AndroidHealthClinic

Wat is de meest onnozele opmerking die een fitnessinstructeur je ooit gaf

+1, ik vind dat een instructeur zowieso 5 jaar in moeten lezen op dbb voordat er gewerkt mag worden in een sportschool.

Hoe train je buikspieren eigenlijk het best?

(kwam de instructeur letterlijk aan mij vragen)

Zwaarder Squaten als je lichaamsgewicht is slecht voor je gewrichten.

Komt vooral denk ik omdat die padvinders allerlei commercieel aantrekkelijk groepsles danscursusjes volgen waarin ze kennelijk de balletuitvoeringen van oefeningen als deadlifts en squats krijgen voorgeschoteld inclusief de 'veiligheidsvoorschriften'.. Ik zie ze dat namelijk altijd doen in die zaaltjes van die quarter squats en halve deadlifts op afschuwelijke muziek met vele herhalingen en lichte gewichten terwijl ze als een stel relnichten meezingen op de muziek.

Als je hier wilt komen trainen, moet je om te beginnen minstens deze pot pillen en deze pot shake kopen.

Ik zei is tegen men instructeur dat ik soms last van me nek had, nadien bij shoulder press machine, hij zei: beter doe je geen schouder oefeningen meer doe gewoon je schema en laat die eruit, heb toen paar weken als een noob geen schouders meer getrained wist ik veel. :cool:

als je een bf van 30+ hebt wel,maar niet met een bf van 15 hoor!

Woow, mensen hebben een vet serieuze discussie over mijn opmerking.

Mij lijkt het nogal sterk dat je makkelijk dat je 2 kilo vet in een week afvalt.

Dat zou betekenen dat je in een maand bijna 20% vet kan verliezen.

Lijkt me idd nogal sterk.

Ik doe niet aan fitness. Ik ben in de gym een prestatie gericht persoon die resultaten wilt boeken en die ook wil terug kunnen zien...anders kan ik net zo goed thuis blijven.

Als beginner heb ik het geluk gehad dat mijn instructeur een powerliftster en bodybuildster was. Opmerkingen waren altijd correct. Na een jaar kreeg ik eigenlijk geen opmerkingen meer in de volgende gym maar eerder heel de tijd vragen, kan trouwens ook best vervelen als dat tijdens een set gebeurd.

Ik hoop binnenkort bij de sportschool van de plaatselijke universiteit terecht te kunnen, ziet er goed uit, geen bijdehante instructeurs en lekker rustig.
Enkele uitspraken van waar ik nu zit:
'Millitary presses moeten met de stang achter je nek, anders is het slecht voor je rug.'
'Meer dan 100 kilo tillen, dan breekt mijn rug al in tweeen'
'Als je deadlift en squat wordt je niet oud'
'Als je gebruikt(doe ik niet voor de duidelijkheid), ga je sowieso op je 50e een hardaanval krijgen, kijk maar naar Arnold Schwarzenegger, maakt niet uit wat, of hoeveel je gebruikt, altijd op je 50e'

Die laatste is echt belachelijk, hij zei ook nota bene op je 50e. :roflol:

Ik hoop binnenkort bij de sportschool van de plaatselijke universiteit terecht te kunnen, ziet er goed uit, geen bijdehante instructeurs en lekker rustig.
Enkele uitspraken van waar ik nu zit:
'Millitary presses moeten met de stang achter je nek, anders is het slecht voor je rug.'
'Meer dan 100 kilo tillen, dan breekt mijn rug al in tweeen'
'Als je deadlift en squat wordt je niet oud'
'Als je gebruikt(doe ik niet voor de duidelijkheid), ga je sowieso op je 50e een hardaanval krijgen, kijk maar naar Arnold Schwarzenegger, maakt niet uit wat, of hoeveel je gebruikt, altijd op je 50e'

Die laatste is echt belachelijk, hij zei ook nota bene op je 50e. :roflol:

Waren die uitspraken allemaal van een instructuer?

Als beginner heb ik het geluk gehad dat mijn instructeur een powerliftster en bodybuildster was. Opmerkingen waren altijd correct. Na een jaar kreeg ik eigenlijk geen opmerkingen meer in de volgende gym maar eerder heel de tijd vragen, kan trouwens ook best vervelen als dat tijdens een set gebeurd.
tip om niet lastig gevallen worden tijdens je training,train met een ipod of mp3 speler,als ze je met oortjes zien laten ze je wel met rust,en zo niet kan je doen of je hen niet hoort;)

I know, doe ik al enkele jaren en helpt idd ;)

Maar laatst sprong er zo'n kip voor mij en die wilde zo nodig praten ook al had ik 'm op :mad:

Als je hier wilt komen trainen, moet je om te beginnen minstens deze pot pillen en deze pot shake kopen.

