Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels 42 en train al 30 jaar hard en naturel..ook al 20 jaar in dubio wel of niet kuren?en tot op heden nog altijd naturel..maar die stap naar de next level blijft lonken.
Ik ben niet echt klein maar ik vind gewoon hoe groter hoe mooier net als zovelen hier..Ben nu op een leeftijd dat er niet veel progressie qua groei keer inzit..Feit is wel dat ik maanden niks kan doen(niet dat dat veel gebeurd uiteraard..nooit eigenlijk)zonder veel massa te verliezen of veel te veranderen in bouw..ik zie het merendeel van de jongens op mijn sportschool groeien en weer slinken...ik zou daar slecht mee om kunnen gaan..Ik vraag me af als ik een kuur zou doen of ik hier dan ook ten alle tijden als ik gewoon blijf trainen nettowinst van blijf behouden of dat ik gewoon weer naar standaard terugval..Hoe zijn ervaringen van mensen hier die lang naturel getraind hebben(en ik bedoel niet 4 jaar maar lang!!) en aan een kuur begonnen zijn?? Spijt of doen?.
Ik ben altijd veel aan het sporten geweest en zowel sterk als erg conditioneel met een rusthartslag nuchter als ik wakker wordt van 39/min..dit is voor mij ook iets wat mij bezighoud..is een kuur voor mij hier extra risicovol gezien de groei van het hart??de meeste jongens die ik ken zijn met gewichten gaan trainen en binnen afzienbare tijd aan de kuur gegaan dus die hebben niet zo n hart als ik..Ik ben benieuwd of er soortgelijke mensen als mij zijn en hoe hun ervaringen zijn
Hallo Infinity,
Ik ben zelf nu 45 jaar en ik herken mezelf helemaal in wat je vertelt, waarover je twijfelt.
Ik train ook al zo'n 30 jaar waarvan 28 jaar lang naturel. Ik heb 25 lang getwijfeld over het gebruik van AAS. Ik heb 25 jaar lang ook rondgelopen in een omgeving waar anabolen normaal waren en ik er makkelijk aan kon komen. Ik heb al die jaren die verleiding kunnen weerstaan. Voor mij was en is gezondheid en goed voelen het belangrijkste. Dit was ook een van mijn reden om naturel te trainen, ook omdat ik het leuk vond en nog steeds vind.
Ik stond al 20 jaar lang stil in mijn ontwikkeling maar ik heb 3 jaar geleden na veel lezen, denken en twijfelen de keuze gemaakt om toch eens AAS te gaan proberen. Door al die jaren zag ik jongens snel groeien, maar uiteindelijk ook ziek en zelfs sterven door overmatig AAS en HGH gebruik....
Ik heb bewust gekozen om net dat klein beetje AAS te pakken waardoor de risico's geminimaliseerd worden. Ik heb veel geleerd in Cools zijn adviezen (Topc: Oestrogene/Androgene/Anabole dillemma). Hele grote tip trouwens.
Ik heb 3 jaar geleden anavar genomen volgens Cools principe. Vorig jaar heb ik Test en Primo genomen volgens zijn principes, en dit jaar heb ik Test/Deca/Mast genomen op lage doseringen.
Ik kan je zeggen dat ik in totaliteit ongeveer 7-8 kg netto aan heb overgehouden (3 kuurtjes van 6-8 weken). Mijn lichaam is hierdoor verandert, meer vorm en definitie en volheid die ik zonder AAS nooit meer zou hebben bereikt met naturel trainen.
Mijn persoonlijke ervaring is dat je ongeveer 50% inlevert na een kuur maar dat is zoals gezegd persoonlijk. Ik heb nooit last gehad van een dip en heb altijd mijn zin behouden om te gaan trainen of in wat dan ook.
Tja het Hart: ik ben geen expert, maar ik zou, als ik jou was ook licht kuren en niet wat de meeste doen. en vooral niet te lang. Voor de rest blijft het een gok...Aan de andere kant alles is een gok in het leven. Ik merkte dat mijn hartslag iets verhoogd was maar meer ook niet.
Ik ken mensen die veel AAS pakken en die trainen met een hartslagmeter (>180-200 per minuut). Kijk dat is natuurlijk een heel ander iets...
Blijf voorzichtig en kritisch. Be smart en kijk naar de langere termijn.
Succes
Gr