MuscleMeat

Wel/Geen Kuur?

Ik zou in jouw geval gewoon naturel blijven.

Als je eenmaal begint is er geen weg meer terug.[/QUOTE
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Maar kende gasten die 250 test en 300 primo deden gedurende 8 weken en er beter uitzagen dan sommige gasten die veelvouden hiervan wegspuiten.

of als 2e kuur 250 test en 200 deca gedurende 8 weken.

in b 4 die gasten kunnen liegen over hun doseringen.

Denk dat vele gasten gewoon eens wat beter moeten gaan trainen.

+1

Hallo Infinity,

Ik ben zelf nu 45 jaar en ik herken mezelf helemaal in wat je vertelt, waarover je twijfelt.
Ik train ook al zo'n 30 jaar waarvan 28 jaar lang naturel. Ik heb 25 lang getwijfeld over het gebruik van AAS. Ik heb 25 jaar lang ook rondgelopen in een omgeving waar anabolen normaal waren en ik er makkelijk aan kon komen. Ik heb al die jaren die verleiding kunnen weerstaan. Voor mij was en is gezondheid en goed voelen het belangrijkste. Dit was ook een van mijn reden om naturel te trainen, ook omdat ik het leuk vond en nog steeds vind.
Ik stond al 20 jaar lang stil in mijn ontwikkeling maar ik heb 3 jaar geleden na veel lezen, denken en twijfelen de keuze gemaakt om toch eens AAS te gaan proberen. Door al die jaren zag ik jongens snel groeien, maar uiteindelijk ook ziek en zelfs sterven door overmatig AAS en HGH gebruik....
Ik heb bewust gekozen om net dat klein beetje AAS te pakken waardoor de risico's geminimaliseerd worden. Ik heb veel geleerd in Cools zijn adviezen (Topc: Oestrogene/Androgene/Anabole dillemma). Hele grote tip trouwens.

Ik heb 3 jaar geleden anavar genomen volgens Cools principe. Vorig jaar heb ik Test en Primo genomen volgens zijn principes, en dit jaar heb ik Test/Deca/Mast genomen op lage doseringen.
Ik kan je zeggen dat ik in totaliteit ongeveer 7-8 kg netto aan heb overgehouden (3 kuurtjes van 6-8 weken). Mijn lichaam is hierdoor verandert, meer vorm en definitie en volheid die ik zonder AAS nooit meer zou hebben bereikt met naturel trainen.
Mijn persoonlijke ervaring is dat je ongeveer 50% inlevert na een kuur maar dat is zoals gezegd persoonlijk. Ik heb nooit last gehad van een dip en heb altijd mijn zin behouden om te gaan trainen of in wat dan ook.

Tja het Hart: ik ben geen expert, maar ik zou, als ik jou was ook licht kuren en niet wat de meeste doen. en vooral niet te lang. Voor de rest blijft het een gok...Aan de andere kant alles is een gok in het leven. Ik merkte dat mijn hartslag iets verhoogd was maar meer ook niet.
Ik ken mensen die veel AAS pakken en die trainen met een hartslagmeter (>180-200 per minuut). Kijk dat is natuurlijk een heel ander iets...

Blijf voorzichtig en kritisch. Be smart en kijk naar de langere termijn.

Succes

Gr
Inderdaad. Op oudere leeftijd kun je beter twee keer per jaar een boost geven door een milde kuur in plaats van echt te gaan kuren met zware middelen of hoge doseringen.

Denk dat zoals hierboven gezegd wordt dat je beter geen kuur kunt doen dan 1.

Klopt maar ik ben het daar niet mee eens.
Ik heb door 3 lichte kuurtjes in 3 jaar tijd ongeveer 7 kg netto aan overgehouden. Dat is toch beter dan niets? vooral op latere leeftijd. Natuurlijk kun je ook 2 korte kuurtjes per jaar pakken maar met 1 gain je ook, ook al is het niet veel.

Klopt maar ik ben het daar niet mee eens.
Ik heb door 3 lichte kuurtjes in 3 jaar tijd ongeveer 7 kg netto aan overgehouden. Dat is toch beter dan niets? vooral op latere leeftijd. Natuurlijk kun je ook 2 korte kuurtjes per jaar pakken maar met 1 gain je ook, ook al is het niet veel.

Kan niet meespreken over u persoonlijk natuurlijk.

Maar heb veel mensen gezien die 1 kuurtje deden en een jaar verder praktisch niks overgehouden hadden.

Ligt natuurlijk meer aan hun voeding en training volgens mij.

Hangt er mss natuurlijk ook vanaf hoe ver je boven je natty potentieel zit. Mensen die redelijk wat massa hebben gaan het niet behouden op 1 kuur per jaar.
Nu ja die komen meestal ook niet aan die massa van een paar lichte kuurtjes :)

Kan niet meespreken over u persoonlijk natuurlijk.

Maar heb veel mensen gezien die 1 kuurtje deden en een jaar verder praktisch niks overgehouden hadden.

