Fitness Seller

Pretending to be a hybrid athlete

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.304
Ik ga zo pitten dus zal alvast mijn deel maar typen;
Je stimuleert voornamelijk hypertrofie in de Piriformis
1675280509084.png

Hypertrofie hierin zou ervoor kunnen zorgen dat je last krijgt van bovenstaande zenuw
Voor glute doeleinden zijn er in ieder geval betere alternatieven
Of jij wilt een buff piriformis, dat kan ook natuurlijk, I don't judge

Vooral veel setjes. Het lijkt intensiteit te missen.

Met zijn manier van eten vraag ik mij af of hij zou kunnen herstellen van een hogere intensiteit. Het doet mij een beetje denken aan die vrouwen die dagelijks benen trainen. Niet ideaal, maar door de hoge herhalingen en het dagelijks te doen boeken ze toch vooruitgang.

Misschien heeft @imnewhere wel bikini ambities :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Met zijn manier van eten vraag ik mij af of hij zou kunnen herstellen van een hogere intentietijd. Het doet mij een beetje denken aan die vrouwen die dagelijks benen trainen. Niet ideaal, maar door de hoge herhalingen en het dagelijks te doen boeken ze toch vooruitgang.

Heb je wel nog dat vrouwen veel beter herstellen van veel/meer volume dan mannen, dus die komen daar ook al wat sneller mee weg.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.310
Het trainen van de spieren die zorgen voor abductie van de benen, want ik wil mijn hele lichaam op kracht trainen.
Kan je misschien beter een paar unilaterale oefeningen in je schema gooien (geen idee of die er nu zijn) aangezien die spieren stabilisatoren zijn, dat is in praktijk veel nuttiger dan de hip abduction machine die vooral je piriformis zit te targetten en waardoor veel mensen problemen krijgen met die zenuw. Jij had toch ook al last van je rug?

Die 10x10 valt natuurlijk uit de toon. Normaal doe ik 4 werksets per oefening.
Die had ik buiten beschouwing gelaten. En misschien herstel je ook wel van 4x10 of 4x 15 herhalingen, gezien je lange duursport carrière, maar jij wil toch groeien ?
Kracht behouden kun je doen als je 70 bent.
En ik denk dat je voldoende eet, maar niet intensief genoeg traint.
Probeer eens een tijd 2 werksetjes, lijkt weinig maar dan weet je wel dat je twee keer all in, full force moet gaan.
Eigenlijk is het niet mogelijk om 4 setjes met het zelfde gewicht te doen en alle 4 setjes 10hh te maken. Dan waren de eerste drie setjes
niet zwaar genoeg om bij failure in de buurt te komen.

Met zijn manier van eten vraag ik mij af of hij zou kunnen herstellen van een hogere intentietijd. Het doet mij een beetje denken aan die vrouwen die dagelijks benen trainen. Niet ideaal, maar door de hoge herhalingen en het dagelijks te doen boeken ze toch vooruitgang.

Met krachttraining verbrand je sowieso weinig kcal. Hoe meer volume hoe meer kcal dat je verbrand.
Met een klein beetje boven onderhoud eten en voldoende eiwitten en een normale nachtrust, zal ts wel herstellen van intensieve trainingen. En heeft ts niet ooit rond de 4000 kcal gegeten?
Er is in elk geval een tijd geweest dat hij meer at dan mij, terwijl hij 20kg lichter is.
Dan zou ik het niet verder ontwikkelen toch ergens anders in gaan zoeken.

Ik snap jouw gevoel wel, aangezien ik zelf ook zo ben. Ik (over)analyseer ook wel eens, maar in jouw geval denk ik dat de grootste winst valt te behalen met doodsimpele richtlijnen.

Eigenlijk zou je pas naar de details moeten kijken als je al het andere hebt geprobeerd en dat daar geen winst meer in valt te behalen.

Vanuit mijn optiek zou je het beste oefeningen kunnen kiezen die veilig zijn voor jou lichaam, waar je relatief makkelijk van kunt herstellen en waar je enigzins wat plezier uit kan halen. Ik zou zelf de oefeningen selectie qua basisoefeningen relatief klein houden, maar dan wel op RPE 7-9 trainen op basiscompounds en RPE 8-10 op isolatie-oefeningen. Dan op die oefeningen (ook de isolatie oefeningen) streven naar progressie en binnen jou herstelcapaciteiten uiteraard met voldoende voeding.

Ik denk dat literatuuronderzoek hierin minder relevant is, omdat er zoveel persoonlijke factoren meewegen als het gaat om een individueel trainingsprogramma (denk aan leeftijd, gezondheid, slaap, stress, lichaamsbouw, mobiliteit, geslacht etc.)

Wel is het zo dat des te simpeler je programmma is, hoe makkelijker het is om te overzien waar je eventueel een factor bij kunt stellen.

Herstel je onvoldoende tussen de trainingen? Dan het volume bijstellen, RPE of wellicht zorgt het type oefening voor teveel spierschade. Daarin neem je voeding, slaap en dergelijke ook in mee. Bij nieuwe oefeningen moet je lichaam vaak nog aanpassen dus in dat geval kun je (tijdelijk) de intensiteit en/of het volume aanpassen.

Herstel je voldoende, maar maak je weinig progressie? Dan is het goed om bijvoorbeeld naar volume, intensiteit, frequentie etc. te kijken.
Ja 4000kcal.
En deze van @SP1988 lijkt ook nog actueel. Simpel en zwaar.
Als mannen in 1920 al een body konden opbouwen, heb je blijkbaar niets van het internet nodig om te groeien. Die mannen trainde simpel en aten goed. Moeilijker moet je het niet willen maken.

Ik ga zo pitten dus zal alvast mijn deel maar typen;
Je stimuleert voornamelijk hypertrofie in de Piriformis
1675280509084.png

Hypertrofie hierin zou ervoor kunnen zorgen dat je last krijgt van bovenstaande zenuw
Voor glute doeleinden zijn er in ieder geval betere alternatieven
Of jij wilt een buff piriformis, dat kan ook natuurlijk, I don't judge
Nooit geweten dit en heb eens opgezocht wat de symptomen zijn als daarvan last hebt van die zenuw en dat heb ik wel paar keer ervaren nadat ik die oefening deed. Dacht altijd dat het “pip” was aangezien het na 2/3 dagen weer wegtrok.

Nooit geweten dit en heb eens opgezocht wat de symptomen zijn als daarvan last hebt van die zenuw en dat heb ik wel paar keer ervaren nadat ik die oefening deed. Dacht altijd dat het “pip” was aangezien het na 2/3 dagen weer wegtrok.
Volg me op tiktok voor meer tips jwz

• Heart
Waarderingen: AK
Piriformis syndroom trekt niet na 2-3 dagen weg

Piriformis syndroom trekt niet na 2-3 dagen weg
Geen idee, maar googlde ernaar en symptomen kwamen flink overheen wat ik ervaarde alleen ik dacht altijd dat het gewoon simpelweg pip was na een injectie. Altijd beetje bovenkant bil en trok na 2 dagen vanzelf weg.

Terug
Naar boven