MuscleMeat

Wat is de Beste Vorm van Cardio voor Vetverbranding?

Die kerel op die foto staat erg serieus droog... als je HIIT toepast, kan je dan zoiets bereiken? Of is het niet alleen HIIT....?

Tuurlijk, alles staat in het artikel wat je moet weten denk ik, als je de richtlijnen volgt zal je er wel geraken.

Mocht je plaatselijk vet verbranden, damn dan geef ik een vat! :D

In het laatste artikel staat een achterhaald fabeltje. Namelijk dat je in de cut hoge reps zou moeten doen voor je KT. Dat kan een extra toevoeging zijn, maar het is van essentieel belang dat je zwaar blijft trainen, dus hoog gewicht en weinig hh. Om de belasting te verminderen kan je wel het volume verkleinen door minder werksets uit te voeren.
Door zware gewichten blijft de prikkel gehandhaafd om spieren te behouden, anders is er geen reden voor om spieren vast te houden. Dus mocht je gaan voor lichte gewichten om te 'snijden' , sla dan toch nooit je zware training over. Dus benentraining BLIJFT erin!

Laatst bewerkt:
In het laatste artikel staat een achterhaald fabeltje. Namelijk dat je in de cut hoge reps zou moeten doen voor je KT. Dat kan een extra toevoeging zijn, maar het is van essentieel belang dat je zwaar blijft trainen, dus hoog gewicht en weinig hh. Om de belasting te verminderen kan je wel het volume verkleine door minder werksets uit te voeren.
Door zware gewichten blijft de prikkel gehandhaafd om spieren te behouden, anders is er geen reden voor om spieren vast te houden. Dus mocht je gaan voor lichte gewichten om te 'snijden' , sla dan toch nooit je zware training over. Dus benentraining BLIJFT erin!

is dat over mijn artikel?

• Topic Starter Topic Starter
Vorige eeuw gingen we met zijn allen richting k ipv c; na veel verzet ben ik meegegaan, en nu zet ik tot het einde door, ik ga niet meer terug. Dat verdom ik gewoon. Ze bekijken het maar bij die ingedutteslapkokerkommissies, ik ben geen jojo! Met het groene boekje veeg ik mijn billen af!

Daar staat tegenover dat ik d/t/dt wél goed doe en nooit haar zeg tegen het bestuur, kom daar nog maar eens om tegenwoordig!
Tja en wat bereik je ermee? Niets. En nu maak je bovendien woorden minder vindbaar in de search.

Mijn beste cardio voor fatburning!!!!!

Standaard voor de workout een dubbele senseo VETTE CAFEINNE SHOT me hart gaat dan als een muther****er en zweet als een otter.
Daarnaast nog 1 keer per week 1,5 uur boksen blijven we lekker droog door!!!

In het laatste artikel staat een achterhaald fabeltje. Namelijk dat je in de cut hoge reps zou moeten doen voor je KT. Dat kan een extra toevoeging zijn, maar het is van essentieel belang dat je zwaar blijft trainen, dus hoog gewicht en weinig hh. Om de belasting te verminderen kan je wel het volume verkleinen door minder werksets uit te voeren.

Als dit over mijn artikel gaat:
je kan ook zware trainingen doen met hoge reps. Terwijl spreek je eens wat meer je type I spiervezels aan. Ik denk niet dat je door 12-15 herhalingen te doen spieren gaat verliezen. Maar dat maakt eigenlijk niet zo veel uit of je hoog gaat in herhalingen of niet tijdens de cut. Je kan het natuurlijk eens doen, ter afwisseling ofzo.
Maar wat in het artikel staat over beentraining in combinatie met hoge intensiteitscardio daar blijf ik bij. Er stond in mijn artikel: "Bij voorkeur een fullbody training en GEEN benenworkout, laat staan kuiten indien je HIIT doet." Nix verplicht je om van die voorkeur af te stappen. HIIT kan je echter wel ook zien als een benentraining. Kijk maar eens naar de benen van sprinters. Het is ook te zien hoe jouw krachttraining/cardio workout eruit ziet. Vandaar dat ik ook geen ideaal schema heb opgesteld. Het is best mogelijk dat je een benentraining erbij kan nemen, wrs als je lage intensiteitscardio doet want dan herstel je ook veel vlugger. Mag je geen benenworkout doen als je dan hoge intensiteitstraining doet of HIIT? Dat bepaal je zelf, ik geef maar een objectieve visie. Jij weet wat je lichaam aankan ;)