Ik zei is tegen men instructeur dat ik soms last van me nek had, nadien bij shoulder press machine, hij zei: beter doe je geen schouder oefeningen meer doe gewoon je schema en laat die eruit, heb toen paar weken als een noob geen schouders meer getrained wist ik veel. :cool:
mja, misschien nog wel de veiligste oplossing als iemand het niet weet ;) beetje ontlasten is nooit verkeerd natuurlijk.

bij mij:
hij: (na eerst 10min te staan gluren met z'n chickie) hoi, ik ben personal trainer, motivator etc. etc. ja je moet je bovenarm stil houden met je bicepcurls, want zo is het slecht. (beetje indruk proberen te maken op z'n chickie, blijkbaar jaloers dat ie na 10 jaar nog steeds 10kg curlt)
ik: eh... je bicep hecht aan ergens achterin je schouder, je bedoelt dus dat ik m'n spieren niet optimaal mag belasten?
hij: pakt dumbbell en laat het zien, ja maar jij doet het zo blablabla.
ik: ja, zal wel, zal erop letten, misschien dat als ik ooit nog eens pijn krijg, of stop met groeien dat ik eraan zal denken.

2e debiel in die gym (was overhead tricep extensions aan het doen)
zij: ja eh, je moet je ellebogen zo houden.
ik: eh, zoiets is persoonlijk, hangt ervanaf hoe je elleboven staan tov. je bovenarm etc. zo voelt het goed bij mij en dit werkt. (positie die zij voordeed was anatomisch gezien onmogelijk voor mij) :roflol:
zij: ja eh, maar zo krijg je dit en dat en blablabla
ik: eh ok, misschien dat ik er in het vervolg op let.

3e debiel: (deed legpresses met fullstack, gewoon goed)
zij: niet te diep door je knieen gaan met dat gewicht, zo sloop je je knieen
ik: onderzoek wijst uit dat dat je knieen minder belast
zij: ehh ja eeh, maar het is slecht

later komt ze weer een keer naar me toe, terwijl ik m'n benen gewoon uitstrekte tijdens m'n legpresses, dus niet uitlockte, maar gewoon recht zette
zij: ja eh, je moet je benen niet uitlocken.
ik: oke, zal erop letten :rolleyes:

wordt echt heel moe van die types, in m'n huidige gym ken ik de meesten en doen ze wel tam aan, ze weten ook dat wat ik doe werkt. can't argue with results, ik train inmiddels al 4.5j, 35kg aangekomen, meeste oefeningen in kracht 3x verdubbeld en heb nog nooit een blessure of wat dan ook gehad, ondanks tientallen opmerkingen van instructeurs waar ik nooit wat mee heb gedaan. dan ga je je wel irriteren als mensen zeggen dat wat jij doet slecht is. vaak is het gewoon jaloezie omdat ze zelf pussys zijn denk ik.

probleem is dat ik af en toe ook in een andere gym train (zelfde concern) en daar lopen die idioten rond met irritante k*topmerkingen die kant nog wal raken, ik ga ze gewoon een keer goed de les lezen als ze weer iets onnodig lopen te zeiken.

Enigste keer dat ik met een fitnessinstructeur te maken had heeft ie me andere oefeningen getoond voor achterkant van men schouders, en die hielpen. Voor de rest was het wel een aardige kerel die het tof vond dat ik zo zwaar trainde. lol

Die fitness instructeurs lijken wel gek. Ik ben van 2 sportscholen lid geweest en zit nu bij een derde. En allemaal rare dingen worden tegen me gezegt.
In 1 heb ik niet echt een rare opmerking gehad omdat ik (expres) nooit iets vroeg.
In die ander vroeg ik eerst of ze een goede deadlift voor kon doen maar toen deed ze een soort romanian deadlift voor wat ik dus niet bedoelde en iets anders wist ze niet. En een mega dun kereltje in een rolstoel (instructeur) zei dat als je een bepaalde spiergroep veel traint dat die dan droger wordt.
In de derde gym willen ze me zomaar een schema geven terwijl ze niet weten wat ik wil en wordt me steeds gezegt dat ik eerst moet fietsen en op de crosstrainer voor ik begin met trainen.
**** wat hebben die mensen voor opleidingen gedaan? Dit is toch focking belachelijk.

aangezien luppie dat nu ook doet qua opleiding heb ik denk ik gelijk je vraag beantwoord :rolleyes:

Laatst bewerkt:
gelukkig geen last van fitness instructeurtjes

Terug
Naar boven