Fitness Seller

Waarom voel ik de rug en biceps nooit na en goede training

Bezoekers in dit topic

Dylantje

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 jan 2006
Berichten
463
Waardering
19
Lengte
1m70
Massa
74kg
Hallo medemembers,

Waarom is het zo dat ik na een training mijn Borst, Buik Triceps en Benen altijd goed voel en de Biceps en de rug niet. Bij de rug voel ik alleen de onderrug door de deadlifts

Ik ga bij alle oefeningen voluit en mijn kracht is na de training altijd zo goed als weg (als ik het zo goed verwoord)

Ik train voor de rug:

-deadlifts
-Cable pulldown
-dumbbell rows
-en een soort van duble rows op een cable apparaat (rechte rug houden en dan het handvat naar je buik toe trekken)

Biceps:
-Barbell curls
-cable curl
-dumbbell curl


graag hoor ik het van jullie. En op of aanmerkingen ook
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel herhalingen doe je per set?

ga eventueel eens trainen met heleboel herhalingen tot failen oefening
 
Ik heb ook nauwelijks spierpijn in biceps.

Rug is andere koek, dead lift je?
 
Heb ik ook altijd al last van gehad, alles geprobeerd en niets wil helpen:(


Ik heb ook nauwelijks spierpijn in biceps.

Rug is andere koek, dead lift je?

Staat in de tweede regel van z'n post
 
Strikter trainen en minder gebruik maken van momentum ;)
Beter mind muscle connectie kweken
 
Waarom zou je spierpijn willen hebben?
 
Jah er staat BOR achter.....

Hallo medemembers,
...
Bij de rug voel ik alleen de onderrug door de deadlifts
...

Lijkt me niet dat je spierpijn in de onderrug gaat krijgen van BOR?
Ik denk dat TS aanggeeft dat hij de deadlifts af en toe vervangt door BOR, wat imo een vreemde keuze is.

Beter laat hij zelf wat horen:rolleyes:
 
Waarom zou je spierpijn willen hebben?

Ik hoef geen spierpijn te hebben, maar ik vraag mij af waarom ik het bij de andere spiergroepen wel heb.

Misschien is het dan een fout in mijn training en moet er iets worden aangepast.


Ik doe wel deadlifts en geen pull ups

ik doe 8 herhalingen per set en 3 sets

Wat bedoelen jullie met BOR? Kan dit zo niet vinden in de zoekfunctie.

En met momentum bedoelen jullie strakker de pauzes aanhouden?
en met mind muscle?

Sorry ben redelijk nieuw in dit wereldje en ben alle terminologie nog aan t leren. Heb al een hele zwik aan info geprint en in een map gedrukt en ben druk bezig alles door te spitten
 
barbell bent-over row wordt in de oefeningen aangegeven als deadlifts. Of ik haalt nu wel heel erg door mekaar (A)
 
Momentum is dat je je heel lichaam gebruikt om je gewicht te verplaatsen/op te zwiepen
ipv enkel je spier. Als je bij de top van je beweging je gewicht niet kunt stilhouden, maak je
gebruik van momentum en dus ook teveel gewicht eigenlijk.

Mind muscle connectie is je spier die je wilt gebruiken in de oefening ook daadwerkelijk gebruiken
en aanspannen.
 
ik haal t dus door mekaar.

ik bedoel dat ik wel deadlifts doe.
ik doe geen BOR

---------- Toegevoegd om 13:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:19 ----------

Momentum is dat je je heel lichaam gebruikt om je gewicht te verplaatsen/op te zwiepen
ipv enkel je spier. Als je bij de top van je beweging je gewicht niet kunt stilhouden, maak je
gebruik van momentum en dus ook teveel gewicht eigenlijk.

Mind muscle connectie is je spier die je wilt gebruiken in de oefening ook daadwerkelijk gebruiken
en aanspannen.

ok thnx
 
spierpijn is geen noodzakelijk kwaad.

Als je echt spierpijn wilt stop dan met trainen en ga na 2 weken rust eens trainen, wedden dat je dan wel spierpijn hebt .
 
Dat is ook niet wat ik ermee probeer te bereiken. Lees de voorgaande posts maar

Citaat:
Origineel gepost door Koalala
Waarom zou je spierpijn willen hebben?

Ik hoef geen spierpijn te hebben, maar ik vraag mij af waarom ik het bij de andere spiergroepen wel heb.

Misschien is het dan een fout in mijn training en moet er iets worden aangepast.
 
Dat is ook niet wat ik ermee probeer te bereiken. Lees de voorgaande posts maar

Citaat:
Origineel gepost door Koalala
Waarom zou je spierpijn willen hebben?

Ik hoef geen spierpijn te hebben, maar ik vraag mij af waarom ik het bij de andere spiergroepen wel heb.

Misschien is het dan een fout in mijn training en moet er iets worden aangepast.

Oke ik had niet alles gelezen maar dat heeft met wat fysiologische processen te maken.

BIjvoorbeeld de drempelwaarde van een nocisensor(sensor die schadeprikkels doorgeeft) ligt bij de ene spier hoger als een andere spier waardoor er meer schade moet zijn wil je schadeprikkel doorkrijgen in de hersenen. Daarnaast spelen er ook nog mentale processen mee.

Misschien ook nog wel andere dingen maar dit is wat ik er van weet :p
 
Dus het hoeft helemaal niet zo te zijn dat mijn training niet goed is voor de rug en biceps, maar dat de pijngrens als het ware wat hoger ligt.

Want ik ben wel goed op na de training, maar de spieren voelen dus alsof er niets is gebeurd.
 
Andere oefeningen er doorheen gooien.
 
Na mijn rug training heb ik ook niet het gevoel dat ik mijn lats goed getraind heb. Maar probeer dan nog maar is 1 pull up te doen dan krijg je jezelf echt niet meer omhoog. Heb ook nooit spierpijn na Rug maar me spiere zijn wel uitgeput
 
Back
Naar boven