MuscleMeat

Wat wil links en rechts nu eigenlijk zeggen?

De moslims met open handen opvangen :roflol: Arnoldfan vertelt er niet bij dat na 2002 meerdere jaren zijn geweest waarin meer personen uit moslimlanden vertrokken dan er binnen kwamen. We worden echt overspoeld dus! Als dat al gebeurt zijn het momenteel vluchtelingen en daarvoor worden waarschijnlijk op korte termijn al restricties ingesteld

Hmm, ben kwa migratiebeleid vrij simpel. Regel eerst de zaken in eigen land, voor dat je anderen gaat helpen.
Zelfde als ontwikkelingshulp: Of doelgericht of niet. Niet zoals het nu gaat.
Ik ben voor veel zwaardere straffen.
Ik ben ook voor hulp aan de hulp behoevenden. Vind dat armoede hier niet hoort/mag/kan voorkomen. Vind wel dat uitkeringen aan gezonde mensen die hun best niet doen om aan werk te komen (ook al is dat tijdelijk onder hun niveau) niet meer verstrekt moeten worden.
Vind ik dat de regels in het hele land hetzelfde horen te zijn (WOZ, hondenbelasting enz enz).
Vind ik dat werkgevers makkelijker van moeilijke figuren af moeten komen, en minder makkelijk van de goede/welwillende mensen.
Vind ik dat in NL de nederlandse normen en waarden moeten gelden.
Natuurlijk mag een ieder in zijn eigen huis doen en laten wat ie wilt, maar op straat en in winkels/scholen enz normaal gedrag. Dus niet compleet gesluierd, een hand geven, NL praten enz enz normale zaken.

Zeg maar, rechts of links?

Wilde eerst richting TON stemmen, maar mevrouw Verdonk heeft steeds meer dingen wat mij niet bevalt. Wilders is te ver one issue.
VVD spreekt me ook niet meer echt aan.

Zou niet eens weten op wie ik moet stemmen.
Misschien wel D66. Zal me eens gaan verdiepen in die partij.

De moslims met open handen opvangen :roflol: Arnoldfan vertelt er niet bij dat na 2002 meerdere jaren zijn geweest waarin meer personen uit moslimlanden vertrokken dan er binnen kwamen. We worden echt overspoeld dus! Als dat al gebeurt zijn het momenteel vluchtelingen en daarvoor worden waarschijnlijk op korte termijn al restricties ingesteld

Ach tuurlijk, eric R komt weer met z'n sprookjes aan dat er een aantal jaren meer vertrokken dan binnenkwamen, er zijn er dan alsnog meer bijgekomen als we kijken naar hoeveel moslims fokken, ze weten niet wat een condoom is.

Kijk gewoon eens 10 jaar terug en nu, dit is een wereld van verschil.Dat het even iets minder is geweest wil helemaal niks zeggen.De schade die hier aan in gericht kan niet opgelost worden met leuk en lieve woordjes/gedachten.

Vind ik dat de regels in het hele land hetzelfde horen te zijn (WOZ, hondenbelasting enz enz).

Je begrijpt dat dit nooit gaat lukken natuurlijk? Juist die omslag per gemeente wentelt de kosten goed af, als je een landelijke norm invoert voor gemeentelijke belastingen maak je het voor kleine gemeenten onnodig duur en krijgen grote gemeenten waarschijnlijk te weinig geld binnen.

ach tuurlijk, eric r komt weer met z'n sprookjes aan dat er een aantal jaren meer vertrokken dan binnenkwamen, er zijn er dan alsnog meer bijgekomen als we kijken naar hoeveel moslims fokken, ze weten niet wat een condoom is.

Kijk gewoon eens 10 jaar terug en nu, dit is een wereld van verschil.dat het even iets minder is geweest wil helemaal niks zeggen.de schade die hier aan in gericht kan niet opgelost worden met leuk en lieve woordjes/gedachten.
heil!

Ach tuurlijk, eric R komt weer met z'n sprookjes aan dat er een aantal jaren meer vertrokken dan binnenkwamen, er zijn er dan alsnog meer bijgekomen als we kijken naar hoeveel moslims fokken, ze weten niet wat een condoom is.

Kijk gewoon eens 10 jaar terug en nu, dit is een wereld van verschil.Dat het even iets minder is geweest wil helemaal niks zeggen.De schade die hier aan in gericht kan niet opgelost worden met leuk en lieve woordjes/gedachten.

Ja ze fokken als konijnen :roflol: Zelfs in 2050 is het gewoon nog een minderheid en juist de moslimgezinnen worden steeds kleiner. De echte fokkers zijn de bible belt bewoners.