Als jij er voorstander van was om benen training te laten vallen en/of alleen maar hoge hh uit te voeren, dan is dat inderdaad geen verstandig idee. Tenzij je graag spiermassa kwijt wil en vooral denkt dat je te veel beenspiermassa hebt.

ja mijn benen lopen eigenlijk wel voor :D maar ik heb dit artikel niet geschreven met mij in de hoofdrol, wel in het algemeen dus dit even ter zijde :p

Laatst bewerkt:
HIIT is geen sprintsessie natuurlijk, of je moet de intervallen wel erg kort maken. Maar het is inderdaad wel prikkel genoeg om je spieren te kunnen behouden. Met een gerichte aanpak kan je zelfs je benen nog wel laten groeien zonder KT, ook al zal dat niet in de cut zijn.

Op zich vind ik niets vreemds aan El Smurfo's opmerking om de beentraining tijdelijk over te slaan, je doel is namelijk cutten. Een halve beentraining zal nou ook niet veel impulsen geven, terwijl je daarmee waarschijnlijk wel je HIIT-training intensiteit ondermijnt.

Zelf blijf ik voorstander van cardio op gemiddeld hoge intensiteit, tenminste als je ook nog een volledig KT-schema wil aanhouden. Met HIIT zal je meer compromissen moeten sluiten.

HIIT kan je echter wel ook zien als een benentraining. Kijk maar eens naar de benen van sprinters.

In de eerste plaats worden sprinters geboren met een genetische aanleg voor explosieve sporten. (Dus aanleg voor spiergroei).

En in de tweede plaats wordt hun fysiek vooral gevormd door krachttraining!

Velen beginnen rond deze tijd - en vooral door het zachte weer - te denken aan hun uiterlijk en met name hoe die laag wintervet eraf te krijgen voor de zomer. Cutten, diëten, afvallen, droog trainen of vetverbanding - het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer: iedereen wilt het, maar weinigen slagen er in om ook succesvol te zijn. Het gaat dan ook vaak van bij het begin al fout: mensen kiezen een fout schema, eten te weinig en/of geven vroegtijdig op als het niet meteen lukt. In dit onderwerp willen we graag alvast één facet belichten en dat is de vorm van cardio. Het is al een oude discussie waarbij de ene zegt dat je langaam en heel lang moet bewegen, terwijl de andere roept dat je niet hard genoeg kan gaan om zoveel mogelijk energie op korte tijd te verbruiken. Dit maakt het er voor beginners allemaal niet eenvoudiger op. Daarom deze vraag aan de 'veteranen van de vetverbranding' !

<h3>Wat is de Beste Vorm van Cardio voor Vetverbranding?</h3>

• Maak een overzicht van alle bestaande vormen van cardio.
  • Welke vorm vind jij de beste? Heb je bewijzen (ervaring en/of wetenschap) om deze keuze kracht bij te zetten?
  • Maak jouw ideale cardio schema
  • Geef enkele tips om snel vet te verliezen op korte tijd

BONUS vraag: Hoe kan je cardio leuker maken?

Van alle posts wordt er in een poll door de leden één winnaar gekozen die het meest complete artikel kan schrijven. Prijs voor deze week:
  • 1000 Karma punten
  • Tegoedbon om te gebruiken bij Sportfood.nl van €5 bij een bestelling onder de €50 en €10 bij bestelling boven de €50.

NIEUW: Maak op het einde van het jaar bovendien kans op een gratis Elite Lidmaatschap bij de verkiezing van het beste artikel van het jaar!

