MuscleMeat

Wat geloof jij?

Peiling Peiling Geloof?

• Christendom

Stemmen: 65 19,3%
  • Islam

Stemmen: 21 6,2%
  • Hindoeïsme

Stemmen: 1 0,3%
  • Boeddhisme

Stemmen: 9 2,7%
  • Jodendom

Stemmen: 5 1,5%
  • Atheïst (niet echt een geloof maar dat boeit niet)

Stemmen: 181 53,7%
  • Anders nl.

Stemmen: 55 16,3%

• Totaal stemmers
    337
Als tijd een product is van de oerknal is "de periode voor de oerknal" niet van toepassing en dus ook de vraag "wat was er voor de oerknal". Zo ook met ruimte. Ik neem het je niet kwalijk hoor, zwaar abstract denken is niet voor iedereen weggelegd. ;)

Hier ben ik niet mee akkoord, tenzij tijd in gang schoot voor de oerknal, met de oerknal als gevolg. Zonder tijd kan de oerknal niet in werking treden.

Er was een singulariteit in de ruimte-tijd naar alle waarschijnlijkheid. Niets werd niet iets, dat kan niet. Er zijn nog zoveel dingen die we niet weten over het heelal. We weten echt geen aarsgat. Om nou te zeggen dat je de wetenschap niet gelooft, terwijl die juist op andere vlakken ons zoveel meer heeft geholpen dan het geloof ooit zal doen, en dan wel in een god gelooft is net zo raar als datgene wat er tegenover staat. Als je alles afweegt is het geloof denk ik nog steeds een van de meest logische oplossingen voor een hoop vragen en onzekerheden voor de meeste mensen. Je hoeft iets niet daadwerkelijk te geloven om het te hopen of om er rust in te kunnen vinden. Ik vind wel dat wetenschap altijd voorop moet staan. Als de wetenschap ooit kan aantonen dat er geen god bestaat en alle andere vragen kan oplossen zodat de meest gehersenspoelde idioot het nog doorheeft dan pas kan je een echte gefundeerde beslissing maken. En dan pas ben je een mong**l als je nog steeds in een god gelooft. Tot die tijd vind ik beide even logisch, wel vanuit verschillende standpunten bekeken, maar moet geloof nooit wetenschap in de weg staan.

Ik geloof dat we een toevalligheid zijn, een soort superorganisme, dat kan 'denken' door een hoop biochemische processen.

Ik hoop wel dat er een soort hemel bestaat. Vlak voor het moment dat ik doodga zal ik waarschijnlijk wel in god gaan geloven zodat ik niet in paniek hoef te raken, tot die tijd denk ik er niet over na.

Er was een singulariteit van ruimte en tijd, niet in ruimte en tijd.

Laatst bewerkt:
Ik geloof in kwark, daar wordt je echt groot van jongens :eek:
Voor de rest geloof ik in nix

Hier ben ik niet mee akkoord, tenzij tijd in gang schoot voor de oerknal, met de oerknal als gevolg. Zonder tijd kan de oerknal niet in werking treden.

De oerknal is niet in werking getreden, de oerknal is altijd geweest en zal altijd zijn. Tijd is het product van de oerknal.

De oerknal is niet in werking getreden, de oerknal is altijd geweest en zal altijd zijn. Tijd is het product van de oerknal.

Hier ben ik het niet mee eens, maar ik ben ook een multiversum gelover, de oerknal was volgens mij ook maar iets als een ontploffende ster binnen een veel groter geheel.

krijg jij nou nooit hoofdpijn van jezelf?

Ik probeer nu eenmaal de dynamische wereld om me heen te begrijpen in plaats van te vervallen naar statische denkbeelden en dogma's omdat dat lekker gemakkelijk en zorgeloos is.

---------- Toegevoegd om 15:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:48 ----------

Hier ben ik het niet mee eens, maar ik ben ook een multiversum gelover, de oerknal was volgens mij ook maar iets als een ontploffende ster binnen een veel groter geheel.

Het enige dat de oerknaltheorie zegt is dat 13,7 miljard jaar geleden alle materie/energie en tijd/ruimte tot een singularteit was samengebracht.

De multiversumtheorie is vooral een gedachte experiment omdat er eigenlijk niks van te bewijzen is en niks er ook maar een beetje op wijst dat het bestaat.

http://www.youtube.com/watch?v=8Q_GQqUg6Ts

anders, nl sniperxdom

Ik heb respect voor de mensen die de evolutietheorie aanhangen, maar...

Niemand zal mij er ooit van overtuigen dat zoiets moois als een mens/dier/plant wat dan ook 'toevallig' is ontstaan.

Mss denk je dat omdat je er zelf inzit en je brein gewoon positief ingesteld is.. Omdat we zelf onderdeel zijn van het universum is het eig wel normaal dat we zoiets denken.

Stront die niet afkomstig is van mooie vrouwen is trouwens 1 van de redenen waarom ik niet geloof dat er een god bestaat..

Snakeman zei:
Feit is dat wij (nagenoeg) niets weten. Aan dat feit toegegeven en in die realiteit staande, is hoop vestigen op iets of iemand buiten de macht van eigen kunnen een verwachte externe manier van coping. Dit is inherent aan de eigenschappen van de mens en daarom cognitief volkomen voorspelbaar.

Bedoel je hiermee mensen (sportmensen of mensen die ziek zijn) die bidden tot god en hierdoor denken de kracht te hebben om te herstellen of zware prestaties neer te zetten? Dergelijke mensen die zichzelf een rad voor de ogen draaien hebben volgens mij enorm weinig bewustzijn en geloven te weinig in hun eigen kracht.

Trouwens ben ik van mening dat de oerknal een zich in oneindig herhalend proces is. Nu breidt het universum denk ik nog uit, dan krimpt het weer, en dan begint het hele proces gewoon weer opnieuw en zo is tijd ook een oneindige cirkel.

Laatst bewerkt:
Ik snap er nog minder van dan van u onderschrift :haha:

• Topic Starter Topic Starter
haha wtf corleone

Trouwens ben ik van mening dat de oerknal een zich in oneindig herhalend proces is. Nu breidt het universum denk ik nog uit, dan krimpt het weer, en dan begint het hele proces gewoon weer opnieuw en zo is tijd ook een oneindige cirkel.

Maar als iets uitbreid, neemt het de plek in van iets anders. En wat is dat andere dan? :D

geil

Terug
Naar boven