Kijk eens 25 jaar terug, oh wacht toen was je er nog niet eens. Toen was Nederland er een stuk verrotter aan toe dan nu. Verpauperde k*twijken waren toen een groter probleem dan nu. Maar goed jouw visie is dat iedere migrant automatisch problemen met zich meebrengt, net zo goed als iedere geboorte van een moslim. Wie is hier nou degene die in sprookjes gelooft?

Je begrijpt dat dit nooit gaat lukken natuurlijk? Juist die omslag per gemeente wentelt de kosten goed af, als je een landelijke norm invoert voor gemeentelijke belastingen maak je het voor kleine gemeenten onnodig duur en krijgen grote gemeenten waarschijnlijk te weinig geld binnen.

Als ik kijk wat wij in Nijmegen betalen en bijvoorbeeld onze gemeenten om ons heen is belachelijk.
Met name toen huurders niks meer hoefden te betalen zijn we enorm genaaid.
Zelfde met rioolheffingen/waterschapsbelastingen enz enz.
Tuurlijk is een m2 grond in Amsterdam duurder dan in Lutje broek, maar de verschillen zijn nergens op gestaafd.
Elke gemeente kan er zelf van maken wat ze willen.
Zelfde verhaal met bouwvergunningen. Dakkapel in lutjebroek 200 euro, in Nijmegen 1000 euro. Exacte getallen weet ik niet, maar vind ik schandalig.

Als ik kijk wat wij in Nijmegen betalen en bijvoorbeeld onze gemeenten om ons heen is belachelijk.
Met name toen huurders niks meer hoefden te betalen zijn we enorm genaaid.
Zelfde met rioolheffingen/waterschapsbelastingen enz enz.
Tuurlijk is een m2 grond in Amsterdam duurder dan in Lutje broek, maar de verschillen zijn nergens op gestaafd.
Elke gemeente kan er zelf van maken wat ze willen.
Zelfde verhaal met bouwvergunningen. Dakkapel in lutjebroek 200 euro, in Nijmegen 1000 euro. Exacte getallen weet ik niet, maar vind ik schandalig.

Die verschillen zijn gestaafd op de inkomsten die een stad nodig heeft om voorzieningen te leveren en onderhoud te plegen aan infrastructuur o.a. Dat zal bij een grote stad altijd veel meer zijn dan in een dorp of kleine stad.

Ja ze fokken als konijnen :roflol: Zelfs in 2050 is het gewoon nog een minderheid en juist de moslimgezinnen worden steeds kleiner. De echte fokkers zijn de bible belt bewoners.

Kijk eens 25 jaar terug, oh wacht toen was je er nog niet eens. Toen was Nederland er een stuk verrotter aan toe dan nu. Verpauperde k*twijken waren toen een groter probleem dan nu. Maar goed jouw visie is dat iedere migrant automatisch problemen met zich meebrengt, net zo goed als iedere geboorte van een moslim. Wie is hier nou degene die in sprookjes gelooft?

Hmm, ik was er toen al wel, (weliswaar jong) en mijn ouders ook, echter vinden wij allen het vroeger wel beter en veiliger!
Als je in de stad gaat kijken bijvoorbeeld dan hoor ik dat mensen op een koopavond liever niet meer gaan. Dit word mede veroorzaakt door de groepjes (met name marrokanen) die op pleintjes/kruispunten zich bevinden en herrie schoppen.
Ik stoor me er wel aan, maar voel me niet onveilig, maar anderen hebben dit wel. Dat was vroeger minder.
Denk ook dat het aantal wapens ook wel aardig is toegenomen.

Oorspronkelijk was rechts confessioneel en monarchistisch en behoudend, links tegen inmenging van de kerk op bestuurlijke kwesties en vooruitstrevend. Later is het enigszins verschoven naar nadruk op de rol van de staat. Rechts, zo'n klein mogelijke staat, weinig invloed van de overheid op het handelen van de bevolking en geen/weinig sturing gevend aan de economie daar waar links een grotere rol van de staat aanhangt. Individuele vrijheid vs. solidariteit/gelijkheid gereguleerd door de overheid. Het is waarschijnlijk wat kort door de bocht maar fundamenteel gaat het over de rol van de staat, grote of kleine rol op het dagelijkse leven en economische verkeer, ik heb wel de indruk dat uitleg en gebruik van de termen links of rechts nogal afhankelijk is van de tijdgeest.

Mee eens, duidelijke uitleg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de veelheden in overlappingen en veranderingen binnen de richtingen zodanig groot vind, dat ik het gevoel heb, dat het enige feit dat ik 'links of rechts' ben, afhangt van de hand waarmee ik schrijf, de voet waarmee ik schop en de hersenhelft waarin mijn spraakcentrum ligt.
Ik hoop dat de tijdsgeest inmiddels zover is, dat we links en rechts als politieke termen, gauw voorbij zullen groeien.
Immers, ik heb een linker en een rechterhand, maar datgene wat recht naar voren steekt heeft de toekomst voor het nageslacht....