Ligt natuurlijk meer aan hun voeding en training volgens mij.

Hangt er mss natuurlijk ook vanaf hoe ver je boven je natty potentieel zit. Mensen die redelijk wat massa hebben gaan het niet behouden op 1 kuur per jaar.
Nu ja die komen meestal ook niet aan die massa van een paar lichte kuurtjes :)

Tja wie weet.
Maar toen ik begon woog ik al 95 Kg met 47 cm armomtrek en BF14%. dus ik had al redelijk wat massa.

Tja wie weet.
Maar toen ik begon woog ik al 95 Kg met 47 cm armomtrek en BF14%. dus ik had al redelijk wat massa.

Ik zat lang geleden op 78kg 10-11% natty.heb effe 80 gewogen maar dan niet op 10% Maar het minste dat ik ziek was of wat minder hard kon trainen dan gingen de kilos er af.Ik moest elke training tot het uitsterste gaan om die 78kg te kunnen behouden.
En om ze er terug bij te krijgen ging moeizaam.

Beter maar 1 keer per jaar een milde kuur.
Als je dan toch een milde kuur neemt, kun je beter twee keer dan één keer kuren vind ik maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Eén keer per jaar lijkt mij de moeite niet. Dan kan je beter niet kuren maar ja, da's mijn mening. Eén ding zou ik wel doen in het vervolg en dat is HCG gebruiken tijdens kuur.

2korte kuurtjes met test prop en winny per jaar lijkt mij ideaal.

voorbeeld kuur:
Test prop 100mg eod(350mg) per week
Winstrol tabs 20-30mg per dag

Dit kuurtje gaat je een mooie 5kg droge massa geven

Ik zat lang geleden op 78kg 10-11% natty.heb effe 80 gewogen maar dan niet op 10% Maar het minste dat ik ziek was of wat minder hard kon trainen dan gingen de kilos er af.Ik moest elke training tot het uitsterste gaan om die 78kg te kunnen behouden.
En om ze er terug bij te krijgen ging moeizaam.

Zoiets is shit ja. at je wel genoeg?

mooie stats inderdaad!

Overweging is al sinds mn 19e...ik trainde al jaren en dan zie je iedereen om je heen groeien en sterker worden op een manier waar je alleen van kunt dromen als naturelsporter..ik train voor mn zelf en ben hier elke dag mee bezig..tot op de dag van vandaag ben ik nog altijd steeds sterker al is het mondjesmaat..kom nu op een leeftijd waarin herstel minder word en je toch nog een extra stapje kan en wil maken..ik train idd 30 jaar naturel maar wat ik zeg al doe jaren in je hoofd..wel niet wel niet..en dan als je nog een extra stapje wil doen is daar nu de tijd voor...ik zal altijd een betere fysiek nastreven dat is de aard van het beestje en ik denk dat nu de naturelgrens onderhand bereikt is..Ik heb juist nooit begrepen waarom hele jonge jongens die nog zoveel rek hebben en mogelijkheden om door toewijding en inzet te groeien en sterker te worden de keus maken om dan al gelijk naar de middelen te grijpen..ik haal mn plezier uit het sporten en het effect wat dat met mn lijf doet en dat effect loopt op zn grens vandaar..wie weet kun je dat effect weer een paar jaar rekken vamdaar de overweging ook nu..ik ben me terdege bewust vd risico s en dat is voor mij ook een heet hangijzer..toen ik 20 was..bijna alle jongens waar ik mee trainde die er vol ingingen met kuren.heel veel van die mannen hebben de 50 niet gehaald ik denk dat er van de 30 nog 2-3 leven.toeval??en ik lees veel posts hier en als ik dan alle verschillen lees in hoeveelheden en zienswijzes pff ik vind het nogal wat..ik zou het liefst een bodybuilderfysiek hebben maar daar moet ik te ver voor gaan..het zoi nu alleen zijn weer eens een stukje verder te komen..maar goed,lastige overweging voor mezelf

Wat zegt u nou??
Van de 30 die je kende leven er nog maar 2 á 3? (niet eens de 50 gehaald)

Dit lijk mij erg sterk dat het door de anabole komt want er zijn maar weinig mensen bekend die erdoor overleden zijn of chronisch ziek zijn geworden. (helaas kan ik het weten want ik heb heel veel moeite gedaan om lotgenoten te vinden)

Wat zegt u nou??
Van de 30 die je kende leven er nog maar 2 á 3? (niet eens de 50 gehaald)

Dit lijk mij erg sterk dat het door de anabole komt want er zijn maar weinig mensen bekend die erdoor overleden zijn of chronisch ziek zijn geworden. (helaas kan ik het weten want ik heb heel veel moeite gedaan om lotgenoten te vinden)

Als er zoveel doodvallen in gyms dan zou er wel al aan de alarmbel getrokken worden.

Ik denk dat hij een beetje aan het overdrijven was

Terug
Naar boven