MuscleMeat

Waarom mag je eigenlijk niet langer dan een uur trainen?

ik train de laatste paar maanden 4 x per week voor een duratie van 1 tot 2 uur, en ben 7kg aangekomen

conclusie; het maakt niet uit als je maar genoeg eet :o , gebruik ook geen supplementen

ok wat nadere toelichting, ik eet 1300 calorieën in de ochtend tussen 9;00-11;30 en begin met trainen om 12;15-13;00, als ik tegen 15;00 weer thuis ben eet ik gelijk 1100 calorieën, dat om de 3 uur eten is ook onzin.

Laatst bewerkt:
ik train de laatste paar maanden 4 x per week voor een duratie van 1 tot 2 uur, en ben 7kg aangekomen

conclusie; het maakt niet uit als je maar genoeg eet :o , gebruik ook geen supplementen

ok wat nadere toelichting, ik eet 1300 calorieën in de ochtend tussen 9;00-11;30 en begin met trainen om 12;15-13;00, als ik tegen 15;00 weer thuis ben eet ik gelijk 1100 calorieën, dat om de 3 uur eten is ook onzin.

Nee je moet ook om de 2 uur eten:rolleyes:

Trainingstijd is totaal afhankelijk van trainingssT. Veel rust/low reps meer PL gericht in principe langere training alvorens zoals Harpep zo mooi het omslagpunt wordt bereikt.

Als je weinig rust traint en dus in korte tijd enorm volume weet weg te stouwen zal je lichaam vaak ook wel al eerder aangeven dat doorgaan niet veel zin meer heeft.

Mooi gezegd:D

nee joh, je moet aan een IV liggen 24/7 jwt

Gewoon veel blijven eten, als je voelt dat er iets bij kan, gewoon kokkerellen, maakt niet uit wat, als het maar een beetje eiwitrijk is.

Ik eet sowieso 's avonds na het avondeten nog 2 keer, gaat prima zo.

Gewoon veel blijven eten, als je voelt dat er iets bij kan, gewoon kokkerellen, maakt niet uit wat, als het maar een beetje eiwitrijk is.

Ik eet sowieso 's avonds na het avondeten nog 2 keer, gaat prima zo.

Ok:) Ik volg nu een tijdje voedingsschema en gaat wel lekker zo. Ik moet echt wat om de 2 uur eten want als ik het naar drie keer per dag verander scheur ik van de honger:eek:

Als je na een uur nog in staat bent te trainen heb je gewoon niet hard genoeg getraind!

Als je na een uur nog in staat bent te trainen heb je gewoon niet hard genoeg getraind!
Bullshit , of je bent te gedreven om na 1 uur al te moeten stoppen.
Ik train 1,5 uur en maak soms wel 20 sets per grote spiergroep daarbij opgeteld 1 kleinere spiergroep van 8-10 sets.En dat past niet in 1 uur .

omdat het anders te druk wordt in de sportschool

:roflol:

Mijn eigen ervaring is dat ik wel iets van 75 minuten goed kan knallen met een goede kracht en motivatie. Daarna wordt het snel minder. Dus ik training meestal rond de 75 minuten.

Ok:) Ik volg nu een tijdje voedingsschema en gaat wel lekker zo. Ik moet echt wat om de 2 uur eten want als ik het naar drie keer per dag verander scheur ik van de honger:eek:

ik eet een keer of 5, maar de eerste 3 maaltijden zijn zo groot dat ik eigenlijk de hele dag zit te eten. IV=infuus

Minder dan een uur is gewoon niet bevredigend. Daarnaast maakt het natuurlijk ook wel verschil wat je traint, hoelang je traint, welke spiergroepen je traint, hoeveel rust je neemt..

Vind korte full body compound trainingen met een redelijk volume anders wel de meest slopende die er zijn. 4x10 squat, 4x10 BP, 4x10 BOR en nog paar setjes dips of pull-ups erachteraan. Daarna heb je echt geen zin meer om nog en oefeningetje te doen.

Of aan de AS, dan is er ook een stuk meer ruimte. Zie echt het nut niet van langer dan 5 kwartier trainen, vind het ook gewoon tijdverspilling. Als je lang rust tussen je oefeningen wil, doe dan staggered sets zodat je meer rust per oefening hebt, maar je totale trainingstijd korter is.

en hoe oud ben je dan bsbsbs?

ontopic.
ik vind minder dan een uur trainen ook zeker niet bevredigend, ik train meestal tussen 1.5 a 2 uur. licht er aan wat ik train. schouders zijn bv eerder verzuurd dan borst of rug. ik probeer gewoon altijd veel verschillende oefeningen te doen zodat je de spier elke x vanuit een andere hoek traint. en neem genoeg rust tussen de sets omdat ik momenteel op kracht train.
train je echt op massa zal je gewicht lager zijn. je reps hoger. maar ook je rust tijd lager. dus zal de trainingstijd ook iets inkorten.

zonder de warming-up (minuut of 5) mee te rekenen, train ik vrijwel altijd 45-50 mins. per training. En dat 3 tot 4 keer in de week.

1 "grote" spiergroep (borst, schouders, rug of benen) en daarna
1 "kleine" spiergroep (biceps, triceps of buik)

houdt me fit, scherp en de motivatie blijft zo goed aanwezig. anderhalf uur zou me veel te lang zijn.

Ben vaak na drie kwartier toch echt wel klaar..! Merk dan ook echt wel dat ik echt geen kracht meer heb. Ja, het liefste beul ik m'n spiergroepen zo hard mogelijk af, in een zo kort mogelijke tijd.. :) Als ik rustiger train heb ik juist weer geen voldoening, en sta ik na anderhalf uur nog te koekeloeren alsof ik niks gedaan heb (bij wijze van spreken..). Nee, kort maar zwaar hier.. :)

Borst en schouders grote spiergroep? ? ?

Je kuiten bevatten nog meer massa en die zie ik nergens?

zonder de warming-up (minuut of 5) mee te rekenen, train ik vrijwel altijd 45-50 mins. per training. En dat 3 tot 4 keer in de week.

1 "grote" spiergroep (borst, schouders, rug of benen) en daarna
1 "kleine" spiergroep (biceps, triceps of buik)

houdt me fit, scherp en de motivatie blijft zo goed aanwezig. anderhalf uur zou me veel te lang zijn.

idd gaa vaak ook rond 45a60min dan vol gaan

zie vaak gasten 2uur trainen waarvan ze 1uur lopen te lullen met anderen

Tenzij natuurlijk je doel is een groot volume te draaien met zware belasting (zwaar genoeg om het maximaal aantal FT vezels aan te spreken)

Volume in combi met korte rust gaat altijd ten koste van bovenstaande.

Terug
Naar boven