Die verschillen zijn gestaafd op de inkomsten die een stad nodig heeft om voorzieningen te leveren en onderhoud te plegen aan infrastructuur o.a. Dat zal bij een grote stad altijd veel meer zijn dan in een dorp of kleine stad.

Maar als ik dan in het linkse bolwerk van ons ga kijken waar jaren op de verkeerde plekken het geld is uitgegeven en het geld nu alleen bij de huizenbezitters vandaan moet komen vind ik schandalig.

Rioolstelsel is jarenlang niet goed onderhouden bij ons omdat ze toen andere dingen belangrijker vonden. Zijn ze op hun vingers getikt en moet nu ik weet niet hoeveel achterstalling onderhoud worden gepleegd de aankomende 20 jaar, waardoor we allemaal weer mooie aanslagen krijgen (huizenbezitters en bedrijven).

conclusie: links = waar je duim rechts zit.
En vice versa natuurlijk.

maar kijk je dan slechts naar wat er aan de opppervlakte speelt, of verdiep je je ook nog in achterliggende oorzaken?
Ik denk eerlijk gezegd dat in bepaalde stadsdelen een wat hardere aanpak vereist is. In veel andere stadsdelen helpt een gedegen buurtaanpak wel. Alleen hoor je daar niet veel over. Immers; klagen is in NL wat meer aanspreekt dan een positief bericht.

Wat mij betreft kan er hier en daar best wat hardeer opgetreden worden, maar degene die de nuances niet kan of wil zien, is niet de aangewezen persoon daarvoor. Wilders ziet deze nuance niet en laat zich naar mijn mening leiden door een basaal gevoel van boosheid. Ongeschikt dus, wat mij betreft.

Nu mag je mijn grap over Wilders op het andere forum best tegen me gebruiken hoor, immers; nuance was daar ook niet gegeven, maar weet dan wel dat die met een sarcastisch knipoog was, voordat je het verkeerd toepast.

Is een liberaal beleid m.b.t. moreel progressieve issues als drugsbeleid, prostitutie, abortus, euthanasie, etc links of rechts te noemen?

maar kijk je dan slechts naar wat er aan de opppervlakte speelt, of verdiep je je ook nog in achterliggende oorzaken?
Ik denk eerlijk gezegd dat in bepaalde stadsdelen een wat hardere aanpak vereist is. In veel andere stadsdelen helpt een gedegen buurtaanpak wel. Alleen hoor je daar niet veel over. Immers; klagen is in NL wat meer aanspreekt dan een positief bericht.

Wat mij betreft kan er hier en daar best wat hardeer opgetreden worden, maar degene die de nuances niet kan of wil zien, is niet de aangewezen persoon daarvoor. Wilders ziet deze nuance niet en laat zich naar mijn mening leiden door een basaal gevoel van boosheid. Ongeschikt dus, wat mij betreft.

Nu mag je mijn grap over Wilders op het andere forum best tegen me gebruiken hoor, immers; nuance was daar ook niet gegeven, maar weet dan wel dat die met een sarcastisch knipoog was, voordat je het verkeerd toepast.

Het is niet alleen de hardere aanpak, politieagenten zijn dit niet gewend hier.Omdat dit voor de massamigratie niet eens zoveel/zelden nodig was.De criminelen allochtonen en uitkeringtrekkers moeten daarom het land uitgezet worden, wij willen geen land vol islamieten.

Alleen al omdat het ons cultuur niet is, maar het geweld en gevaar wat dit met zich meebrengt en in de toekomst nog veel erger maakt tegen ongelovigen/homo's/enz enz geeft voor mij al aan dat dit absoluut niet mag gebeuren.De grenzen moeten dicht en islamieten moeten uitgezet worden.Dit is hoe we ons land weer terugkrijgen.Dan zijn er misschien wel helemaal geen hardere aanpakken door politie nodig, en dan nog niet te spreken over hoeveel geld het ons wel niet kost en al gekost heeft.

Het zijn allemaal maar woorden en doen niet zoveel maar jij zal maar eens iemand in je vriendenkring of familie verliezen door zo'n parasiet.

Gelukkig pretenderen wij geciviliceerd te zijn en hebben wij grondwetten die voorkomen dat mensen idiote ideeën zoals de jouwe uit kunnen voeren.

Gelukkig pretenderen wij geciviliceerd te zijn en hebben wij grondwetten die voorkomen dat mensen idiote ideeën zoals de jouwe uit kunnen voeren.

De wetten zijn gemaakt in de tijd dat een moslim nog een vreemdeling was, de wetten moeten daarom ook aangepast worden.

Met jullie idiote ideeen verkanker je heel nederland.En daar mag wat mij betreft nog een zwaardere straf op staan.

Terug
Naar boven