL JIJ AUB INHOUDLEIJK NOG INGAAN OP MIJN REACTIE OVER TRANSITIONELE FOSIELEN? OF BEN JE BANG OFZO?
Ik, net als alle anderen hier, hebben inhoudelijk al je argumenten compleet vernietigd.
Je leest echter op zeer "creatieve " wijze en leest enkel die boeken die je visie ondersteunen.
Jij gelooft in Allah, wij niet. De bewijslast ligt bij jou. Er is tot op heden geen enkel bewijs, zelf geen loutere aanwijzing dat er een god is die ons heeft geschapen en geinteresseerd is in onze dankbaarheid.
Je begrijpt niks van DNA, je hebt niks begrepen van wat Galen, noch Calyptus hebben gezegd. Het enige wat je schreeuw, als je je in een hoek geduwd voelt, en je geen antwoord meer hebt, is dat we niks weten.
Ik heb duizenden debatten gevoerd met mensen zoals u. En net als u kenden ze niks van hun religie.
Dat er wetscholen zijn, .... dat is basiskennis.
Leer klassiek arabisch, lees historische boeken, lees alle hadith van Bukhari, lees de Koran, gebruik je eigen verstand en link de Koran dan met de door jou zelf gelezen historische boeken (dat zijn boeken geschreven door Arabieren die leefden in de 7 de tot de 16de eeuw, zoals Ibn Khaldoun) zodat je de koran in zijn tijd en context kan plaatsen. Je bevindt je nu in de babyfase van je religiebelevenis. Je moet nog peuter en kleuterfase doorgaan, dan de puberale fase. De meeste blijven daar dan steken. Dan kom je in de adolescentie waar je beseft dat er een aantal zaken toch niet echt kloppen of vreemd zijn (de gruwelijke moraal van god, zijn verschrikkelijke waarden en normen, het normaal vinden van slavernij, seks met gevangen slavinnen, het aanbieden van de eigen dochters ter verkrachting ter bescherming van de gasten en de eer van het gezin,...) Dan kom je in de volwassen fase waar je eindelijk aanvaardt dat de hadith in strijd zijn met de Koran, maar dat ook de Koran een absurde moraal heeft. De god uit de Thora, Bijbel en Koran is zo'n gruwelijk wezen dat je je dan gelukkig prijst dat hij niet bestaat.
Stel je eens voor? Heb je er voor gekozen geboren te worden? Neen. Toch werd je geboren en loop je dus het risico eeuwig in de hel te branden. Stel nu, in het dagelijkse leven: er komt een man naar je toe die je een krasbiljet geeft en zegt: er zijn twee mogelijkheden: komt de letter a te voorschijn, dan win je 100 000 000 euro. Maar komt letter B tevoorschijn, dan sta je me toe je 50 jaar te martelen in mijn kelder."
Zou je het biljet aanvaarden? ZOu je krassen? Nou god laat je die keuze niet: die laat je geboren worden en dan krijg je de opdracht een stuk van je penis af te snijden. ALs hij dit stuk niet aan onze p**mel wil, waarom laat hij ons dan niet geboren worden zonder dat stuk? En als je hem niet 5 keer per dag bedankt, en niet in hem kan geloven, dan zal je eeuwig lijden in de hel. Nogmaals, geloven in iets is iets onvrijwilligs, dat kan je niet controleren.
---------- Toegevoegd om 19:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:37 ----------
Al die ruzie en boelgezoek.
Vergeet niet dat we niet zonder onze "pittabak" broeders kunnen, ale ik toch niet
Nu weet ik ook direct wat ik morgen ga eten![]()
De meerderheid van mijn vrienden zijn moslim, en het zijn echt vrienden waar ik echt op kan rekenen.
Dat neemt niet weg dat wat ze geloven onzin is.
Als we het over religie hebben, dan debatteren we als volwassen mensen en lachen we vooral.
Een paar van hen zijn ondertussen ook atheist. Het is een normale stap die je als rationele mens moet maken, maar die velen niet durven maken.