MuscleMeat

Wat geloof jij?

Peiling Peiling Geloof?

• Christendom

Stemmen: 65 19,3%
  • Islam

Stemmen: 21 6,2%
  • Hindoeïsme

Stemmen: 1 0,3%
  • Boeddhisme

Stemmen: 9 2,7%
  • Jodendom

Stemmen: 5 1,5%
  • Atheïst (niet echt een geloof maar dat boeit niet)

Stemmen: 181 53,7%
  • Anders nl.

Stemmen: 55 16,3%

• Totaal stemmers
    337
Ah man, ik ga maar weer eens aan het werk. Allemachtig. Dit zou kunnen, en dat kan, symbolisch hier en daar en we kunnen het niet met bewijs weerleggen dus wie zijn we om het te ontkennen. Er is geen enkel, maar dan ook geen enkel argument dat je geeft dat ook maar een klein beetje het bestaan van een god plausibeler maakt dan het bestaan van het spagettimonster.

Wat een weldenkend mens ben je ook Klaas.
Beetje gaan zitten wachten tot iemand een argument geeft die het bestaan van god plausibel maakt. :roflol:

In mijzelf....:o

niet echt gelovig..
maar heb zo me bedenkingen dat sommige dingen boven natuurlijk zijn.

En denk dat uiteindelijk de islam het dichst bij de waarheid zit.

Wie weet ja;)

Hallucogene middelen waren in de tijd van de bijbel verschrikkelijk veel gebruikt, dus het zou zeker gepast zijn. (ik ben er namelijk van overtuigd dat die middelen zowat alle onverklare dingen uit de bijbel verklaren).

Datura en Alruin staan vermeld in enkele passages v/d Bijbel. Ook Amanita komt uit de oude wereld. Vandaar misschien de levensechte archetypen gebaseerd op hoe de normale wereld er ook uit ziet. Echte hallucinaties (die bij LSD, psilo, mescaline en DMT, spacecake et cetera dus niet voorkomen) in de vorm van sprekende gezichten in de lucht of personen die uitgebreid spreken bewerkstelligt door datura of amanita, zou duizenden jaren geleden logischerwijs dusdanig geïnterpreteerd kunnen zijn zoals ze staan opgeschreven in de Bijbel.

met alle respect maar ik vind het totale waanzin om volgens een boek je leven in te moeten richten (zoals koran, bijbel etc).
atheist dus

Wie zijn die 2 joden hier? :P

De oerknal is een begrip dat vaak verkeerd wordt geïnterpreteerd. Net alsof "iets" in het verre verleden in de ruimte ontplofte. Je moet je voorstellen dat de oerknal nog steeds aan de gang is. "Voor de oerknal" is niet van toepassing want tijd is begonnen met de oerknal. "Begin en eind" is ook niet van toepassing want ook ruimte is begonnen met de oerknal.
Ik heb nog steeds geen concrete antwoord gehad dus, wat was er voor de oerknal?
What triggered the damn thing, hoe kan uit het niets een oerknal ontstaan(als die überhaupt al heeft plaats gevonden)?
Het is leuk dat jullie er antwoord op hebben, maar het blijft theorie, en anders zie ik graag bewijs.
"Begin en eind" is ook niet van toepassing want ook ruimte is begonnen met de oerknal.
Dus volgens jou was er nog geen 'ruimte' voor de oerknal plaats had gevonden, dus niets werd iets?

What triggered the damn thing, hoe kan uit het niets een oerknal ontstaan(als die überhaupt al heeft plaats gevonden)?
Het is leuk dat jullie er antwoord op hebben, maar het blijft theorie, en anders zie ik graag bewijs.

Dus volgens jou was er nog geen 'ruimte' voor de oerknal plaats had gevonden, dus niets werd iets?

Jij hebt mijn vraag ook nog niet beantwoord, iets dat ontstaat uit niets zou minder logish zijn dan GOD wat altijd al zou bestaan hebben, om het nog gekker te maken is die GOD geen materie, nee die GOD is iets dat kan denken, en niet zomaar iets, niet iets zoals de mens nee, maar iets dat zo enorm veel complexer is, dat is dan logischer.

Trouwens ben ik ervan overtuigd dat er altijd al iets geweest was, en dat het door de omstandigheden toen gwn met een enorme snelheid uitbreidde (de oerknal dus).

Als we dus 2 dingen gaan vergelijken.
Er was altijd materie
en
Er was altijd al een GOD

Wat is dan het meest logische? ;)

Er was een singulariteit in de ruimte-tijd naar alle waarschijnlijkheid. Niets werd niet iets, dat kan niet. Er zijn nog zoveel dingen die we niet weten over het heelal. We weten echt geen aarsgat. Om nou te zeggen dat je de wetenschap niet gelooft, terwijl die juist op andere vlakken ons zoveel meer heeft geholpen dan het geloof ooit zal doen, en dan wel in een god gelooft is net zo raar als datgene wat er tegenover staat. Als je alles afweegt is het geloof denk ik nog steeds een van de meest logische oplossingen voor een hoop vragen en onzekerheden voor de meeste mensen. Je hoeft iets niet daadwerkelijk te geloven om het te hopen of om er rust in te kunnen vinden. Ik vind wel dat wetenschap altijd voorop moet staan. Als de wetenschap ooit kan aantonen dat er geen god bestaat en alle andere vragen kan oplossen zodat de meest gehersenspoelde idioot het nog doorheeft dan pas kan je een echte gefundeerde beslissing maken. En dan pas ben je een mong**l als je nog steeds in een god gelooft. Tot die tijd vind ik beide even logisch, wel vanuit verschillende standpunten bekeken, maar moet geloof nooit wetenschap in de weg staan.

Ik geloof dat we een toevalligheid zijn, een soort superorganisme, dat kan 'denken' door een hoop biochemische processen.

Ik hoop wel dat er een soort hemel bestaat. Vlak voor het moment dat ik doodga zal ik waarschijnlijk wel in god gaan geloven zodat ik niet in paniek hoef te raken, tot die tijd denk ik er niet over na.

Laatst bewerkt:
Ik hoop wel dat er een soort hemel bestaat. Vlak voor het moment dat ik doodga zal ik waarschijnlijk wel in god gaan geloven zodat ik niet in paniek hoef te raken, tot die tijd denk ik er niet over na.

Is dat nou gewoon labiliteit of loop je te trollen?

Als tijd een product is van de oerknal is "de periode voor de oerknal" niet van toepassing en dus ook de vraag "wat was er voor de oerknal". Zo ook met ruimte. Ik neem het je niet kwalijk hoor, zwaar abstract denken is niet voor iedereen weggelegd. ;)

Terug
Naar boven