Succes :)

<h3>Gerelateerde Topics</h3>

berichtje verplaats

Laatst bewerkt:
Hallo ik ben nieuw op deze site hier, dus ik weet niet of ik dit berichtje goed plaats....

maar als het om cardiotraining gaat voor de vetverbranding zijn er wat richtlijnen/principes waar je je aan moet houden om optimale resultaten te halen.

voor de vetverbranding staat er in de theorie dat je dat moet doen op 60-65% van je maximale hartslagfrequentie, voor de gemiddelde persoon(en dan praat ik over de recreanten die een matige conditie hebben of die pas een sportschool bezoeken) is dat 220- je leeftijd, dat is je 100% en daarvan dus die 60-65%.(voorbeeld ben je 30 jaar oud: 220-30=190 x 65%= 123,5 dat is dan je HF voor vetverbranding...Voor wat meer ervaren sporters die conditioneel goed zijn is dat 230-je leeftijd.Maar dat is volgens de theorie, in de praktijk is mijn ervaring dat je op 70-75%van je maximale HF(hartslagfrequentie) moet zitten om je vetstofwisseling te activeren. Let wel op dit systeempje stelt zich pas in na 12-15 minuten, dus om profijt te hebben van zo'n training moet je dit minimaal 30 minuten in een ononderbroken ritme doen, (anders moet je weer opnieuw beginnen) met een frequentie van 3 tot 5 keer per week. Doe je dit in combinatie met krachttraing, en vetverbranding heeft je prioriteit doe dit dan direct na je krachttraining omdat je HF dan al een bepaalde hoogte heeft en je die kan benutten voor je cardiotraining. Voor je gevoel is dit een tempo wat je wel uren kan volhouden en doe ik eigenlijk wel wat. train je dus zonder HF-meter zodat je je HF-waarde niet kunt aflezen dus op gevoel, neem dan als richtlijn dat het een tempo is waar bij je (net)niet gaat hijgen, waar je dus nog normaal bij kan praten en na ca 8-10 minuten begint met zweten...ga je namelijk te snel zodat je gaat hijgen en buiten adem raakt dan gaat je lichaam meer z'n koolhydraten verbruiken ipv zijn vetten, omdat die makkelijker/sneller zijn om te zetten in energie voor je lichaam, tuurlijk verbrand je ook wat vetten maar niet meer optimaal........SUCCES.O ja na 4 tot 6 weken zicht bare resultaten, dus ff doorbijten als je in het begin niks merkt (dit is alleen de training, er komt natuurlijk meer bij kijken....jaja je voeding...) En je kan idd niet plaatselijk vetverbranden, het jongste vet gaat meestal als eerste weer weg,...maar je kan icm krachttraining natuurlijk wel plaatselijk je spieren"verstevigen"...En pak daarom gewoon een cardiotoestel wat je leuk vindt waarvan je weet dat je het ook minimaal een half uur volhoud

Laatst bewerkt:
Sorry gasten, maar nu ben ik echt niet meer mee, jullie spreken elkaar voortdurend tegen :s

Sorry gasten, maar nu ben ik echt niet meer mee, jullie spreken elkaar voortdurend tegen :s

Moet je niet zien als tegenspraak...

...vrijwel eenieder reageert met een stelling gebaseerd op eigen ervaring.

En aangezien geen mens gelijk is danwel onder dezelfde omstandigheden leeft zal ook eenieder anders reageren op de diverse routines.

Aan de andere kant, onder dezelfde omstandigheden reageren mensen verrassend gelijk. De getalletjes zullen van groep tot groep en van persoon tot persoon verschillen, maar het werkt wel bij iedereen op dezelfde manier.

Ben ik het niet mee eens...

....zie het als cardio en kardio.

Het lijkt hetzelfde, maar als je een zoekfunctie gebruikt blijkt het toch -op de één of ander manier- anders uit te pakken ;) !

Terug
Naar boven